Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024


EmKay

Anbefalte innlegg

EmKay skrev (51 minutter siden):

Hvordan går det med dere ladies? :) 

Her står kvalme og utmattelse på for fullt, kjenner det skal bli godt med ferie til helgen!

Har også startet nedtelling til TUL som er siste fredag i juli, og NIPT test som er mandagen før. Det blir stas å endelig få ser den lille på skjermen! :D❤️ 

Det er rolige dager med fortsatt kvalme her 😅. Gleder meg ekstremt til NIPT om en uke, for da får jeg se om det er liv der inne ❤️. Jeg har TUL en uke før deg, så jeg teller også ned til den 😁

Kikket litt på barnevogner i går bare for kos, det gjorde det litt mer ekte 🥰. Kjøper ingenting før TUL er overstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*blueberry* skrev (11 minutter siden):

Det er rolige dager med fortsatt kvalme her 😅. Gleder meg ekstremt til NIPT om en uke, for da får jeg se om det er liv der inne ❤️. Jeg har TUL en uke før deg, så jeg teller også ned til den 😁

Kikket litt på barnevogner i går bare for kos, det gjorde det litt mer ekte 🥰. Kjøper ingenting før TUL er overstått. 

Så spennende! Her hadde de sommerstengt på de private klinikkene, så det tidligste de kunne ta imot meg var i uker 12. Men det er forsåvidt helt ok, bare kjedelig å vente så lenge 🙈

Gøy med shopping! Her har vi nok det meste fra 21-barnet. Hun er en jente da, så hvis vi får en gutt next blir det vel litt shopping på a'mor likevel. Tanken var å holde oss mye til nøytrale farger sist, men det sklei for ut du! Hun er jo så søt i rosa 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (1 minutt siden):

Så spennende! Her hadde de sommerstengt på de private klinikkene, så det tidligste de kunne ta imot meg var i uker 12. Men det er forsåvidt helt ok, bare kjedelig å vente så lenge 🙈

Gøy med shopping! Her har vi nok det meste fra 21-barnet. Hun er en jente da, så hvis vi får en gutt next blir det vel litt shopping på a'mor likevel. Tanken var å holde oss mye til nøytrale farger sist, men det sklei for ut du! Hun er jo så søt i rosa 🤣

Her er det bare én privat som tilbyr NIPT og de gav meg time når jeg er 10+1 😁. Da er det heldigvis stor sjanse for at svaret kommer før TUL 🤞🏻.

Dette er vår første (og mest sannsynlig siste), men håper å arve litt fra venner og familie som har babyer nå. Vi ser på nøytralitet på en annen måte; alle farger er for alle så det blir nok innkjøp av både blått og rosa uansett hvem som er der inne 😍❤️ Må si jeg håper litt på jente, for der er vi enige om navn 😂 guttenavn har vi helt ulike meninger om 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Her er det bare én privat som tilbyr NIPT og de gav meg time når jeg er 10+1 😁. Da er det heldigvis stor sjanse for at svaret kommer før TUL 🤞🏻.

Dette er vår første (og mest sannsynlig siste), men håper å arve litt fra venner og familie som har babyer nå. Vi ser på nøytralitet på en annen måte; alle farger er for alle så det blir nok innkjøp av både blått og rosa uansett hvem som er der inne 😍❤️ Må si jeg håper litt på jente, for der er vi enige om navn 😂 guttenavn har vi helt ulike meninger om 🙈

Jeg er forsåvidt enig, småen nå har mye både blått og grønt og er kjempesøt i det. Men storparten av babygarderoben er gammel/pudderrosa, og av en eller annen grunn sitter det lenger inne å kle en gutt opp i nesten bare rosa, enn å kle en jente opp i alle andre farger 🤷‍♀️

Så tenker jo det blir økonomisk om vi får en jente til, men hadde vært veldig stas med en liten gutt også :D På navnefronten er jeg helt lost. Knerten heter Leah, og jeg har en rar greie om at jeg gjerne vil ha samme forbokstav på barna. Men så er favorittene som f.eks. Louise og Leon "tatt" av nære venner, så jeg synes det blir litt rart med samme navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (4 minutter siden):

