Gå til innhold

Fremtiden blir bedre...


Englemamma

Anbefalte innlegg

Hei Englemamma!

Jeg fant denne dagboka for første gang i dag, og har lest alt du har skrevet her. Selv om det er vondt å lese det du skriver, så er jeg glad for at du deler med oss her inne. Jeg skjønner at du skriver mest for din egen del, men for oss utenforstående tror jeg det er viktig å få litt innsikt i hvordan man har det når man går gjennom en så tøff sorg som det du gjør. Jeg håper og tror at man kan forstå litt bedre den dagen man møter noen som er i en liknende situasjon.

Det er godt å se at du finner tilbake til livet selv om sorgen er med deg fortsatt. Det er vel det eneste man kan gjøre, men det må være utrolig tungt.

Håper dere hadde det fint på konsert, og at sommeren bringer deg og mannen en positiv graviditetstest! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy

Hei :) Jeg havnet inn her på førstesiden, ved en feil. Jeg ble sittende å lese, og jeg ble rørt til tårer av det du skrev :klem:

Jeg håper og krysser fingrene for at du blir gravid snart. Håper dere koser dere masse med motorsykkelen og ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eleni, Charmina, Fakse og Chrizzy :)

Jeg blir bare så glad når jeg ser dere har vært innom meg :ler: Det betyr masse!!

Er det flere enn meg som nyter sommer og sol? Vi må vel være enige om at sommeren har vært kjempefin i år, og da tenker jeg selvfølgelig på været :briller2: Kanskje de som bor i nord ikke har hatt så fin sommer, men på sør- og østlandet kan vi i alle fall ikke klage...

Noen som har vært på bra ferier da?

Vi hadde ferie forrige uke og hadde egentlig ikke så mange planer. Kjente jeg var en smule rastløs og bekymret for at det ikke skulle bli noen tur på oss. Har liksom erfaring med at hvis man blir hjemme så er det tusen ting som bare må gjøres. Reiser man bort har man fri. Så stod tante og onkel plutselig i døra og ba oss med på hytta, og slikt sier man jo ikke nei takk til. I hvert fall ikke når hytta ligger på en idyllisk øy ute i skjærgården.

Så vi satte oss i bilen og kjørte av gårde, glade og fornøyde :reise:

Det var utrolig godt å komme bort litt, og det er faktisk ikke så mange dagene som skal til før man får fylt opp kroppen med energi og pågangsmot.

Har med vilje prøvd å ikke tenke så mye på at vi ikke har med oss gutten vår. Det gjør bare så vondt å se for seg han i sånne gode opplevelser. Vi vet at han hadde storkost seg ved sjøen med krabber og fisking. Jeg prøver heller å tenke at han er jo med oss, og smile litt over hvordan han hadde hatt det og ikke gå så dypt i følelsen...

Vi var mange som var samlet på hytta og det var flere som jeg ikke kjente så godt fra før.... Jeg ble sittende og snakke med ei som hadde mistet mamman sin når hun var lita jente, hun døde av kreft, og faren tok livet av seg for noen år siden. Vi gråt og lo sammen og det var godt å dele litt opplevelser og få ut litt følelser.

Når det gjelder barneønske så er det selvfølgelig like sterkt. Det har ikke skjedd noe nytt, men innen en mnd. bør det ha dukket opp et brev fra Trondheim om innkalling til time. Gleder meg masse til å komme i gang, og gruer meg til alle hormonene som jeg vet jeg reagerer på. Kommer til å bli en skikkelig bitch. Snakker av erfaring der. Det værste er at jeg vet så utrolig godt at jeg oppfører meg som ei hurpe, allikevel klarer jeg ikke å la være. Godt at mannen vet hva som kommer. Da får han heller bare la meg være i fred og stikke av hvis det blir for ille :ler:

Tenkte jeg skulle dra på meg litt treningstøy jeg nå og være litt flink. Det blir litt for mange kalorier og litt for lite bevegelse når man har ferie. Er kjempeglad i godis og det får jeg jo igjen for.

Ha en fortatt fin kveld og takk for at dere er her for meg :smilyblomst:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å se deg her igjen Englemamma :) Har prøvd å fulgt litt med på hvordan det går med deg. Godt å høre at alt er bra. Blir spennende å se hvordan det går framover. Mannen får el tåle litt bitching når det er noe godt som kommer ut av det. Ønsker deg all mulig lykke framover :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som nyter sommer og sol? Vi må vel være enige om at sommeren har vært kjempefin i år, og da tenker jeg selvfølgelig på været  :briller2:  Kanskje de som bor i nord ikke har hatt så fin sommer, men på sør- og østlandet kan vi i alle fall ikke klage...

og det får jeg jo igjen for.

:klem:

Klage, klage, klage..... :ler:

Har vært en uke i varmere strøk, og går ut til 3 nye uker på fredag. Alle disse tre ukene skal tilbringes i Norge, så jeg krysser fingrene for sol! :)

Spennende å se hva som skjer på barnefronten nå da. Tror helt sikkert mannen "holder ut" med deg!! ;) Sender over masse positive vibrasjoner...

Stor sommerklem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel hente meg selv opp igjen... Kjedelig å ligge langt nede på side 2!

I dag har jeg fri og det er fryktelig godt. Jobber litt anderledes nå på sommeren pga ferieavløsning på jobben. Vanligvis deler jeg uka i to med fri på onsdag, men noen uker nå skal jeg har fri på torsdag i stedet.

Sommeren holder stand og ikke noe er bedre enn det :smilorange: Det er vel kanskje litt for varmt for mange, men når man tenker på at det ligger over et halvt år med mørketid og kulde forran oss får man passe på å nyte det mens man kan.

Her på Østlandet har det vært skikkelig uvær på kveldene noen dager nå og det er forventet mer gjennom helga. Var ikke så høy i hatten i går når jeg kjørte hjem fra en venninne og det var helt svart over hodet på meg, men det er litt kult også da... må si jeg er skikkelig imponert over disse naturkreftene.

Ellers går jeg og venter på at tiden skal komme for at et brev skal dukke opp fra St. Olavs i Trondheim. Vet at de har ferie og stengt enda en uke til, så her er det bare å smøre seg med tolmodighet. Jeg er allikevel såpass utolmodig at hvis jeg ikke har hørt noe innen midten av august kommer jeg til å ringe og høre.

Har et par ferieuker til gode i september, har tenkt vi skal ta en tur og koble helt ut før vi setter igang med IVF-behandlingen.

Nå kommer snart min kjære hjem fra jobb og jeg vet hva han vil i dag... Ut på sykkeltur. På søndag syklet vi over 4 mil, og det er så utrolig deilig å komme hjem sliten og svett og hive seg i dusjen. Hvis det ikke begyner å regne har jeg ingen unskyldning. Han kommer jo hjem med sykkelklær og greier til meg og synes nok det er moro at vi gjør dette sammen.

Nå ble det da litt igjen, men dere får lese hvis dere gidder. Som noen har fått med seg er denne dagboka veldig mye for min egen del og å lette litt på forskjellige tanker. Koselig hvis dere deler dem meg meg.

Klem til alle som vil ha :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her igjen Englemamma :)

Forstår godt at du går å venter på brev fra st olavs, det virker jo ofte som om tiden går mye saktere også når man venter sånn. Håper i allefall at det blir behandling på dere i løpet av høsten. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min :klem:

Fint å lese at sommeren har vært bra. Sitter her og svetter jeg for selv nå klokka 22.20 er det knallvarmt ute-deilig.

Skjønner godt at du venter på det brevet.Og jeg håper av hele mitt hjerte at dere snart får komme igang.

Tenker masse på deg.

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei igjen :)

På tide med en liten oppdatering nå vel... ?

Er inne i en litt tung periode nå. Humøret svinger noe fryktelig og det er veldig slitsomt.

Måtte være hjemme fra jobb på torsdag og fredag for da var jeg helt nede i kjelleren. På torsdag bare gråt jeg hele dagen.... Blæh!! Skikkelig pyton å være slik.

Det var egentlig ikke savnet etter Engelen som gjorde det, jeg tror bare det toppet seg litt for det har skjedd så mye vondt rundt meg i det siste.

Reiste på bursdag til schnuppi´n min (bestevenninna mi) i går. Det var bare foreldrene hennes og oss, og den nye kjæresten. Godt det er noen som har det bra. Vi kosa oss masse og det var godt å sitte der å skravle om alt mulig.

