Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024


EmKay

Anbefalte innlegg

Fullmåne skrev (2 timer siden):

Ja jeg tar også multivitamin med folsyre. 
Så da trenger jeg sikkert ikke å fortsette med vanlig folsyre. Sliter nemlig med å svelge piller 🙈 så jo færre jo bedre. 

EmKay skrev (2 timer siden):

Hehe, ja da hadde jeg holdt meg til multivitaminen. 
Jeg tar den, 2 stk B1 tabletter, kvalmestillende og jerntabletter hver kveld. Blir en god munnfull 😛 😛 

Nå vet jeg ikke hvor glade dere er i fet fisk, men et omega-3 tilskudd er også anbefalt (med minst 200 DHA). Den må jeg innrømme er noe vanskelig å svelge 😅

Jeg har medisiner i tillegg til vitaminer så kutter endelig den ekstra folsyren med glede og priser meg takknemlig for at jeg hadde lite kvalme i trimester 1 så de gikk ned 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor glade dere er i fet fisk, men et omega-3 tilskudd er også anbefalt (med minst 200 DHA). Den må jeg innrømme er noe vanskelig å svelge 😅

Jeg har medisiner i tillegg til vitaminer så kutter endelig den ekstra folsyren med glede og priser meg takknemlig for at jeg hadde lite kvalme i trimester 1 så de gikk ned 😂

Jeg spiser fisk og en del makrell i tomat faktisk så satser på det holder for de omega 3 pillene klarer jeg ikke svelge 🙈 Altså jeg brekker meg å får helt panikk. Har prøvd så mange ganger men det går ikke 🤣

Folsyre tablettene er perfekte. Bitte små. Trenger knapt vann 🤣

Skal høre litt med legen min i morgen hva han tenker jeg skal fortsette å ta utenom multivitamin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (11 minutter siden):

Jeg spiser fisk og en del makrell i tomat faktisk så satser på det holder for de omega 3 pillene klarer jeg ikke svelge 🙈 Altså jeg brekker meg å får helt panikk. Har prøvd så mange ganger men det går ikke 🤣

Folsyre tablettene er perfekte. Bitte små. Trenger knapt vann 🤣

Skal høre litt med legen min i morgen hva han tenker jeg skal fortsette å ta utenom multivitamin. 

Da holder nok multivitamin i massevis ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (18 minutter siden):

Jeg spiser fisk og en del makrell i tomat faktisk så satser på det holder for de omega 3 pillene klarer jeg ikke svelge 🙈 Altså jeg brekker meg å får helt panikk. Har prøvd så mange ganger men det går ikke 🤣

Folsyre tablettene er perfekte. Bitte små. Trenger knapt vann 🤣

Skal høre litt med legen min i morgen hva han tenker jeg skal fortsette å ta utenom multivitamin. 

Vet ikke hvilken multivitaminer du tar, men mine inneholder 400mikrogram folat som er den anbefalte mengden i starten av svangerskapet. Så har kun tatt disse hele veien, og ikke noe ekstra folsyre utenom 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor glade dere er i fet fisk, men et omega-3 tilskudd er også anbefalt (med minst 200 DHA). Den må jeg innrømme er noe vanskelig å svelge 😅

Jeg har medisiner i tillegg til vitaminer så kutter endelig den ekstra folsyren med glede og priser meg takknemlig for at jeg hadde lite kvalme i trimester 1 så de gikk ned 😂

Usj, blir ikke så mye fisk som jeg skulle ønske, mannen er ikke fan. Så bør gjerne ta noe omega 3 ja 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (50 minutter siden):

Vet ikke hvilken multivitaminer du tar, men mine inneholder 400mikrogram folat som er den anbefalte mengden i starten av svangerskapet. Så har kun tatt disse hele veien, og ikke noe ekstra folsyre utenom 👍

Tar også den med 400 eller 200mikrogram folat. Må dobbeltsjekke.

Tror uansett jeg bare dropper folsyre nå som jeg er over 12 fullgåtte uker.

Endret av Fullmåne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hey ladies! Hvordan går det?

