Gå til innhold

Fremtiden blir bedre...


Englemamma

Anbefalte innlegg

Tårene renner i strie strømmer... Kan ikke annet enn å sende masse varme tanker og ønske dere lykke til med kunstig befruktning.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så glad når jeg leser hvordan legen din behandler deg! Fantastisk!

Men det fortjener du jammen også!

Ha en fin søndag.

Tenker på deg!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen alle mødre... :klem:

Litt spesiell dag for meg dette her... Den første morsdagen uten engelen min. Men jeg har sittet litt for meg selv og følt nærværet og klemmen, så jeg føler det går ganske greit.

Har vært ute i gnistrende vintervær og gått tur i over en time. Det var kjempedeilig... Får lufta hodet sitt litt da. Synes det er best å gå alene for da kan tankene bare få komme.

Det er en stund siden jeg har skrevet noe her nå, men det er fordi det egentlig skjer ganske lite spennende om dagen. Dagene er egentlig ganske like.

Var på sykehuset til samtale her om dagen. Det var med barnelegen som tok i mot oss når engelen ble syk. Han har vært hjemme hos oss flere ganger, men så lurte han på om vi ville komme ned til han en tur.

Det var veldig ok å snakke med han igjen. Det er mange ting vi har gått igjennom flere ganger, men denne gangen spurte han mye om hvordan vi hadde det forholdsmessig.

Det er mange som ikke takler at sorgen oppleves forskjellig og av den grunn bryter opp forholdet. Vi føler vi har et veldig sterkt forhold og har ikke møtt på store problemer enda.

På Ullevål sa sykepleierne at vi måtte være obs på at vi kom til å få forskjellige reaksjoner etterhvert og at vi måtte støtte og respektere hverandres forskjeller.

Føler at vi skal fikse dette sammen, men jeg føler også at jeg trenger noe å ta vare på.... Har kommet med forslag om vi ikke skal skaffe oss en katt, men det var visst helt uaktuellt. Gullfisk var greit, men det synes jeg blir litt for "tamt". Kanskje jeg skal spørre om vi kan få oss en liten fugl i bur :)

Nei nå har jeg skrevet masse igjen. Vet egentlig ikke om det er så mange som gidder å lese dette, men det er til god hjelp for meg og det er i grunn det viktigste.

Nå skal vi snart reise ned til mamma en tur. Jeg har bakt kake til henne i dag og det blir hun helt sikkert veldig glad for :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det gått en uke igjen, og ting går fortsatt i samme tralten.

Fikk svar fra Rikshospitalet om at det var NI mnd. ventetid på ass. befruktning. Jeg ble skikkelig fortvila når jeg fikk greie på det. Det er jo så utrolig lenge.... :tristbla:

Min kjære mann og jeg fant ut at så lenge orker vi ikke å vente. Vi vil ha tilbake litt glede, eller noe å glede seg over, så fort som mulig :Nikke: .

Jeg begynte å lete litt på nettet og fant flere som utfører dette privat, men det koster jo veldig mye da... Hadde jeg visst at vi helt sikkert ble gravide på første forsøk så kunne jeg nok ha gått for det, men det har man jo ingen garantier om så da blir det nok offentlig.

Jeg tok en ringerunde rundt om i landet, og fant ut at Riksen var der det tok lengst tid. Trondheim var kortest så i disse dager går det en ny henvisning dit, så får vi bare smøre oss med masse tolmodighet. Får vel svar om ca en mnd.

I kveld må jeg bare se Skavlan i reprise. Herregud hvor bra "gitarkameratene" var. Tårene trilla og jeg fikk gåsehud over hele kroppen!! Har vært inne på NRK sine nettsider og sett opp igjen sangen mange ganger i dag. Blir litt anna å se den på en stor TV. Etter programmet var slutt i går gikk jeg inn for å se om jeg fikk tak i billetter i Oslo, men det var selvfølgelig utsolgt. Den helga de spiller i Trondheim skal vi på hyttetur til Trysil, så da passer ikke det, men de skal til Stavanger i april og jeg tar meg en tur dit jeg... Har en venninne der jeg ikke har sett på en stund, så jeg får sikkert med meg henne, hvis mannen ikke vil da...