Jeg er forsåvidt enig, småen nå har mye både blått og grønt og er kjempesøt i det. Men storparten av babygarderoben er gammel/pudderrosa, og av en eller annen grunn sitter det lenger inne å kle en gutt opp i nesten bare rosa, enn å kle en jente opp i alle andre farger 🤷‍♀️

Så tenker jo det blir økonomisk om vi får en jente til, men hadde vært veldig stas med en liten gutt også :D På navnefronten er jeg helt lost. Knerten heter Leah, og jeg har en rar greie om at jeg gjerne vil ha samme forbokstav på barna. Men så er favorittene som f.eks. Louise og Leon "tatt" av nære venner, så jeg synes det blir litt rart med samme navn. 

Rosa er visst originalt en guttefarge lærte jeg for ikke lenge siden. Spesielt gammelrosa er jo utrolig fint på begge kjønn. 

Ja, navn er vanskelig 😅. Min venninne gikk på en smell og fortalte noen sine favoritter så når andre fikk barn før henne tok de navn fra hennes liste 🙈. Leah er koselig, det var et av mine favoritter da jeg var yngre ❤️. Vi begynte å tenke på navn lenge før jeg ble gravid og vi har begge altfor sterke meninger så det er et mirakel at vi ble enige om jentenavn 😂. Kjønn er ikke så viktig, men det hadde vært praktisk å slippe å måtte krangle om guttenavnet de neste månedene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Rosa er visst originalt en guttefarge lærte jeg for ikke lenge siden. Spesielt gammelrosa er jo utrolig fint på begge kjønn. 

Ja, navn er vanskelig 😅. Min venninne gikk på en smell og fortalte noen sine favoritter så når andre fikk barn før henne tok de navn fra hennes liste 🙈. Leah er koselig, det var et av mine favoritter da jeg var yngre ❤️. Vi begynte å tenke på navn lenge før jeg ble gravid og vi har begge altfor sterke meninger så det er et mirakel at vi ble enige om jentenavn 😂. Kjønn er ikke så viktig, men det hadde vært praktisk å slippe å måtte krangle om guttenavnet de neste månedene 😂

Hehe, ja jeg ser den. 

VI var sist ute, så "alle" favorittnavnene mine var tatt før det ble vårt tur. 
Når hun endelig kom var jeg fast bestemt på at hun skulle hete Eira, men mannen ble ikke komfortabel med det. Da ville jeg ha Oda, men han klarte ikke helt det heller. Så vi landet etter noen uker på Leah, og er jo selvsagt idag godt fornøyd med det. 

Men vil gjerne at navnene skal klinge fint sammen, så selv om jeg elsker navnet Eira, synes jeg ikke det går så godt sammen med Leah, så det utgår helt denne gangen. 
Tenker litt på Luka/Lukas eller Levi om det blir en gutt. På jente er jeg helt lost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmKay skrev (4 minutter siden):

Hehe, ja jeg ser den. 

VI var sist ute, så "alle" favorittnavnene mine var tatt før det ble vårt tur. 
Når hun endelig kom var jeg fast bestemt på at hun skulle hete Eira, men mannen ble ikke komfortabel med det. Da ville jeg ha Oda, men han klarte ikke helt det heller. Så vi landet etter noen uker på Leah, og er jo selvsagt idag godt fornøyd med det. 

Men vil gjerne at navnene skal klinge fint sammen, så selv om jeg elsker navnet Eira, synes jeg ikke det går så godt sammen med Leah, så det utgår helt denne gangen. 
Tenker litt på Luka/Lukas eller Levi om det blir en gutt. På jente er jeg helt lost. 

