Gå til innhold

Bare biologi som gjør at menn liker ungdommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange her tar helt av og tror det er snakk om sex eller relasjoner. Altså... og dette er bevist; menn synes de vakreste kvinnene i snitt er rundt 21 år som som henger sammen med når de er mest fruktbare. Pluss/minus litt selvfølgelig. Dette er biologi. Det er ikke tillærte kunnskaper, dårlige holdninger eller mangel på kvinnelig kontakt som noen her skrev.

Jeg er selv en voksen mann og kan se at det nok kan være riktig. Det betyr imidlertid ikke at jeg har tenkt å ligge med ei på 21! Eller enda verre; ha henne som kjæreste! Det er helt utenkelig. Folk må ta seg sammen her å lese hva de faktisk spørres om! Virker som om noen er stappfulle av aldersforskjell- og mannehat og i det det kommer en mulighet så bobler det umiddelbart over.

https://psykologisk.no/2014/05/hvorfor-sa-mange-menn-drommer-om-yngre-kvinner/

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858

Anonymkode: ed8d8...613

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, hocane said:

Unge kvinner er mer fruktbare.

Såklart det har med biologi å gjøre.

Og de har oftest ikke egne barn, noe en smal midje/ timeglassfigur kan være en delvis indikator for. De fleste er vel enige om at akkurat det er attraktivt.

I et evolusjonsperspektiv handler jo det meste om å forplante seg. Da er det jo heller ikke gunstig for ens eget avkom å måtte konkurrere om potensielt knappe ressurser med andre menns avkom i oppveksten. I lys av dette er jo yngre kvinner et bedre valg. I tillegg har jo yngre kvinner mindre risiko for å få barn med ulike sykdommer.

Jeg vil tro at de fleste menn likevel ikke legger seg etter unge kvinner, fordi de vet at kvinnene neppe vil ha dem, med mindre de er søkkrike eller berømte. Men likevel anser de nok unge kvinner som mer attraktive/pene/sunne enn det eldre damer er.

Endret av Resignert
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags omgangskrets har du egentlig? Menn går da ikke etter 16 åringer, det er ekstremt få ihvertfall 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (7 timer siden):

Og de har oftest ikke egne barn, noe en smal midje/ timeglassfigur kan være en delvis indikator for. De fleste er vel enige om at akkurat det er attraktivt.

I et evolusjonsperspektiv handler jo det meste om å forplante seg. Da er det jo heller ikke gunstig for ens eget avkom å måtte konkurrere om potensielt knappe ressurser med andre menns avkom i oppveksten. I lys av dette er jo yngre kvinner et bedre valg. I tillegg har jo yngre kvinner mindre risiko for å få barn med ulike sykdommer.

Jeg vil tro at de fleste menn likevel ikke legger seg etter unge kvinner, fordi de vet at kvinnene neppe vil ha dem, med mindre de er søkkrike eller berømte. Men likevel anser de nok unge kvinner som mer attraktive/pene/sunne enn det eldre damer er.

Time glass figur har ingenting med alder å gjør er rene gener.. time glass er ganske sjeldent under 8% av alle kvinner i verden har time glass figur. Er noe man sjeldent ser i real life. Time glass har ingenting med å være ung har det har med bein bygning å gjøre. Læreren min på 60 hadde time glassfigur hun var slank vel å merke. Tror du ben byggningen endrer seg med alderen? IMG_5342.thumb.png.2d0ed1d5866814e5b2a212d202fee377.png

Anonymkode: d8aef...54a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.31):

Det blir alltid hevdet her at det kun er biologi som gjør at menn, f.eks fra 30+ liker jenter helt ned i 16, 17 og 18-års alderen. Men er det så enkelt at du er kun biologi det handler om?

 

Anonymkode: 895cc...4ad

Ja, helt instinktivt kikker jeg på unge pene jenter. Men de kan like gjerne være 30 som 18, sånn sett.

Det er noe med stram, ung og flott hud som er vakkert å se på. Stramme former.

Man må nesten bare akseptere at slik er vi menn (de fleste) bygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (8 minutter siden):

Ja, helt instinktivt kikker jeg på unge pene jenter. Men de kan like gjerne være 30 som 18, sånn sett.

Det er noe med stram, ung og flott hud som er vakkert å se på. Stramme former.

Man må nesten bare akseptere at slik er vi menn (de fleste) bygd.

