Gå til innhold

Avhørt - Flukten fra Bolivia


Nutz

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Mperle said:

Stusset på det første spørsmålet ditt selv men det var ikke vanskelig å Google meg til artikkel hvor den tredje kvinnen nevnes ved navn! Har ikke skjønt hvorfor noen media anonymiserer og andre ikke? 🤔

https://www.nettavisen.no/nyheter/ber-om-6-5-ars-fengsel-for-oygarden-21/s/12-95-3244733
 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BgRPE/narkotiltalte-christina-oeygarden-brast-i-graat-i-retten

 

Ja, du har rett, navnet hennes er visst publisert noen steder. :) Men hvis jeg husker riktig var hun lenge anonym i media, med de to andre ble publisert med både bilde og fullt navn fra første dag. 

Lurer på hvor mye denne saken har kostet norske myndigheter. Som sagt så må jo noen offisielle ha bistått med dette passet til Stina.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kati skrev (På 8.7.2023 den 17.52):

Det blir sagt i slutten av 1. episode av denne nye pocasten at journalist Jonas Forsang (evt. magasinet han jobber/jobbet for) betalte for jordmor. Jeg tolket det slik at det var jordmoren som ble flydd ned til Bolivia fra Norge.

 

Interessant podcast, men synes hun slipper billig unna. Ingen kritiske spørsmål. Helt tydelig hun har satt betingelser. Bl.a. blir det sagt at «Stinas historie starter på flyplassen da de arresteres». Her skriver hun om historien, for historien til alle 3 jentene starter når de drar til Bolivia og velger å smugle kokain. Hun lar podcasten fordele all skyld på Madeleine.

 

Jonas Forsang er visst gift med Vanessa Rudjord fant jeg ut i dag. Stina har kalt sønnen sin Jonas etter han, lurer på hva som skjedde der? Ikke lov å spekulere men hun sa at de var ekstremt nære. 

Det må ha vært mye penger involvert i denne flukten hvertfall. Jeg syns litt synd på Madeleine, selv om hun har gjort noe dumt så syns jeg det er litt trist at hun skal være stuck i Bolivia mens de andre jentene bare dro. Stina påstod at hun ikke visste noe om kokainen, men hvordan går det an å være så naiv? Og hvorfor får en 17-åring lov å reise til Bolivia på ferie? Det hadde mine foreldre nektet meg. Er litt mye som skurrer her. 

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariannah skrev (5 timer siden):Og hvorfor får en 17-åring lov å reise til Bolivia på ferie? Det hadde mine foreldre nektet meg. Er litt mye som skurrer her. 

Lurte på det samme. Hvordan har de fått lov til å reise dit. Jeg fikk ikke engang lov til å reise til Oslo og se Spice Girls på den alderen😅

 

Jeg forstod det slik at hun 3. jenta ikke visste noe om kokainen? Hun var forelska i en av jentene og derfor hun ble med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Ariannah said:

Jonas Forsang er visst gift med Vanessa Rudjord fant jeg ut i dag. Stina har kalt sønnen sin Jonas etter han, lurer på hva som skjedde der? Ikke lov å spekulere men hun sa at de var ekstremt nære. 

Det må ha vært mye penger involvert i denne flukten hvertfall. Jeg syns litt synd på Madeleine, selv om hun har gjort noe dumt så syns jeg det er litt trist at hun skal være stuck i Bolivia mens de andre jentene bare dro. Stina påstod at hun ikke visste noe om kokainen, men hvordan går det an å være så naiv? Og hvorfor får en 17-åring lov å reise til Bolivia på ferie? Det hadde mine foreldre nektet meg. Er litt mye som skurrer her. 

Selvfølgelig visste hun om kokainen. Eneste som faktisk står rakrygget i denne saken er Madeleine som innrømmer alt, vil sone riktig og gå videre med livet sitt. Så en sak om henne på vgtv i går og hun skal nå inn og sone igjen. Det ER så urettferdig at hun er den eneste.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2023 at 10:06 AM, Linazer said:

Er nok en veldig ressurssvak familie Madeleine kommer fra. Med en narkoman mor og en bror som ble dømt for drapet på Sigrid Schjetne. 

Liten avsporing, men hvordan og hvorfor ble Sigrid drept? Har det stått noe om det i media?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kred for å i hvertfall erkjenne det man har gjort. Fratrekk for å ikke vise noe særlig ansvar for at hun involverte sitt to år gamle barn i smuglingen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig visste hun om kokainen. Eneste som faktisk står rakrygget i denne saken er Madeleine som innrømmer alt, vil sone riktig og gå videre med livet sitt. Så en sak om henne på vgtv i går og hun skal nå inn og sone igjen. Det ER så urettferdig at hun er den eneste.

Enig i det her. Hun er ikke smart, men ryggrad har hun, i alle fall. Hun er den eneste som har tatt ansvar for sine dumme valg hele veien, og den eneste som er innstilt på å gjøre opp for dem på en ordentlig måte. Det står faktisk respekt av det. De andre to er veike.

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (På 19.7.2023 den 14.00):

Selvfølgelig visste hun om kokainen. Eneste som faktisk står rakrygget i denne saken er Madeleine som innrømmer alt, vil sone riktig og gå videre med livet sitt. Så en sak om henne på vgtv i går og hun skal nå inn og sone igjen. Det ER så urettferdig at hun er den eneste.

Absolutt. Fikk litt inntrykk av at Madeleine sin familie er ressurs-svak og derfor ikke i stand til å betale henne ut fra fengselet sånn som de andre ble. Også syns jeg veldig synd på både barnet hennes i Norge, og barna i Bolivia. Selv om hun tok et dumt valg så har hun ikke drept noen liksom. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2023 at 2:05 PM, Nutz said:

Liten avsporing, men hvordan og hvorfor ble Sigrid drept? Har det stått noe om det i media?

