Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024


EmKay

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere? ❤️ Det begynner jo å nærme seg for en del, noen har kanskje fått julebaby? 

Jeg er 34+6 i dag og føler ingenting er klart 🙈 også har jeg et lite håp om at jenta skal komme ~29.-30. januar 😅 mest fordi jeg håper alt skjer naturlig og vet de ikke vil la meg gå noe særlig over. Men, det er sykt å tenke på at det bare er 2 uker og 1 dag til hun kan komme uten å være prematur 😳

Formen er ok. Blir utslitt av alt og magen ser enorm ut, men ellers kan jeg ikke klage altså ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, *blueberry* said:

Hvordan går det med dere? ❤️ Det begynner jo å nærme seg for en del, noen har kanskje fått julebaby? 

Jeg er 34+6 i dag og føler ingenting er klart 🙈 også har jeg et lite håp om at jenta skal komme ~29.-30. januar 😅 mest fordi jeg håper alt skjer naturlig og vet de ikke vil la meg gå noe særlig over. Men, det er sykt å tenke på at det bare er 2 uker og 1 dag til hun kan komme uten å være prematur 😳

Formen er ok. Blir utslitt av alt og magen ser enorm ut, men ellers kan jeg ikke klage altså ❤️

Koselig å høre fra deg!

Jeg er 35+2 og føler meg stort sett utslitt og trøtt - ellers er formen helt grei 😅 Ikke like god plass til julemat i år kan du si. Har litt vondt i hofta, ryggen, kramper i leggene, halsbrann, ømme bryst, andpusten og er stinn 😆 Men ingen virkelig store plager heldigvis, så føler heller ikke at jeg kan «klage» annet enn at totalen lett kan bli mye og at jeg behøver en del hvile.

Akkurat nå sitter jeg hjemme i en gigantisk morgenkåpe i sofaen, ser på sjakk og sorterer babyklær med mannen og kartlegger hva vi mangler osv. Vi har en plan om å sette opp stellebord og babyseng i dag også 👌🏻 Føler likevel alt blir sånn intervall-aktig haha. Trenger en liten pause hele tiden 😂 Sjokolade og julestrømpe hjelper på da🍫

Julaften var veldig hyggelig, vi var hos svigers som ikke bor så langt unna og overnattet én natt. Likevel Ikke spesielt behagelig å sove på gangen med en snorkende bikkje og i en kjempesmal og hard reiseseng, men det gikk greit. I tillegg til alle som går forbi på natta på vei til toalettet… I tillegg begynte den andre hunden å bjeffe og skrape på døra klokka 4 😆 Tror det ble 4 timer søvn gitt.

Neste år tenker jeg vi skal «requeste» et av soverommene så kan heller lillesøster eller lillebror degraderes til gangen 😂😆 De har jo flytta hjemmefra så skjønner egentlig ikke hvorfor de alltid skal ha veto-rett på sine «gamle» rom 🤷🏼‍♀️ Men det blir fort sånn at småsøsknene er litt bortskjemte på sånt. Og vi gadd ikke lage noen sak ut av det når ingen andre tilbydde seg det. Men tenker jo at kanskje hun høygravide kunne fått en ordentlig seng 😂 Jaja. Det var veldig hyggelig da, og julefrokosten 1.juledag var verdt å få med seg🙏🏻 

Ellers forsøker vi å forberede oss til fødsel, skaffe oversikt over hva som trengs av siste greier og ellers bare nyte siste del av ventetiden ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ordner seg @EmKay ❄️

Er selv i uke 33 nå. Kjenner litt kynnere her å der, men ikke noe mer enn det. Ellers god i formen. Føler meg selvfølgelig veldig tung og blir fort sliten 😅, men nå er det ikke lenge igjen. Foreløpig hodeleie hos meg. 

Gleder meg ♥️ til babyen kommer ♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37+4 såå her kan det vell egentlig skje når som helst! Jeg håpet han ikke kommer for sent da jeg har bursdag de siste dagene i Januar selv, pluss at jeg ikke ønsker å gå på overtid, jeg har hørt så mye skrekkhistorier 🙈 

Nå når han ligger veldig langt nede så har jeg betydelig mer «ubehagelige» symfysesmerter, spesielt når han beveger på seg og jeg plutselig før «støtt» gjennom hoftebenet, men alt i alt såå er jeg fremdeles i strålende form og kan både gå turer og trene, så skal ikke klage :) gikk ut i permisjon til jul såå føler jeg kan senke skuldrene litt nå og fokusere på å komme meg til 2024 barnløs, for såå å legge inn et ekstra gir for å få fortgang i fødsel ;) 

Endret av Snickersogtwist
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sent å joine denne tråden nå litt på tampen (er 36+1 i dag), men nå kjenner jeg veldig på at det nærmer seg og at dagene går både alt for fort og alt for sakte her 😅 Tenker mye på fødsel. Er førstegangs og vet jo ikke helt hva vi går til. Har så smått begynt å pakke fødebagen og fått litt oversikt.