Det skal ikke være lett. Kanskje takken for at man må gå gravid burde være å få bestemme navn 😂 neida. Jeg ville først ha Lily som jentenavn, men det var ikke mannen enig i. Blomsternavn var uaktuelt. Luka/ Lukas liker jeg også, men heller ikke her er mannen på lag 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (27 minutter siden):

Det skal ikke være lett. Kanskje takken for at man må gå gravid burde være å få bestemme navn 😂 neida. Jeg ville først ha Lily som jentenavn, men det var ikke mannen enig i. Blomsternavn var uaktuelt. Luka/ Lukas liker jeg også, men heller ikke her er mannen på lag 😂

Mannen sa i utgangspunktet at "du gjorde jobben, så du kan bestemme", men da jeg erklærte at "Da heter hun Eira!", rynket han godt på nesen og sa "mnjaaaaa" 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (3 minutter siden):

Mannen sa i utgangspunktet at "du gjorde jobben, så du kan bestemme", men da jeg erklærte at "Da heter hun Eira!", rynket han godt på nesen og sa "mnjaaaaa" 🤣

😂 ikke drømmeresponsen akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

😂 ikke drømmeresponsen akkurat. 

Haha, nei overhodet ikke. Så er litt spent på hvordan det går neste gang. Leah var noen uker gammel før hun fikk navn. Da hadde jeg hatt navnet på min topp 5-liste lenge, men til laber respons. Så når han kom hjem en dag og sa "du, din bror sa et fint navn i dag - Leah!" svarte jeg med tommel opp og "Vi går for det!". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre takke for meg denne gang. Begynte å blø i helgen og spontanaborterte dagen før TUL, fikk det bekreftet igår💔 Heldigvis har vi ei nydelig jente som snart blir 1 år, så vi fokuserer på hvor heldige vi er som har henne❤️ 

Masse lykke til til dere alle🥰

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Daisy'sDuckling said:

Jeg må dessverre takke for meg denne gang. Begynte å blø i helgen og spontanaborterte dagen før TUL, fikk det bekreftet igår💔 Heldigvis har vi ei nydelig jente som snart blir 1 år, så vi fokuserer på hvor heldige vi er som har henne❤️ 

Masse lykke til til dere alle🥰

Huff, så kjipt! Sender en stooor klem🥺💞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (10 timer siden):

Jeg må dessverre takke for meg denne gang. Begynte å blø i helgen og spontanaborterte dagen før TUL, fikk det bekreftet igår💔 Heldigvis har vi ei nydelig jente som snart blir 1 år, så vi fokuserer på hvor heldige vi er som har henne❤️ 

Masse lykke til til dere alle🥰

Ånei, så trist 😢 god klem herfra også ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 
 

vi skal ut og reise i sommer, nærmere bestemt Hellas! Og jeg hører sååå mye forskjellig. Fastlegen sier én ting, svigermor en annen (hun er hysterisk og sier vi ikke burde dra og da i allefall ikke spise noe grønnsaker, kjøtt, frukt eller bade, hun hadde visst en venninne der sønnen fikk øyeinfeksjon pga bading 🤷🏼‍♀️🥲Begynner å lure på om jeg faktisk er skikkelig uansvarlig som drar på ferie - men mulig jeg bare er lettpåvirkelig akkurat nå)

og at det er så fryktelig farlig å fly? Altså, en kort flytur på 3,5 timer med støttestrømper kan vel ikke være så gæli

jeg har også venner som sier at de ville spist salat på restauranter med høy standard, men jeg vet ikke 😵 

Fastlegen sa ingenting om isbiter og bading 🤔 Også har jeg lest at isbiter med hull er produsert så de er trygge, men jeg vet ikke…

Skal noen andre her reise?:)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (10 minutter siden):

Hei! 
 

vi skal ut og reise i sommer, nærmere bestemt Hellas! Og jeg hører sååå mye forskjellig. Fastlegen sier én ting, svigermor en annen (hun er hysterisk og sier vi ikke burde dra og da i allefall ikke spise noe grønnsaker, kjøtt, frukt eller bade, hun hadde visst en venninne der sønnen fikk øyeinfeksjon pga bading 🤷🏼‍♀️🥲Begynner å lure på om jeg faktisk er skikkelig uansvarlig som drar på ferie - men mulig jeg bare er lettpåvirkelig akkurat nå)

og at det er så fryktelig farlig å fly? Altså, en kort flytur på 3,5 timer med støttestrømper kan vel ikke være så gæli

jeg har også venner som sier at de ville spist salat på restauranter med høy standard, men jeg vet ikke 😵 