Har akkurat kommet fra jordmortime, og hørt på hjertelyden. Er normalt sett ikke en veldig bekymret person, men noen ganger sniker det seg inn noen tvil, og da er det ekstra deilig å få bekreftet at spiren fortsatt har det fint inni der ❤️ 

Sitter på hjemmekontor for tiden, beordret av kiropraktor for å forhåpentligvis unngå sykemelding. Ifølge henne har jeg fått bekkenløsning på venstre side, og bekkenlåsning på høyre side - juhu! Så jeg har meldt meg på gravidsvømming, og håper jeg snart får plass der. 

Jeg har begynt å få ganske mye kynnere også, er det flere som er plaget med det?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (1 time siden):

Hey ladies! Hvordan går det?

Har akkurat kommet fra jordmortime, og hørt på hjertelyden. Er normalt sett ikke en veldig bekymret person, men noen ganger sniker det seg inn noen tvil, og da er det ekstra deilig å få bekreftet at spiren fortsatt har det fint inni der ❤️ 

Sitter på hjemmekontor for tiden, beordret av kiropraktor for å forhåpentligvis unngå sykemelding. Ifølge henne har jeg fått bekkenløsning på venstre side, og bekkenlåsning på høyre side - juhu! Så jeg har meldt meg på gravidsvømming, og håper jeg snart får plass der. 

Jeg har begynt å få ganske mye kynnere også, er det flere som er plaget med det?

Går bra her, men blir fortsatt utslitt av ingenting 😅 

Nå er det under 2,5 uker til OUL og bekymringene begynner å komme tilbake. Blir et nervevrak før sånne undersøkelser. Så koselig at du fikk høre hjertelyd hos jordmor ❤️

Jeg fikk bekkenlåsning så tidlig som i uke 7, men hjalp med en del øvelser fra kiropraktor. Regner med det kommer tilbake etter hvert som jeg kommer meg til trimester 3. Jeg er både hypermobil og har svake muskler i hofteområdet så tar det som en selvfølge 😂

Jeg tror ikke jeg har fått kynnere, men dette er første gang for meg så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter 🙈
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Går bra her, men blir fortsatt utslitt av ingenting 😅 

Nå er det under 2,5 uker til OUL og bekymringene begynner å komme tilbake. Blir et nervevrak før sånne undersøkelser. Så koselig at du fikk høre hjertelyd hos jordmor ❤️

Jeg fikk bekkenlåsning så tidlig som i uke 7, men hjalp med en del øvelser fra kiropraktor. Regner med det kommer tilbake etter hvert som jeg kommer meg til trimester 3. Jeg er både hypermobil og har svake muskler i hofteområdet så tar det som en selvfølge 😂

Jeg tror ikke jeg har fått kynnere, men dette er første gang for meg så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter 🙈
 

 

Jeg fikk bekkenlåsning også veldig tidlig sist (har også sånn møkka-hypermobile-ledd), men da stagnerte det på et helt akseptabelt nivå. Denne gang har det vært litt verre :( 

Jeg har også snart OUL, 1.september, og jeg grugleder meg - men gleder meg mest tror jeg. Blir fint å se bølla igjen. :D❤️ 
Hjelper på å roe nervene med å høre litt på hjertelyden. Egen doppler tør jeg ikke kjøpe, har hørt for mange skrekkhistorier om folk som får falsk trygghet ved at de tror de hører babyen og antar at alt er bra, men så er det seg selv de hører. Så jeg lar den biten være til jordmorbesøkene.

Kynnere kjennes ut som om noen pakker livmoren sammen som en snøball. Den blir helt hard og det føles litt som om noen presser den sammen liksom. Man kjenner det jo på kroppen, men kan også kjenne det når man presser på magen. At den ikke er bløt og myk som vanlig. Det er egentlig ikke vondt, men om det varer lenge kan det være veldig ubehagelig og bli vondt etterhvert.
Sist fikk jeg det fra rundt uke 17, og hadde enormt mye plager med det gjennom svangerskapet, hovedsakelig når jeg var i bevegelse. Nå kommer det i tide og utide, og i natt våknet jeg faktisk av det, og fikk ikke sove igjen fordi det sto på så lenge 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk bekkenlåsning også veldig tidlig sist (har også sånn møkka-hypermobile-ledd), men da stagnerte det på et helt akseptabelt nivå. Denne gang har det vært litt verre :( 

Jeg har også snart OUL, 1.september, og jeg grugleder meg - men gleder meg mest tror jeg. Blir fint å se bølla igjen. :D❤️ 
Hjelper på å roe nervene med å høre litt på hjertelyden. Egen doppler tør jeg ikke kjøpe, har hørt for mange skrekkhistorier om folk som får falsk trygghet ved at de tror de hører babyen og antar at alt er bra, men så er det seg selv de hører. Så jeg lar den biten være til jordmorbesøkene.