Sjelden jeg blir så gira at jeg må bestille flybilletter og alt for å komme meg på en konsert, men det var så utrolig bra. Espen Lind har jeg digga siden han kom med "baby you´re so cool". Kurt har jo bare verdens råeste stemme, og Ali kommer rett bak han i rekka.

Man må unne seg sånne ting i livet, for det er ingen som vet hva morgendagen bringer. Det vet jeg.

Nei, nå tar jeg meg en tur inn igjen på NRK. Men jeg kommer tilbake til boka mi en annen dag.

God helgeklem til alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en helgeklem.. :klem: Du er nå søt som ønsker deg en fugl å ta vare på å da.. Skjønner deg godt jeg! Vi fikk katt for et halvt år siden, og det er veldig godt å ha en slik liten krabat å dulle med og skjemme bort!

Bra du finner på ting du har lyst til å gjøre! Den konserten høres jo veldig bra ut da! Tror jeg må inn på NRK og titte litt jeg også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gi deg en stor klem! :klem:

Med to små hjemme kan jeg ikke annet enn å gråte når jeg leser hva du har opplevd. Jeg vet ikke om jeg hadde overlevd en slik tragedie :cry: Man gjør selvsagt det, men det er uutholdelig å tenke på.

Jeg håper det lykkes dere å få barn igjen snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å takke deg for tipset om "gitarkameratene" på siden til NRK.. Jeg om mannen så klippet minst 10 ganger i går.. Utrolig vakkert!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempevarm :klem: til deg.

:grine::grine: for den lille engelen deres. Som småbarnsmor selv er jeg nok ekstra sårbar.

Håper dere lykkes med å lage en lillesøster/lillebror til engelen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå var det jammen meg på tide å rable ned noe i boka mi igjen... lenge siden jeg har vært her nå.

Jeg er hjemme fra jobb i dag. Stod opp kl. seks, dusjet og ordnet meg sånn halv-veis, så sa det stopp. Jeg gikk inn til mannen min og spurte om han av og til tvinger seg selv til å gå på jobb, for hvis jeg skulle reise i dag så var det det jeg måtte gjøre. Kollegaene mine har sagt at jeg må ta fullt hensyn til meg selv og da ble det slik. Jeg er nok typen som lett får dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb, men i dag orket jeg bare ikke.

Nedturen begynte vel egentlig i går. Vi sto i drive-in kø på McDonald og kikka inn på barna som lekte der inne. Engelen syntes det var kjempestas de gangene vi var der og spiste. Minnene ramlet ned i fanget på meg og jeg begynte å gråte. Savnet blir så utrolig sterkt når jeg kommer opp i situasjoner som vi er i utenfor vårt eget hjem.

Vi reiste opp til mamma en tur og der traff jeg ei som akkurat hadde mistet mamman sin. Da ble det mer tårer... Vi pratet om det at folk spør "Hvordan går det nå da? Det har vel blitt litt bedre nå?" Når du får sånne spørsmål har man bare lyst til å skrike NEI!! Det blir ikke bedre, det blir bare vondere og vondere. Savnet blir bare mer og mer intenst.

Jeg skulle så inderlig ønsker jeg hadde noe som jeg kunne gå og glede meg til, men akkurat nå er det ikke noe spesielt som skal skje. Jeg skal riktignok på konsert i Stavanger med de nye "gitarkameratene" og i helga skal vi på hyttetur til Trysil, men det er liksom ikke nok... Nå høres jeg sikkert veldig storforlangende ut, men de som følger boka mi vet hva jeg ønsker meg mest av alt.... :babysmokk:

Jeg ringte St. Olavs hospital for å forsikre meg om at Riks´n hadde sendt over henv. min, og det hadde de gudskjelov gjort. Hun i Trondheim antydet noe om at jeg skulle få brev ang om jeg ville være med på en studie som en professor skulle gjøre, men jeg har ikke hørt noe mer. Får se om det dukker opp et brev i postkassa snart. Spennende med slikt ting synes jeg. :enig:

Ellers er det på tide og bestemme når man skal ha ferie da... Synes det er vanskelig jeg. Vi har pratet på, eller rettere sagt jeg har pratet på, at vi skal ta ei uke i mai. Har ikke lyst til å være her og se alle de glade barna som feirer 17. mai så da har vi tenkt å rømme landet. Har veldig lyst til å ta en tur til New York, eller så blir det kanskje Selma Lagerlöf og spa i Sverige. Bort skal vi i alle fall.

Nå ble det mye igjen, men jeg synes vel det er greit å ta litt mer i slengen enn å skrive hver dag.

Kommer tilbake med flere tanker og ferieønsker senere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Englemamma!

Selvfølgelig blir det ikke bedre! Man skal ikke være nødt til å begrave sitt eget barn! Kan ikke forestille meg hvordan du har det, selv om jeg har nære venner som mistet sin datter i kreft.

Men ingen opplever sorgen likt, og ingen kan forstå hvordan en annen sørger. Man må bare godta det.

Håper inderlig at dere ikke må vente lenge på gode nyheter om hjelp til å få en liten. Dere burde bli prioritert.

Det er mange ting som kan gi sorger i livet, og vi har vel alle en sorg eller to å bære på, så jeg vil tro at du kan få mange trøstende ord her inne.

Vi har 6 barn til sammen, og takker hver eneste dag for at de alle er friske. Men man vet aldri, og det fikk vi smertelig oppdage når Mannen var i en bilulykke for snart ett år siden. Livet kan snus på sekundet, og det skal man klare å leve med resten av livet.

Tenker på dere, og gråter med dere. Det er alt jeg kan gjøre......

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Livet er så utrolig urettferdig og selv om jeg aldri kan forestille meg smerten dere må leve med, gråter jeg med dere. En ferie hørtes ut som en god ide, håper dere finner en fin plass dere kan komme dere bort til.

Mange varme :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke ord for å trøste. Vil bare gi deg en klem :klem:

Jeg kan bare håpe at det ordner seg raskt med assistert befruktning, og ikke minst at den blir vellykket. Ingen kan erstatte engelen din, men jeg forstår at et nytt barn vil trøste mye.

Tenker mye på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På tide å lette seg for litt tanker igjen. Nå er det jo ukesvis siden jeg har skrevet noe.

Vil bare si takk og gi en :klem: til de som legger igjen en hilsen til meg her i dagboka mi. Det setter jeg utrolig stor pris på.

Dagene rusler og går videre, mens jeg står litt på stedet hvil. Den mest intense smerten og savnet har roet seg litt nå, men plutselig så er det der igjen. I ett av de første innleggene i dagboka mi skrev jeg at jeg så gjerne ville ha litt fri fra alt det vonde og det føler jeg at jeg har innimellom nå.

Det dukker plutselig opp tunge tanker i hodet som gjør at det stikker i hjertet, men jeg har kommet dit at i mange tilfeller smiler jeg og er glad for alle gode minnene. Jeg sier heller takk for den tiden vi fikk enn å være sint for at han er borte. Dette er en måte jeg kommer gjennom dagene på.

Jeg var hos legen min igjen i dag. Han er bare så utrolig fantastisk og jeg er veldig glad for at jeg har han.

Han "løfter" meg opp og får meg til å føle meg som et godt, normalt menneske. Han sier ting som gjør at man blir stolt av seg selv og klarer å se enda mer fremover.

Når det gjelder barneønske og prøverør så er vi i ventemodus. Litt usikre på om vi kanskje skal gå privat i stedet for å vente på det offentlige. Har fått beskjed fra St. Olavs at det er fullt frem til sommeren og at det er stengt hele juli, så da skjer det ikke noe før til høsten uansett.

Har blitt forespurt om jeg vil være med i en studie, men jeg er ganske sikker selv på at jeg ikke har den "sykdommen" som de som er med der har.