Formen er helt ok (sover litt dårlig). Skal jobbe neste uke før permisjonen starter. Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal kunne ha overskudd til det da jeg sover en lang lur på dagtid for å komme meg igjennom dagen 😅

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at denne måneden skjer det!! 🤩🙏🏻 (eller tidlig februar) men anyway, det føles SÅ rart å tenke på at det kan skje i morgen eller om fire uker liksom🤔

Er dere helt i rute? Pakket ferdig fødebag? Hva mangler evt? 
 

Jeg har noen småting igjen, men stort sett er det klart til bebis! Har også blitt 100% sykemeldt nå denne uka før perm, så har på en måte starta perm. Styrer litt her hjemme og rydder litt osv 🥰 Er ikke stort jeg orker, men tar litt og litt

Hahah og ellers er familien helt tullete, de tror jeg har føda hver gang jeg sender en melding eller ringer 😂 Men det er koselig at de er engasjerte på våre vegne.

Heia oss! Vi skal snart føde 🥹🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@sommerfugl154 Ja tenk det 🥶 Nå nærmer det seg jammen. Er «bare» i uke 34, men det er helt utrolig å tenke på at det ikke er lenge igjen. Og flere av dere nærmer dere virkelig nå! 

Jeg har termin sist ser jeg, men er noen av dere som kanskje allerede har født? 

Jeg er i rute 🧳 alt er pakket og klart 😊 

Det eneste jeg mangler er ting jeg skal ta med rett før. Som lader, papirer og slike småtterier. 

Siste innspurt nå damer 😊🎇

Velkommen @Smågodt23 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (3 timer siden):

Tenk at denne måneden skjer det!! 🤩🙏🏻 (eller tidlig februar) men anyway, det føles SÅ rart å tenke på at det kan skje i morgen eller om fire uker liksom🤔

Er dere helt i rute? Pakket ferdig fødebag? Hva mangler evt? 
 

Jeg har noen småting igjen, men stort sett er det klart til bebis! Har også blitt 100% sykemeldt nå denne uka før perm, så har på en måte starta perm. Styrer litt her hjemme og rydder litt osv 🥰 Er ikke stort jeg orker, men tar litt og litt

Hahah og ellers er familien helt tullete, de tror jeg har føda hver gang jeg sender en melding eller ringer 😂 Men det er koselig at de er engasjerte på våre vegne.

Heia oss! Vi skal snart føde 🥹🤩

Jeg er ikke i rute 🙈. Mangler fortsatt en del ting, har ikke vasket klær. Kommoden klærne skal i er bare halvveis ferdig montert. Bilstolen er fortsatt i esken. Fødebag har jeg ikke gjort klar (heller ikke funnet ut hva jeg skal ha i den). Huset trenger mer rydding 🙈. Nei huff, jeg håper å få 3 uker til 😅🤞🏻. Men, hun kan godt komme en av de siste dagene i januar 💗

Men helt sykt hvor fort trimester 3 går. Alle sier det går så tregt, men jeg synes ukene bare løpet av gårde. 36 uker i dag så straks er det ikke mulig å få prematur lengre, det synes jeg er en liten lettelse for det har vært en bekymring hos meg. Nå krysser jeg bare fingrene for en normal og helt ok fødsel med friskt barn🤞🏻.

Og til sist; nå begynner angst for fødsel å dukke opp. Det er jo mye nærmere og det er nytt og vondt så jeg gruer meg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *blueberry* said:

Jeg er ikke i rute 🙈. Mangler fortsatt en del ting, har ikke vasket klær. Kommoden klærne skal i er bare halvveis ferdig montert. Bilstolen er fortsatt i esken. Fødebag har jeg ikke gjort klar (heller ikke funnet ut hva jeg skal ha i den). Huset trenger mer rydding 🙈. Nei huff, jeg håper å få 3 uker til 😅🤞🏻. Men, hun kan godt komme en av de siste dagene i januar 💗

Men helt sykt hvor fort trimester 3 går. Alle sier det går så tregt, men jeg synes ukene bare løpet av gårde. 36 uker i dag så straks er det ikke mulig å få prematur lengre, det synes jeg er en liten lettelse for det har vært en bekymring hos meg. Nå krysser jeg bare fingrene for en normal og helt ok fødsel med friskt barn🤞🏻.