Jeg mener at det som regel er stor forskjell på "synes er pen" og "vil leve sammen med". Selv om det irriterer meg, har vi mennesker fortsatt noe i oss, som gjør at vi følger biologi i stedet for logikk. Men det behøver ikke være enten eller, og jeg mener at det å være fysisk tiltrukket av noen, bør være en del av det å velge seg en partner. Men jeg er ikke med på at vi fortsatt er huleboere som kun skal produsere barn på instinkt uten egen vilje. Vi lever i en tid der samfunnet krever at vi også har sosiale egenskaper + en egenskap som alltid har eksistert: Samarbeid og evne til å lære og ta avgjørelser. Jeg forstår det å like og se på vakre mennesker, men jeg forstår ikke at de som har ambisjoner og ønsker mer enn å være middelmådig ikke har høyere forventninger til seg selv. Jeg kjenner noen par der de kan krangle og diskutere, men de har alltid ryggen til hverandre, og de er hverandres største fan, men også har høyere forventninger til hverandre enn å bli jattet med.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er bdsm.

 

Du kommer hit for å skade seg selv eller andre fordi de synes det er digg.

 

Hvis du vil, kan du slutte nå, og heller gå ut og gjøre noe som gjør at du får en god følelse i magen og ikke en vond.

Anonymkode: 59c0a...854

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart pene, men uaktuelt å date da de (generelt sett) blir for umodne og naive mentalt sett. Er utrolig hvor mye man utvikler seg fra 25+. Man får et helt annet perspektiv på samfunn, politikk, økonomi, og generelt hvordan denne verden fungerer. 
- Mann 34

Anonymkode: 4cf86...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn vil bare ha noen de føler seg overlegne. Og som de kan dominere. Sånn er det overallt . Da må de gå for barn. Æsj!

Anonymkode: 8d8ce...d17

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, hocane said:

Unge kvinner er mer fruktbare.

Såklart det har med biologi å gjøre.

Jenter 14-19 er dobbelt så sannsynlig til å dø i forhold til kvinner 20+ under gravidtet/fødsel. De er  kanskje mer fruktbare, men de dør fortere.

https://esaro.unfpa.org/en/topics/adolescent-pregnancy#:~:text=Loss of life.-,Girls aged 15-19 years are twice as likely to,and systemic infections than adults.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC411126/

Å bortforklare en manns attraksjon til tenåringsjenter med "biologi" er pedosøppel.

Også se 

 

Endret av Vikingdigin
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringer er barn for mennesker på 30+. Tenner man på 16 år gamle jenter som mann på 30+, bør man søke psykologhjelp, enkelt og greit. Det er helt skrudd.

Anonymkode: f4a5d...59a

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.36):

Biologisk er menn programmert til å bli seksuelt tiltrukket av kvinner i fruktbar alder, noe annet ville jo vært merkelig. Men fruktbar alder er mer enn bare tenårene da. Man trenger ikke krisemaksimere her

Anonymkode: dab89...82b

Biologiskt sett er ikke menn det. Dette er kulturelt. Biologiskt sett er vi programmert til å være tiltrukket av mennesker vår egen aldre. Slike forhold har størst sjanse til å vare, og er det som er mest hensiktsmessig for et godt stabilt samfunn for alle. Vi er programmert til å leve sammen mindre stabile grupper, for å best sikre vår overlevelse. Vi er programmert  til å være mer tiltrukket av ukjente mennesker fra andre stammer, for å unngå innavl, men altså rundt vår egen alder. Noe annet ville vært merkelig, tror du ikke?

Anonymkode: a864e...205

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (8 timer siden):

Jeg mener at det som regel er stor forskjell på "synes er pen" og "vil leve sammen med". Selv om det irriterer meg, har vi mennesker fortsatt noe i oss, som gjør at vi følger biologi i stedet for logikk. Men det behøver ikke være enten eller, og jeg mener at det å være fysisk tiltrukket av noen, bør være en del av det å velge seg en partner. Men jeg er ikke med på at vi fortsatt er huleboere som kun skal produsere barn på instinkt uten egen vilje. Vi lever i en tid der samfunnet krever at vi også har sosiale egenskaper + en egenskap som alltid har eksistert: Samarbeid og evne til å lære og ta avgjørelser. Jeg forstår det å like og se på vakre mennesker, men jeg forstår ikke at de som har ambisjoner og ønsker mer enn å være middelmådig ikke har høyere forventninger til seg selv. Jeg kjenner noen par der de kan krangle og diskutere, men de har alltid ryggen til hverandre, og de er hverandres største fan, men også har høyere forventninger til hverandre enn å bli jattet 

Enig!

+

For å ta en typsik misvisende clickbait sak:

https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/amp/

Når menn svarer på "I hvilken alder ser kvinner penest ut for deg?" svarer menn tidlig i 20-årene.

Derav overskriften i artikkelen.

"Men, regardless of their age, will always be attracted to women in their early 20s"

Overskriften stemmer ikke.  Å si at noen ser pene ut er ikke det samme som å være tiltrukket av. Jon Almås ser pen ut for meg, men jeg er ikke tiltrukket av ham.  Evelina Moholt (20) ser pen ut for meg. Et pent "barn", vel å merke.

