Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024


EmKay

Anbefalte innlegg

Georgin skrev (1 time siden):

I morgen skal jeg på første ultralyd, 7+3! Er så nervøs for at det skal gå dårlig denne gangen også😭 Ømme bryster er fortsatt det eneste symptomet. Det er rart hvordan man kan ønske seg noe så fælt som kvalme, men det hadde definitivt gjort meg roligere 🙈

Hååper håper håper å se et bankende hjerte imorgen!!!😭❤️🤞🏻 får håpe det stemmer som de sier; third time's the charm🌈

Krysser fingrene for deg 🤞🏻🌈 

Det er heldigvis helt normalt å ikke ha symptomer også 😊

Har du mistet 2 ganger tidligere hvis det er greit at jeg spørr? 

Har samme «problemet». I de 2 tidligere vellykkede svangerskapene var jeg ekstremt dårlig fra tiden før IKM og frem til andre trimester. Denne gang kjenner jeg ingenting. Har knapt en murring 😅 men det går fremover så prøver å tenke positivt. Selv om jeg er livredd for å miste. Men har mistet med symptomer også, så det har lite å si tror jeg.

Kanskje jeg er heldig å slippe å bli dårlig denne gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til dere som har vært på ultralyd og sett et hjerte som slår💗

Selv skal vi på mandag, da tror jeg at jeg er rundt 7+4🙊 Kvalmen slo inn i dag og håper virkelig at det kun er i dag🤢 Var minimalt kvalm med førstemann, så hadde håpt på tilsvarende svangerskap denne gangen🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for alle positive ultralyder, så gøy!
SKal også på en enkel ul i forbindelse med NIPT, men det er ikke før siste uken i juli, så kjenner det er lenge å vente. Men har bestemt meg for at det får holde denne gang, føler ikke det samme behovet for tidligere ultralyd slik jeg gjorde sist :) 

Ellers er jeg skamkvalm for tiden, myyyye kvalmere enn forrige gang. Mandag var småen hjemme fra barnehagen pga sykdom, og i går ble en sånn "for frisk til å være hjemme, men for syk til å være barnehagen"-dag. Og det var tungt! Kvalme meg som knapt orker å bevege meg, og lille propell som var høyt og lavt! 
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (6 minutter siden):

Hurra for alle positive ultralyder, så gøy!
SKal også på en enkel ul i forbindelse med NIPT, men det er ikke før siste uken i juli, så kjenner det er lenge å vente. Men har bestemt meg for at det får holde denne gang, føler ikke det samme behovet for tidligere ultralyd slik jeg gjorde sist :) 

Ellers er jeg skamkvalm for tiden, myyyye kvalmere enn forrige gang. Mandag var småen hjemme fra barnehagen pga sykdom, og i går ble en sånn "for frisk til å være hjemme, men for syk til å være barnehagen"-dag. Og det var tungt! Kvalme meg som knapt orker å bevege meg, og lille propell som var høyt og lavt! 
 

Jeg klarer såvidt å holde kvalmen i sjakk ved å være i ro konstant. Føler meg så ubrukelig 🙈. Men, det må da være noe liv der inne med sånn kvalme 🤞🏻.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer såvidt å holde kvalmen i sjakk ved å være i ro konstant. Føler meg så ubrukelig 🙈. Men, det må da være noe liv der inne med sånn kvalme 🤞🏻.

Hehe ja, det må det! 
Går på ferie om to uker, og kjenner det er så nedtur at hele ferien antakeligvis blir preget av denne kvalmen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmKay skrev (43 minutter siden):

Hehe ja, det må det! 
Går på ferie om to uker, og kjenner det er så nedtur at hele ferien antakeligvis blir preget av denne kvalmen! 

