Gå til innhold

Avhørt - Flukten fra Bolivia


Nutz

Anbefalte innlegg

QueenQ skrev (1 time siden):

Er det kanskje den dokumentaren søsteren har lagt ut på sin fb side?

det er «norske forbrytere» hun har lagt ut, den er ny. Tror folk er på utkikk etter «the bolivian case» som er «ulovlig» i Norge 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er oppsiktsvekkende er at Stina mener hun ikke visste noe om dette før de ankom flyplassen på vei tilbake. Jeg er på Stina’s alder og har vært på mine jenteturer til «syden», Boliva stod aldri på den listen..

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sfr said:

Det som er oppsiktsvekkende er at Stina mener hun ikke visste noe om dette før de ankom flyplassen på vei tilbake. Jeg er på Stina’s alder og har vært på mine jenteturer til «syden», Boliva stod aldri på den listen..

Stina nekter å stå til ansvar for noe av det hun har gjort. Hun oppfører seg som et bortskjemt barn (selv i voksen alder) og forventer at andre skal rydde opp etter og hjelpe henne. Selv nå 15 år etter fortsetter hun å skylde på andre. For meg var det aller aller værste med podcasten at hun mente Norge burde gi henne gratis psykologhjelp etter at hun returnerte til Norge. Jeg har virkelig NULL respekt for den dama.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sfr skrev (13 minutter siden):

Det som er oppsiktsvekkende er at Stina mener hun ikke visste noe om dette før de ankom flyplassen på vei tilbake. Jeg er på Stina’s alder og har vært på mine jenteturer til «syden», Boliva stod aldri på den listen..

Jeg så på Madeleine sin søster(Nikita) sin Facebook, der har hun lagt ut et innlegg hvor de uttrykker stor sinne etter å ha hørt podcasten. Madeleine sier hun har bevis på at Stina visste hva hun skulle, og de skriver Stina hadde vært på en smuglertur til Bolivia før denne som de ble tatt for… syns det var sjokkerende, kan ikke huske jeg har sett noe i media om at de har vært på flere smuglerturer

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Klappe said:

Jeg så på Madeleine sin søster(Nikita) sin Facebook, der har hun lagt ut et innlegg hvor de uttrykker stor sinne etter å ha hørt podcasten. Madeleine sier hun har bevis på at Stina visste hva hun skulle, og de skriver Stina hadde vært på en smuglertur til Bolivia før denne som de ble tatt for… syns det var sjokkerende, kan ikke huske jeg har sett noe i media om at de har vært på flere smuglerturer

Jentene har vel bare utelatt å fortelle det og siden de ikke ble tatt den gangen blir det bare spekulasjoner fra politiet at de smuglet den gangen også. Jeg håper virkelig Madelaine og Nikita følger opp dette og vise sin side av saken og sine bevis som de mener å ha.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (34 minutter siden):

Jentene har vel bare utelatt å fortelle det og siden de ikke ble tatt den gangen blir det bare spekulasjoner fra politiet at de smuglet den gangen også. Jeg håper virkelig Madelaine og Nikita følger opp dette og vise sin side av saken og sine bevis som de mener å ha.

Vet dere hvilket latinske land madeline og Nikita stammer fra? Faren som er latiner sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaneel skrev (2 timer siden):

Vet dere hvilket latinske land madeline og Nikita stammer fra? Faren som er latiner sant? 

Tror ikke de har sagt hvor han er fra, de har sagt at han aldri har vært i Bolivia. Så litt usikker på hvor han er fra. Tror moren er norsk, noen skrev over her at hun er/var narkoman. Trodde barnet som ble tatt med Madeleine under smuglingen hadde vokst opp i Norge hos moren til Madeleine, så litt usikker på om det stemmer moren er narkoman.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Klappe said:

Tror ikke de har sagt hvor han er fra, de har sagt at han aldri har vært i Bolivia. Så litt usikker på hvor han er fra. Tror moren er norsk, noen skrev over her at hun er/var narkoman. Trodde barnet som ble tatt med Madeleine under smuglingen hadde vokst opp i Norge hos moren til Madeleine, så litt usikker på om det stemmer moren er narkoman.

Jeg leste et intervju en gang av søsteren til Madelaine hvor hun sier at moren er/var narkoman. Usikker på hvilken grad og hva hun legger i det. Ang faren vet jeg ikke, prøvde å google litt nå, men fant ingenting.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (12 timer siden):

Tror ikke de har sagt hvor han er fra, de har sagt at han aldri har vært i Bolivia. Så litt usikker på hvor han er fra. Tror moren er norsk, noen skrev over her at hun er/var narkoman. Trodde barnet som ble tatt med Madeleine under smuglingen hadde vokst opp i Norge hos moren til Madeleine, så litt usikker på om det stemmer moren er narkoman.