I den samme undersøkelsen svarer nemlig menn at de ønsker en partner på samme alder:

'"The same study found that the age range of women men say they are most interested in tends to fall within their own age range."

Sånt blir det ikke provoserende overskrifter av.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De samme folkene som vil ha stemmerett for 16-åringer synes altså ikke at det er riktig at de er i forhold etter en viss alder på mannen? 

Og er en kvinne erklært moden nok til å skyte andre uansett alddr der (militær), så er hun da moden nok til å ha sex med hvem som helst også.

 Blir noe hyklersk over dette ja. 16-åringer er nok mye mer modne i sin kvinnerolle enn "eksperter" sier.

Omtrent som at feminister roper om "likestilling " i Afghanistan, men ingen forlanger at kvinner utkommanderes til å krige i Ukraina. Mennene dømmes til døden, men kvinnene kommer til Norge. Må være forferdelig for mennene der å vite at deres kvinner lever godt i vesten, ofye sammen med andre menn.

  Det er en formel for hvor stor aldersforskjell en mann kan ha, som virker for menn (fra 18) og kvinner (fra 16).

  Del mannen sin alder på 2 (rund nedover) og legg til 7 år.

 Eksempler:

18/2+7=16

 30/2+7=22

50/2+7=32

60/2+7=37

66/2+7=40

   For meg har dette stemt bra, selv om også jeg har vært sammen med en 17-åring, da jeg 33. Fungerte helt fint. 

 

   Alder er bare et tall. Jeg var sammen med ei på 31 da jeg var 30. 

Endret av AdonisFFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

De samme foljene som vil ha stemmerett for 16-åringer synes altså ikke at det er riktig at de er i forhold etter en viss alder på mannen? 

 Blir noe hyklersk ovef dette ja. 16-åringer er nok mye mer modne i sin kvinnerolle enn "eksperter" sier.

  Det er en formel for hvor stor aldersforskjell en mann kan ha, som virker for menn (fra 18) og kvinner (fra 16).

  Del mannen sin alder på 2 (rund nedover) og legg til 7 år.

 Eksempler:

18/2+7=16

 30/2+7=22

50/2+7=32

60/2+7=37

66/2+7=40

   For meg har dette stemt bra, selv om også jeg har vært sammen med en 17-åring, da jeg 33. Fungerte helt fint. 

 

   Alder er bare et tall. Jeg var sammen med ei på 31 da jeg var 30. 

17-åring og du 33? Nei.. Bare..nei. Man er ikke moden i sin kvinnerolle når man er 17. Da jeg var 17 hadde jeg ikke hatt sex ennå. At det er lovlig, betyr ikke at det er sunt. De fleste venninnene mine hadde heller ikke hatt sex, og modenhetsnivået vårt gikk på å skrive lange brev til hverandre om de kjekke guttene i 3. klasse på videregående som var så voksne og spennende. Og når sex først skjedde, var det viktig at det var med en partner som man kunne utforske sammen med, en på samme modenhetsnivå.

For min del har jeg tenkt at mitt gode sexliv i 20-30-årene er relatert til at jeg hadde trygge og gode erfaringer med sex i stabile kjæresteforhold. Jeg hadde aldri noen dårlige erfaringer og opplevde aldri utnyttelse, slik som mange dessverre gjør. Etter hvert prøvde jeg også litt utenfor normen (som trekant, sex i samme rom med et annet par som jeg bodde på internat med og jentesex), men det var etter å ha vært i trygge forhold med gutter på samme alder der vi hadde få partnere bak oss. 

De som endte med mye eldre kjærester på 20-25 hadde ofte mer trøblete relasjoner og var flere ganger med på ting de ikke ønsket. Det var et ujevnt maktforhold. Uten at de var slemme eller dårlige kjærester, hadde de kommet mye lenger i utforskingen. Det betyr selvsagt ikke at alle guttene var sånn, men dette var min erfaring ut ifra en vanlig allmennfagklasse på videregående og deretter folkehøgskole og diverse studentkollektiv. 

Anonymkode: 566cc...cf8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.32):

Det kan det ikke være all den tid det finnes mange oppegående, voksne menn som ikke sikler på småjentene, men ser dem for det dem er. 

Anonymkode: b4a4f...4e7

Det handler om sosiologisk dressur.

Det er liksom derfor vi ikke lever i gorilla lignende familier som det er biologisk naturlig vi gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AdonisFFM skrev (28 minutter siden):

For meg har dette stemt bra, selv om også jeg har vært sammen med en 17-åring, da jeg 33. Fungerte helt fint. 

