Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Godt at du møtte på en forståelsesfull lege. Du SKAL ta det med ro du nå. Ikke fordi en travel hverdag og graviditet er uforenelig (det er jo ingen sykdom, men det setter sine naturlige grenser uansett), men fordi DU skal slappe av i forhold til ny graviditet. Som legen sa: at du ikke skal ta noen sjanser. For det er lett å klandre seg selv for det som gikk feil sist gang, hva? Fornuften bryter ikke alltid igjennom det kaotiske laget av følelser.

Nå ble det mye bla bla her. Roter meg litt bort i ord, kanskje ;) Men veldig veldig glad for at du har liten spire i magen igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klappe: for at du har funnet en så bra og forståelsesfull og fornuftig lege!!!

Det ER en stor overgang å gå fra jobb til full sykemelding. Man er vant til at dagene fyller seg selv... Ta gjerne kontakt med meg også på MSN, vi er jo en gjeng som kan gi hverandre råd om lure ting å ta seg til hjemme... :klem:

Håper du klarer å slappe av og gjøre akkurat det som faller deg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, jenter! :klem: Skal nok få dagene til å gå. Har strikketøyet mitt, og ikke minst internet! :Hehe: Tør ikke gå så mye tur nå, for det er så glatt og ekkelt ute.. Ikke får jeg ridd heller..

Men jeg er gravid, sulten og nesten helt lykkelig! Med unntak av vonde ting og hendelse som følger meg, så er jeg lykkelig! :hjerte: Og så har jeg vært hos frisøren i dag, og nå er jeg nyklippet og nystripet! :ler2: Litt lyst kanskje men.. Blir vel vant til det..

Nå skal jeg på bokkilden og titte på bøker. Takk for tips, Pondusa! Har "På veg" fra før, liker den godt men synes den er litt negativ på en måte.. Blir nesten redd av den.. Handler så mye om alt som kan gå galt i begynnelsen.. Jeg har kjent på kroppen at ting går galt, så jeg trenger heller noe riktig "romantisk" og vakkert om svangerskap :ler2:

I morgen skal jeg kjøre til Gjøvik og besøke Bizzy og lille Jørgen. Ikke sett Bizzy siden begynnelsen av august, da hadde hun mage, så lille herr Jørgen har jeg aldri sett! Gleder meg! :hoppe:

I dag har jeg vært trøtt og sur.. Sambo var bekymret, for sur var jo en PMSting mente han.. Min bisarre hjerne begynte også å surre, men hallo - det vrimler jo av humørpåvirkende hormoner i svangerskapet også! Og tre tester har påvist HcG, og livmoren har et kontinuerlig "hold" og puppene vokser og er ømme, og jeg er sulten som fy, og trøtt som fy.. Og har en bittebitteliten knøtt inni meg! :ler2: Helt sprøtt! OG det har enda ikke gått helt opp for meg...

Og så er det så vanskelig å holde hemmeligheten for seg selv når jeg snakker med venner og familie!! Men jeg er flink! ;)

4+5 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Innom en snartur. Har tatt stoffskifteprøver nå i morges. Om en uke skal jeg ringe spesialisten og få svar på dem.

Er 5+0 i dag :) Lille Knøtt er rundt 2 mm! Ikke akkurat stort! :ler2:

Hadde en fin tur til Gjøvik i går! Kjempekos å se Bizzy igjen, og utrolig gøy å endelig få hilse på Jørgen! En skikkelig sjarmerende kar som vet hva han vil det der! :hjerter:

Skriver mer senere, bare lyntur dette her! Maskinen skal brukes av min oppgaveskrivende sambo.. Ønsker meg egen maskin jeg... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh tenk at jeg har gått glipp av dette da!! :grine2: :grine2:

Så utrolig supert!!

Jeg gleder meg masse til å følge deg og lille knøtt!!

:grine2: GRATULERER SÅ MASSE!! :grine2:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine2: Utrolig at jeg har gått glipp av dette :grine2:

Takk for hintet magnhild

Gratulerer så masse med et lite knøtt i magen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det fins flinke forståelsesfulle leger også! :tommel:

Ønsker deg ei flott helg!

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Har vært så kort innom her i det siste, så her kommer en laaaang takk til alle dere som har vært innom den siste uken og gratulert med Lille Knøtt!

:klem::blomst::kyss: :grine2: :kose: :bukke: til:

Xavia, Skytte x3, AnneBeth x6, MissS, Hannen, Pondusa x7, LoveBird, Hermonie, Iss x3, MammaSarius x3, Peony, Felicity, Rognebær x2, Meta x2, Miiip x4, Pi@ x4, Kakao, Monja, Jolie x2, Amanda, Popelka, Siam, Murmel x4, Mrs P x2, Phillipa, Crash, LaTraviata, Charmina x2, Lykke, Liv, Zianta, NinaL, Martha, Poca, Cymbidium, Magnhild, Ionaa

Puh - det var mange!!! Takk for såå mange gratulasjoner! Setter pris på det, det blir bittelitt mer virkelig da! For det føles helt uvirkelig.. Jeg, gravid..? Det må være en annen... Sånn føles det! :ler2:

Sambo føler også litt sånn, men han er likevel flink å spørre hvordan det går med den gravide kjæresten hans, han bruker liksom ordene og snakker litt om det som skal skje. Da kommer jeg liksom på det igjen også.. Men vi tar ingenting for gitt, og snakker om alle muligheter.. Og jeg for min del tør ikke juble og si at dette er det beste som har hendt meg. For det er ikke det.. Det hendte jo for noen få måneder siden også (og det var det beste som hadde hendt meg til da...), og så ble det så brått borte... Men vi er enige om at jublefølelsene sikkert kommer i takt med en voksende mage. DA kan jeg kanskje si at det er det beste som har hendt meg. :) Føler det litt vanskelig, det der..

Sovet sinnsykt tungt i natt.. Men vært på en dotur i natt likevel, og våknet i syvtiden, lys våken. Så da stod jeg opp og spiste frokost mens jeg så på ekornet som spiste frokost på meisebollen i treet utenfor. :ler2: Han pleier å henge opp ned fra grenen som bollen henger på, og har halen rundt greinen for å holde seg fast. Kjempesøt! :) Nå har jeg vært oppe en timestid og er trøtt igjen. Har klart å roe litt ned de siste dagene nå. Har lagt inn formiddagshvil på sofaen hvis jeg blir trøtt. Det tok noen dagers overgang fra full jobb til full sykmelding før jeg nå har klart å skru ned tempoet. Men i dag skal huset vaskes :Nikke: Det trengs...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at du har klart å skru ned tempoet! :)

Ikke slite deg ut med vasking i dag da!!!!

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei hei :)

Så bra at du har klart å roe ned og slappe av om dagen :)

Her begynner sola å titte så vidt gjennom skylaget, håper på strålende solskinn etterhvert men er ikke helt overbevisst.. det er jo så utrolig mye snø.

Håper du får en strålende helg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...