Kynnere kjennes ut som om noen pakker livmoren sammen som en snøball. Den blir helt hard og det føles litt som om noen presser den sammen liksom. Man kjenner det jo på kroppen, men kan også kjenne det når man presser på magen. At den ikke er bløt og myk som vanlig. Det er egentlig ikke vondt, men om det varer lenge kan det være veldig ubehagelig og bli vondt etterhvert.
Sist fikk jeg det fra rundt uke 17, og hadde enormt mye plager med det gjennom svangerskapet, hovedsakelig når jeg var i bevegelse. Nå kommer det i tide og utide, og i natt våknet jeg faktisk av det, og fikk ikke sove igjen fordi det sto på så lenge 🤷‍♀️

Hurra for hypermobilitet 🫠. Jeg fikk ikke OUL før 07.09 så det føles veldig lenge til 🙈. Gruer meg litt for jeg tror alle kommer til å mase om det er gutt eller jente, er så lei av kjønnsspørsmål 😂. Doppler vil ikke jeg ha heller, jordmor får ta seg av det der ❤️

Litt usikker på om jeg kan ha hatt kynnere da ja 🤔 Synes ofte magen er mye hardere enn vanlig, men har ikke hatt noen voldsomme smerter heldigvis. Litt sånn småvondt til tider, men har liksom koblet det litt til de samme ubehagelighetene jeg hadde i trimester 1. Mannen synes hardheten på magen er veldig interessant da 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (10 timer siden):

Hey ladies! Hvordan går det?

Har akkurat kommet fra jordmortime, og hørt på hjertelyden. Er normalt sett ikke en veldig bekymret person, men noen ganger sniker det seg inn noen tvil, og da er det ekstra deilig å få bekreftet at spiren fortsatt har det fint inni der ❤️ 

Sitter på hjemmekontor for tiden, beordret av kiropraktor for å forhåpentligvis unngå sykemelding. Ifølge henne har jeg fått bekkenløsning på venstre side, og bekkenlåsning på høyre side - juhu! Så jeg har meldt meg på gravidsvømming, og håper jeg snart får plass der. 

Jeg har begynt å få ganske mye kynnere også, er det flere som er plaget med det?

Hei :) 

14 fullgåtte uker i morgen. 1 uke siden jeg så babyen.

Godt å se at alt er bra som du sier. Vanskelig å la være å bekymre seg :) 

I og med at dette er barn nr 3 sliter jeg veldig mye med kroppen min. Har mye vondter. Blir nok ikke altfor lenge til jeg må sykemelde meg. Har blitt verre og verre for hver graviditet 😕 

Utenom det så går det veldig bra :) 

Heldigvis ingen kynnere.

Hvor langt på vei er dere nå? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (1 time siden):

Hei :) 

14 fullgåtte uker i morgen. 1 uke siden jeg så babyen.

Godt å se at alt er bra som du sier. Vanskelig å la være å bekymre seg :) 

I og med at dette er barn nr 3 sliter jeg veldig mye med kroppen min. Har mye vondter. Blir nok ikke altfor lenge til jeg må sykemelde meg. Har blitt verre og verre for hver graviditet 😕 

Utenom det så går det veldig bra :) 

Heldigvis ingen kynnere.

Hvor langt på vei er dere nå? 

Jeg er 17+2 ☺️ tiden går heldigvis litt fortere etter TUL. De 12 første ukene varte for alltid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (13 timer siden):

Hei :) 

14 fullgåtte uker i morgen. 1 uke siden jeg så babyen.

Godt å se at alt er bra som du sier. Vanskelig å la være å bekymre seg :) 

I og med at dette er barn nr 3 sliter jeg veldig mye med kroppen min. Har mye vondter. Blir nok ikke altfor lenge til jeg må sykemelde meg. Har blitt verre og verre for hver graviditet 😕 

Utenom det så går det veldig bra :) 

Heldigvis ingen kynnere.

