Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024


EmKay

Anbefalte innlegg

Elise93 skrev (På 7.7.2023 den 8.39):

Det skjønner jeg veldig godt, føler på akkurat det samme 💕 jeg klarer ikke slippe frykten jeg heller før jeg kjenner liv tror jeg.. tror murringer er helt vanlig altså ❤️ når man har prøvd så lenge som oss og mista noen ganger så er man nok litt ekstra på vakt og redd for å glede seg for tidlig i tilfelle noe skjer 🙃 jeg hadde faktisk ikke såå mye av det, men de siste ukene har jeg kjent på stikninger osv på sidene og det er visst et tegn på at ligamentene strekker seg ut siden livmora vokser! Men jeg blir bekymret for alle småting jeg kjenner altså, huff.. ultralyd på tirsdag så håper alt fremdeles ser bra ut 🤞❤️❤️

Da blir det godt å se lille på tirsdag❤️ jeg kjenner alltid på en så stor ro rett etter ultralyd, og det er så deilig! Synd den bare varer i noen dager 😂 hvor langt er du på vei nå? Er vell ikke så lenge til du kanskje kjenner litt bevegelser😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snickersogtwist skrev (7 minutter siden):

Hey, samme her. Jeg er 13 fullgåtte uker igår if til UL måling så stikking og smerter er virkelig begynt å ta seg opp. Jeg trøster meg så mye jeg kan med at «2 trimester er for å vokse» siden alt var hanky dorry på ultralyd på Tirsdag og barnet hadde det så godt som det overhode kunne jamført jordmor. Min andre jordmor sa «du må minne deg selv på at: her og nå er du gravid til det motsatte er bevist!»

Men ja, kjenner angsten spesielt tok sei opp etter jobben og familien fikk vite det. Da må jeg faktisk si til folk at jeg mistet med medlidenhet og hele showet. Uff

Så deilig å ha kommet så langt da😍 Jeg er bare 10 uker, og gleder meg sånn til jeg er over 12 uker. 
Det er forferdelig med den angsten. Jeg fortalte det også til jobben denne uken, men har ellers bare fortalt det til min mor og søster. Gleder meg veldig til å fortelle det til resten, men det er som du sier at angsten bare blir større med tanke på å måtte si at det ikke gikk allikavell.. 

Jeg prøver å trøste meg med at murringene gir seg etter en stund om jeg legger meg nedpå og slapper av. Og at det da mest sannsynlig ikke er noe farlig 🙈 men herregud det skal bli godt når man kan begynne å kjenne liv!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (39 minutter siden):

Så deilig å ha kommet så langt da😍 Jeg er bare 10 uker, og gleder meg sånn til jeg er over 12 uker. 
Det er forferdelig med den angsten. Jeg fortalte det også til jobben denne uken, men har ellers bare fortalt det til min mor og søster. Gleder meg veldig til å fortelle det til resten, men det er som du sier at angsten bare blir større med tanke på å måtte si at det ikke gikk allikavell.. 

Jeg prøver å trøste meg med at murringene gir seg etter en stund om jeg legger meg nedpå og slapper av. Og at det da mest sannsynlig ikke er noe farlig 🙈 men herregud det skal bli godt når man kan begynne å kjenne liv!! 

Går sikkert heelt bra! Har du vært på tidlig UL Foreløpig? Dersom man har hjerteslag etter 10 uker og navlestrenger har utviklet seg som den skal så fikk jeg beskjed om at det va meget sannsynlig at alt kom til å gå fint. Uke 8-9 er visst de mest kritiske ift utviking. Murring og stikking er normalt, her skal ting vokse og gro, da trenger det plass vettu!

Og om du ikke har hatt ul privat så begynner det vel å nærme seg fosterdiagnostikk ja! Da finner du sikkert mer roen :) om alt er bra da skal det være smooth sailing :) etter min UL i uke 10 og 12 så googlet jeg en del om missed abortions, men jeg bet meg i merke at de fleste som mistet hadde endten allerede mistet i uke 7, 8 eller 9, de mistet ikke etter uke 10 i de fleste tilfeller. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (46 minutter siden):

Går sikkert heelt bra! Har du vært på tidlig UL Foreløpig? Dersom man har hjerteslag etter 10 uker og navlestrenger har utviklet seg som den skal så fikk jeg beskjed om at det va meget sannsynlig at alt kom til å gå fint. Uke 8-9 er visst de mest kritiske ift utviking. Murring og stikking er normalt, her skal ting vokse og gro, da trenger det plass vettu!

