murmeldyret Skrevet 10. februar 2006 #141 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei vennen! Jeg vil veldig gjerne være vennen din, men jeg antar Lille Filleby er litt for langt unna der jeg bor (har ikke helt fått med meg hvor den ligger ) Jeg føler virkelig med deg. Det er mange som "mister", men det blir jo enda værre når dere har prøvd så lenge Vet ikke om det er noe trøst at du ihvertfall kan bli gravid. Og jeg håper av hele mitt hjerte at det ikke blir lenge til neste gang! Stor god klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. februar 2006 #142 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei vennen! Skjønner godt at du savner litt kvinnekontakt! Håper du kan treffe noen snart som du kan ha det litt kjekt sammen med. Husker selv hvor ensom jeg følte meg når jeg kom til Bergen jeg! Det var jammen ikke bare bare nei. savnet alle vennene mine sånn at det gjorde vondt! Vondt gjør det også å lese om sorgen du føler! Får så lyst til å klemme deg og si at det går over, men det er jo ikke helt sånn det er er. En slik sorg vil vel bestandig ligge i kroppen tror jeg selv om man får det på avstand etter hvert! Livet er så jæv... urettferdig enkelte ganger! Og du fortjener slettes ikke slike livserfaringer! Du som virker som verdens skjønneste menneske. Tenker på deg - ofte! Ha en fin helg vennen! Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 10. februar 2006 #143 Del Skrevet 10. februar 2006 Riktig god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 10. februar 2006 #144 Del Skrevet 10. februar 2006 Kjære Epona, ville bare si at jeg også tenker på deg. Det høres ut som om du har en god metode for sorgbearbeiding (kjenne på den av og til, gjøre andre ting for å "avreagere", og ikke være her inne mer enn du orker). Lykke til med venninnejakt! Det er dumt at det skal være så vanskelig å få nye venner i den alderen / fasen du/vi er i! Men jeg er sikker på at du klarer å finne noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. februar 2006 #145 Del Skrevet 11. februar 2006 Ville bare si at min beste venninne ble jeg kjent med dag jeg var 24 år. Hun er min "sjelsvenninne". Vi bare traff hverandre rett i hjerteroten begge to. Men ok - vi møttes da vi var gravide begge to - så det er nok lettere å treffe noen som er på samme stadie i livet som en selv er. Hva er det de sier: har du hund eller barn (og gjerne begge deler) - er det lett å komme i kontakt med folk. Hva med andre i stallen? Noen som ville tatt turen og drukket en brus/kaffi/te/kakao etter ridningen? En kollega som kanskje passer? Nabo? Noen som er på et prøverforum som ikke bor langt fra deg? Eller andre forum? Noen du føler du kunne tenkt deg å treffe... Men jeg innrømmer gjerne at det er ikke lett. Rundt meg her hvor vi bor nå, har jeg ingen kontakt med noen. Har en som jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, men hvordan gå fram...? Lurer på om dette var et spark bak til meg selv for å ta skrittet og spørre henne... Mine venner må jeg dra minst 30 minutter for å treffe. Men det gjør jeg mer enn gjerne. Savner også å snakke med deg. Varme klemmer fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. februar 2006 #146 Del Skrevet 11. februar 2006 Hei vennen! Fint å se at du har vært innom en tur! Men skjønner godt at du ikke orker det så ofte.. Tror det er sunt å reagere slik som deg.Å kjenne på sorgen og gråte når du føler for det.Og gjøre andre ting innimellom.Mange stenger nok bare helt av og går seg på en kjempesmell leeenge etterpå.. Hmm..nei det er ikke så enkelt å komme i kontakt med folk når man er over en viss alder og ikke bare kan ringe på og spørre om de vil ut å leke... Men det går!! Kanskje må man regne med å bruke litt tid og krefter før man finner "rette vennen" hvis du skjønner. Men syns du er så tøff at det fikser du! Hopp i det!! Håper dere får ei fin helg sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 11. februar 2006 #147 Del Skrevet 11. februar 2006 heisann.. der var du ja Har ikke funnet deg igjen før nå jeg.. Var ofte innom den gamle dagboka di.. skjønner godt at sorgen henger i enda.. det vil den nok gjøre lenge enda Har vært igjennom det samme som deg etter utallige prøveperioder.. livet er ikke rettferdig. vil bare gi deg en og håper du får en super helg.. hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg at jeg ikke bor så veldig langt unna deg. Kunne jo vært koselig å blitt litt kjent hvis det er sånn at vi ikke bor så langt unna hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 11. februar 2006 #148 Del Skrevet 11. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 12. februar 2006 #149 Del Skrevet 12. februar 2006 Oi, her var det mange og lange meldinger! Tusen takk! Mange tips og innspill og mange som har delt liknende "problem". Dere er gode! Popelka: Takk for at du delte med meg at du kjenner deg igjen! Litt vel langt til Skotland, ellers skulle vi gått på kafe sammen, vi! Når jeg mener utradsjonelt så mener jeg "bare" venninne-kontaktannonse.. Bestisten min har sett en i et blad, med en jente i samme situasjon som meg og i samme by, så jeg tenkte å svare på den. Er kanskje ikke sånn superutradisjonelt, men for meg er det det.. Philipa: Takk for besøk! Rognebær: Hei vennen! Husflidlaget er de som arrangerer strikkekafe, så jeg skal nok treffe de! Må bare innom husfliden og høre når neste strikkekafekveld er... Takk for besøk! Tilgi meg at jeg ikke makter å oppdatere meg i din dagbok, men det gjør rett og slett for vondt... Pi@: Takk for at du og "står fram" med samme problem. Lille Filleby er ikke alltid klar for noe nytt nei, det merker jeg! Men det er generelt ikke så lett å finne venninner på samme alder som ikke har et "veletablert" vennenett og ektemenn og femten unger fra før. De fleste på min alder er ikke på vennejakt liksom.. Men jeg har jo fått mange nye kollegaer som jeg er begynt å bli kjent med. Men det liksom bare på jobb, enn så lenge. Lettere for sambo, som er student, han kjenner en del og har flere å gjør ting med.. Murmel: Takk for trøst vennen! OG takk for PM! Har sendt deg en PM med mer utfyllende svar! Charmina: Takk for at du forstår! Og takk for god melding, du skriver alltid så fint, setter pris på hilsenenene dine! Iroim: Takk det samme til deg! Miiip: Takk vennen min! Har selvsagt noen, jeg har satallvennene mine, og kollegaer, men de er alle "stedsbetingete" bekjente.. Ingen jeg treffer utenom likosm.. Har naboene da, som er helt supre og som vi er mye hos og som hjelper oss med ting, og som vi hjelper. De er liksom "familien" vår her Mayamor: Takk for hilsen og for PM! Har noen, som sagt. Bla sambo sine venenr, jeg kjenner jo folk her men har ingen venninne som er "bare min" som jeg kan finne på ting med.. Men som sagt så skal jeg prøve litt utradisjoenlle metoder. Og så skal jeg på strikkekafe og forhåpentligvis er det noen der jeg kan bli kjent med.. Har også lurt på å melde meg for frivillighetssentralen, og bli kjent med folk gjennom det, men jeg tror ikke jeg har overskudd.. Skytte: Takk, du er en evig optiomist! Du er bare god! AnneBeth: Takk for hilsen! Her er jeg ja! Har ikke akkurat ropt ut mitt nye navn her, så ikke så rart du ikke fant meg før nå! Har sendt deg en PM jeg!! MrsP: Takk for goood klem, det gjorde godt!! Tenker på deg ganske mye for tiden, synes det er så trist det som har skjedd nå.. Men jeg er helt sikker på at ting skjer av en grunn og at ting er ment å bli enda bedre. Og om en viss tid så skjer det noe i ditt liv som gjør at det du er oppi nå ikke gjør vondt lenger! Har en etterlengtet fridag i dag! Skal ut og ri om en stund, men det er så kaldt, så jeg må vente til tp stiger litt! La meg tidlig i går kveld (sliiiiiiiten...) så jeg våknet kl 8 i dag. Og tp var da -21,9 grader......... Brrrr.... Men det har steget litt siden dess! Nå er det vel -12 eller noe. Strålende solskinn ute, det er egentlig bare helt fantastisk! Skal pakke meg inn i ørten lag ull og krype inn i stallkjeledressen min. Tror jammen jeg skal ta med meg kakao i stallen jeg! Ellers så er det jo morsdag i dag.. Skal ringe