Og til sist; nå begynner angst for fødsel å dukke opp. Det er jo mye nærmere og det er nytt og vondt så jeg gruer meg. 

Men da er du jo sånn «nesten» klar da! Jeg har heller ikke montert kommode eller pakket fødebagen, bare lagt klart ting! Viktigste er vel at man har det man trenger i hus!

Skal kjøpe ammeinnlegg og litt sånn stelleprodukter denne uken tenkte jeg ☺️

Dette med fødsel er jeg også ganske ambivalent til, jeg tenker at JEG skal tåle det meste, så lenge baby kommer ut frisk og at jeg slipper uholdbare varige mén. Forsøker å tenke positivt og fokusere på at kvinnekroppen er designet for dette og vet hva den driver med! Det går bra med de aller aller fleste.
Samtidig har man jo den der lille frykten og stemmen i hodet som sier «tenk hvis» så jeg unngår å lese om traumatiske eller negative fødselsopplevelser, men forsøker å ha tro på at statistikken taler til min og vår fordel 🙏🏻💪🏻 


Ellers er jeg helt enig i at tredje trimester har gått fort! Men juleferien kom og gikk raskt og vipps var man to uker mer 😂

1 hour ago, Fullmåne said:

@sommerfugl154 Ja tenk det 🥶 Nå nærmer det seg jammen. Er «bare» i uke 34, men det er helt utrolig å tenke på at det ikke er lenge igjen. Og flere av dere nærmer dere virkelig nå! 

Jeg har termin sist ser jeg, men er noen av dere som kanskje allerede har født? 

Jeg er i rute 🧳 alt er pakket og klart 😊 

Det eneste jeg mangler er ting jeg skal ta med rett før. Som lader, papirer og slike småtterier. 

Siste innspurt nå damer 😊🎇

Velkommen @Smågodt23 😊

Så deilig å ha ting pakket! Hvor stor er bagen du har pakket i? 
Og kan jeg spørre hva du har pakket? 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.12  kom jenta vår til verden ❤️❤️ en helt perfekt liten pike som ble forløst med keisersnitt etter en langvarig og smertefull fødsel. Jeg var heldigvis forberedt på det siden hun lå i seteleie. Nå nyter vi noen barseldager hjemme 🩷 masse lykke til dere som venter! Alt blir så verdt det når man får se den lille som har vært i magen så lenge 🥰🥰

Endret av Elise93
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns var mest nyttig på barsel (og under/etter fødsel) var faktisk en drikkeflaske med sånn tut man kan drikke av mens den er stående. Drakk flere liter saft med isbiter både under og etter så det var gullverdt istedet for å fylle opp koppene hele tiden 🙈 Ellers fikk jeg bruk for god joggebukse. Jeg bruke bare nettingtruse fra sykehuset så brukte ingen jeg tok med selv. Gikk også mye i skjortene de hadde der fram til hjemreise 🙈 slippers er nesten et must å ha med 🥰 også er det godt med litt potetgull og sjokolade osv, husker at jeg spiste noen under fødsel for å få opp blodsukkeret og det var veldig deilig med sjokolade på barsel 😍

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (34 minutter siden):

27.12  kom jenta vår til verden ❤️❤️ en helt perfekt liten pike som ble forløst med keisersnitt etter en langvarig og smertefull fødsel. Jeg var heldigvis forberedt på det siden hun lå i seteleie. Nå nyter vi noen barseldager hjemme 🩷 masse lykke til dere som venter! Alt blir så verdt det når man får se den lille som har vært i magen så lenge 🥰🥰

Gratulerer 💗 så koselig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (På 3.1.2024 den 21.37):

Men da er du jo sånn «nesten» klar da! Jeg har heller ikke montert kommode eller pakket fødebagen, bare lagt klart ting! Viktigste er vel at man har det man trenger i hus!

