Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024


EmKay

Anbefalte innlegg

Skravletråd for alle med termin i januar og februar 2024 

Her kan vi dele erfaringer, stille spørsmål og skravle om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer! 

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så skal jeg gjøre mitt beste i å føre inn etterhvert! (etter termindato) 🥰


Elise93 -                     Barn 1 - termin 1.Januar  - født XX 💙❤️
Snickersogtwist        Barn X - termin 15.januar   - født XX 💙❤️
Kristinn                      Barn 1 - termin 24.Januar - født XX  💙❤️
Sommerfugl154 -     Barn 1 - termin 1.Februar -  født XX 💙❤️
*blueberry* -            Barn 1 - termin 1.Februar  - født XX 💙❤️
 EmKay -                     Barn 2 - termin 5.Februar - født XX 💙❤️
Georgin -                   Barn 1 - termin 7.Februar  - født XX 💙❤️
Ingigano -                  Barn 1 - termin 7.Februar -  født XX 💙❤️
Dame1989 -              Barn 2 - termin 8.Februar - født XX 💙❤️
Daisy'sDuckling        Barn 2 - termin 10. Februar  - født XX 💙❤️
Hufsa87 -                  Barn 3 - termin 19.Februar  - født XX 💙❤️ 
Onomato-                 Barn 1 - termin 22.Februar
  - født XX 💙❤️
Fullmåne-                 Barn 3 - termin 25.Februar  - født XX 💙❤️

Endret av EmKay
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens! Da starter jeg ballet her, og håper flere hiver seg med etterhvert. 

Selv er jeg bare 4+4 i dag, og sprekkeferdig etter å snakke med noen om dette etter å ha visst om graviditeten i en hel uke 😝. Vi har bestemt oss for å ikke dele nyheten helt med det første, så det blir mange tanker og sommerfugler jeg må gå med alene. Siden dette er barn nummer to hadde jeg kanskje tenkt at jeg kom til å være litt mer "chill" i forhold til alt, men jammen ble det like altoppslukende denne gang også. 

Symptomer har jeg ikke hatt noe av enda, bortsett fra et par skikkelige blodtrykksfall der jeg har vært så svimmel at jeg må legge meg nedpå en stund. Det hadde jeg ikke sist, så er spent på hvilke andre ting som vil være ulikt denne gang. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Koselig at du har opprettet tråd 🤩 

 

Sommerfugl154 - B1 og endelig klaffet det med IVF💖 og terminen blir 1.Februar 🥰 Er 5+4 i dag 🌱🤞🏻 Krysser fingrene 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! ❤️ Jeg satt og venta på at noen skulle opprette termintråd, har ikke turt å gjøre det selv haha! 

Elise93 - B1 - termin 1 januar! 🎆🥳 har mista 2 ganger tidligere, så har vært veldig engstelig de siste ukene! Men virker som det går veien nå er 10+1 idag. Var på ultralyd igår og alt så bra ut 😭❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt med skravletråd🌸 

Georgin - B1 - termin 7 februar ❤️ Har også mistet to ganger, og håper virkelig at dette er gangen det går 🥰 Vi har prøvd i 3 år nå, men det er ikke så lett når man både har pcos med veldig sjeldne eggløsninger og i tillegg jobber offshore. 

Krysser fingrene for at det går bra for oss alle 🤞🏻❤️ 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig ❤️ 

*blueberry* - B1 - termin 1. februar

Jeg sliter en del med angst for å miste, er det flere som gjør det? Har hørt så mange som har slitt med det 🥲. Det er første graviditet for meg og alt er helt nytt. Har slitt litt med magevondt/ kramper som stresser meg, men tror det er mest knyttet til fordøyelsen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 - B2 - Termin 08/02

4+6 i dag og eneste jeg omtrent tenker på er redsel for å miste :( Tror ikke jeg klarer å senke skuldrene før etter den tidlig organrettede ultralyden jeg har bestilt i uke 13. Synd at sommeren bare skal gå til å bekymre seg. Har også bestilt en tidlig ultralyd om 22 dager for å se at hjertet slår osv :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (På 2.6.2023 den 20.54):

Heia! Koselig at du har opprettet tråd 🤩 

 

Sommerfugl154 - B1 og endelig klaffet det med IVF💖 og terminen blir 1.Februar 🥰 Er 5+4 i dag 🌱🤞🏻 Krysser fingrene 

Så kjekt at du fant veien inn her så raskt! Var redd jeg ble sittende her alene, hehe. Så gøy med klaff på IVF! Det må ha vært en slitsom reise, krysser fingrene for deg! ❤️ 

Elise93 skrev (På 3.6.2023 den 9.38):

Hei! ❤️ Jeg satt og venta på at noen skulle opprette termintråd, har ikke turt å gjøre det selv haha! 