Hvor langt på vei er dere nå? 

16+4 her. 

Kjedelig med mye vondter og sykemelding. Håper det blir litt bedre for deg når du får roet ned litt :) 
Men er enig i det du sier, alle plager har liksom truffet litt hardere denne gang. Ganske misunnelig på de som ikke har noen plager nå, selv om jeg ser de ofte sliter med bekymringer motsatt vei, at noe kan være galt siden de ikke merker noe til graviditeten. Bekymringer skal man visst ikke slippe unna som gravid 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere☀️ 17+2 her, og foreløpig god form egentlig! Litt vondter og småplager, men holder det greit i sjakk. 

Skal gå til anskaffelse av HOKA sko, det behøves til mine stakkars føtter som ikke takler en arbeidsdag med mye ståing og gåing 🥵 Får også lett smerter i halebeinet (?) av harde stoler/benker så forsøker å unngå å sitte lenge på det. Er det begynnende/truende bekkenløsning? 
Men alt går greit så lenge jeg tar forhåndsregler og lytter til kroppen.

Ellers har jeg endel halsbrann på kveldstid, men drikker melk og spiser litt sånne syrenøytraliserende - så det går helt ok. Har dere noen tips?

Ellers koser jeg meg med at jeg nå ser synlig gravid ut og ikke bare er feit 😆 Det hjelper også på selvfølelsen at alle «vet» det og at jeg ikke føler jeg må lure det inn i samtalen haha. små gleder.
Koser meg også med at babyen gir tegn fra seg hver dag nå. Er aktiv og turner i magen. Tar meg selv i å skvette og ikke forstå hva følelsen er det første sekundet før jeg kommer på at jeg jo er gravid og at det er bebisen som strekker på seg 😅🥰 Det kiler ganske mye, så skvetter litt til liksom! Men utrolig koselig da 🩷

OUL er neste fredag, så krysser alt vi har for at den også bekrefter en frisk bebis uten noen skumle ting☺️ Blir koselig å se hen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (24 minutter siden):

Hei dere☀️ 17+2 her, og foreløpig god form egentlig! Litt vondter og småplager, men holder det greit i sjakk. 

Skal gå til anskaffelse av HOKA sko, det behøves til mine stakkars føtter som ikke takler en arbeidsdag med mye ståing og gåing 🥵 Får også lett smerter i halebeinet (?) av harde stoler/benker så forsøker å unngå å sitte lenge på det. Er det begynnende/truende bekkenløsning? 
Men alt går greit så lenge jeg tar forhåndsregler og lytter til kroppen.

Ellers har jeg endel halsbrann på kveldstid, men drikker melk og spiser litt sånne syrenøytraliserende - så det går helt ok. Har dere noen tips?

Ellers koser jeg meg med at jeg nå ser synlig gravid ut og ikke bare er feit 😆 Det hjelper også på selvfølelsen at alle «vet» det og at jeg ikke føler jeg må lure det inn i samtalen haha. små gleder.
Koser meg også med at babyen gir tegn fra seg hver dag nå. Er aktiv og turner i magen. Tar meg selv i å skvette og ikke forstå hva følelsen er det første sekundet før jeg kommer på at jeg jo er gravid og at det er bebisen som strekker på seg 😅🥰 Det kiler ganske mye, så skvetter litt til liksom! Men utrolig koselig da 🩷

OUL er neste fredag, så krysser alt vi har for at den også bekrefter en frisk bebis uten noen skumle ting☺️ Blir koselig å se hen!

Åhh, har du tips til hvilke HOKA sko som anbefales? Jeg har vurdert de lenge nå.

Litt påbegynnende halsbrann her og, det er vel mest syre man skal unngå (tomater skal være en trigger har jeg hørt).

Jeg føler meg fortsatt bare småfeit og gleder meg til litt mer mage 🙈 Så koselig at du kjenner liv 😍 Krysser fingrene for alt står bra til neste fredag for deg🤞🏻❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (8 timer siden):

16+4 her. 

