Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rognebær

Heioghå! Jeg må bare hoppe litt her inne! :hoppe: For det er så bra at du er gravid! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Håper dere får en helt spesiell og veldig koselig helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Takk Miss S! :klem:

Takk Ny Dag! Håper alt er vel med deg og dine! Sender en klem gjennom KG og hjem til kjente trakter! :klem:

Hei Iss!! Gratulerer med positiv test!! Så utrolig gøy!! Og så ligger vi jo helt jevnt forstod jeg?? Jeg er sånn ca en dag lenger på vei enn deg? :ler2:

Så mye avslapping ble det ikke i dag, AnneBeth. :ler: Brukte hele dagen på å rydde og vaske og ordne, det var lenge siden vi har vasket særlig grundig her.. :rodme: Men nå er det fint her, og helgen kan begynne! Har forresten kjøpt gulrotkakemix i dag jeg ;) Skal lage i morgen - nam!!

Pi@: :klem: til deg også!

Skytte: Takk for hilsen! Håper verdens beste Skytte får en fin helg hun også!

Rognebær: Takk vennen!! Kjekt når noen hopper! Trenger at noen gjør det for meg... :sjenert:

Dårlig dag i dag egentlig.. Trøtt som fy, fikk aldri tatt formiddagsluren min i dag. Handlet litt tidligere og det holdt på å klikke for meg i butikken.. Humøret svinger som fy, og blodsukkeret likeså. Herlighet for en apetitt jeg har... Og sambo har lånt graviditetsbøker på bibioteket i dag og ble helt oppslukt, mens jeg klarte nesten ikke se i de.. Begynte å grine for jeg følte meg så dum. Det er han som skal være redd og jeg som skal være giret, ikke omvent! Jeg skulle ønske jeg kunne juble, men jeg klarer det ikke... Jeg er for redd rett og slett. Redd for å miste Lille Knøtt... :(

Men alt føles helt fint i kroppen, det er ikke det. Ingen grunn til bekymring på noe vis. Men likevel... Gleder meg til å få mage... :sjenert: Da skal jeg begynne å slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å ønsker deg og mannen en riktig god helg!!

Juhu, 5+1 allerede!!! :klem: Dette skal gå kjempefint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miiip

Skjønner at du er bekymra! Det er jo de fleste så tidlig i graviditeten... Og du vet jo hvor stor skuffelsen kan være når det ikke går bra! :klem:

Men jeg skal ikke snakke om bekymringer nå! Denne gangen har dere en helt annen oppfølging, og da er det jo mye større sjanse for at alt går bra! La deg selv få lov til å være litt opp og ned. Fint hvis sambo kan muntre deg opp når du er redd og omvendt. Dere har bevist at dere har masse styrke!

Det er fint når magen blir større, og aktiviteten inni der sier sier fra om at h*n har det bra. Gled deg!

En :klem: til og ønsker om en fin helg! (Kos deg med gulrotkake i morgen! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Nå har jeg hengt meg opp i disse dumme kalkulatorene.. Iss er 5+1 i dag, jeg er 5+2. Hun har termin 3. november og jeg 4.?? Men det kommer vel an på hvilken kalkulator man bruker. Nå skal det forskes her... Min første dag i siste mens var 26. januar, og jeg regner 28 dager, for det var den forrige syklusen på..

Babyverden sier jeg er 5+2 og har termin 4. november.

Lommelegen.no sier jeg har termin 4.november

DoktorOnline.no sier termin 2. november

BarnIMagen.no sier termin 5. november (men fortsatt 5+2)

Min lille "Svangerskapsboken" som jeg fikk hos legen sier 2. nov

Denne siden sier termin 2. november...

:klø: :klø:

Tenker jeg for enkelthetsskyld holder meg til babyverden.no jeg... Samma kan det egentlig være enn så lenge, noen dager fra eller til spiller ingen rolle pr dags dato! Får sikkert ny dato på UL etterhvert likevel!

Er i alle fall 5+2 i dag, trøtt som fy. Sover ekstremt tungt om natten, og sover mye om dagen. Og bllir så tidlig trøtt.. I går var det så vidt jeg holdt meg våken gjennom "Nytt på nytt", gikk og la meg rett etterpå.. Og så er jeg deppa som fy. Eller rettere sagt, humøret svinger som fy... Merkelig nok også kosesyk som fy... :kline::sjenert: Ellers sulten som fy. Pupper vonde som fy. Og fortsatt svakt hold i livmoren, de siste dagene iblandet litt murringer av sterkere grad. Men ingen smerter, bare innimellom litt sterkere murringer. Ingen kvalme enda.