Elise93 - B1 - termin 1 januar! 🎆🥳 har mista 2 ganger tidligere, så har vært veldig engstelig de siste ukene! Men virker som det går veien nå er 10+1 idag. Var på ultralyd igår og alt så bra ut 😭❤️ 

Hehe, ja jeg var litt i samme båt, men tenkte shit'au. Jeg vil snakke om dette! Så trist at du har mistet, det må ha vært tungt :(❤️ Men så kjekt med positiv opplevelse på ultralyd!

Georgin skrev (På 3.6.2023 den 12.44):

Hei! Så kjekt med skravletråd🌸 

Georgin - B1 - termin 7 februar ❤️ Har også mistet to ganger, og håper virkelig at dette er gangen det går 🥰 Vi har prøvd i 3 år nå, men det er ikke så lett når man både har pcos med veldig sjeldne eggløsninger og i tillegg jobber offshore. 

Krysser fingrene for at det går bra for oss alle 🤞🏻❤️ 

Det må ha vært noen tunge år!! Selv har vi vært veldig heldig, så jeg kjenner veldig på at det kanskje er for godt til å være sant. Prøver å være avslappet, men det er jammen ikke lett! Kan ikke forestille meg hvordan det er for dere som har mistet før ❤️ 

*blueberry* skrev (12 timer siden):

Så koselig ❤️ 

*blueberry* - B1 - termin 1. februar

Jeg sliter en del med angst for å miste, er det flere som gjør det? Har hørt så mange som har slitt med det 🥲. Det er første graviditet for meg og alt er helt nytt. Har slitt litt med magevondt/ kramper som stresser meg, men tror det er mest knyttet til fordøyelsen. 

Tror nok de fleste sitter litt i samme båt her. Selv om jeg for min del nok ikke kan kalle det angst, er det jo noe som opptar tankene veldig mye. Spesielt siden jeg ikke har noen symptomer. Så jeg har endt opp med å bruke en del sticks for å se at det er progresjon på hcg nivå. 🙈 
Forrige gang var jeg forstoppet hele svangerskapet, så det ble en del magevondter og mange illeluktende fiser 😛 Og jeg merker at det går den veien denne gang også.

Dame1989 skrev (9 timer siden):

Dame1989 - B2 - Termin 08/02

4+6 i dag og eneste jeg omtrent tenker på er redsel for å miste :( Tror ikke jeg klarer å senke skuldrene før etter den tidlig organrettede ultralyden jeg har bestilt i uke 13. Synd at sommeren bare skal gå til å bekymre seg. Har også bestilt en tidlig ultralyd om 22 dager for å se at hjertet slår osv :)

Det blir spennende med ultralyd snart! :)❤️ Siste hadde jeg ultralyd i uke 7 (dvs 6, ble satt en uke tilbake, fy søren det var overraskende tungt!) og hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det denne gang. Skulle jo være så chill siden jeg har vært igjennom det før. Men det spørs om det ikke ender opp med en privat ultralyd likevel bare for å få bekreftet at det hele er virkelig! 
Får du ikke dekket anatomisk TUL der du er? Slik jeg har skjønt det er nå målet at alle skal tilbys det, men det er foreløpig litt avhengig av kapasitet visstnok. 

Vi tenkte også å ta en NIPT test denne gang, selv om vi ikke får det dekker. Noen av dere andre som har vurdert det?

 

Endret av EmKay
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (3 timer siden):

Så kjekt at du fant veien inn her så raskt! Var redd jeg ble sittende her alene, hehe. Så gøy med klaff på IVF! Det må ha vært en slitsom reise, krysser fingrene for deg! ❤️ 

Hehe, ja jeg var litt i samme båt, men tenkte shit'au. Jeg vil snakke om dette! Så trist at du har mistet, det må ha vært tungt :(❤️ Men så kjekt med positiv opplevelse på ultralyd!

