Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Store klemmer til alle som har vært innom! :klem: KJempegøy å gå innom dagboken og ha fått så mange hilsener! :blomst:

Første dag i går og andre dag i dag har gått veldig bra. Virker som en veldig trivelig gjeng, og de har tatt godt i mot meg. Ikke bare på avdelingen, men også på resten av huset. Har følt meg veldig velkommen, og det er virkelig godt! Så god mottagelse har jeg vel aldri fått før. Min forrige faste jobb ble jeg tatt for å være vikar, ingen gadd å hilse, for ingen visste at jeg skulle begynne.. Det var ikke kjekt. Men så skal det sises at det var en fantastisk gjeng, og jeg savner dem enda.. Men det å føle seg velkommen har mye å si!

Men det er slitsomt å ta inn så mange inntrykk og så mye inforomasjon, men ting faller vel på plass etter hvert tenekr jeg. Er i hvertfall så langt godt fornøyd med mitt nye arbeidssted, så får det heller være at jeg må kjøre et stykke.. Men jeg har førsteprioritet på godbilen da! ;) Så kjører sambo rustholken! ;)

Føler et sterk behov for å sove, er ikka vandt til å stå opp halv seks lenger. Men i dag får vi en som skal bo her en uke, så jeg måtte rydde siste resten nå etter jobb. Og lage meg mat. Varmer meg vårruller nå. Sambo kommer litt senere med utvekslingsstudenten..

Rognebær: Takk for fin hilsen! :klem: Blir glad selv av løvetannen jeg, den er så gul og vårlig! :)

Bizzy: Ja, endelig er du oppladet igjen! Noe som minner meg på at jeg ikke fikk sendt pakken i dag. Men i morgen har jeg fri og skal ordne det! :)

Sånn generelt så har jeg det veldig bra for tiden. De tunge stundene komer, men det er ikke de som preger dagene mine. Bortsett fra i helgen da.. Var så teit at jeg tok en test sent lørdagskvelden, selvfølgelig negativ, er jo det tre-fire dagere etter EL uansett.. Teit eller ikke, jeg fikk i alle fall litt ro på meg. Men jeg er veldig spent likevel.. Går hver dag og kjenner om puppene blir ømme.. De er igrunnen ikke det, men har bittelitt tyngdefølelse når jeg tar av BHen om kvelden. Men det har de jo kunnet bli alltid i PMS-tiden.. Har en del andre tegn som jeg i min ville fantasi og mitt desperate håp tror er sanne, men vi får se... Orker ikke noen ekstra lykkeønskninger eller noe sånnt, skriver det bare for å skrive det ut på en måte.. Så slapp bare av dere :klem: Får vente en uke til tenker jeg.. Er på dag 20 i dag. Sylklusene har variert tidligere, men det siste året omtrent har de ligget på 25-27 dager.

Mitt største ønske er å bli gravid igjen, og mitt nest største ønske er at det skal skje naturlig. Made by us, and us only. :hjerte:

I morgen har jeg fri og da skal mitt stakkars trøtte legeme få sove ut, og så tror jeg jammen det blir ridetur i morgen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble ikke helt som planlagt i dag. Før jeg skulle legge meg i går kom jeg på at jeg hadde poliklinikktime i dag :frustrert: og ble i tillegg pålagt en avtale kl 10. Så ingen sove-lenge og ingen hest :sur:

I stedet en lang kjøretur til Hamar... Fikk diagnosen Graves sykdom, og ikke Hashimotos sykdom som jeg har blitt fortalt før.. Stoffskiftet er fremdeles for høyt, og jeg har fått medisiner som jeg skal begynne på i kveld. Legen sa det var en overhyppighet av spontanabort blant kvinner med hypertyreose, og det kan være grunnen til at jeg mistet vår lille engel. Grein og grein etterpå, og begynte å tenke på om det kunne vært forhindret. Men det er nytteløst å spekulere i.. Uansett skal jeg nå begynne med medisiner, og skal gjennom blodprøver finne fram til riktig dose. Vanlig behandlingstid er visst et og et halvt år.. Gikk to år på medisiner sist husker jeg.

Får ny time om tre uker. Og hvis jeg mot all formodning skulle teste positivt før det, skal jeg ringe den legen jeg var hos i dag og få tett oppfølging. :klappe: Godt å bli tatt på alvor!

Så en nedtur i dag, for jeg har gjennoplevd så masse.. Legen spurte om så mye og jeg kom på mye som jeg allerede har lemt, om alt fra symptomene fra stoffskiftet da jeg var gravid og til utskrapningen og infeksjonen etterpå.