Ellers er ferien i boks. Tirsdag 5/9 setter vi nesa mot Thailand, nærmere bestemt Karon på Phuket. Der blir vi i 12 dager og det skal bli deilig.

Ettersom vi ikke har hatt noen ordentlig bryllupsreise tenkte jeg det var på tide med en skikkelig ferie. Det er nå vi har muligheten både økonomisk og så lenge det er bare oss to. Neste sommer er vi forhåpentligvis snart flere enn to.

Så en liten oppdatering på den fronten også da :)

Jeg var helt sikker på at jeg skulle inn til en forundersøkelse i Trondheim og avventet ferien litt i forhold til det. Ringte opp dit for å forhøre meg litt og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle ha noen forundersøkelse. Nei da, jeg mottar resepter i posten på de medisinene jeg skal ha, og når kroppen er klar reiser vi til Trondheim. Vi regner med at turen går dit i oktober en gang. Skal jo gjennom en mnd. med hormonbehandling først.

Jeg lengter noe fælt nå... Selv om tiden har gått fort så synes jeg snart ventetida bør være over nå. Håpet er at brevet fra St. Olavs ligger i postkassa når vi kommer hjem fra ferie og at jeg da kan sette i gang med den prosessen.

Jeg kommer tilbake med en oppdatering senere.

Go lørdagsklem til alle søte KG-damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Englemamma :vinke:

Ha en god ferietur til Thailand, den turen unner jeg dere virkelig. Dere må slappe av og kose dere skikkelig så er dere klar til behandling når dere kommer hjem igjen. Blir spennende å følge med hvordan det går med dere utover høsten.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :heiajente:

Måtte bare innom boka mi en liten tur nå.... Jeg tror jeg har hatt eggløsning. Jippi!!! :danse:

Tok den siste testen jeg hadde igjen i dag og den var svakt positiv...

Har ikke tørt å si noe til elsklingen min for han blir så innmari forventningsfull.

Har kost oss masse i det siste :humpe: så vi har i hvert fall ikke misbrukt sjangsen.

Det hadde jo i grunn vært typisk da, nå som ferien er spikra og det nærmer seg Trondheimstur...

Vi får vente og se..... Kommer tilbake med oppdatering

Masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det er så godt med helg... Bare slappe av og ta livet helt med ro...

Greit at kroppen er i ro, for i hodet mitt råder det lettere kaos... Nei da, så ille er det vel ikke, men jeg lurer jo veldig på hva som skjer.

Kommer mensen eller blir det positiv graviditetstest???

Vet helt sikkert at jeg har hatt eggløsning så spørsmålet er rett og slett om vi har klart å unnfange et lite barn....

Prøver å si til meg selv at det har sikkert ikke gått denne gangen heller, men så klarer jeg ikke helt å gi slipp på tanken om at det kan være noe på gang...

Er litt usikker på akkurat når eggløsningen fant sted, men vi har vel ikke noe svar før om en uke...

Og elsklingen min... han vet ingenting. Tenker det er best at det forblir slik til vi vet helt sikkert. Har hatt en del blødninger i det siste pga akupunkturen og da vil han ikke reagere så mye på det hvis den kommer. Det kjedlige er at hvis jeg får mensen kommer den akkurat når vi skal reise på ferie.

Nå blir det mye om eggløsning og div. så noen tenker vel at jeg burde starte en annen type dagbok, men jeg blir her så lenge..

Det hender at jeg har andre tanker som også må få komme ut...

Ha en fortsatt strålende helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Oj her var det masse å lese, og jeg synes det er så fint at du deler med oss.

Thailand blir nok toppers. Har dere vært der før?

Mannen, henrik og jeg reiste dit når vi giftet oss og hadde en fantastisk ferie,kunne godt tenkt meg tilbake. Vi var i Phuket en uke og 10 dager i Malaysia.

Ellers er det jo kjempespennende nå da om dere har fått klaff eller ikke.Jeg klarer jo nesten ikke å vente med å høre mer fra deg vennen.

Tenker masse masse på deg og krysser det jeg har for at det er et lite frø i magen din.

STOR klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...