Gå til innhold

Er dere i mot abort? (Les innlegget før enn dere svarer)


solflekken

Er du i mot arbort?  

469 stemmer

  1. 1. Abort

    • Ja
      64
    • Nei
      405


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Derfor helt tullete å dra inn (dårlig og utelivsbransjen) statistikk i denne debatten i utganspunktet.

Men hvis du mener at damer som går på prevensjon og likevel blir gravide ikke skal ta abort, så sier du jo i praksis at de ikke kan ha sex? Ingen prevensjon er 100% sikker

Anonymkode: f2ea7...e08

Om prevensjon blir tatt på riktig måte, så blir man ikke gravid. Har selv gått på pillen i 7 år uten å bli det. Men så er det mange som slurver, ikke bryr seg så mye, slutter på den en periode osv. Da leker man seg og kan selvsagt bli gravid. Men om det tas av ansvarlige voksne, så kan det gå helt fint å gå på pillen uten å bli gravid. Så klart kan prevensjon en sjelden gang feile, men kom ikke og si at 90% ikke klarer å ta en tablett riktig. De kan og bruke p stav. 

Anonymkode: d89b8...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om prevensjon blir tatt på riktig måte, så blir man ikke gravid. Har selv gått på pillen i 7 år uten å bli det. Men så er det mange som slurver, ikke bryr seg så mye, slutter på den en periode osv. Da leker man seg og kan selvsagt bli gravid. Men om det tas av ansvarlige voksne, så kan det gå helt fint å gå på pillen uten å bli gravid. Så klart kan prevensjon en sjelden gang feile, men kom ikke og si at 90% ikke klarer å ta en tablett riktig. De kan og bruke p stav. 

Anonymkode: d89b8...858

Du motsier deg selv. Kvinner har blitt gravide på pstav, spiral, sex med (mislykket) sterile menn, hvordan har de slurvet med det? 

Anonymkode: f2ea7...e08

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 timer siden):

Forøvrig. Det med at kvinner ikke burde ha sex med mindre de er klare til å ta ansvar for et liv, gjelder også for menn

Menn trenger ikke å ofre kroppen sin for et svangerskap/fødsel

Anonymkode: f2ea7...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i mot abort. Jeg mener man skal kunne ta det valget. Fordi i min mening så er det bedre å bringe et liv til verden, fordi man ønsker det og kan gi det livet en god oppvekst og sjanse til å klare seg i livet. Jeg mener det blir altfor dumt å være i mot abort fordi man skal absolutt tvinge kvinner gjennom svangerskap og så føder de barn inn i "ødelagte hjem" hvor det er problemer med f.eks. psykiatri, alkoholisme, rusproblemer, vold fra partner eller familie, store økonomiske problemer etc.  Og kanskje ender det bare med barn som blir flyttet rundt fra fosterhjem til fosterhjem gjennom oppveksten og får problemer senere i livet.

Og også fordi det å gå gjennom et svangerskap og en fødsel er en ekstrem påkjenning for kroppen. Mange blir syke på ulike vis under svangerskap. Og mange får fødselsskader som skader helsen både mentalt og somatisk for resten av livet. Er livene til disse kvinnene verdt 0 for dere som absolutt ønsker å tvinge noen gjennom dette?

Anonymkode: a2ced...405

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du motsier deg selv. Kvinner har blitt gravide på pstav, spiral, sex med (mislykket) sterile menn, hvordan har de slurvet med det? 

Anonymkode: f2ea7...e08

Det er jo fordi det er en feil med produktet isåfall. Men det er ikke sånn at om man deler ut for eks 10 pakker med p-piller, så vil de fleste pakkene på "magisk" vis slutte å fungere. Det er jo fordi det blir brukt feil og det blir slurvet med pillene at det kan gå galt i de fleste tilfellene. 

Anonymkode: d89b8...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt 100% for abort i alle situasjoner så lenge det er mor selv som vil.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (4 timer siden):

En kan gjerne ha sex, så mye en vil, men en kan ikke ta livet av barnet hvis livet skal oppstå. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at jeg kan ikke forsvare det som i mine øyne er drap? Du kan gjerne være uenig i at det er drap,.Men jeg kan ikke støtte at uskyldige mennesker nå dø

Jeg sier det igjen jeg, selv om du nok glatt kommer til å overse det igjen.

Alle mennesker MÅ dø, det er faktisk den eneste garantien vi har her i livet at vi ikke kommer til å overleve.

Den dagen men har skapt et barn har man allerede bestem at dette barnet skal dø. 

Anonymkode: 58e4a...a24

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 9.11):

Men har man rett til å drepe et barn, fordi menn voldtar barn eller kvinner? Her taper man jo, uansett. 

Tenker du at ondt, skal ondt fordrive? Det er jo helt jævlig, når sånne ting skjer. Og man håper jo på at gjerningsmannen kommer fra et land der de avslutter alt fort og gæli. Men man kan ikke vinne. Det er mye som spiller inn. Barnet kan jo også få traumer av å drepe sitt eget barn. Som sagt, man kan ikke vinne og det er en vanskelig situasjon.

Anonymkode: 565f6...2e1

Ja

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 18.06):

Har unnfangelsen funnet sted er det et barn/menneske

Anonymkode: 41eb4...bff

Rart man ikke får barnetrygd  fra unnfangelse da....for det gjør man vel ikke...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mot abort feks i 8-12 uke. Men jeg kunne aldri tatt abort etter det. Og jeg lurer litt på hva som foregår i en kvinnes hode, når det går så langt. 