Det er patetisk at du ikke ser hvorfor dette er problematisk, selv om du — den godt voksne mannen i forholdet — opplevde at det «fungerte helt fint». 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (4 minutter siden):

Det er patetisk at du ikke ser hvorfor dette er problematisk, selv om du — den godt voksne mannen i forholdet — opplevde at det «fungerte helt fint». 

Hun fikk alt hun pekte på. Hun lærte nok mye om ting i det forholdet og jeg fikk tilgang til mer ungdomskilde. 

     Det var overhodet ikke noe problem fra noen sin side. Forholdet tok slutt fordi hun flyttet til annen del av landet grunnet skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (34 minutter siden):

De samme folkene som vil ha stemmerett for 16-åringer synes altså ikke at det er riktig at de er i forhold etter en viss alder på mannen? 

Og er en kvinne erklært moden nok til å skyte andre uansett alddr der (militær), så er hun da moden nok til å ha sex med hvem som helst også.

 Blir noe hyklersk over dette ja. 16-åringer er nok mye mer modne i sin kvinnerolle enn "eksperter" sier.

Omtrent som at feminister roper om "likestilling " i Afghanistan, men ingen forlanger at kvinner utkommanderes til å krige i Ukraina. Mennene dømmes til døden, men kvinnene kommer til Norge. Må være forferdelig for mennene der å vite at deres kvinner lever godt i vesten, ofye sammen med andre menn.

  Det er en formel for hvor stor aldersforskjell en mann kan ha, som virker for menn (fra 18) og kvinner (fra 16).

  Del mannen sin alder på 2 (rund nedover) og legg til 7 år.

 Eksempler:

18/2+7=16

 30/2+7=22

50/2+7=32

60/2+7=37

66/2+7=40

   For meg har dette stemt bra, selv om også jeg har vært sammen med en 17-åring, da jeg 33. Fungerte helt fint. 

 

   Alder er bare et tall. Jeg var sammen med ei på 31 da jeg var 30. 

Jeg aner ikke hvem som ønsker stemmerett for 16-åringer. Ikke meg.

Sitat

Og er en kvinne erklært moden nok til å skyte andre uansett alddr der (militær), så er hun da moden nok til å ha sex med hvem som helst også.

Man kan ikke være i millitæret om man er under 18. Så ingen har erklært noen moden nok til å skyte som 16-åring.

Sitat

omtrent som at feminister roper om "likestilling " i Afghanistan, men ingen forlanger at kvinner utkommanderes til å krige i Ukraina. Mennene dømmes til døden, men kvinnene kommer til Norge.

Ingjen. Jeg savner fakta. Ingen feminister roper om likestilling i afganistan. Ingen Norske menn eller kvinner er sendt til Ukraina.

Sitat

 30/2+7=22

Du kan ikke legge frem et mattestykke og si at 33/2 /+7 er 17.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

17-åring og du 33? Nei.. Bare..nei. Man er ikke moden i sin kvinnerolle når man er 17. Da jeg var 17 hadde jeg ikke hatt sex ennå. At det er lovlig, betyr ikke at det er sunt. De fleste venninnene mine hadde heller ikke hatt sex, og modenhetsnivået vårt gikk på å skrive lange brev til hverandre om de kjekke guttene i 3. klasse på videregående som var så voksne og spennende. Og når sex først skjedde, var det viktig at det var med en partner som man kunne utforske sammen med, en på samme modenhetsnivå.

For min del har jeg tenkt at mitt gode sexliv i 20-30-årene er relatert til at jeg hadde trygge og gode erfaringer med sex i stabile kjæresteforhold. Jeg hadde aldri noen dårlige erfaringer og opplevde aldri utnyttelse, slik som mange dessverre gjør. Etter hvert prøvde jeg også litt utenfor normen (som trekant, sex i samme rom med et annet par som jeg bodde på internat med og jentesex), men det var etter å ha vært i trygge forhold med gutter på samme alder der vi hadde få partnere bak oss. 

De som endte med mye eldre kjærester på 20-25 hadde ofte mer trøblete relasjoner og var flere ganger med på ting de ikke ønsket. Det var et ujevnt maktforhold. Uten at de var slemme eller dårlige kjærester, hadde de kommet mye lenger i utforskingen. Det betyr selvsagt ikke at alle guttene var sånn, men dette var min erfaring ut ifra en vanlig allmennfagklasse på videregående og deretter folkehøgskole og diverse studentkollektiv. 

Anonymkode: 566cc...cf8

  I tenårene er uansett jenter stort sett mer "modne" enn oss gutter slik at jevnaldrende der ofte blir et ujevnt "maktforhold" i seg selv

  Når det var henne hadde hun visst et par noe lunkne seksuelle opplevelser før jeg tok henne hjem og det var jo ikke sånn at jeg rev av henne klærne eller "tok henne hardt og brutalt".  

    Alddr er bare et nummer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...