Gå til innhold

Er dere i mot abort? (Les innlegget før enn dere svarer)


solflekken

Er du i mot arbort?  

469 stemmer

  1. 1. Abort

    • Ja
      64
    • Nei
      405


Anbefalte innlegg

Når dere svarer, ikke tenk på spesielle situasjoner, det kan dere kommentere heller. Når du svarer skal du tenke generelt. Hva du føler er mest rett osv. Det er fordi jeg er ikke så interessert i hva folk tenker i spesielle situasjoner. Der tror jeg fleste parten kan være for, selv om de er mer i mot. Så dere må bare tenke genrelt, når dere svarer.

Kommer til å redigere dette innlegget og skrive mer, dersom dette blir et populært innlegg.

Endret av solflekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er absolutt for abort. Kan gjerne også utvide grensen til 18 uker. Nemda som er i dag er unødvendig byråkrati.

Anonymkode: 8f2ee...dff

  • Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er det. Fordi jeg mener at barnet er en uskyldig tredjepart som jo ikke har noen skyld.

Anonymkode: 565f6...2e1

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delt ang abort. Jeg har selv tatt en abort og vi var egentlig beskyttet ved sex. Min eksmann hadde sterilisert seg 3 uker tidligere og vi hadde annen type sex de første 3 ukene, ikke samleie. Vi fikk beskjed på sykehuset at det var trygt etter 2 uker, men siden vi drøyde i 3 uker med samleie, så ble jeg likevel gravid.

Da hadde vi 2 barn på 7 mnd og en på nesten 2. Vi ville ikke ha fler, så da ble det abort. Jeg tenker rett som det er på hvordan det barnet kunne vært idag. Angrer egentlig ikke, men det er bare eksen og jeg som vet om aborten.

Ved mitt tilfelle, voldtekt, mor eller barn er syke så er jeg helt for abort. Er det fare for livet til mor så kan jeg gå med på abort når som helst i de 9 mnd. Er barnet sykt så er det også greit. Jeg er bare ikke for at barn med DS skal aborteres.

Ellers er jeg helt imot abort som skjer gjentatte ganger. En dame jeg kjenner har tatt abort 4 ganger og de ble tatt i løpet av 2 år og med 3 forskjellige menn. Hun trenger ikke grine foran meg og angre seg, jeg synes ikke synd på henne. Hun har ikke tatt ansvar, bare spredd beina og latt det stå til.

Abortgrensa synes jeg skal være 12 uker, etter det så må det være tungtveiende grunner som sykdom hos mor eller barnet.

Å utvide abortgrensen til 22 uke eller hva forslaget var er helt sinnsykt. Du kan faktisk i få tilfeller klare å redde ett barn som blir født så tidlig. Så den kirurgen som utfører så sene aborter håper vel i det lengste at barnet dør før det kommer ut. Jeg så en dokumentar fra Danmark for mange år siden hvor helsepersonellet fortalte om aborter hvor barnet levde. Barnet ble lagt i vasken på ett avlukke og der lå det alene frem til det døde. Noen barn levde i flere timer uten at noe helsepersonell tik vare på det. Det er helt groteskt, det er direkte grusomt drap. Jeg glemmer aldri denne dokumentaren hvor de filmet babyen, babyen rørte på seg. Selv om det ble blurry bilder, så visste vi det lå en baby der.

Kvinner som tar abort på abort, skulle blitt sterilisert etter abort nummer 2. 

Anonymkode: 76b58...75b

  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du mener at vi skal stemme ut i fra innlegget slik det står nå, og at du kommer til å endre innlegget om det blir populært? Så om jeg stemmer nå, så kan du endre slik at det fremstår som jeg har stemt på noe helt annet? 

Jeg synes ikke det er greit å si rett ut at man ønsker en avstemning nå, og at man har tenkt å endre premissene for dette i ettertid. 

Anonymkode: c64fd...df4

👆🏼 

Anonymkode: 9f834...8c5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg er det. Fordi jeg mener at barnet er en uskyldig tredjepart som jo ikke har noen skyld.

Anonymkode: 565f6...2e1

Å da syntes du det er greit at denne tredjeparterten kanskje kommer uønsket til verden? 

Anonymkode: 45781...ad3

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solflekken skrev (23 minutter siden):

Når dere svarer, ikke tenk på spesielle situasjoner, det kan dere kommentere heller. Når du svarer skal du tenke generelt. Hva du føler er mest rett osv. Det er fordi jeg er ikke så interessert i hva folk tenker i spesielle situasjoner. Der tror jeg fleste parten kan være for, selv om de er mer i mot. Så dere må bare tenke genrelt, når dere svarer.

Kommer til å redigere dette innlegget og skrive mer, dersom dette blir et populært innlegg.

Hvorfor ikke gjøre HI ferdig med en gang? Stemmer jeg ja nå, så endrer du det til at jeg egentlig ville svart nei.

Jeg svarer ikke på dette før HI er ferdig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solflekken skrev (23 minutter siden):

Når dere svarer, ikke tenk på spesielle situasjoner, det kan dere kommentere heller. Når du svarer skal du tenke generelt. Hva du føler er mest rett osv. Det er fordi jeg er ikke så interessert i hva folk tenker i spesielle situasjoner. Der tror jeg fleste parten kan være for, selv om de er mer i mot. Så dere må bare tenke genrelt, når dere svarer.

Kommer til å redigere dette innlegget og skrive mer, dersom dette blir et populært innlegg.

Da er jeg for på generelt basis, men skal mye til for at jeg kan tenke å gjøre det selv.

Men jeg vil ikke bestemme hva andre skal gjøre, den friheten er veldig viktig at kvinner har.

Anonymkode: 14460...986

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (1 minutt siden):

Jeg vil alltid, og da mener jeg alltid være for abort. Jeg blir illsint av hva som skjer i USA, og i Polen. 

Illsint? Hvordan da? Mener du at babyer ikke har rett til å leve, er det derfor du blir så inni granskogen sint? :)

Anonymkode: 565f6...2e1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å da syntes du det er greit at denne tredjeparterten kanskje kommer uønsket til verden? 

Anonymkode: 45781...ad3

Ja, det synes jeg. For min del er jo de fleste på KG uønsket, av meg. Alle er uønsket av noen, det betyr ikke at de får et dårlig liv.

I en perfekt verden, hadde kun folk som ØNSKET seg barn kunne bli gravide. Men folk er dumme, de har sex selv om de ikke ønsker barn, og det er dessverre dét vi må forholde seg til.

De syke kultene borti andre land, som bruker kvinners abort som menneskeofring, er sikkert veldig fornøyde med dagens system og tilbud. Men jeg synes det er trist at babyer blir drept :( Stakkars små mennesker. Det er min mening.

Anonymkode: 565f6...2e1

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Illsint? Hvordan da? Mener du at babyer ikke har rett til å leve, er det derfor du blir så inni granskogen sint? :)

Anonymkode: 565f6...2e1

Det at barn må få barn fordi de blir voldtatt. 

Nei, ett foster har ikke rett på å leve fordi menn voldtar barn eller kvinner :)

  • Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for at kvinnen skal ta det valget selv, uansett. I alle fall fram til uke 18. 

Anonymkode: dfd48...8e8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (3 minutter siden):

Det at barn må få barn fordi de blir voldtatt. 

Nei, ett foster har ikke rett på å leve fordi menn voldtar barn eller kvinner :)

Men har man rett til å drepe et barn, fordi menn voldtar barn eller kvinner? Her taper man jo, uansett. 

Tenker du at ondt, skal ondt fordrive? Det er jo helt jævlig, når sånne ting skjer. Og man håper jo på at gjerningsmannen kommer fra et land der de avslutter alt fort og gæli. Men man kan ikke vinne. Det er mye som spiller inn. Barnet kan jo også få traumer av å drepe sitt eget barn. Som sagt, man kan ikke vinne og det er en vanskelig situasjon.

Anonymkode: 565f6...2e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du mener at vi skal stemme ut i fra innlegget slik det står nå, og at du kommer til å endre innlegget om det blir populært? Så om jeg stemmer nå, så kan du endre slik at det fremstår som jeg har stemt på noe helt annet? 

Jeg synes ikke det er greit å si rett ut at man ønsker en avstemning nå, og at man har tenkt å endre premissene for dette i ettertid. 

Anonymkode: c64fd...df4

Skal ikke endre spørsmålet, eller fjerne noe som helst bare legge til ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Men har man rett til å drepe et barn, fordi menn voldtar barn eller kvinner? Her taper man jo, uansett. 

Tenker du at ondt, skal ondt fordrive? Det er jo helt jævlig, når sånne ting skjer. Og man håper jo på at gjerningsmannen kommer fra et land der de avslutter alt fort og gæli. Men man kan ikke vinne. Det er mye som spiller inn. Barnet kan jo også få traumer av å drepe sitt eget barn. Som sagt, man kan ikke vinne og det er en vanskelig situasjon.

Anonymkode: 565f6...2e1

Du og jeg blir ikke enige her.

Jeg mener at man kan fjerne ett foster som ikke er ett barn enda.

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (9 minutter siden):

Jeg vil alltid, og da mener jeg alltid være for abort. Jeg blir illsint av hva som skjer i USA, og i Polen. 

Helt enig, føler USA har gått skikkelig langt tilbake i tid. Det er en som stiller til valg i senetatet (rett meg om jeg er feil. USAs system er så komplisert 😅) Dersom han blir valgt skal han innføre en lov som ble fjernet på 1800-tallet, og det er tvungen fødsel. Altså under alle omstendigheter uten situasjon skal det være helt umulig å få abort. Dette gjør meg veldig trist, synes det er ekstremt trist at allerede kvinner i Texas blir straffet dersom de tar abort i en annen stat. 😢

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det synes jeg. For min del er jo de fleste på KG uønsket, av meg. Alle er uønsket av noen, det betyr ikke at de får et dårlig liv.

I en perfekt verden, hadde kun folk som ØNSKET seg barn kunne bli gravide. Men folk er dumme, de har sex selv om de ikke ønsker barn, og det er dessverre dét vi må forholde seg til.

De syke kultene borti andre land, som bruker kvinners abort som menneskeofring, er sikkert veldig fornøyde med dagens system og tilbud. Men jeg synes det er trist at babyer blir drept :( Stakkars små mennesker. Det er min mening.

Anonymkode: 565f6...2e1

Slike konspiratoriske påstander i siste del av innlegget der fordummer denne type debatter…

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvbestemt abort fram til uke 12. Jeg er helt i mot utvidelse av abortgrensen, men ønsker et fortsatt system med nemd. Jeg syns allerede uke 12 er ganske sent, når man vet hvor mye et foster har utviklet seg da. Men å gjøre denne grensen strengere fører med seg en del andre negative ting, så jeg mener grensen bør stå som den er.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...