Og om du ikke har hatt ul privat så begynner det vel å nærme seg fosterdiagnostikk ja! Da finner du sikkert mer roen :) om alt er bra da skal det være smooth sailing :) etter min UL i uke 10 og 12 så googlet jeg en del om missed abortions, men jeg bet meg i merke at de fleste som mistet hadde endten allerede mistet i uke 7, 8 eller 9, de mistet ikke etter uke 10 i de fleste tilfeller. 

Jeg var på enkel UL i forbindelse med NIPT i uke 10 tidligere denne uka og hun sa at nå var jeg i det minste over den spontanabort risikoen så jeg kunne bekymre meg mindre ❤️ så jeg håper det hun sa og det du sier her stemmer 🤞🏻 

Og lykke til på fosterdiagnostikk alle sammen som ikke har vært enda ❤️ min er om to uker 🤞🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (20 timer siden):

Går sikkert heelt bra! Har du vært på tidlig UL Foreløpig? Dersom man har hjerteslag etter 10 uker og navlestrenger har utviklet seg som den skal så fikk jeg beskjed om at det va meget sannsynlig at alt kom til å gå fint. Uke 8-9 er visst de mest kritiske ift utviking. Murring og stikking er normalt, her skal ting vokse og gro, da trenger det plass vettu!

Og om du ikke har hatt ul privat så begynner det vel å nærme seg fosterdiagnostikk ja! Da finner du sikkert mer roen :) om alt er bra da skal det være smooth sailing :) etter min UL i uke 10 og 12 så googlet jeg en del om missed abortions, men jeg bet meg i merke at de fleste som mistet hadde endten allerede mistet i uke 7, 8 eller 9, de mistet ikke etter uke 10 i de fleste tilfeller. 

Jeg har vært på tidlig UL ja, da var jeg akkurat 10 uker:-) takk for betryggende ord 🥰 Jeg hadde en MA i uke 6/7 for to år siden, og en BO i fjor, så jeg er litt nervevrak 🤪 

Jeg får dessverre ikke komme på tidlig ul på sykehuset før jeg er i uke 15. Det var fult og de mente pga alder at jeg kunne vente🙃 fikk også en «hva gjorde de før i tida» 🙄😂 Men jeg har bestilt privat ul når jeg er 12 uker, så får det heller bare koste litt🤪 Ba sykehuset om å sette meg på venteliste tidligere da, så får se🤷🏼‍♀️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (21 timer siden):

Da blir det godt å se lille på tirsdag❤️ jeg kjenner alltid på en så stor ro rett etter ultralyd, og det er så deilig! Synd den bare varer i noen dager 😂 hvor langt er du på vei nå? Er vell ikke så lenge til du kanskje kjenner litt bevegelser😍

Jaa, jeg er veldig spent 🥰 haha, ja kjenner til det! Etter noen dager blir man bekymret igjen 😂 men som @Snickersogtwist skrev så er det jo veldig liten sjanse for at noe skal gå galt nå! Så vi får bare tenke slik🥰

Jeg er 15+4 idag 🥰 nei, jeg håper jeg får kjenne noe snart! 😇 går rundt å kjenner etter hele tiden om det er noe utenom det vanlige 😅 håper vi får vite kjønn også 🥺💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Georgin skrev (1 time siden):

Jeg har vært på tidlig UL ja, da var jeg akkurat 10 uker:-) takk for betryggende ord 🥰 Jeg hadde en MA i uke 6/7 for to år siden, og en BO i fjor, så jeg er litt nervevrak 🤪 