Skal kjøpe ammeinnlegg og litt sånn stelleprodukter denne uken tenkte jeg ☺️

Dette med fødsel er jeg også ganske ambivalent til, jeg tenker at JEG skal tåle det meste, så lenge baby kommer ut frisk og at jeg slipper uholdbare varige mén. Forsøker å tenke positivt og fokusere på at kvinnekroppen er designet for dette og vet hva den driver med! Det går bra med de aller aller fleste.
Samtidig har man jo den der lille frykten og stemmen i hodet som sier «tenk hvis» så jeg unngår å lese om traumatiske eller negative fødselsopplevelser, men forsøker å ha tro på at statistikken taler til min og vår fordel 🙏🏻💪🏻 


Ellers er jeg helt enig i at tredje trimester har gått fort! Men juleferien kom og gikk raskt og vipps var man to uker mer 😂

Jeg føler meg ikke klar, men det går vel uansett 😂. Skal prøve å kjøpe resten av det som trengs på mandag som vognpose, lammeskinn, stelleprodukter, temperaturmålere m.m. Kommoden håper jeg mannen får opp i løpet av helgen så jeg kan vaske klær og pakke fødebag til uka. 

Jeg har også droppet å lese om fødehistorier, og stoler på at de som jobber der kan guide meg gjennom. Og som du sier så har jo veldig mange gjort dette før. 

Alle sa til meg at 3. trimester går så tregt, men jeg synes virkelig at det har vært det kjappeste trimesteret hittil. Trimester 1 gikk torturerende sakte da 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Elise93 said:

27.12  kom jenta vår til verden ❤️❤️ en helt perfekt liten pike som ble forløst med keisersnitt etter en langvarig og smertefull fødsel. Jeg var heldigvis forberedt på det siden hun lå i seteleie. Nå nyter vi noen barseldager hjemme 🩷 masse lykke til dere som venter! Alt blir så verdt det når man får se den lille som har vært i magen så lenge 🥰🥰

Guri så stas at hun er her 😍🤩 Gratulerer så mye! Og bra at alt gikk fint til slutt 🥰 

Her går vi andre og venter i spenning, jeg er så spent på når det starter og hvordan opplevelsen blir! Kan jeg spørre hvordan fødselen startet for deg? Hadde du noen modningstegn dagene i forkant?

3 hours ago, *blueberry* said:

Jeg føler meg ikke klar, men det går vel uansett 😂. Skal prøve å kjøpe resten av det som trengs på mandag som vognpose, lammeskinn, stelleprodukter, temperaturmålere m.m. Kommoden håper jeg mannen får opp i løpet av helgen så jeg kan vaske klær og pakke fødebag til uka. 

Jeg har også droppet å lese om fødehistorier, og stoler på at de som jobber der kan guide meg gjennom. Og som du sier så har jo veldig mange gjort dette før. 

Alle sa til meg at 3. trimester går så tregt, men jeg synes virkelig at det har vært det kjappeste trimesteret hittil. Trimester 1 gikk torturerende sakte da 😅

Ja, man blir jo uansett aldri helt «klar» og jeg vet ikke helt hva det vil si heller 😂😅 Så når folk spør om jeg er klar så aner jeg egentlig ikke hva jeg skal svare eller hvilken følelse jeg leter etter 🤔 For sannheten er jo at jeg ikke aner hva jeg går til, men vi gleder oss til å møte den lille i allefall!

Er så spent på hvordan han ser ut, personligheten og hvordan det blir å oppleve meg selv og mannen i foreldrerollen 🥹 

Men ja, nå jobber jeg ikke mer heller, så skal bruke dagene på å gjøre hyggelige ting og nyte at det er stille før stormen.

Håper du og alle andre her inne oppdaterer hvordan det går da 😍 Jeg er jo minst like nysgjerrig på det, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (2 minutter siden):

Guri så stas at hun er her 😍🤩 Gratulerer så mye! Og bra at alt gikk fint til slutt 🥰 

Her går vi andre og venter i spenning, jeg er så spent på når det starter og hvordan opplevelsen blir! Kan jeg spørre hvordan fødselen startet for deg? Hadde du noen modningstegn dagene i forkant?

Ja, man blir jo uansett aldri helt «klar» og jeg vet ikke helt hva det vil si heller 😂😅 Så når folk spør om jeg er klar så aner jeg egentlig ikke hva jeg skal svare eller hvilken følelse jeg leter etter 🤔 For sannheten er jo at jeg ikke aner hva jeg går til, men vi gleder oss til å møte den lille i allefall!