Jeg har å lest moren oppdro ungen, men det er ikke mora til faren til ungen dom oppdro da? Aka mora til Stina? Og hvem oppdro ungene til søstra som døde i bilulykken? Mulig mor er tidligere narkoman og fult fungerende nå

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 25.7.2023 den 13.25):

Jeg har å lest moren oppdro ungen, men det er ikke mora til faren til ungen dom oppdro da? Aka mora til Stina? Og hvem oppdro ungene til søstra som døde i bilulykken? Mulig mor er tidligere narkoman og fult fungerende nå

Litt usikker. Har ikke hørt noe om at Stina sin mor har hatt barnet til Madeleine. Er jo egentlig litt rart at det ikke er barnefar (Stina sin bror) som har hatt barnet? Så på Facebook at han hadde fått flere barn og. Må være en rar situasjon for barnet når det er så drama og hat mellom mor og far sine familier.

Endret av Klappe
Feil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (3 timer siden):

Jeg har å lest moren oppdro ungen, men det er ikke mora til faren til ungen dom oppdro da? Aka mora til Stina? Og hvem oppdro ungene til søstra som døde i bilulykken? Mulig mor er tidligere narkoman og fult fungerende nå

Mener det er moren til Stina som har det første barnet til M. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (7 minutter siden):

Mener det er moren til Stina som har det første barnet til M. 

Jeg tror du har helt rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (14 minutter siden):

Jeg tror du har helt rett

Jeg vet ikke så mye om henne, men i og med at hun reiste til Bolivia og hjalp S med penger så er hun vel oppegående? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (22 timer siden):

Si du kommer fra groruddalen uten å si at du kommer fra groruddalen 😂

 

😂 Synes dette var ekstrem til og med for groruddærn å være😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (21 timer siden):

det er «norske forbrytere» hun har lagt ut, den er ny. Tror folk er på utkikk etter «the bolivian case» som er «ulovlig» i Norge 

Ahaa. Er den umulig å finne på nett? Er utlandet nå og lurer på om den lar seg vise herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan si mye om S osv. Jeg tenker hun visste hva som skulle skje, og så tok hun med sin nye kjæreste ("anonym") som virker å være fra en ressurssterk/kristen familie. Tror kanskje ikke den tredje jenta visste om dette. Mulig hun ble med på reise som en "rebell". Fylt 18år - og kan gjøre som hun vil? "Jeg vil også være med til Bolivia. Så kult". 

Faktisk kjenner jeg til mange fra et kristent miljø som reiser til Bolivia. Av andre grunner selvsagt, men mulig hun som virker å være fra et kristent miljø kjente andre som dro til Bolivia og tenkte at nå fikk hun å oppleve det?

Stina var nok veldig utforskende, og det er nok M sin feil at S blandet seg selv inn i dette. S ble vel kjent med M og hennes miljø da M ble kjæreste med broren. Mulig broren også slet med noe siden han i det minste hadde sex og fikk barn med M? Vet ikke om de var kjærester, eller one Night stand. 

Jeg tror det går an å være veldig naiv f.eks; Hvis man sliter med diagnoser som adhd eller lignende: godtroende, ukonsentrert, impulsiv.

Eller at man tenker "dette ordner seg. Mange har jo gjort dette før". 

Jeg tenker at det er synd på M som åpenbart får store konsekvenser, men samtidig er hun den eldste og godt mulig den som var lettest å peke ut som syndebukk. Hun hadde også åpenbart rotet seg inn i dette.

Samtidig tror jeg at det går an å være så naiv, eller redd for å si nei. Men synd hvis S lyver. Synes faktisk M burde få hjelp til å komme hjem. 

Endret av shab
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, QueenQ said:

😂 Synes dette var ekstrem til og med for groruddærn å være😂

:hoho:Det er noen av sekvensene hvor hun virker veldig rusa og annethvert ord er "shamener?" og "schønneru?" Skulle ikke vært vist på tv! Shamener?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (Akkurat nå):

:hoho:Det er noen av sekvensene hvor hun virker veldig rusa og annethvert ord er "shamener?" og "schønneru?" Skulle ikke vært vist på tv! Shamener?

Ja jeg schønner bror, du vet! 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (13 minutter siden):

Ahaa. Er den umulig å finne på nett? Er utlandet nå og lurer på om den lar seg vise herfra.

Du kan jo prøve å søke litt på nett og se om du finner den. Men tviler på du finner den, flere av de involverte i saken har jo heller ikke fått sett den. Den heter el caso boliviano på spansk. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (9 minutter siden):

:hoho:Det er noen av sekvensene hvor hun virker veldig rusa og annethvert ord er "shamener?" og "schønneru?" Skulle ikke vært vist på tv! Shamener?

Tror jeg må se denne i kveld, håper ikke det blir veldig puteflaut med den dialekten 😅 Kan jo være hun bærer preg av å ha bodd i Bolivia i 15 år, bruker sikkert det norske språket minimalt, kanskje kun når hun snakker med søsteren og med journalister. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...