Gått tur i dag, med sambo, det var friskt og fint. Og veeeldig kaldt med snø og minusgrader som blåser rett i fjeset! *brr* Ellers er det lørdag og helg, og den beste tiden i uken selv om man er sykmeldt og ikke merker forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Tror det er noen som regner svangerskap som 40 uker, men tror gjeldende standard i Norge er 40 + 2.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forske litt på termindatoene senere.. Tror at syklusene min er litt ulike, så jeg skal prøve de kalkulatorene du har funnet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare lyst til å øre om du har lagd den kaka............ :sjenert:

Du er ikke den eneste med en 6er i appetitt for tiden :ler:

Mat og kaker og kjeks er bare nammmmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

MammaSarius: Det er derfor det svinger litt mellom datoene altså? Får høre hos legen hva legen sier da, de må vel ha norsk standard! I så fall blir det vel 4. nov ;)

Iss: Jeg har jo forsket jeg nå! Så det slipper du! :ler2: Forskning på lavt nivå.. MIne sykluser har vært ulike fra gang til gang, før jeg ble gravid sist var det mest typiske for meg å ha 26 og 27 dagers sykluser. Så kanskje er jeg bittelitt lenger på vei nå enn jeg tror selv også? Men min forrige syklus var 28 dager, så jeg regnet med at IKM ville være den 29. dagen denne gangen og, og den dagen var det jo knallpositiv test! :)

Skytte: Bra vi er flere sultne her! :ler2: Ikke laget kaken enda, ikke orket.. Bare sløvet i dag. Den turen før idag gjorde meg trøtt! Men har laget kaken før (toro) og den smaker nyyyyydelig!! Får bake i morgen i stedet :) Den anbefales virkelig!! HAr til og med naturell smøreost på lur så kremen oppå blir skikkelig proff gulrotkakeglasur! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!!

Høres ut som om du er skikkelig gravid om dagen.

Jeg er selv 8+0 og min apetitt har forsvunnet etter å ha vært VELDIG tilstedeværende de første 6 ukene... Nå er jeg bare kvalm og enda kvalmere. Spiser fordi jeg MÅ spise. Drømmer tilbake til ukene med matlyst... *drømme*

Jeg må jo også si at det er utrolig spennende å følge med deg her nå! Gleder meg til å følge deg ut i november nå! JIPPI!! Dette er BRA! :klem::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Næmen Magnhild!! Har ikke fått med meg at du er gravid!! Grattis! Skal ta turen inn i dagboken din og gratulere deg på ordentlig vis! :) Ja jeg er skikkelig gravid, og håper det fortsetter sånn! Sist kom kvalmen i løpet av uke 6, så den kommer nok og innhenter meg snart. Men jeg skal, om ikke akkurat nyte det (blæh) så i hvertfall føle meg litt trygg for hver dag kvalmen er der. Kvalmen er et godt tegn, sånn hormonmessig!

Rannva: Tusen takk! :)

Sukk, det er søndag morgen, klokken nærmer seg kvart på åtte. Jeg har spist frokost med PCen. Våkner kvart over syv-halv åtte hver dag nå og må på do.. Så da står jeg opp. I dag hadde jeg tenkt å bare løpe på do og legge meg igjen, men så ble jeg sulten på veien og da kan jeg ikke legge meg for da får jeg uansett ikke sove. Så da ble det frokost da. Min kjære sover sin søteste søndagssøvn, og det gjør vel resten av verden også.. Og her sitter jeg.. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Du har jo ikke dagbok, Magnhild..? :(

Jo jeg fant deg! :) Men linken virket bare ikke!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zenta

God morgen Epona :)

Tidlig oppe du også ser jeg... Jeg våknet kl 07.00 av at hundene ville opp og ut så da var det ikke noe annet å gjøre enn å stå opp da...

Kaldt ute i dag gitt.. var 18 minus her.... JEG VIL HA VÅR ;)

Håper alt står bra til med deg og den lille i magen, og håper at du får en super søndag :klem:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...