Legen mente forøvrig det var lurt å stabilisere stoffskiftet før vi skulle prøve igjen, men jeg sa vi prøvde allerede og at jeg venter mens neste uke. Det var ikke farlig om jeg ble gravid nå, bare lurt å være stabil først.

Så litt tung og litt optimistisk dag i dag...

Går og kjenner på mensmurring. Begynner å bli kraftigere. Ingen ømhet i puppene. Er nok ingen spire på vei.... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, på lang sikt var det sikkert bra å få rett diagnose og ordentlig oppfølging, men det høres ganske så tøft ut akkurat nå. :smilyblomst: Håper det går så lett som mulig å finne ut av medisiner og stabilisere alt som bør være stabilt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få diagnose og rett medisiner er bra. Håper så inderlig at en spire bosetter seg hos deg snart, og at den kan forbli der til den er helt ferdig.

Det er godt det finnes leger sier jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får så tett oppfølging framover! Det gir jo en ekstra trygghet at legene skal følge så godt med! Håper dere slipper å vente så lenge på en etterlengtet spire. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg leste innlegget ditt i går, men jeg klarte ikke komme på noe å si til deg, så det blir som Fjellrypa, Xavia og Kakao allerede har sagt: Så bra du skal få tett oppfølging neste gang du blir gravid. Og sjøl om det må være helt J***lig så er det bra du har fått rett diagnose og tabletter for å ordne opp i det.

Vil du skal vite at jeg tenker mye på deg, sjølom jeg ikke kjenner deg IRL, kun utfra det du skriver.

en :klem: til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, så skjønne dere er :klem:

Sovet så dårlig i det siste, føler jeg har søvnmangel.. Og stoffskiftet har økt den siste uken, det merker jeg. Begynte på medisinen i går kveld, skal ta en morgen og en kveld.. Får en ufattelig ekkel, beisk smak i munnen en liten stund etterpå. Skikkelig ekkelt! Men med ondt skal ondt fordrives er det noe som heter! Spent på effekten av medisinen!

Har ringt Porsgrunn og utsatt timen på mandag.. Jeg kan ikke ta meg fri den dagen.. :tristbla: Så nå har vi ny time mandag 6. mars. Men for min del passer ikke den dagen heller, om den gjør det for sambo har jeg ikke peiling på.. Men vi får bare prøve å tilpasse så godt vi kan, for nå orker jeg ikke flere utsettelser.. Ved første og beste anledning skal vi inn og få hjelp. Jeg orker ikke dette lenger. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tro at dere får ordna dere fri den dagen slik at dere kan komme igang med hjelp, vente er noe av det værste som finnes.

Underskrevet av verdens mest utålmodige Pi@ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godjenta :klem:

Endelig er jeg tilbake igjen etter sykefraværet mitt! Takk for at du var innom :)

Nå håper jeg virkelig at dere får den beste oppfølgingen framover vennen min! Og at de får skikk på stoffskiftet ditt!

2006 skal bli et godt år for dere vennen, det har jeg nemmelig bestemt!

det var nå søtt at du kjøpte den bamsen , og kanskje var det en mening med at du skulle ha akkurat den.

At du fremdeles tenker på spiren som ikke er der lengre er helt naturlig, det er jo en del av deg som er vekke. Jeg mistet selv engang og da var jeg bare noen uker på vei. Selv det syntes jeg var en sorg, og da kan jeg jo bare tenke meg hva jeg hadde følt om jeg var like langt på vei som deg vennen min! men jeg håper du får det på avstand.Det er iallefall fint at du åpner deg og skriver her inne.

Jeg elsker å lese dagboka di selv om den også frambringer tårene mine innimellom!

Du er en skjønn jente!

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er godt å lese at leger og andre tar ordentlig vare på deg og tar deg på alvor. :) Håper riktig medisinering og diagnose osv gjør det lettere for dere å få drømmen oppfylt også! Pass godt på deg selv og kjæresten. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg i dag, annet enn at det er trist å lese her om dagen. Håper dere fikser hverdagen. :klem:

Godt å høre at du blir tatt godt vare på og får skikkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Tusen takk for utrolig god telefonsamtale i dag!!! Hjalp meg masse i en tung stund!! Du er utrolig god vennen!! :klem:

Vi har ikke fått noen nyheter enda.. annet enn at prognosene ikke er spesielt bra, men det kan gå bra alikevel - klynger meg til håpet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...