Kjedelig med mye vondter og sykemelding. Håper det blir litt bedre for deg når du får roet ned litt :) 
Men er enig i det du sier, alle plager har liksom truffet litt hardere denne gang. Ganske misunnelig på de som ikke har noen plager nå, selv om jeg ser de ofte sliter med bekymringer motsatt vei, at noe kan være galt siden de ikke merker noe til graviditeten. Bekymringer skal man visst ikke slippe unna som gravid 🙈

Nei man klarer alltid å bekymre seg for noe uansett 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sommerfugl154 skrev (1 time siden):

Hei dere☀️ 17+2 her, og foreløpig god form egentlig! Litt vondter og småplager, men holder det greit i sjakk. 

Skal gå til anskaffelse av HOKA sko, det behøves til mine stakkars føtter som ikke takler en arbeidsdag med mye ståing og gåing 🥵 Får også lett smerter i halebeinet (?) av harde stoler/benker så forsøker å unngå å sitte lenge på det. Er det begynnende/truende bekkenløsning? 
Men alt går greit så lenge jeg tar forhåndsregler og lytter til kroppen.

Ellers har jeg endel halsbrann på kveldstid, men drikker melk og spiser litt sånne syrenøytraliserende - så det går helt ok. Har dere noen tips?

Ellers koser jeg meg med at jeg nå ser synlig gravid ut og ikke bare er feit 😆 Det hjelper også på selvfølelsen at alle «vet» det og at jeg ikke føler jeg må lure det inn i samtalen haha. små gleder.
Koser meg også med at babyen gir tegn fra seg hver dag nå. Er aktiv og turner i magen. Tar meg selv i å skvette og ikke forstå hva følelsen er det første sekundet før jeg kommer på at jeg jo er gravid og at det er bebisen som strekker på seg 😅🥰 Det kiler ganske mye, så skvetter litt til liksom! Men utrolig koselig da 🩷

OUL er neste fredag, så krysser alt vi har for at den også bekrefter en frisk bebis uten noen skumle ting☺️ Blir koselig å se hen!

Sliter en del med det selv. Ble anbefalt Gaviscon, så har brukt det. Funker veldig bra :) 

Har slitt med bekkenet i alle svangerskapene og ofte begynner det med smerter i nedre rygg. Sliter selv med å sitte lenge på stol og lignende. 

Bra du lytter til kroppen din :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *blueberry* said:

Åhh, har du tips til hvilke HOKA sko som anbefales? Jeg har vurdert de lenge nå.

Litt påbegynnende halsbrann her og, det er vel mest syre man skal unngå (tomater skal være en trigger har jeg hørt).

Jeg føler meg fortsatt bare småfeit og gleder meg til litt mer mage 🙈 Så koselig at du kjenner liv 😍 Krysser fingrene for alt står bra til neste fredag for deg🤞🏻❤️

Jeg har ikke kommet så langt at jeg skjønner forskjellen på de ulike modellene, hehe 😅 Men tror jeg bare skal gå for et par som kan brukes til alle klær utseendemessig også er vel alle modellene behagelige tror jeg! Har fire kollegaer med hoka-sko og de sier alle det samme 😅 

Ja, den halsbrannen er litt slitsom. Har mye brus og lignende som jeg egentlig vil kose meg med, men får halsbrann av det dessverre ☹️ Jaja.

Magen popper nok snart for deg og 😍🥰 For min del blir jeg litt bekymra for hvor stor jeg liksom skal bli til slutt når jeg er såpass rund allerede 🥵 hjelp 😂 Men kanskje det vokser i rykk og napp

Takk, krysser fingrene for fine ultralyder for alle oss 🥰🤞🏻 

1 hour ago, Fullmåne said:

Sliter en del med det selv. Ble anbefalt Gaviscon, så har brukt det. Funker veldig bra :) 

Har slitt med bekkenet i alle svangerskapene og ofte begynner det med smerter i nedre rygg. Sliter selv med å sitte lenge på stol og lignende. 