Er så spent på hvordan han ser ut, personligheten og hvordan det blir å oppleve meg selv og mannen i foreldrerollen 🥹 

Men ja, nå jobber jeg ikke mer heller, så skal bruke dagene på å gjøre hyggelige ting og nyte at det er stille før stormen.

Håper du og alle andre her inne oppdaterer hvordan det går da 😍 Jeg er jo minst like nysgjerrig på det, haha

Jeg kan fortelle ☺️ 

Vannet gikk tidlig 26 desember. Vi dro til sykehuset og kunne egentlig reise hjem i påvente av rier, men siden hun lå i seteleie og setet ikke var festet samt litt høyt blodtrykk fikk jeg ikke dra hjem. Dagen gikk, det kom vann hele tiden så måtte skifte bind og ble gjennomvåt hele tiden 🙈 fikk modningsrier men veldig uregelmessige. Det gjorde helvete vondt å sette seg på toalettet av en eller annen grunn så jeg måtte tisse stående 😂 når kvelden kom var det fortsatt uregelmessige modningsrier. Mannen dro hjem og jeg ble på sykehuset. I løpet av natta kom det modningsrier hvert 10. Minutt så fikk ikke sove et sekund.. baby bæsja i fostervannet og da ville de sette meg igang. De sjekka åpningen min før de satt igang, den var 2 cm. 

Ble satt igang kl rundt kl 07. Fikk umiddelbart sterke rier uten pauser imellom, fikk da epidural som hjalp momentant. Var som en drøm😍 utover dagen skjedde det ikke så mye, hadde rier ofte men åpningen ble ikke så mye større. Den ble 4-5 cm. De skrudde opp styrken på dryppet og epiduralen gikk skjevt eller sluttet å virke for jeg fikk igjen kjempestore rier uten pauser mellom. Kl 2030 var åpningen bare 5/6 cm. De skrudde da opp dryppet til max og det var helt jævlig, hadde helt uutholdelige smerter og klarte ikke hente meg inn gjennom riene for de kom hele tiden. Siden jeg ikke hadde større åpning og dryppet var på max ble det besluttet keisersnitt siden jeg var så utslitt og hadde jo ikke begynt å presse en gang..  når det ble bestemt gikk det fort. Var på operasjonsstua etter 20 min og 10 min igjen etterpå var hun ute 😍 kl 2153 hørte vi skrikene hennes idet de tok henne ut og det var helt uvirkelig. Jeg var så sykt sliten, hele jeg skalv (skalv også pga spinalbedøvelsen) men hun var endelig ute 😍😍 så alt var verdt det 🩷 og ikke la dere skremme av fødselen min, tror det hadde noe å gjøre med at hun lå i seteleie 🫣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (1 time siden):

Guri så stas at hun er her 😍🤩 Gratulerer så mye! Og bra at alt gikk fint til slutt 🥰 

Her går vi andre og venter i spenning, jeg er så spent på når det starter og hvordan opplevelsen blir! Kan jeg spørre hvordan fødselen startet for deg? Hadde du noen modningstegn dagene i forkant?

Ja, man blir jo uansett aldri helt «klar» og jeg vet ikke helt hva det vil si heller 😂😅 Så når folk spør om jeg er klar så aner jeg egentlig ikke hva jeg skal svare eller hvilken følelse jeg leter etter 🤔 For sannheten er jo at jeg ikke aner hva jeg går til, men vi gleder oss til å møte den lille i allefall!

Er så spent på hvordan han ser ut, personligheten og hvordan det blir å oppleve meg selv og mannen i foreldrerollen 🥹 

Men ja, nå jobber jeg ikke mer heller, så skal bruke dagene på å gjøre hyggelige ting og nyte at det er stille før stormen.

Håper du og alle andre her inne oppdaterer hvordan det går da 😍 Jeg er jo minst like nysgjerrig på det, haha

Som førstegangs er vi veldig spente på hvordan alt blir 🥰 både fødsel og etterpå. Det blir spennende ❤️

Elise93 skrev (57 minutter siden):

Jeg kan fortelle ☺️ 

Vannet gikk tidlig 26 desember. Vi dro til sykehuset og kunne egentlig reise hjem i påvente av rier, men siden hun lå i seteleie og setet ikke var festet samt litt høyt blodtrykk fikk jeg ikke dra hjem. Dagen gikk, det kom vann hele tiden så måtte skifte bind og ble gjennomvåt hele tiden 🙈 fikk modningsrier men veldig uregelmessige. Det gjorde helvete vondt å sette seg på toalettet av en eller annen grunn så jeg måtte tisse stående 😂 når kvelden kom var det fortsatt uregelmessige modningsrier. Mannen dro hjem og jeg ble på sykehuset. I løpet av natta kom det modningsrier hvert 10. Minutt så fikk ikke sove et sekund.. baby bæsja i fostervannet og da ville de sette meg igang. De sjekka åpningen min før de satt igang, den var 2 cm. 