Det må ha vært noen tunge år!! Selv har vi vært veldig heldig, så jeg kjenner veldig på at det kanskje er for godt til å være sant. Prøver å være avslappet, men det er jammen ikke lett! Kan ikke forestille meg hvordan det er for dere som har mistet før ❤️ 

Tror nok de fleste sitter litt i samme båt her. Selv om jeg for min del nok ikke kan kalle det angst, er det jo noe som opptar tankene veldig mye. Spesielt siden jeg ikke har noen symptomer. Så jeg har endt opp med å bruke en del sticks for å se at det er progresjon på hcg nivå. 🙈 
Forrige gang var jeg forstoppet hele svangerskapet, så det ble en del magevondter og mange illeluktende fiser 😛 Og jeg merker at det går den veien denne gang også.

Det blir spennende med ultralyd snart! :)❤️ Siste hadde jeg ultralyd i uke 7 (dvs 6, ble satt en uke tilbake, fy søren det var overraskende tungt!) og hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det denne gang. Skulle jo være så chill siden jeg har vært igjennom det før. Men det spørs om det ikke ender opp med en privat ultralyd likevel bare for å få bekreftet at det hele er virkelig! 
Får du ikke dekket anatomisk TUL der du er? Slik jeg har skjønt det er nå målet at alle skal tilbys det, men det er foreløpig litt avhengig av kapasitet visstnok. 

Vi tenkte også å ta en NIPT test denne gang, selv om vi ikke får det dekker. Noen av dere andre som har vurdert det?

 

Skal få tidlig ultralyd ja. Fastlegen har allerede søkt fødeplass så venter på å høre derfra. Er de som skal gi meg tidlig ultralyd. Men jeg ønsker en ultralyd tidligere for å se at alt er bra foreløpig og så tror jeg at jeg vil ha en mer organrettet ultralyd + nipt test. Er 34 når baby kommer så da får jeg akkurat ikke offentlig nipt test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (17 minutter siden):

Skal få tidlig ultralyd ja. Fastlegen har allerede søkt fødeplass så venter på å høre derfra. Er de som skal gi meg tidlig ultralyd. Men jeg ønsker en ultralyd tidligere for å se at alt er bra foreløpig og så tror jeg at jeg vil ha en mer organrettet ultralyd + nipt test. Er 34 når baby kommer så da får jeg akkurat ikke offentlig nipt test. 

Skjønner. Jeg hadde forståelse av at den tidlige ultralyden alle blir tilbud nå (uke 11-14) er en ultralyd med fokus på utvikling og anatomi, som nakkefold eller andre tegn på feil eller sykdom. Det er jo i den ideelle perioden for å se på dette. 🤔Men hvis det ikke stemmer vil nok vi også gå privat i tillegg for å få sett ekstra på dette. 🥰
Med mindre jeg misforsto hva du mente med organrettet ultralyd? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (6 timer siden):

Skjønner. Jeg hadde forståelse av at den tidlige ultralyden alle blir tilbud nå (uke 11-14) er en ultralyd med fokus på utvikling og anatomi, som nakkefold eller andre tegn på feil eller sykdom. Det er jo i den ideelle perioden for å se på dette. 🤔Men hvis det ikke stemmer vil nok vi også gå privat i tillegg for å få sett ekstra på dette. 🥰
Med mindre jeg misforsto hva du mente med organrettet ultralyd? :) 

Tror den offentlige skal sjekke litt mer ja. Men inntil jeg får den timen så beholder jeg den private timen i uke 13. Var så fornøyd der så vurderer kanskje å ta der likevel 🙂 

Evt bestille nipt test kit fra Danmark og ta blodprlver selv :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her kjempe nervøs, mistet 2 ganger (desember og april)😕 positiv test i går og digital i dag🩷 

håper det går veien denne gangen, alle gode ting er 3, er det ikke?🥹🩷

termin 19.02

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (2 timer siden):

Tror den offentlige skal sjekke litt mer ja. Men inntil jeg får den timen så beholder jeg den private timen i uke 13. Var så fornøyd der så vurderer kanskje å ta der likevel 🙂 

Evt bestille nipt test kit fra Danmark og ta blodprlver selv :)