Bra du lytter til kroppen din :) 

Jeg har ikke forsøkt gaviscon, bruker du tyggetabletter eller mikstur? Jeg prøvde noe som het galieve tyggetabletter, men syns de smakte helt forferdelig 😳

Ja, håper jeg kan holde smerter i sjakk ved å lytte til kroppen og holde meg i dynamisk bevegelse uten for mye statisk  og ensidig belastning. Så får jeg bare prøve meg frem i forhold til tilpasninger på jobb. Syns det funker med en kombinasjon av å stå/sitte/bevege meg lett! 
Hva syns du hjalp?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke forsøkt gaviscon, bruker du tyggetabletter eller mikstur? Jeg prøvde noe som het galieve tyggetabletter, men syns de smakte helt forferdelig 😳

Ja, håper jeg kan holde smerter i sjakk ved å lytte til kroppen og holde meg i dynamisk bevegelse uten for mye statisk  og ensidig belastning. Så får jeg bare prøve meg frem i forhold til tilpasninger på jobb. Syns det funker med en kombinasjon av å stå/sitte/bevege meg lett! 
Hva syns du hjalp?

Flytende :) Pleier å ta det før jeg legger meg. Hjelper veldig. Sliter såpass med halsbrann at jeg fysisk får vondt føler jeg. Så det var godt med Gaviscon 😅 Det smaker ikke godt men det går over så fort du svelger miksturen nesten. 

For meg hjelper nok en del hvile. Men første gang jeg fikk disse plagene trente jeg litt å var aktiv. Gikk litt turer og gjorde litt øvelser noe som hjalp. Jobbet som normalt også, men nå siden dette er 3 gang hjelper ikke det samme lenger for min del. Virker som kroppen har tatt litt skade av at jeg anstrengte meg de to første svangerskapene. 

Hjalp faktisk også å gå til kiropraktor innimellom. Hjalp veldig faktisk. Så tar nok turen dit igjen snart. Har også to små barn fra før så det er selvfølgelig en jobb 😅 Men jeg tror absolutt du gjør lurt i å kombinere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (15 timer siden):

Hei dere☀️ 17+2 her, og foreløpig god form egentlig! Litt vondter og småplager, men holder det greit i sjakk. 

Skal gå til anskaffelse av HOKA sko, det behøves til mine stakkars føtter som ikke takler en arbeidsdag med mye ståing og gåing 🥵 Får også lett smerter i halebeinet (?) av harde stoler/benker så forsøker å unngå å sitte lenge på det. Er det begynnende/truende bekkenløsning? 
Men alt går greit så lenge jeg tar forhåndsregler og lytter til kroppen.

Ellers har jeg endel halsbrann på kveldstid, men drikker melk og spiser litt sånne syrenøytraliserende - så det går helt ok. Har dere noen tips?

Ellers koser jeg meg med at jeg nå ser synlig gravid ut og ikke bare er feit 😆 Det hjelper også på selvfølelsen at alle «vet» det og at jeg ikke føler jeg må lure det inn i samtalen haha. små gleder.
Koser meg også med at babyen gir tegn fra seg hver dag nå. Er aktiv og turner i magen. Tar meg selv i å skvette og ikke forstå hva følelsen er det første sekundet før jeg kommer på at jeg jo er gravid og at det er bebisen som strekker på seg 😅🥰 Det kiler ganske mye, så skvetter litt til liksom! Men utrolig koselig da 🩷

OUL er neste fredag, så krysser alt vi har for at den også bekrefter en frisk bebis uten noen skumle ting☺️ Blir koselig å se hen!

Morro, da har vi OUL samme dag! :D 

Ja, det kan godt høres ut som du har en begynnende bekkenløsning, eller eventuelt -låsning. Kiropraktor hjelper for meg! Og gode sko er nok en god investering uansett :) 

Jeg hadde helt forferdelig halsbrann sist, og prøvde alt av de vanlige tingene, som lovehearts, melk, osv, uten et fnugg av effekt. Redningen min ble noen piller som heter Pepcid fra apoteket. Fikk egentlig noe annet på resept, men dette var ikke å få tak i lenger, og Pepcid skulle være mer eller mindre det samme. Det tok vekk kanskje 80% av halsbrannen for min del :D Og så tygget jeg gaviscon eller novaluzid for umiddelbar lindring når det var behov for det. 

Så gøy at du kjenner mye liv! Jeg kjenner bare litt her og der, med flere dagers mellomrom. Men har morkaken fremme denne gang, så prøver å "trøste" meg selv med at det gjerne blir en stund til jeg kjenner daglig liv. Fint blir det uansett!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...