Fastlegen sa ingenting om isbiter og bading 🤔 Også har jeg lest at isbiter med hull er produsert så de er trygge, men jeg vet ikke…

Skal noen andre her reise?:)

Så deilig ☀️😍 jeg har noen venninner som har vært i utlandet mens de var gravide og det gikk helt fint! Har bare hørt at man skal være forsiktig med oppkuttet frukt og salat som har stått lenge ute! Og selvsagt salat på litt shabby gatekjøkken 😅 Men så lenge kjøtt og fisk er gjennomstekt så ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal gå fint? Og det er vel bare å ta noen turer gjennom midtgangen og få strekt litt på beina på flyet☺️ skal selv til Roma når jeg er 6 mnd på vei, har ingen planer om å avlyse den reisen. Tror du bare kan kose deg med god samvittighet 😍 usikker på det med isbiter, har hørt litt forskjellig om det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (21 timer siden):

Jeg må dessverre takke for meg denne gang. Begynte å blø i helgen og spontanaborterte dagen før TUL, fikk det bekreftet igår💔 Heldigvis har vi ei nydelig jente som snart blir 1 år, så vi fokuserer på hvor heldige vi er som har henne❤️ 

Masse lykke til til dere alle🥰

Så trist å høre 😕 Du får ha lykke til du også 💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daisy'sDuckling skrev (På 27.6.2023 den 22.17):

Jeg må dessverre takke for meg denne gang. Begynte å blø i helgen og spontanaborterte dagen før TUL, fikk det bekreftet igår💔 Heldigvis har vi ei nydelig jente som snart blir 1 år, så vi fokuserer på hvor heldige vi er som har henne❤️ 

Masse lykke til til dere alle🥰

Ånei, så utrolig trist ❤️ 
Masse lykke til neste gang, håper masse kos med 1-åringen lindrer ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (22 timer siden):

Hei! 
 

vi skal ut og reise i sommer, nærmere bestemt Hellas! Og jeg hører sååå mye forskjellig. Fastlegen sier én ting, svigermor en annen (hun er hysterisk og sier vi ikke burde dra og da i allefall ikke spise noe grønnsaker, kjøtt, frukt eller bade, hun hadde visst en venninne der sønnen fikk øyeinfeksjon pga bading 🤷🏼‍♀️🥲Begynner å lure på om jeg faktisk er skikkelig uansvarlig som drar på ferie - men mulig jeg bare er lettpåvirkelig akkurat nå)

og at det er så fryktelig farlig å fly? Altså, en kort flytur på 3,5 timer med støttestrømper kan vel ikke være så gæli

jeg har også venner som sier at de ville spist salat på restauranter med høy standard, men jeg vet ikke 😵 

Fastlegen sa ingenting om isbiter og bading 🤔 Også har jeg lest at isbiter med hull er produsert så de er trygge, men jeg vet ikke…

Skal noen andre her reise?:)

Hadde reist og kost meg med god samvittighet!

Isbiter er greit å holde seg unna generelt, det er ofte laget av springvann som man helst ikke skal drikke. Men de fleste har jo isbiter i drikken i sydenland og det går som regel helt fint. Ellers er det vel generelle tips om mat som har stått lenge ut, som salater, frukt, kjøtt. Så lenge det er fersk og god tilberedt er det ingen fare :) 
Grunnen til at det er nevnt basseng er vel også fordi de gjerne ikke er like nøye på hygiene der som i Norge. Men i de aller fleste tilfeller går det nok veldig bra, spesielt så tidlig i svangerskapet (før slimproppen er gått) :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (16 minutter siden):

Hvilke kosttilskudd tar dere utenom folat? 💊

Jeg tok nycoplus gravid pillene til for rundt en uke siden (gikk tom). 

Nå tar jeg omega 3 (fikk anbefalt av jordmor å ta det hver dag, skal være bra for hjerneutviklingen), folsyre og jern. Tror jeg kommer til å slutte med folsyre når jeg er 15+0☺️ trenger vel kanskje ikke jern heller, men hadde en boks hjemme så da bruker jeg bare opp den 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...