Gå til innhold

Bare biologi som gjør at menn liker ungdommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir alltid hevdet her at det kun er biologi som gjør at menn, f.eks fra 30+ liker jenter helt ned i 16, 17 og 18-års alderen. Men er det så enkelt at du er kun biologi det handler om?

 

Anonymkode: 895cc...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan det ikke være all den tid det finnes mange oppegående, voksne menn som ikke sikler på småjentene, men ser dem for det dem er. 

Anonymkode: b4a4f...4e7

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologisk er menn programmert til å bli seksuelt tiltrukket av kvinner i fruktbar alder, noe annet ville jo vært merkelig. Men fruktbar alder er mer enn bare tenårene da. Man trenger ikke krisemaksimere her

Anonymkode: dab89...82b

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg rundet 25 skjedde det noe med meg. 18-åringene både så ut og oppførte seg barnslig. Og dette har på en måte fulgt meg oppover. De mest attraktive kvinnene har stort sett vært rundt min egen alder. Selvsagt kan jeg fremdeles legge merke til hun veldreide 25-åringen med soveromsblikket og se at hun objektivt sett er penere, men attraksjon er så mangt. Jeg har kommet dit at sjarm er langt viktigere. Og for en seriøs relasjon vil jo personlighet og dybde trumfe det overfladiske. 

  • Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er 10% biologi og 90% mangel på voksenkontakt.

Anonymkode: a120d...a61

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må skyldes personlighet. Da jeg var 18 skjønte jeg ikke hvordan jeg kunne slutte å like 18-åringer. Nå er jeg 35, og synes 23-åringer er så umodne at det er fullstendig turn-off. Har satt Tinder på 28-40, men tror ikke jeg har trykka liker på noen på 28 enda. Må nesten bikke 30 for å være maksimalt attraktiv for meg nå.

Anonymkode: 7dc9f...846

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sphere skrev (4 timer siden):

Da jeg rundet 25 skjedde det noe med meg. 18-åringene både så ut og oppførte seg barnslig. Og dette har på en måte fulgt meg oppover. De mest attraktive kvinnene har stort sett vært rundt min egen alder. Selvsagt kan jeg fremdeles legge merke til hun veldreide 25-åringen med soveromsblikket og se at hun objektivt sett er penere, men attraksjon er så mangt. Jeg har kommet dit at sjarm er langt viktigere. Og for en seriøs relasjon vil jo personlighet og dybde trumfe det overfladiske. 

Litt godt å lese fra en mann, fra kvinne som egentlig sliter bittelitt med å bli eldre 😂 Akkurat sånn har jeg det selv også… Preferansene tilpasser seg egen alder, og selv om yngre menn er mer «feilfrie» og ser bra ut, så er de ikke for meg og jeg lyster heller ikke på dem. 

Det kan ikke bare være biologi med disse som nærmest hevder «jo yngre jo bedre» her inne. Kvinner er fruktbare lenge, og det er ikke en gang særlig nedgang på fruktbarheten før etter 35, når den begynner å gå litt raskere nedover. 
 

For egen del ser jeg lett at jeg var vakrere som ung, men er nok mer populær blant menn nå som 40 åring. Om det skyldes at jeg virker mer åpen for «fremstøt» nå, kan hende, men opplever iallfall ikke å være utgått på dato i det virkelige liv, heldigvis.

Anonymkode: a435b...524

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt godt å lese fra en mann, fra kvinne som egentlig sliter bittelitt med å bli eldre 😂 Akkurat sånn har jeg det selv også… Preferansene tilpasser seg egen alder, og selv om yngre menn er mer «feilfrie» og ser bra ut, så er de ikke for meg og jeg lyster heller ikke på dem. 

Det kan ikke bare være biologi med disse som nærmest hevder «jo yngre jo bedre» her inne. Kvinner er fruktbare lenge, og det er ikke en gang særlig nedgang på fruktbarheten før etter 35, når den begynner å gå litt raskere nedover. 
 

For egen del ser jeg lett at jeg var vakrere som ung, men er nok mer populær blant menn nå som 40 åring. Om det skyldes at jeg virker mer åpen for «fremstøt» nå, kan hende, men opplever iallfall ikke å være utgått på dato i det virkelige liv, heldigvis.

Anonymkode: a435b...524

Samme erfaring her, var slankere og penere for 20 år siden, men har mye mer sex-appeal nå som 40-åring 😊

Anonymkode: 2f8a9...2ec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser bedre ut. En attraktiv 20-åring er bedre enn en attraktiv 40-åring. Det er også langt flere av de, og langt færre av de eldre.

 

Så har du de som skal ta moralens vei å si at liker man attraktiver jenter er man barnslig, de er jo så dumme blablabla, men dette er i stor grad menn som uansett ikke hadde fått ligge med en deilig 20-åring. Så det er jo en fin forsvarsmekanisme og da påstå at man ikke liker dem 🤗

Anonymkode: f8fd0...6b2

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok i hovedsak biologi som gjør at menn synes kvinner rundt 20 er mest fysisk attraktive, men antagelig andre ting som avgjør hvorvidt andre egenskaper blir viktigere ettersom en blir eldre selv, noe det tross alt gjør for de fleste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri kunne tenke meg 16-17-18 etter at jeg ble voksen, men ja er jo mye pent å se på mellom 26-36 ish altså;)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det blir alltid hevdet her at det kun er biologi som gjør at menn, f.eks fra 30+ liker jenter helt ned i 16, 17 og 18-års alderen. Men er det så enkelt at du er kun biologi det handler om?