Jeg får dessverre ikke komme på tidlig ul på sykehuset før jeg er i uke 15. Det var fult og de mente pga alder at jeg kunne vente🙃 fikk også en «hva gjorde de før i tida» 🙄😂 Men jeg har bestilt privat ul når jeg er 12 uker, så får det heller bare koste litt🤪 Ba sykehuset om å sette meg på venteliste tidligere da, så får se🤷🏼‍♀️ 

Uke 15? Er det ikke spesifikke ting som SKAL sjekkes mellom 12-14? Er dette noe man kan krangle med noen om? Men om du har hatt både BO og MA så kan jeg godt forstå at man er litt frynsete på nervene! Men på den andre siden, desto større odds for at denne gangen går det hele veien for deg 😁

Stusser i å ta en UL privat rundt den 20 Juli selv, da kan jeg reise på ferie med litt roen frem til OUL den 11 August, men får se om jeg tar meg råd til det 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, nå sporer jeg litt av her. Men lurte bare på om noen av dere har kjent noe til nykommen laktoseintoleranse i svangerskapet. Har plutselig blitt veldig dårlig av melk og youghurt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingigano skrev (10 timer siden):

Heihei, nå sporer jeg litt av her. Men lurte bare på om noen av dere har kjent noe til nykommen laktoseintoleranse i svangerskapet. Har plutselig blitt veldig dårlig av melk og youghurt…

Har ikke hørt om det før 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi funnet ut at vi venter ei lita jente 🥰❤️ alt så helt perfekt ut på ultralyd! 🥰💕

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Idag har vi funnet ut at vi venter ei lita jente 🥰❤️ alt så helt perfekt ut på ultralyd! 🥰💕

Gratulerer 💖 så spennende 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (På 9.7.2023 den 11.21):

Uke 15? Er det ikke spesifikke ting som SKAL sjekkes mellom 12-14? Er dette noe man kan krangle med noen om? Men om du har hatt både BO og MA så kan jeg godt forstå at man er litt frynsete på nervene! Men på den andre siden, desto større odds for at denne gangen går det hele veien for deg 😁

Stusser i å ta en UL privat rundt den 20 Juli selv, da kan jeg reise på ferie med litt roen frem til OUL den 11 August, men får se om jeg tar meg råd til det 🫠

Jo, jeg prøvde å si det, men fikk bare beskjed om at det ikke var mulig.. Men det er heldigvis en veldig flink privat jordmor i byen som jeg skal til. Får heller bare betale litt ekstra, når sykehuset ikke har mulighet til å ta meg inn😂🤷🏼‍♀️

Ja det koster litt, men jeg tenker at det er verd pengene for å holde nervene i sjakk😅 Men om du uansett er rolig så får du se om du tenker det er verdt det😄 Jeg er så fornøyd med meg selv som har klart å ikke bestille time denne uken😂 (gru)gleder meg veldig til fredag 21! Blir gøy å fortelle resten av familien nyheten hvis alt ser bra ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Idag har vi funnet ut at vi venter ei lita jente 🥰❤️ alt så helt perfekt ut på ultralyd! 🥰💕

Så gøøy!!❤️ Gratulerer 🥰 hva hadde du selv på følelsen før du fikk vite det?😄😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Georgin skrev (7 timer siden):

Så gøøy!!❤️ Gratulerer 🥰 hva hadde du selv på følelsen før du fikk vite det?😄😄

Hadde faktisk på følelsen at det ble jente 🙈❤️ mannen ble såå glad, han kommer fra en familie med 3 brødre så han hadde håpet litt på jente! 👸💕 er i skikkelig lykkerus nå!! Har sovet så dårlig inatt fordi jeg har tenkt på babyting, vogn, klær osv 😂 føles brått mer virkelig når vi fikk vite kjønn❤️ når er din neste ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom svaret på NIPT og alt er bra 🥹🥰 da er det bare å krysse fingrene for at alt går like fint på TUL 🤞🏻.

Hvordan går det med dere andre? Jeg har mildere symptomer nå i uke 11 heldigvis. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Da kom svaret på NIPT og alt er bra 🥹🥰 da er det bare å krysse fingrene for at alt går like fint på TUL 🤞🏻.

Hvordan går det med dere andre? Jeg har mildere symptomer nå i uke 11 heldigvis. 