Anonymkode: 089b5...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo fordi det er en feil med produktet isåfall. Men det er ikke sånn at om man deler ut for eks 10 pakker med p-piller, så vil de fleste pakkene på "magisk" vis slutte å fungere. Det er jo fordi det blir brukt feil og det blir slurvet med pillene at det kan gå galt i de fleste tilfellene. 

Anonymkode: d89b8...858

Nettopp. Det går an å bli gravid selv om en bruker prevensjon.

Anonymkode: f2ea7...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er ikke mot abort feks i 8-12 uke. Men jeg kunne aldri tatt abort etter det. Og jeg lurer litt på hva som foregår i en kvinnes hode, når det går så langt. 

Anonymkode: 089b5...c02

Den vanligste årsaken for abort etter uke 12 er sykdom hos barnet

Anonymkode: f2ea7...e08

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sier det igjen jeg, selv om du nok glatt kommer til å overse det igjen.

Alle mennesker MÅ dø, det er faktisk den eneste garantien vi har her i livet at vi ikke kommer til å overleve.

Den dagen men har skapt et barn har man allerede bestem at dette barnet skal dø. 

Anonymkode: 58e4a...a24

Ok, så siden alle en dag skal dø, da kan man like godt bare legalisere drap også da, det du ikke ser ermat det er et ekstremt dårlig argument for abort, ja noe bortimot det mest tullete jeg har sett 

Synes jeg ser en drapsmann argumentere i retten "ja, men hun skulle jo dø uansett, det sørget moren for"

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (17 minutter siden):

Ok, så siden alle en dag skal dø, da kan man like godt bare legalisere drap også da, det du ikke ser ermat det er et ekstremt dårlig argument for abort, ja noe bortimot det mest tullete jeg har sett 

Synes jeg ser en drapsmann argumentere i retten "ja, men hun skulle jo dø uansett, det sørget moren for"

Dette blir for dumt.

Men man kan kanskje ikke forvente annet når du mener at abort er sidestilt med å drepe et menneske.

Anonymkode: 0ca85...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette blir for dumt.

Men man kan kanskje ikke forvente annet når du mener at abort er sidestilt med å drepe et menneske.

Anonymkode: 0ca85...acd

Ja, når du skriver dumt får du dumme svar, men det var vel det du i utgangspunktet la opp til

Jeg har forøvrig aldri sidestilt abort med drap, du får lese innleggene mine bedre

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (4 minutter siden):

Ja, når du skriver dumt får du dumme svar, men det var vel det du i utgangspunktet la opp til

Jeg har forøvrig aldri sidestilt abort med drap, du får lese innleggene mine bedre

Dette er det første du skriver den 23 mai, og ja du har faktisk diskutert dette i over en måned;

Jeg er imot abort, med mindre mors liv er I fare. Fosteret er et menneske, og å ta liv kan kun aksepteres i nødverge. 

Anonymkode: 3ee6e...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er det første du skriver den 23 mai, og ja du har faktisk diskutert dette i over en måned;

Jeg er imot abort, med mindre mors liv er I fare. Fosteret er et menneske, og å ta liv kan kun aksepteres i nødverge. 

Anonymkode: 3ee6e...0cd

Ja, å sidestille betyr at to ulike ting regnes som om det er det samme, jeg har sagt at abort er drap og å ta liv. Det er jo derfor jeg er imot abort

Men jeg tror ikke du er interessert i en reell debatt videre og jeg begynner å bli lei. Spesielt når du forsvarer abort med at mor uansett har bestemt at barnet skal dø, så da kan hun like godt drepe det

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Ja, å sidestille betyr at to ulike ting regnes som om det er det samme, jeg har sagt at abort er drap og å ta liv.

Men jeg tror ikke du er interessert i en reell debatt videre og jeg begynner å bli lei. Spesielt når du forsvarer abort med at mor uansett har bestemt at barnet skal dø, så da kan hun like godt drepe det

Jeg har da ikke forsvart noe som helst. Dette er innlegg nummer to fra meg i denne tråden. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor du har holdt på så lenge, når du burde vite at folk med ulike meninger om dette tema ikke noen gang vil bli enig

Ifølge norsk lov er ikke abort drap selv om du mener at det er det. Drap og abort er derfor to ulike ting. Dog i følge Saudi arabisk lov så er nok abort drap.

Anonymkode: 3ee6e...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har da ikke forsvart noe som helst. Dette er innlegg nummer to fra meg i denne tråden. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor du har holdt på så lenge, når du burde vite at folk med ulike meninger om dette tema ikke noen gang vil bli enig

Ifølge norsk lov er ikke abort drap selv om du mener at det er det. Drap og abort er derfor to ulike ting. Dog i følge Saudi arabisk lov så er nok abort drap.

Anonymkode: 3ee6e...0cd

Ja. Ser nå at du er en annen, jeg regnet med det var samme ab som diskuterte idioti og så skulle ta meg for idiotsvar til det.

Beklager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% for. Det er nok av foreldre allerede som ikke burde vært det og å tvinge noen som ikke er klar til å bli mamma vil gå ut over barnet det også og kan sørge for at det blir et ustabilt helvete for alle involvert, og en oppvekst uten nok kjærlighet. For et barn som ikke er ferdig formet enda engang å kunne slippe den situasjonen er ingen tragedie i mine øyne.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...