Krysser fingrene for at det er bedre til da 🤞🏻Blir hjemmeferie på meg i år heldigvis ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Krysser fingrene for at det er bedre til da 🤞🏻Blir hjemmeferie på meg i år heldigvis ☺️

Vi skal heldigvis ikke noe stort vi heller i ferien. Driver å bygger hytte, så skulle jo gjerne ha hjulpet til litt der, og så har vi to bikkjer og en toåring som skal underholdes. Dette blir gøy 😛 

Var en tur på butikken for å prøve noen sommerkjoler isted. Det var nedtur det. Føler meg full i vann, og at alt bare eser ut. Noe det helt sikkert gjør, for det eneste som holder kvalmen noenlunde i sjakk er mat. 🤦‍♀️🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (9 minutter siden):

Vi skal heldigvis ikke noe stort vi heller i ferien. Driver å bygger hytte, så skulle jo gjerne ha hjulpet til litt der, og så har vi to bikkjer og en toåring som skal underholdes. Dette blir gøy 😛 

Var en tur på butikken for å prøve noen sommerkjoler isted. Det var nedtur det. Føler meg full i vann, og at alt bare eser ut. Noe det helt sikkert gjør, for det eneste som holder kvalmen noenlunde i sjakk er mat. 🤦‍♀️🙈

Jeg synes magen ser ut som ei kule, men her har jeg visst gått ned en kilo 🤷🏼‍♀️. Blir mest kjoler og joggebukse på meg for jeg orker ikke stramme plagg rundt mageområdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt sto bra til på ultralyden😭❤️❤️ endelig er det kanskje vår tur🌈 7+4 idag, og skal få time på sykehuset rundt uke 12. Så gjenstår det å se om jeg klarer å vente så lenge, eller om jeg bestiller ny time om to uker 😂❤️

Takk til dere som har tenkt på meg idag! ❤️❤️

IMG_4852.jpeg

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (På 20.6.2023 den 10.50):

Krysser fingrene for deg 🤞🏻🌈 

Det er heldigvis helt normalt å ikke ha symptomer også 😊

Har du mistet 2 ganger tidligere hvis det er greit at jeg spørr? 

Har samme «problemet». I de 2 tidligere vellykkede svangerskapene var jeg ekstremt dårlig fra tiden før IKM og frem til andre trimester. Denne gang kjenner jeg ingenting. Har knapt en murring 😅 men det går fremover så prøver å tenke positivt. Selv om jeg er livredd for å miste. Men har mistet med symptomer også, så det har lite å si tror jeg.

Kanskje jeg er heldig å slippe å bli dårlig denne gang 😊

Ja jeg har mistet to ganger tidligere. En i MA (hjertet stoppet mellom uke 6 og 7), og den andre i blighted ovum. Også har jeg pcos i tillegg, så det er ikke så ofte jeg har eggløsning. Men nå ser det heldigvis bedre ut❤️🌈🤞🏻 

Jeg har bare ømme bryster, så det er jo definitivt veldig individuelt hvilke symptomer man får🤷🏼‍♀️ har ventet på og ønsket kvalme bare for å ha et tegn, men burde sikkert være glad jeg slipper🙈 

Håper alt går bra for deg 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (1 time siden):

Alt sto bra til på ultralyden😭❤️❤️ endelig er det kanskje vår tur🌈 7+4 idag, og skal få time på sykehuset rundt uke 12. Så gjenstår det å se om jeg klarer å vente så lenge, eller om jeg bestiller ny time om to uker 😂❤️

Takk til dere som har tenkt på meg idag! ❤️❤️

IMG_4852.jpeg

Så koselig 😍 det må være så fint å få en sånn bekreftelse. Jeg orker snart ikke vente lengre 🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Georgin skrev (2 timer siden):

Alt sto bra til på ultralyden😭❤️❤️ endelig er det kanskje vår tur🌈 7+4 idag, og skal få time på sykehuset rundt uke 12. Så gjenstår det å se om jeg klarer å vente så lenge, eller om jeg bestiller ny time om to uker 😂❤️

Takk til dere som har tenkt på meg idag! ❤️❤️

IMG_4852.jpeg

Ååå, nå ble jeg glad 😍❤️ nå må den bare holde seg der de neste 8 mnd og vokse seg stor og sterk! ❤️ skjønner godt behovet for ekstra ultralyder, her ble det 3 stk før uke 12 😂 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (4 timer siden):