Hatt lite symptomer hele svangerskapet, noe som ga/gir meg mye bekymringer, men har fått litt mer etter uke 10: brystene har i det minste anstendighet til å være ømme om morgenen og jeg er trøtt. 

Utover det er alt bra, booket meg en UL rundt 20 Juli så jeg får meg en statusrapport før ferien, da er jeg over 15 uker, så regner med at jeg kan tenke på å senke skuldrene.

Gratulerer med JENTE, Elise!! Liten prinsesse, så trivelig!

Endret av Snickersogtwist
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (14 timer siden):

Hadde faktisk på følelsen at det ble jente 🙈❤️ mannen ble såå glad, han kommer fra en familie med 3 brødre så han hadde håpet litt på jente! 👸💕 er i skikkelig lykkerus nå!! Har sovet så dårlig inatt fordi jeg har tenkt på babyting, vogn, klær osv 😂 føles brått mer virkelig når vi fikk vite kjønn❤️ når er din neste ultralyd? 

Herlig! Jeg skjønner deg godt😂😍 Blir vell fort mer virkelig når man kan se litt bedre for seg hva som er inni der🥰 

Jeg sa det senest til mannen igår at det egentlig ikke føles virkelig. Vet ikke om det er fordi det har vært så lite symptomer, eller om det bare er jeg som prøver å beskytte meg selv 🙈🤷🏼‍♀️ 

Idag tok jeg faktisk en panorama test (nipt test med ekstra greier) fra danmark. Så om 10-12 dager får jeg svar på eventuelle sykdommer, oog kjønn 🥹❤️ Skal på privat ultralyd fredag 21, da er jeg 12 uker og noen dager 🥰 Håper alt står bra til da🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (3 timer siden):

Herlig! Jeg skjønner deg godt😂😍 Blir vell fort mer virkelig når man kan se litt bedre for seg hva som er inni der🥰 

Jeg sa det senest til mannen igår at det egentlig ikke føles virkelig. Vet ikke om det er fordi det har vært så lite symptomer, eller om det bare er jeg som prøver å beskytte meg selv 🙈🤷🏼‍♀️ 

Idag tok jeg faktisk en panorama test (nipt test med ekstra greier) fra danmark. Så om 10-12 dager får jeg svar på eventuelle sykdommer, oog kjønn 🥹❤️ Skal på privat ultralyd fredag 21, da er jeg 12 uker og noen dager 🥰 Håper alt står bra til da🤞🏻🤞🏻

Hvor mye betalte du for testen?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (13 timer siden):

Herlig! Jeg skjønner deg godt😂😍 Blir vell fort mer virkelig når man kan se litt bedre for seg hva som er inni der🥰 

Jeg sa det senest til mannen igår at det egentlig ikke føles virkelig. Vet ikke om det er fordi det har vært så lite symptomer, eller om det bare er jeg som prøver å beskytte meg selv 🙈🤷🏼‍♀️ 

Idag tok jeg faktisk en panorama test (nipt test med ekstra greier) fra danmark. Så om 10-12 dager får jeg svar på eventuelle sykdommer, oog kjønn 🥹❤️ Skal på privat ultralyd fredag 21, da er jeg 12 uker og noen dager 🥰 Håper alt står bra til da🤞🏻🤞🏻

Haha, jeg fortalte det til mannen senest forrige uke jeg også 🙈 det tar nok litt tid før det føles virkelig, spesielt når man ikke kjenner noe enda! Men det ble mye mer virkelig for oss når vi fikk vite kjønnet 🥰 blir sikkert det for dere også ☺️ 

Såå utrolig spennende! Vi vurderte det men hadde ikke råd. Best å ta fra Danmark ja, så får du vite kjønn. Får jo ikke det i Norge 🙈 blir nok noen nervepirrende dager, jeg krysser alt for at testen er fin på alle punkter 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (På 13.7.2023 den 0.00):

Hvor mye betalte du for testen?😊

4300 danske kroner var det vell:-) Det tilsvarer rundt 6500 kr. Bestilte fra ultralydklinikken.dk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...