mamman min senere i dag, broren min ordner med blomst fra oss, men hun må jo få en tlf. Men jeg får ingenting... I går snakket vi en del om sambo sine følelser i forhold til vår lille engel. Han har ikke klart å reagere å veldig på egne vegne før nå. Hadde en fin samtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 12. februar 2006 #150 Del Skrevet 12. februar 2006 Å herlighet så mange trykkleifer! Dere får bare overse de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 12. februar 2006 #151 Del Skrevet 12. februar 2006 Kos deg i solskinn, stall og med kakao Sender deg en varmende klem i kulda Her regner det (men er nå på jobb uansett ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. februar 2006 #152 Del Skrevet 12. februar 2006 Kjenner igjen det problemet med å få venner som "voksen". Vi skal snart flytte til et sted som sikkert ligner Lille-Filleby, og jeg gruer meg til det. Akkurat nå bor jeg midt blant alle mine venner, men det har bare vært noen få år. Det er ikke alltid så lett, nei! Gode råd vet jeg ikke om jeg har, bortsett fra det med å ta utgangspunkt i felles interesser, og det har du jo allerede tatt tak i på egen hånd. Lykke til! Så godt at du og sambo har det godt sammen, og er flinke til å snakke om det som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 12. februar 2006 #153 Del Skrevet 12. februar 2006 Takk for koselig PM.. Har sendt PM tilbake Håper du får en kjempe koselig søndags kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 12. februar 2006 #154 Del Skrevet 12. februar 2006 Vær så snill, ikke ha dårlig samvittighet for å ikke være innom meg. Jeg skjønner innmari godt hvorfor. Det viktigste for meg er at jeg kan lese om hvordan DU har det, ikke at du er innom meg og sier hei. Strikkekafe har jeg vært på, det er moro! Håper du finner noen å være sammen med etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 12. februar 2006 #155 Del Skrevet 12. februar 2006 Vet du hva..... Gir deg litt av min optimisme og tro på at det snart går vår vei.... Har så mye positiv energi i dag, og vil gjerne dele den med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 13. februar 2006 #156 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg ville bare si at jeg er imponert over deg, jeg. Kakao i stallen hørtes superkoselig ut! (Selv om jeg aldri har hatt noe forhold til hester.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 13. februar 2006 #157 Del Skrevet 13. februar 2006 Heia du! Joda..kan hende at jeg er evig optimist til tider..Men jeg vil bare at bl.a DU skal få det godt... Og det vet jeg at du kommer til å få!! For folk som er så snille og sterke som dere,de får det godt til slutt!! Er bare dumme sjebnen som er så kranglete med dere... Hørtes veldig kos ut med kakao og hestekos! Dyr har en helt egen effekt på folk,og de er helt supre å ha når man er lei seg og trenger en klem! Ha ei fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. februar 2006 #158 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei vennen Bare innom med en liten mandagsklem jeg! Også ville jeg bare fortelle at en av mine aller beste venner traff jeg faktisk for noen få år tilbake og det kjennes ut som om vi har kjent hverandre hele livet! Rart det der hvordan det bare klikker helt med enkelte mennesker! Håper du snart finner deg en god venn der du er nå! Det unner jeg deg av hele mitt hjerte! Og å få deg som en venn må jo være bedre enn å vinne i Lotto. Du høres jo ut som et vidunderlig menneske vennen min! Stor klem fra Charmis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. februar 2006 #159 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei vennen! Hvordan går det med deg? Jeg tenker ofte på deg og håper du har det bra. Klem fra ei som ikke er noe flink til å stikke innom dagboka de. P.S: Håper det går bedre og bedre å bo i "lille filleby". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 14. februar 2006 #160 Del Skrevet 14. februar 2006 HAPPY VALENTINES DAY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg