Gå til innhold

Er dere i mot abort? (Les innlegget før enn dere svarer)


solflekken

Er du i mot arbort?  

469 stemmer

  1. 1. Abort

    • Ja
      64
    • Nei
      405


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nok i utgangspunktet mot abort, men ved spesielle situasjoner  (voldtekt ect) for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Kanskje du kan svare på mitt spørsmål før jeg svarer på enda flere av dine?

Du har konsekvent hoppet over mange av mine spm såvidt jeg kunne se, så...

Jeg mener et embryo ikke er et barn, så det blir rett og slett et useriøst tankeeksperiment at et "barn" blir drept, for min del. For meg er et embryo ikke et barn, så. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (12 minutter siden):

Du har konsekvent hoppet over mange av mine spm såvidt jeg kunne se, så...

Jeg mener et embryo ikke er et barn, så det blir rett og slett et useriøst tankeeksperiment at et "barn" blir drept, for min del. For meg er et embryo ikke et barn, så. 

Jeg spurte hvor din empati er for barnet som fødes I live etter senabort,  og dør mens det prøver å puste? Siden du tar ekstremtilfellene for å karakterisere min empati tenkte jeg å gjøre det samme

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (15 minutter siden):

Jeg spurte hvor din empati er for barnet som fødes I live etter senabort,  og dør mens det prøver å puste? Siden du tar ekstremtilfellene for å karakterisere min empati tenkte jeg å gjøre det samme

Jeg har aldri hørt om avlivning av babyer etter at de har blitt født, så det kan jeg ikke uttale meg om. 

Å avslutte et embryo er for meg noe annet, og jeg har empati for kvinner i slike situasjoner, ikke et foster som ikke har eller har hatt selvbevissthet på noe tidspunkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

En spontanabort er et naturlig dødsfall. 

Jeg har tenkt på å melde meg som avlastninhshjem.  Jeg har lånt bort leiligheten min til en barnefamilie da jeg Eide tidligere. Og hvis en kvinne ba meg om hjelp, selv om abort er lov, ville jeg snudd meg rundt og hjulpet så godt jeg bare kunne. Var det  noe mer du lurte på?må jeg donere bort alle pengene mine for å få lov å mene at barn har rett til å leve? 

Hva har  DU gjort for å hjelpe andre?

Men avlastningshjem er da for barn som allerede har familie, hvorfor ikke fosterfamilie for et barn som trenger et sted å bo?

Hva jeg har gjort for å hjelpe andre? Ganske lite, men så er jeg for abort og at kvinner skal få velge selv. Du er for tvang og at kvinner MÅ gjennomføre svangerskap de ikke ønsker, og da er det hyklersk av deg å ikke ville ta til deg minst ett barn som trenger familie. Ganske enkelt å sitte på sin høye hest å mene noe som ikke angår deg selv, men det blir hyklersk all den tid det finnes ekte levende barn i Norge som trenger familie NÅ, og som du ikke vil ta til deg. Da er det rett og slett ikke omsorgen for barnea som er årsaken til dine meninger, men din egen opphøyde moral.

Anonymkode: 7caf9...23d

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor blir alle disse abortmotstanderne av, nå som landet renner over av barn som trenger fosterhjem, støttekontakter og avlastningshjem? Da er det ikke så gjevt å kjempe for dem lenger?

Anonymkode: b2478...262

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor blir alle disse abortmotstanderne av, nå som landet renner over av barn som trenger fosterhjem, støttekontakter og avlastningshjem? Da er det ikke så gjevt å kjempe for dem lenger?

Anonymkode: b2478...262

Hvorfor mener du abortmostanderne skal ta hele byrden når vi utgjør et mindretall? Mange abortmotstandere adopterer, om aborttilhengerne også hadde vært like flinke ville det vært mer enn nok plasser.

Anonymkode: 41eb4...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 timer siden):

Hvem er det egentlig som graderer mennesker her?

Det synes jeg faktisk hen jeg siterte gjør, når hen mener at en kvinne som tar abort ikke er like verdig til å motta hjelp, støtte og omsorg som andre. Da kan hun visstnok bare ha det så godt. 

Dette er neppe holdninger som Jesus hadde likt. Jeg er ingen ekspert, men har hatt såpass mye kristendom på skolen at jeg vet at Jesus mente at ingen mennesker har rett til å dømme andre, samt at alle er like verdige til å få hjelp, uavhengig av deres handlinger. 

Anonymkode: 6b83c...796

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det synes jeg faktisk hen jeg siterte gjør, når hen mener at en kvinne som tar abort ikke er like verdig til å motta hjelp, støtte og omsorg som andre. Da kan hun visstnok bare ha det så godt. 