Ble satt igang kl rundt kl 07. Fikk umiddelbart sterke rier uten pauser imellom, fikk da epidural som hjalp momentant. Var som en drøm😍 utover dagen skjedde det ikke så mye, hadde rier ofte men åpningen ble ikke så mye større. Den ble 4-5 cm. De skrudde opp styrken på dryppet og epiduralen gikk skjevt eller sluttet å virke for jeg fikk igjen kjempestore rier uten pauser mellom. Kl 2030 var åpningen bare 5/6 cm. De skrudde da opp dryppet til max og det var helt jævlig, hadde helt uutholdelige smerter og klarte ikke hente meg inn gjennom riene for de kom hele tiden. Siden jeg ikke hadde større åpning og dryppet var på max ble det besluttet keisersnitt siden jeg var så utslitt og hadde jo ikke begynt å presse en gang..  når det ble bestemt gikk det fort. Var på operasjonsstua etter 20 min og 10 min igjen etterpå var hun ute 😍 kl 2153 hørte vi skrikene hennes idet de tok henne ut og det var helt uvirkelig. Jeg var så sykt sliten, hele jeg skalv (skalv også pga spinalbedøvelsen) men hun var endelig ute 😍😍 så alt var verdt det 🩷 og ikke la dere skremme av fødselen min, tror det hadde noe å gjøre med at hun lå i seteleie 🫣

Så utrolig fint at du deler ❤️ ble nesten litt utålmodig av å lese dette for jeg vil også møte jenta mi 💗 også bedret du litt skrekken min for keisersnitt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye @Elise93! Fantastisk å lese. Imponert! 🥰 Noterer meg drikkeflaske. Bra tips! Gikk offisielt ut i permisjon på fredag og det føles utrolig rart. Den siste uka med jobb ble jeg sykemeldt da kroppen takket litt for seg. Sliter veldig med bekkenet, sover mye og er mye kvalm 🫠 Når det er sagt så nyter jeg denne tiden og føler meg fortsatt ikke helt klar for neste milepæl aka fødsel 😂 Gøy å følge dere andre ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (På 30.12.2023 den 14.49):

Kanskje sent å joine denne tråden nå litt på tampen (er 36+1 i dag), men nå kjenner jeg veldig på at det nærmer seg og at dagene går både alt for fort og alt for sakte her 😅 Tenker mye på fødsel. Er førstegangs og vet jo ikke helt hva vi går til. Har så smått begynt å pakke fødebagen og fått litt oversikt.

Formen er helt ok (sover litt dårlig). Skal jobbe neste uke før permisjonen starter. Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal kunne ha overskudd til det da jeg sover en lang lur på dagtid for å komme meg igjennom dagen 😅

Velkommen! 
Jeg måtte selv kaste inn håndkleet på jobbfronten halvannen uke før permisjonsstart. Ikke verdt det å slite seg helt ut!
Vi skal tross alt snart gjøre den største jobben i vårt liv ❤️ 

sommerfugl154 skrev (På 3.1.2024 den 17.28):

Tenk at denne måneden skjer det!! 🤩🙏🏻 (eller tidlig februar) men anyway, det føles SÅ rart å tenke på at det kan skje i morgen eller om fire uker liksom🤔

Er dere helt i rute? Pakket ferdig fødebag? Hva mangler evt? 
 

Jeg har noen småting igjen, men stort sett er det klart til bebis! Har også blitt 100% sykemeldt nå denne uka før perm, så har på en måte starta perm. Styrer litt her hjemme og rydder litt osv 🥰 Er ikke stort jeg orker, men tar litt og litt

Hahah og ellers er familien helt tullete, de tror jeg har føda hver gang jeg sender en melding eller ringer 😂 Men det er koselig at de er engasjerte på våre vegne.