Tung psykiatri hos domfelte. Ingen spesiell grunn annet enn at hun var på feil sted til feil tid og ble offer for de massive vrangforestillingene hans. Har stått en del om helsen hans i forbindelse med rettssakene. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, n_97 said:

Tung psykiatri hos domfelte. Ingen spesiell grunn annet enn at hun var på feil sted til feil tid og ble offer for de massive vrangforestillingene hans. Har stått en del om helsen hans i forbindelse med rettssakene. 

Takk 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea2112 skrev (På 23.7.2023 den 23.09):

Er det noen som vet hvor man finner den dokumentaren om flukten fra Bolivia? 

Den er umulig å få tak i. Den har blitt vist på forskjellige dokumentarfestivaler rundt om i verden, men ikke i Norge. Nrk var opprinnelig med å lage den, men trakk seg og nektet dokumentaren å bli vist i Norge pga de navnga hun ene fra Sørlandet. Hun hadde en veldig mektig far som fikk ordnet dette. Den er også umulig å finne på nett. Dette er altså den bolivianske dokumentaren «the bolivian case». Den insider(?) dokumentaren som het flukten fra Bolivia gikk på TVNorge, men den finnes heller ikke lenger på nett. 

Endret av Klappe
Feil
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rømte hun jo og meldte seg i Norge.  Her fikk hun Ingen sak eller straff, pga det ikke foreligger avtaler sånn mellom  Norge og Bolivia. Selvfølgelig er jeg ikke for smugling. Men jeg ser ikke poenget med å ødelegge folk så til de grader iht så dårlige soningsforhold. Tenker de fleste bedrevitere her inne hadde gjort det samme , i samme situasjon.  Når du har valget om å dø der du er eller rømme, når du får en mulighet 

Mest kynisk fra dem som utnytter en 17år gammel jente

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Nå rømte hun jo og meldte seg i Norge.  Her fikk hun Ingen sak eller straff, pga det ikke foreligger avtaler sånn mellom  Norge og Bolivia. Selvfølgelig er jeg ikke for smugling. Men jeg ser ikke poenget med å ødelegge folk så til de grader iht så dårlige soningsforhold. Tenker de fleste bedrevitere her inne hadde gjort det samme , i samme situasjon.  Når du har valget om å dø der du er eller rømme, når du får en mulighet 

Mest kynisk fra dem som utnytter en 17år gammel jente

Enig. Husker ikke hvor lenge hun var i fengsel i Bolivia, men var jo en god stund, ble gravid og husker hun besvimte flere ganger i rettssaken der nede. Sikkert tøft for en 17-åring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (På 12.7.2023 den 10.06):

Er nok en veldig ressurssvak familie Madeleine kommer fra. Med en narkoman mor og en bror som ble dømt for drapet på Sigrid Schjetne. 

Oj ante ikke det var hennes bror :( søstra har da klart seg bra da.. hu som ikke døde vel og merke 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 23.7.2023 den 23.38):

Oj ante ikke det var hennes bror :( søstra har da klart seg bra da.. hu som ikke døde vel og merke 

 

Endret av Klappe
Feil
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klappe skrev (2 minutter siden):

Søsteren har nylig blitt aktiv på tiktok der hun legger ut videoer om Bolivia-saken. Hun virker som hun klarer seg bra ja, virker mye smartere enn Madeleine.
 

Hvis Madeleine bare hatt holdt seg unna media etter hun slapp ut så hadde nok saken hennes blitt henlagt der nede, slik den ble med han boliviansk-norske bakmannen som også slapp ut rett etter henne. Hvorfor må hun inn igjen å sone nå? Føler hun gjør alt feil. Hjelper ikke å få 4 barn med 3 forskjellige fedre heller. 

Er vel samme far på de tre yngste vel ? Søstra er nok ikke narko skadet slik m er.. man hører på hu at hun har inntatt saker..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi inte

Klappe skrev (7 minutter siden):

Søsteren har nylig blitt aktiv på tiktok der hun legger ut videoer om Bolivia-saken. Hun virker som hun klarer seg bra ja, virker mye smartere enn Madeleine.
 

Hvis Madeleine bare hatt holdt seg unna media etter hun slapp ut så hadde nok saken hennes blitt henlagt der nede, slik den ble med han boliviansk-norske bakmannen som også slapp ut rett etter henne. Hvorfor må hun inn igjen å sone nå? Føler hun gjør alt feil. Hjelper ikke å få 4 barn med 3 forskjellige fedre heller. 

wow takk for svar! Veldig interresant. Hva heter søsteren på tiktok?:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea2112 skrev (7 minutter siden):

oi inte

wow takk for svar! Veldig interresant. Hva heter søsteren på tiktok?:)

Bare hyggelig :) hun heter pitbullkita på tiktok

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (11 minutter siden):

Er vel samme far på de tre yngste vel ? Søstra er nok ikke narko skadet slik m er.. man hører på hu at hun har inntatt saker..

Hun har jo et barn i Norge, Stina sin bror er faren. Hun hadde jo dette barnet med seg når hun ble tatt for smugling. Så har hun fått fire til tror jeg, ganske sikker på det er tre fedre,men kan stemme det du skriver og. Følger henne på Instagram, ser ut som de barna vokser opp ganske «poor», i ghettoen i cochabamba. Ja virker som søsteren har holdt seg unna narko, ser sporty og frisk ut og det hun sier gir veldig mening. Må være stress å ha en søster som bare fortsetter å ødelegge mer og mer for seg selv, når hun sitter hjemme i Norge og prøver og hjelpe.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...