Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Synes absolutt ikke du er pysete!

Ta det heller litt rolig, og vær litt ekstra forsiktig. For har epona det bra, har lille knøtt det bra. Og har både epona og lille knøtt det bra, ja så da må nok epona-mannen også ha det bra! :klem:

Ha en fin søndagskveld, nå er det "Skal vi danse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Pondusa! Pass på deg sjøl og spiren. Det er ikke å være pysete. Hvis det er tungt på jobb synes jeg du bør be om sykemelding eller tilrettelegging!

Håper du har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vurdere saker og ting fra dag til dag, jeg har bestemt meg for at jeg skal i alle fall ikke leke helt. Nå med både stoffskiftet og spiren og alt, jeg skal gjøre mitt for at Lille Knøtt skal ha det bra og vokse og bli stor inni der. :)

:Nikke::klappe:

Du er en fornuftig ung dame ja! ;)

her tar vi ingen sjanser, så det så!

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kjære søte vennen min! Holdt nesten på å dette av stolen her når jeg plutselig så tittelen på dagboka di var forandret!

Å søteste vennen min nå ble jeg bare så utrolig glad at jeg må felle noen tårer og danse litt rundt!

HURRA HURRA HURRA for en gledelig nyhet!

Dette unner jeg deg og mannen av hele mitt hjerte!

Jeg sitter her og bare smiler fra øre til øre. Og hadde det ikke vært for ørene så skal jeg love deg at dette smilet her hadde gått helt rundt! :Hehe::Hehe::Hehe::hoppe:

EN STOR STOR KLEM TIL DEG FRA MEG :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt IKKE pysete Epona. Det viktigste nå er jo som du sier at lille knøtt og du har det så bra som mulig fremover. Stress er verken bra for deg eller den lille. I den jobben du har så kreves det jo en hel del av deg både fysisk og psykisk, så hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke nølt ett sekund med å ta kontakt med legen for å be om sykemelding. Legen din har sikkert stor forståelse for det etter det dere har vært igjennom.

Håper du får en fin dag i dag :klem:

Nå skal jeg straks dra på jobb også. Håper vi prates på msn snart :klem:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg blir helt rørt over hilsener! :grine: Dere er gode som gull alle mann (kvinner)!

I går sendte jeg mld til Bizzy med et lite hint om Lille Knøtt, og hun ringte tilbake og vi pratet lenge. Kjempekos!! :) Fikk streng beskjed av henne om å legge terskelen lavere enn ellers for hva jeg skal tåle av stress, og hun sa at så lenge jeg er trøtt så er det et hint fra kroppen om å ta det med ro. Og det er jo sant.. Sa til henne at jeg telte på knappene om å ringe inn syk til i dag, og etter vi la på bestemte jeg meg for å gjøre det. Har noen tøffe måneder bak meg, og er ikke ute av det helt enda, selv om situasjonen nå er ganske så forandret. Ringte jobben og snakket med en kollega som vet litt om hva jeg har vært igjennom, og sa jeg måtte hente meg inn i dag fordi jeg er sliten etter helgen og alt dette andre. Fikk full forståelse, og det føles bra. Det er alltid kjipt å ringe og si man ikke kommer på jobb synes jeg...

Så i morges ringte jeg legekontoret for å be om sykmelding for dagen i dag (fremdeles ikke lov å bruke egenmld...), og fikk akuttime litt senere fordi det var "første gang med den problemstillingen".

Ellers er sambo bare verdens skjønneste, passer så godt på meg og ringer og sender mld hvis vi ikke får sett hverandre hele dagen. :hjerter: Passer på at jeg og Lille Knøtt har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine2: Gratulerer så mye med spire i magen! :grine2:

Jeg sitter her med tårer i øynene og er så glad på deres vegne.

Helt enig med de andre - nå må du bare tenke på deg selv (og lille knøttet). Jobben kan komme i annen rekke.

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Stor klem

fra Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for deg. Du er kjempeflink som klarer å tenke så fornuftig som du gjør nå. Høres veldig veldig riktig ut å ta en dag om gangen og gjøre minst mulig når du er sliten. Det er jo den dyreste skatten i verden du bærer i magen, og alt annet betyr ingen ting i forhold.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: til dere! Må ta en skikkelig runde hos alle etter hvert, men nå er jeg for trøtt!

Jeg var hos legen i dag, og var hos en som var vikar for min lege pga vinterferie. Etter å ha hørt hvordan tingenes tilstand var, og hva som skjedde for tre måneder siden, og hvordan jeg har det nå, var det legens ønske og hennes forslag å sykmelde meg fullt fram til den planlagte legetimen 17. mars. Så jeg som bare ba om sykmelding for dagen i dag, ble fullt sykmeldt. Hun ville ikke ta noen sjanser, og ville aller mest at jeg ikke skulle ta noen sjanser. Hun ville ikke jeg skulle utsette meg for stress, men vite at jeg gjorde det jeg kunne for at alt skulle gå bra. Hun ville jeg skulle slappe av, men skjønte at jeg er bekymret for hva som vil skje fremover. Snakk om forståelsesfull lege. Var fin å prate med, og følte meg tatt på alvor. Det føles trygt!

Så nå kan jeg være dronning en stund!

Men er ikke flink til det. Har i hele dag prøvd å fått sovet litt på sofaen, men får det ikke til, finner ikke roen. MÅ liksom gjøre noe.. Sambo mener det er fordi jeg er vant til å ha så høyt stressnivå i kroppen over lang tid. Er ikke vant til å slappe av.. Og det er litt sant.. :sjenert: Selv om jeg er myyye flinkere blitt!

Fikk forresten masse broskyrer og noen små bøker hos legen, om graviditet. Masse gøy å lese, og tårene bare renenr når jeg leser om befruktning og når egegt fester seg. :ler2: Blir så lett rørt! Nå er det verre enn verst! :ler2:

Ellers har sambo ringt Porsgrunn idag og fått utsatt timen vår to-tre mnd, vi får ny time i posten. Bare sånn tilfelle.... :sjenert:

Ha en fin kveld folkens, nå er denne jenten sliten! :sove: Og klokken er bare halv ni om kvelden.. HAr vært sovetrøtt siden fem i ettermiddag! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så bra da Epona. :klem:

Flott at legen din var så trivelig. Hvil deg nå i disse dagene.

Vet ikke hvor mye du rakk å lese sist, men bøkene til Gro Nylander er helt fantastisk. "På vei", "Mamma for første gang" og "Lille venn- hva nå?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Er så koselig å høre om hverdagen din nå Epona!!!

Og er sååå glad for den gode legen! Sånne leger burde det vært flere av!

Nå må du bare lære deg å puste og slappe av!

*melder deg inn i dronningklubben*

Og hvis du syns det blir lange dager er det bare å gi et hint så er jeg mye på msn i flekkene...!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Så koselig for dere - får håpe du har hatt din del av uhell og videreverdigheter nå. Sikkert lurt å ta det med ro litt, til du føler at verden er i vater og du er sikker på at stoffskiftet er stabilt og takler svangerskapet. Håper du har overskudd til å kose deg og gjøre noe trivelig -. ikke stresse rundt med dårlig samvittighet eller kjenne etter symptomer på at noe ikke er som det skal.

Det hjelper ikke likevel. Naturen styrer dette, det er lite vi kan gjøre fra eller til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...