Heia oss! Vi skal snart føde 🥹🤩

Ikke i rute i det hele tatt.
Var min andre rundt på kk i romjulen med premature rier i uke 34 som heldigvis stoppet opp, og hadde hverken fødebag eller papirer med meg da vi reiste fra hytten. Så har jo tenkt at ting i teorien kan skje når som helst, og at jeg bør pakke klar en bag og passe på å ha papirene med meg rundt om kring, men det har jeg ikke somlet meg til å gjøre enda 😛 

Har fått på plass bedside og lekegrind i tilfelle fødselen skjer før mannen kommer hjem fra jobb (Han jobber offshore på båt utenfor Sicilia, så hjemreisen tar en stund), men ellers tror jeg ikke jeg orker styre med noe mer nå før småen kommer til verden :) 

Elise93 skrev (På 6.1.2024 den 19.55):

Jeg kan fortelle ☺️ 

Vannet gikk tidlig 26 desember. Vi dro til sykehuset og kunne egentlig reise hjem i påvente av rier, men siden hun lå i seteleie og setet ikke var festet samt litt høyt blodtrykk fikk jeg ikke dra hjem. Dagen gikk, det kom vann hele tiden så måtte skifte bind og ble gjennomvåt hele tiden 🙈 fikk modningsrier men veldig uregelmessige. Det gjorde helvete vondt å sette seg på toalettet av en eller annen grunn så jeg måtte tisse stående 😂 når kvelden kom var det fortsatt uregelmessige modningsrier. Mannen dro hjem og jeg ble på sykehuset. I løpet av natta kom det modningsrier hvert 10. Minutt så fikk ikke sove et sekund.. baby bæsja i fostervannet og da ville de sette meg igang. De sjekka åpningen min før de satt igang, den var 2 cm. 

Ble satt igang kl rundt kl 07. Fikk umiddelbart sterke rier uten pauser imellom, fikk da epidural som hjalp momentant. Var som en drøm😍 utover dagen skjedde det ikke så mye, hadde rier ofte men åpningen ble ikke så mye større. Den ble 4-5 cm. De skrudde opp styrken på dryppet og epiduralen gikk skjevt eller sluttet å virke for jeg fikk igjen kjempestore rier uten pauser mellom. Kl 2030 var åpningen bare 5/6 cm. De skrudde da opp dryppet til max og det var helt jævlig, hadde helt uutholdelige smerter og klarte ikke hente meg inn gjennom riene for de kom hele tiden. Siden jeg ikke hadde større åpning og dryppet var på max ble det besluttet keisersnitt siden jeg var så utslitt og hadde jo ikke begynt å presse en gang..  når det ble bestemt gikk det fort. Var på operasjonsstua etter 20 min og 10 min igjen etterpå var hun ute 😍 kl 2153 hørte vi skrikene hennes idet de tok henne ut og det var helt uvirkelig. Jeg var så sykt sliten, hele jeg skalv (skalv også pga spinalbedøvelsen) men hun var endelig ute 😍😍 så alt var verdt det 🩷 og ikke la dere skremme av fødselen min, tror det hadde noe å gjøre med at hun lå i seteleie 🫣

Gratulerer så masse! Har vært gjennom en rimelig ekkel setefødsel selv, som jeg helst ikke forteller folk om før de er ferdig med sin opplevelse 😛 Men kjenner meg igjen i mye her altså! Godt alt gikk fint, og kos dere masse med lille prinsessen ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elise93 

Gratulerer med den lille prinsessen🩷 Dere får nyte tiden fremover :) 

@sommerfugl154 

Fødebag:
Har med meg en liten trillekoffert og stelleveske. Har pakket til meg, baby og mannen min. 

Drikkeflaske som nevnt er absolutt å anbefale. Brukt det i begge fødslene mine tidligere og det er utrolig godt å fylle på med masse isbiter & saft å helle innpå så ofte man kan 😅

Jeg har nok med mer enn anbefalt til baby da jeg har hatt barn som gulper og bæsjer mye 😄 Så hadde med for lite sist. Og syns ikke klærne man får på barsel er så gode, så foretrekker å ta med eget spesielt på vinteren. 

Har med stort sett bare ull i størrelse 50. Et par ullbodyer og sparkebukser (tungvint med sokker/strømpebukse). Har med et par heldresser også i ull. Ull lue både til hjemtur og etter fødsel. Ullpledd, hentesett, ammepute (savnet det sist), og gulpeklut. Det er det jeg har med til baby.

