Gå til innhold

Fremtiden blir bedre...


Englemamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen Englemamma! :)

Håper dere har hatt en avslappende og fin påske, det har dere virkelig fortjent! Dere trenger nok å samle krefter, både på grunn av det som har skjedd i livet deres, og det gode, fine som skal skje!

Stor klem fra meg, vit at jeg tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempekoselig å høre fra deg Eleni, blir alltid glad når noen har vært "innom".

På en måte er det godt at påsken snart er over, men på en annen måte er det deilig å ha fri. Nå har jeg i tillegg blitt forkjøla så det kan hende jeg blir hjemme en dag eller to ekstra. Ikke noe hyggelig å være på jobb når man snufser og nyser i ett sett.

I går var vi i kjempekoselig middag hos mamma og sambo´n hennes. Begge hans døtre med ektefelle/samboer og barn og min bror og jeg med våre respektive og barn. Det var veldig koselig, men det var liksom en som manglet. Det var vel første gangen etter begravelsen til min lille engel at vi var samlet hele gjengen og da merker man det jo ekstra godt. Slik var det med de første familiesamlingene etter pappa var borte også.

Det blir jo veldig fokus på barna når de er så små og da tenker man automatisk på hvordan min lille hadde kost seg sammen med de andre.

Etter vi dro fra mamma var vi innom hjemme og hentet lys så reiste vi rett på grava til liten. Det hadde smeltet masse snø siden sist vi var der så det var litt rart med en gang... Vi fikk også en reaksjon begge to når vi stod der. Begge følte jo at han manglet i sammenkomsten i går. Vi gråt i hverandres armer og savnet den lille veldig mye.

I dag har jeg stort sett holdt senga. Englepappa reiste ut til sine foreldre for å spise middag der, og rett etter at han hadde reist kom mamma og hennes kjære innom. De hadde vært oppom grava i dag og kom innom en tur på vei hjem.

Vi pratet om hvor hyggelig det hadde vært i går og de fortalte det samme som vi følte i går, det var en av oss som manglet... De hadde følt på stemningen hele kvelden og syntes vi var utrolig sterke som klarte å sitte og smile og le sammen med de andre. Men det er sånn vi er... vi kan ikke være bitre for at andre ikke har lidd samme skjebne som oss. Vi må glede oss over andres gleder.

Så over til litt hvordan det går i forhold til barneønsket og den prosessen.

Før påske var jeg og fikk akupunktur et par ganger, samt at jeg fikk en krem som jeg skal smøre meg med 2 ggr om dagen. Og tror dere ikke jeg fikk en menstruasjonslignende blødning for en uke siden. Den har riktignok vært veldig sparsom, men det skjer noe og det er det viktigste for oss. Kanskje akupunkturen og kremen har klart å få i gang en slags syklus? Skal tilbake dit i morgen så da får jeg høre hva han sier. Det er jo ikke noe som hadde vært bedre enn om vi hadde klart dette uten hormoner.

Ellers har jeg ikke klart å gå ned mer enn ca 1,5 kg. Trodde egentlig jeg var supermotivert til å slanke av meg noen kilo, men jeg må ta det litt rolig så jeg ikke går på en fullstendig helsprekk!! Er utrolig glad i søtsaker og blir så forferdelig fort lei salat så jeg må finne en slags middelvei med noe sunnere mat og mer trening. Det er nok veien for meg.

Nei, nå har det blitt mye igjen. Men er dere fortsatt der så takk for at dere lytter til meg.

Klem, :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har det blitt mye igjen. Men er dere fortsatt der så takk for at dere lytter til meg.

Klem,  :klem:

Hei! jeg har lyttet! ;)

Ønsker deg en deilig helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet ut at jeg er egentlig skikkelig treg med å skrive her. Er innom og kikker med jevne mellomrom om noen har lagt igjen et lite hei. Setter som nevnt før utrolig pris på det. :)

Burde egentlig bli mye flinkere til å legge igjen et lite vink selv når jeg sitter og kikker i andres dagbøker, men dere skal vite at jeg er innom dere selv om jeg kanskje bare kikker litt.

Dagene humper og går, og det er så forferdelig trist vær her vi bor. Det ligger fortsatt igjen masse snø i hagen, så det blir ikke til at man driver ute med rompa i været og henda i blomsterbedet akkurat. Hørte på radio´n i dag at det skulle bli oppimot 20 deilige varme grader lenger ut i uka... det skal bli så utrolig deilig.

På grava til lille engel er det innmari vått. Snøen er borte og jorda har sunket en del i sammen. Litt ekkelt egentlig. Graveren fyller vel opp etterhvert og når det blir tørt og varmt så sår de i gras.

Vi har bestilt en kjempefin gravstein i samme type stein som pappa har. Den er hvit, med et pollert hjerte hvor navn og div. skal stå og ru stein som en ramme rundt hjertet. Vi hadde tenkt vi skulle ha bilde av han på steinen, men etter å ha tenkt oss litt om fant vi ut at vi ikke ville det allikevel. Alle han betydde noe for husker hvordan han så ut. Har ikke lyst til at andre skal stoppe å si "her ligger han lille gutten ja..." og se på bildet av han.

Har vært til akupunktur igjen i dag. Har en god følelese med at det skjer noe i kroppen min. Har vært litt hoven i livmora når vi har hatt sex, og akkurat slik var det når jeg fikk hormoner og hadde eggløsning. Den gangen bommet vi, men nå har vi prøvd enda litt mer og må fortsette noen dager til, så får vi se hva resultatet blir.

Nå er det øyeblikkelig Frustrerte fruer og da sitter jeg ved tv´n.

God kveld alle søte damer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :klem:

En stund siden jeg var her nå,men selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg så følger jeg med!

Gravsteinen dere har valgt høres vakker ut, og jeg skjønner også tankene rundt det med bildet! Det er jo som du sier at dere alltid vil huske uansett.

Tenker på deg, og håper livet blir litt lysere framover. Skulle gitt deg en stor orntlig klem, men det får bli med denne :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom sola og varmen :klappe:

Bare måtte reise og kjøpe litt å pynte opp trappa med i går. Nye fine potter med fargerike blomster. Det ble så fint atte...

Merker at jeg etterhvert begynner å glede meg over slike småting igjen... Godt det.

Hadde tenkt vi skulle ut å sykle en tur nå, men jeg trakk meg. Gubben drar på seg utstyret sitt og ser ut som om han skal sykle Birke´n eller noe, mens jeg får spørsmål "Skal du sykle i den buksa der???". Hadde liksom tenkt at vi bare skulle ta en rolig tur jeg da, men det så ikke slik ut på han.

"Ta deg en tur alene du" sa jeg da og tuslet tilbake i sofa´n. Tror han ble litt furten, men det går over.

I går fikk jeg enda en blødning... Skjønner egentlig ingen ting jeg nå. Det er jo bare 3 uker siden sist... Akupunktøren min sa at det er nok bare at det regulerer seg. Hadde vært så utrolig godt om vi hadde fikset dette på den enkleste måten, uten alle hormonene. Ja, ja... jeg er ved godt mot i alle fall.

Flere som kommer opp i dilemma i kveld eller?

Nå har jeg fulgt med på Prison Break siden det startet og nå begynner selvfølgelig 24 på akkurat samme dag og tid.

Har sett alle de tidligere 24-seriene, men nå tror jeg at jeg står over. Er skikkelig hekta på Prison Break. Kan sikkert få kjøpt 24 på DVD om et års tid.

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en over gjennomsnittet travel uke, har jeg omsider fått litt KG tid! :)

Så godt at du sånn smått begynner å sette pris på de små ting igjen! Jeg er utrolig opptatt av "små ting"! ;) Syns det er så viktig å kjenne litt på den gode følelsen man får en lørdag formiddag når man leser avisa ute i sola på verandaen med en kopp kaffe, for eksempel! Sånne øyeblikk skal man sette pris på, og ta vare på! :)

Ønsker deg en kjempefin og avslappende helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har vært innom boka mi nå!! Og når ikke jeg skriver her er det ingen som legger igjen noen nye spor heller...

Det har skjedd litt da siden sist.

Søndag 14/5 var vi faddere for vår lille niese. Vi hadde en kjempefin dag og det hele gikk faktisk veldig bra. Var selvfølgelig litt spent på om følelsene ville ta overhånd, men det gikk greit.

Den eneste gangen jeg fikk problemer var når de skulle lese opp kortet fra oss. Vi har en slags sparetradisjon som startet med vår sønn og som vi nå fortsetter for vår niese.

To dager senere var koffertene pakket ferdig og vi satte oss på flyet til London. 6 herlige dager med kos, shopping, musical, god mat og litt "fri". Det var utrolig godt å komme unna litt, og ikke minst var det godt å hoppe over hele 17. mai feiringa. Det fristet ikke mye å se alle de små glade barna i år...

Mandag skulle vi egentlig ha time på Fertilitetssenteret i Oslo, men akupunkturen jeg holder på med viser seg å ha god virkning og jeg har ved hjelp av nåler fått en eggløsning. Om vi har klart å utnytte den og om det evt. blir noe svangerskap vet vi ikke før om noen dager. Er veldig spent, men prøver å ikke tenke så mye på det. Da blir ikke nedturen så stor om det viser seg å ikke ha blitt noe.

Kommer innom med oppdatering i løpet av en uke tenker jeg.

:klem: til alle som er innom meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært innom boka mi nå!! Og når ikke jeg skriver her er det ingen som legger igjen noen nye spor heller...

Jeg har lagt igjen spor, selv om du ikke har skrevet... :sjenert:;)

Krysser fingrer og tær for dere nå, og sender over mange positive vibrasjoner i deres retning!!!!!!!!

:klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så godt å lese at dere hadde en fin tur til London. det unner jeg dere av hele mitt hjerte.

Og nå blir det spennende å se da om du er gravid.Mannen min driver med akkupunktur og det er alltid gøy å lese om andre som får hjelp med slik behandling. Krysser fingrene for dere.

Tenker på deg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lise-Lotte

:klem: Har ikke noe fornuftig å skrive. Dette er noe av det sterkeste jeg har lest på lenge - og jeg er full av beundring for deg som deler tankene og opplevelsene dine med oss. Mistet moren min for 10 år siden - og vet hvordan jeg har slitt med sorgen i den forbindelse. Det å miste sitt eneste barn må bare være det verste noen kan oppleve - det er en frykt som alltid ligger der i bakhodet mitt og som du så altfor smertelig har fått oppleve.

Jeg håper av hele mitt hjerte at dere lykkes med graviditeten ... ingen fortjener det mer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...