Dette er neppe holdninger som Jesus hadde likt. Jeg er ingen ekspert, men har hatt såpass mye kristendom på skolen at jeg vet at Jesus mente at ingen mennesker har rett til å dømme andre, samt at alle er like verdige til å få hjelp, uavhengig av deres handlinger. 

Anonymkode: 6b83c...796

Jeg er selvsagt enig i at en kvinne som har tatt abort, lovlig eller ei, fortjener hjelp på linje med alle andre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men avlastningshjem er da for barn som allerede har familie, hvorfor ikke fosterfamilie for et barn som trenger et sted å bo?

Hva jeg har gjort for å hjelpe andre? Ganske lite, men så er jeg for abort og at kvinner skal få velge selv. Du er for tvang og at kvinner MÅ gjennomføre svangerskap de ikke ønsker, og da er det hyklersk av deg å ikke ville ta til deg minst ett barn som trenger familie. Ganske enkelt å sitte på sin høye hest å mene noe som ikke angår deg selv, men det blir hyklersk all den tid det finnes ekte levende barn i Norge som trenger familie NÅ, og som du ikke vil ta til deg. Da er det rett og slett ikke omsorgen for barnea som er årsaken til dine meninger, men din egen opphøyde moral.

Anonymkode: 7caf9...23d

Og jeg sier,  jeg tilfredsstiller per nå ikke kravene som de er per idag, ja jeg har sjekket. Det jeg har gjort, er å låne ut leiligheten min til en barnefamilie som ikke hadde noensted å bo,  men du er mer ute etter å ta meg enn noe annet. 

Det handler forøvrig ikke om min moral, men det er.jo greit for dere å skylde på det når dere ikke kan akseptere at vi faktisk ser på fosteret som like mye verdt som deg og meg

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (1 time siden):

Jeg har aldri hørt om avlivning av babyer etter at de har blitt født, så det kan jeg ikke uttale meg om. 

Å avslutte et embryo er for meg noe annet, og jeg har empati for kvinner i slike situasjoner, ikke et foster som ikke har eller har hatt selvbevissthet på noe tidspunkt.

https://www.nrk.no/norge/aborterte-levde-i-over-en-time-1.8128542

De blir født i live og liggende for å dø, dette skjer også i uke 21,.som er lov

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så enkelt; er du imot abort (uansett hva, eller hvor tidlig) ; så ikke ha en abort, da vel. 

Ferdig snakket 

Anonymkode: 682c2...018

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ganske så enkelt; er du imot abort (uansett hva, eller hvor tidlig) ; så ikke ha en abort, da vel. 

Ferdig snakket 

Anonymkode: 682c2...018

Hvis du er imot voldtekt, ikke voldta men la andre gjøre som de vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Jeg er selvsagt enig i at en kvinne som har tatt abort, lovlig eller ei, fortjener hjelp på linje med alle andre...

 

Det synes jeg er fint at du sier! Jeg er dypt uenig med deg i denne saken, men har lest noen av svarene dine som tyder på at du ikke er dømmende. Det er det derimot mange av dine meningsfeller som er .. 

Anonymkode: 6b83c...796

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Det er jo tydeligvis ulovlig. Vi snakker vel abort innenfor rimelighetens tid i denne tråde her. 

Tror neppe du finner mange som støtter å abortere et barn, som der faktisk er (og ikke en «celleklump», så mange uker på vei. 

 

Anonymkode: 682c2...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Topsi skrev (2 minutter siden):

Hvis du er imot voldtekt, ikke voldta men la andre gjøre som de vil?

Det var en av de dårligste sammenligningene du kunne funnet å kommet med. Prøv igjen… 

Anonymkode: 682c2...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg er fint at du sier! Jeg er dypt uenig med deg i denne saken, men har lest noen av svarene dine som tyder på at du ikke er dømmende. Det er det derimot mange av dine meningsfeller som er .. 

Anonymkode: 6b83c...796

Takk, det setter pris på! Jeg er klar over det at mange er dømmende, og det synes jeg er trist, det er samfunnet som vør dømmes for at vi tillater dette,  jeg har ingen tro på at den enkelte abortsøkende kvinne deler mitt syn på abort, og jeg har heller ingen rett til å dømme den enkelte. Me jeg kan si hva jeg mener abort er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo tydeligvis ulovlig. Vi snakker vel abort innenfor rimelighetens tid i denne tråde her. 

Tror neppe du finner mange som støtter å abortere et barn, som der faktisk er (og ikke en «celleklump», så mange uker på vei. 

 

Anonymkode: 682c2...018

Det ble spesifisert at dette var ulovlig ja, men de fødes fremdeles i live i uke 21 

Jeg vet dette er unntaket,.Men så lenge.noen bruker unntakene for å dømme meg, så 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå, tror jeg at jeg har sagt mitt i denne tråden, dere får diskutere videre uten meg. Ha en fin kveld

Endret av Topsi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...