Alt sto bra til på ultralyden😭❤️❤️ endelig er det kanskje vår tur🌈 7+4 idag, og skal få time på sykehuset rundt uke 12. Så gjenstår det å se om jeg klarer å vente så lenge, eller om jeg bestiller ny time om to uker 😂❤️

Takk til dere som har tenkt på meg idag! ❤️❤️

IMG_4852.jpeg

Gratulerer så mye!❤️ Det er en så fantastisk følelse å få den bekreftelsen på ultralyd🥹👶🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (19 timer siden):

Alt sto bra til på ultralyden😭❤️❤️ endelig er det kanskje vår tur🌈 7+4 idag, og skal få time på sykehuset rundt uke 12. Så gjenstår det å se om jeg klarer å vente så lenge, eller om jeg bestiller ny time om to uker 😂❤️

Takk til dere som har tenkt på meg idag! ❤️❤️

IMG_4852.jpeg

Åh, så fint å høre! Og så deilig med en sånn bekreftelse på at alt ser bra ut :D ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Georgin skrev (På 21.6.2023 den 14.48):

Ja jeg har mistet to ganger tidligere. En i MA (hjertet stoppet mellom uke 6 og 7), og den andre i blighted ovum. Også har jeg pcos i tillegg, så det er ikke så ofte jeg har eggløsning. Men nå ser det heldigvis bedre ut❤️🌈🤞🏻 

Jeg har bare ømme bryster, så det er jo definitivt veldig individuelt hvilke symptomer man får🤷🏼‍♀️ har ventet på og ønsket kvalme bare for å ha et tegn, men burde sikkert være glad jeg slipper🙈 

Håper alt går bra for deg 🌸

Så bra at det gikk bra på ultralyden 🌈💕 Krysser fingrene for at dette er din tur 😊☘️

Nå fikk du en liten bekreftelse på at mangel på symptomer ikke har noe med at den lille ikke har det bra :) 

Det går bra her :) 5+0 og fortsatt ingen symptomer. Nærmer meg den magiske 6+0. Er stort sett mellom uke 5 og 6 jeg har mistet. Så tar en dag av gangen. Forrige gang mistet jeg 5+3 så kjenner på litt nerver 🫣

Endret av Fullmåne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (21 timer siden):

Så bra at det gikk bra på ultralyden 🌈💕 Krysser fingrene for at dette er din tur 😊☘️

Nå fikk du en liten bekreftelse på at mangel på symptomer ikke har noe med at den lille ikke har det bra :) 

Det går bra her :) 5+0 og fortsatt ingen symptomer. Nærmer meg den magiske 6+0. Er stort sett mellom uke 5 og 6 jeg har mistet. Så tar en dag av gangen. Forrige gang mistet jeg 5+3 så kjenner på litt nerver 🫣

Ja det var godt med en bekreftelse😍🤞🏻 men uroen kom fort igjen, så det blir ny ultralyd i uke 10 🙈

Så bra💕 håper den sitter denne gangen🤞🏻🤞🏻 Hvor mange ganger har du mistet? 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (På 23.6.2023 den 16.59):

Ja det var godt med en bekreftelse😍🤞🏻 men uroen kom fort igjen, så det blir ny ultralyd i uke 10 🙈

Så bra💕 håper den sitter denne gangen🤞🏻🤞🏻 Hvor mange ganger har du mistet? 😢

Forstår deg veldig godt :) Har selv bestilt tidlig ultralyd i uke 7 hvis jeg kommer dit🤞🏻

Har mistet 6 ganger. Alle før uke 6. Så går på nåler hver gang jeg blir gravid. Men er 5+3 i dag og tok faktisk en graviditetstest fordi 5+3 var da jeg mistet forrige gang jeg ble gravid. Å den var veldig positiv 😅 Så det er en milepæl. Har aldri passert 6 fullgåtte uker de gangene jeg mistet. Så 4 dager igjen🤞🏻

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere ladies? :) 

Her står kvalme og utmattelse på for fullt, kjenner det skal bli godt med ferie til helgen!

Har også startet nedtelling til TUL som er siste fredag i juli, og NIPT test som er mandagen før. Det blir stas å endelig få ser den lille på skjermen! :D❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...