Skjønner! 🥰

Vi vurderte bestille test fra Danmark, men vil ha en UL for å bekrefte at det er et levende foster der før jeg tar blodprøvene. Så for testkit kombinert med prisen for privat UL med dagens valutakurs, så er man raskt oppe i det samme som det koster i Norge 😱 Så da landet vi på å ta det i Norge. Men den UL man får i forkant av blodprøven er kun en enkel sjekk for å se at det ikke er tvillinger, osv, så vil ha en skikkelig TUL i tillegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (1 time siden):

Hopper inn her kjempe nervøs, mistet 2 ganger (desember og april)😕 positiv test i går og digital i dag🩷 

håper det går veien denne gangen, alle gode ting er 3, er det ikke?🥹🩷

termin 19.02

Velkommen, og gratulerer med spiren! ❤️ 
Jo, jeg har troen på at alle gode ting er 3 🙏
 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (14 timer siden):


Vi tenkte også å ta en NIPT test denne gang, selv om vi ikke får det dekker. Noen av dere andre som har vurdert det?

 

Jeg skal definitivt ta NIPT test. Jeg har vel egentlig krav på å få dekket en form for fosterdiagnostikk tror jeg, men vet ikke om NIPT går under det. Betaler uansett om jeg må, det er vanlig i min omgangskrets å ta NIPT. Jeg er 31 år forresten ☺️

Jeg får ekstra oppfølging så regner med det blir en travel tid fremover om alt går som planlagt 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får dekket NIPT pga jeg er 35 😅 

skal også ha tidlig ul i uke 7 for å sjekke at det ligger riktig siden jeg hadde exu i desember som resulterte i en eggleder mindre😕 

så godt å være i en termin gruppe igjen🩷 håper virkelig ikke jeg må melde meg ut enda en gang🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (På 2.6.2023 den 10.15):

Skravletråd for alle med termin i januar og februar 2024 

Her kan vi dele erfaringer, stille spørsmål og skravle om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer! 

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så skal jeg gjøre mitt beste i å føre inn etterhvert! (etter termindato) 🥰


Elise93 - Barn 1 - termin 1.Januar  - født XX 💙❤️
Sommerfugl154 - Barn 1 - termin 1.Februar -  født XX 💙❤️
*blueberry* - Barn 1 - termin 1.Februar  - født XX 💙❤️
Georgin - Barn 1 - termin 7.Februar  - født XX 💙❤️
EmKay - Barn 2 - termin 8.februar - født XX 💙❤️
Dame1989 - Barn 2 - termin 8.februar - født XX 💙❤️
Hufsa87 - Barn 1 - termin 19.Februar  - født XX 💙❤️ 
 

Barn 3 😅🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (9 minutter siden):

Jeg skal definitivt ta NIPT test. Jeg har vel egentlig krav på å få dekket en form for fosterdiagnostikk tror jeg, men vet ikke om NIPT går under det. Betaler uansett om jeg må, det er vanlig i min omgangskrets å ta NIPT. Jeg er 31 år forresten ☺️

Jeg får ekstra oppfølging så regner med det blir en travel tid fremover om alt går som planlagt 🤞🏻❤️

Ja vi får jo en anatomisk TUL, men NIPT får man kun dekket om man blir 35 år i løpet av svangerskapet. Jeg er 33, så må også dekke det selv. Men det går helt fint :) 

Krysser fingrene for at spirene våre sitter alle sammen! :D Jeg hadde svangerskapsdiabetes sist, og er veldig spent på om det blir det nå. Tenkte uansett å endre til et litt diabetesvennlig kosthold, så har jeg fått en head start om det ender opp med sv.dia denne gangen også. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (4 minutter siden):

Jeg får dekket NIPT pga jeg er 35 😅 

skal også ha tidlig ul i uke 7 for å sjekke at det ligger riktig siden jeg hadde exu i desember som resulterte i en eggleder mindre😕 

så godt å være i en termin gruppe igjen🩷 håper virkelig ikke jeg må melde meg ut enda en gang🩷

Digg å få det dekket da! Det koster jo en del.. 
Oi, merket du exu på ultralyd, eller på den kjipe måten med smerter og betennelse?

Krysser fingrene for at det blir mange måneders skravling på oss :D Og barn 3 ja, det er notert! Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...