 

Anonymkode: 895cc...4ad

Det er ikke biologi i det hele tatt, det er mental umodenhet. 
Biologi blir brukt som argument og unnskyldning av folk som aldri har studert biologi og ikke har den mest grunnleggende kunnskap om vitenskapsfilosofi.

Biologi ditt og biologi datt er ett stort rødt flagg.

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De ser bedre ut. En attraktiv 20-åring er bedre enn en attraktiv 40-åring. Det er også langt flere av de, og langt færre av de eldre.

 

Så har du de som skal ta moralens vei å si at liker man attraktiver jenter er man barnslig, de er jo så dumme blablabla, men dette er i stor grad menn som uansett ikke hadde fått ligge med en deilig 20-åring. Så det er jo en fin forsvarsmekanisme og da påstå at man ikke liker dem 🤗

Anonymkode: f8fd0...6b2

Nja, det er nok heller faktisk forskjeller mellom dere menn, noe du bør innse 😊 Ingen grunn til at mange skal sitte og lyve gang på gang på et anonymt forum.

Jeg er kvinne, men er enig i det en del menn skriver. Jeg synes det er mange pene unge menn så lenge de ikke ser veldig barnslige ut i ansiktet (f.eks. de under 25 år). Jeg tror jeg har modnes i smak etter hvert som jeg har blitt eldre, og smaken har fulgt alderen min. Da jeg var 20, syntes jeg 40-åringer var helt uinteressante. Venninnen min ble sammen med en som var hele 8 år eldre, nesten 30, og han syntes jeg var urgammel.

Men selv om unge menn i 20-årene er pene, har flotte kropper osv., så appellerer de likevel ikke til meg seksuelt. Det er det selvsikkerheten, erfaringen osv. som f.eks kommer gjennom det å ha fått barn, stått i arbeidslivet, hatt lengre forhold m.m. som gjør at de får. Så jeg tiltrekkes uansett ikke seksuelt av veldig unge menn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir alltid hevdet her at det kun er biologi som gjør at menn, f.eks fra 30+ liker jenter helt ned i 16, 17 og 18-års alderen. Men er det så enkelt at du er kun biologi det handler om?

 

Anonymkode: 895cc...4ad

Jeg er 32. Og ser på 16-25 åringer som småjenter, og definitivt ikke noe jeg hverken vil ha en relasjon med, eller sex med. 

Anonymkode: ca227...f73

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Litt godt å lese fra en mann, fra kvinne som egentlig sliter bittelitt med å bli eldre 😂 Akkurat sånn har jeg det selv også… Preferansene tilpasser seg egen alder, og selv om yngre menn er mer «feilfrie» og ser bra ut, så er de ikke for meg og jeg lyster heller ikke på dem. 

Det kan ikke bare være biologi med disse som nærmest hevder «jo yngre jo bedre» her inne. Kvinner er fruktbare lenge, og det er ikke en gang særlig nedgang på fruktbarheten før etter 35, når den begynner å gå litt raskere nedover. 
 

For egen del ser jeg lett at jeg var vakrere som ung, men er nok mer populær blant menn nå som 40 åring. Om det skyldes at jeg virker mer åpen for «fremstøt» nå, kan hende, men opplever iallfall ikke å være utgått på dato i det virkelige liv, heldigvis.

Anonymkode: a435b...524

Det er jo nettopp dette mange nekter å innse. Flest menn, men også noen kvinner. Småripsa er ikke for deg når du har blitt godt voksen! Det er ikke seksuell lavalder på 16 for å signalisere at så snart de bikker den bursdagen så er det bare å ta for seg.

Anonymkode: 54e1f...72c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være så komplisert? Mange er jo objektivt sett penere når de er unge. Kroppen er strammere, ansiktet penere. Er det så rart at menn finner det mest tiltrekkende? (Ja, vet noen meter de er penest som 30+, men mener generelt).

Hilsen k 34 

Anonymkode: c6991...992

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er umodenhet, som kommer av manglende kontakt med kvinner. De fleste menn har partnere, søstre, døtre osv, og vet hvor ubehagelig det kan være for unge kvinner å bli trakassert av gamlinger, og derfor er det uaktuelt for dem å bli en av disse eklingene. 

Anonymkode: e0904...f8c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er umodenhet, som kommer av manglende kontakt med kvinner. De fleste menn har partnere, søstre, døtre osv, og vet hvor ubehagelig det kan være for unge kvinner å bli trakassert av gamlinger, og derfor er det uaktuelt for dem å bli en av disse eklingene. 

Anonymkode: e0904...f8c

Jeg er ikke helt enig her. 

Jeg er mann i 30-årene som alltid har hatt mange gode venninner. Har høy utdanning. Har hatt flere seriøse og langvarige forhold. Det er ikke som om jeg ville satset på et langvarig forhold med ei på 19, men det må da gå an å forstå at menn biologisk sett finner kvinner på 18-22 attraktive? Uten at en skal gi dem merkelappene incel og creep? 

Bedre hud og yngre ansiktstrekk trekker opp, uten at jeg har gjort et aktivt valg at dette er noe jeg skal tiltrekkes av.  

Anonymkode: 24261...59c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ærlig innrømme at jeg ikke kjenner mange menn som IKKE tenner på "ungjenter", i.e.  16-19. 

  Biologisk er jo dette også den mest fruktbare alder og har jo vært notmen i menneskets historie helt til sosial tvangsnormer endret dette.

 

    Selvsagt sier de fleste av oss ikke høyt at vi tenner så mye på disse, men jeg tror nok det er mye fasade  ovenfor menn som erklærer seg høy&mørk her.

Endret av AdonisFFM
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge kvinner er mer fruktbare.

Såklart det har med biologi å gjøre.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...