Til meg: Et par gravid tights (behagelig når man er sår og ikke orker stramme bukser), store truser, tøfler, ammebh, ammeinnlegg, salve til såre nipler, toalettsaker, lypsyl (blir så tørr på leppene under fødsel), strikk/hårbøyle å diverse. Syns det er godt å bare få vekk alt håret fra ansiktet under fødsel. Å 2 overdeler som er litt lange så jeg kan skjule at jeg har på «bleie» 🤣. Samt en lang cardigan. Syns det var godt å ha det sist når jeg gikk litt rundt omkring på barsel + snacks. 

De overdelene de har på barsel var veldig gode å bruke, så brukte de som pysj. 

Snacks er litt omdiskutert da mange ikke klarer å spise, men jeg har alltid klart å dytte i meg mat og drikke under fødsel. Så har med meg litt ekstra. Har med druetabletter for rask energi, cola, et par Snickers barer, nøtter og proteinbar. Greit at mannen har litt å så han ikke får blodsukkerfall 🤣 

Tok bare med ett klesskift til mannen, tøfler og toalettsaker. 

Sikkert glemt å nevne noe 😅

Endret av Fullmåne
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/11/2024 at 8:22 AM, Fullmåne said:

@Elise93 

Gratulerer med den lille prinsessen🩷 Dere får nyte tiden fremover :) 

@sommerfugl154 

Fødebag:
Har med meg en liten trillekoffert og stelleveske. Har pakket til meg, baby og mannen min. 

Drikkeflaske som nevnt er absolutt å anbefale. Brukt det i begge fødslene mine tidligere og det er utrolig godt å fylle på med masse isbiter & saft å helle innpå så ofte man kan 😅

Jeg har nok med mer enn anbefalt til baby da jeg har hatt barn som gulper og bæsjer mye 😄 Så hadde med for lite sist. Og syns ikke klærne man får på barsel er så gode, så foretrekker å ta med eget spesielt på vinteren. 

Har med stort sett bare ull i størrelse 50. Et par ullbodyer og sparkebukser (tungvint med sokker/strømpebukse). Har med et par heldresser også i ull. Ull lue både til hjemtur og etter fødsel. Ullpledd, hentesett, ammepute (savnet det sist), og gulpeklut. Det er det jeg har med til baby.

Til meg: Et par gravid tights (behagelig når man er sår og ikke orker stramme bukser), store truser, tøfler, ammebh, ammeinnlegg, salve til såre nipler, toalettsaker, lypsyl (blir så tørr på leppene under fødsel), strikk/hårbøyle å diverse. Syns det er godt å bare få vekk alt håret fra ansiktet under fødsel. Å 2 overdeler som er litt lange så jeg kan skjule at jeg har på «bleie» 🤣. Samt en lang cardigan. Syns det var godt å ha det sist når jeg gikk litt rundt omkring på barsel + snacks. 

De overdelene de har på barsel var veldig gode å bruke, så brukte de som pysj. 

Snacks er litt omdiskutert da mange ikke klarer å spise, men jeg har alltid klart å dytte i meg mat og drikke under fødsel. Så har med meg litt ekstra. Har med druetabletter for rask energi, cola, et par Snickers barer, nøtter og proteinbar. Greit at mannen har litt å så han ikke får blodsukkerfall 🤣 

Tok bare med ett klesskift til mannen, tøfler og toalettsaker. 

Sikkert glemt å nevne noe 😅

Høres veldig bra ut dette da!
Jeg pakket omsider bagen denne uken, men siden jeg ikke aner størrelse på bebis så ble det på en måte ''dobbelt opp'' i str. 50 og 56 haha.. Har flere venninner med babyer som både har vært for lange proporsjonsmessig eller for ''tykke'' for str. 50, selv med normal fødselsvekt og lengde, så syns det er vanskelig å spå noe ang. størrelsen! 
En annen ting som er vanskelig er jo hva babyen skal ha på oppi bilstolposen. Hvordan sjekker man/vet man om det er en ''varm'' baby eller ikke? 

Tror du / dere her inne at det er lurt å skaffe seg brystpumpe før fødsel forresten? Har dere noen anbefalinger på type eventuelt? Jeg aner jo ikke om jeg kommer til å ha nok melkeproduksjon, så har holdt litt igjen på utstyrsfronten.. 

Ellers går jeg bare rundt og venter i spenning :D Her om dagen trodde jeg noe var på gang, har begynt med litt smertefulle kynnere på kveldstid og natta, mensensmerteaktige og med litt kramper i korsryggen. Så er tydelig at kroppen forbereder seg i allefall!

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...