Mandag denne uka var jeg og tok akupunktur for å se om det kan hjelpe litt. Her skal intet være uprøvd :) Det var er helt ok opplevelse, merket ikke noe ubehag. Kjøpte noe krem som visstnok skal ha en positiv effekt også. Englepappa ler og er nok litt mer i tvil enn meg, men "trua er jo halve medisinen". Skal tilbake dit i morra, så får vi nå se etterhvert om nålene hjelper.

Nå er det bare 2 dager til schnuppi´n min og jeg drar på tur til Stavanger. Schnuppi er min beste venninne, nesten som en søster. Vi ble født som venninner for foreldrene våre var venner. Har vært der for hverandre hele livet. Hun har stillt opp så mye for oss de siste mnd. at hun fortjener å bli med på tur.

Jeg gleder meg masse, og det er en god følelese. Vi skal reise på fredag, sjekke inn på hotel, kose oss på kvelden, shoppen på dagen på lørdag, konsert på kvelden og hjem på søndag. Skikkelig jentetur.

Nå avslutter jeg for i dag, men jeg kommer vel med et lite referat om hvordan vi hadde det på tur og hvordan konserten med disse nye gitarkameratene var.

Når vi kommer hjem har jeg fri hele påsken og det skal bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, det er så godt med påskeferie!! Slippe å gå på jobb og stenge alle tankene inne, bare ligge på sofa´n når det frister som mest og slippe det ut...

Jeg hadde en utrolig fin helg i Stavanger. Tror ikke den kunne bli så mye bedre faktisk. Det eneste vi manglet var fint vær. Når man reiser fra nesten 2 meter med snø til et sted det aldri snør så er vel ikke akkurat det man forestiller seg skal skje på en lørdagsformiddag... men jo da, digre snøkjærringer dalte ned fra himmelen.

Vi kom ned på fredagskvelden og da vil vel alle tro at to venninner i akkurat passe alder flyr på byen, men ikke vi nei. Vi gikk på butikken, hamstra "litt" godis og lempa oss ned på hotelsenga for å se Idol. Helt topp syntes vi :)

Lørdag gikk vi ned til frokost ved 10-tida. Mens vi satt der og koste oss så vi at det kom en fyr tuslendes med filt-tøffler og strikkejakke, men reagerte egentlig ikke noe på det. Ikke før han satte seg bak meg og begynte å snakke med de han satt sammen men. Jeg var helt sikker på at jeg hadde hørt den stemma før, og etter en ekstra tur for å fylle opp juiceglasset og ta han i nærmere øyesyn var vi sikre - det var Espen Lind. Han bodde på samme hotellet som oss!! Jeg har alltid vært fan, synes han har en kjempefin stemme, men jeg er ikke så fanatisk at jeg avbryter frokosten hans og begynner å skravle altså.

Når vi var ferdige med frokosten var det ut i regnværet på shopping. Fant en del småtteri og et par sko, så jeg var ganske fornøyd med resultatet. Det var så utrolig deilig å bare rusle rundt i butikkene og vite at ingen kommer bort til deg og spør om hvordan det går. Det er koselig det altså, men litt slitsomt i lengden.

På kvelden gjorde vi oss klare til konsert. Kom ganske tidlig så vi stod langt frem i køen. Det resulterte i at vi kom helt fremst ved scena. Etter nesten 2 timers venting startet endelig konserten - og for en konsert!!! Det var virkelig verdt både turen og ventinga. Det var så utrolig bra og en helt fantastisk opplevelse. Jeg kan bare anbefale alle som har mulighet til å se konserten i Oslo Spektrum den 29. april om å reise dit. Alle fire var helt fantastiske og de spilte utrolig mye kuul musikk. Alt fra hvert sitt materiale til Prince, Bon Jovi, Knutsen og Ludvigsen og mange andre. Et utrolig bra show.

Det var så utrolig deilig å ha slik glede over noe igjen. Vi fløt på en endorfinrus i flere timer etterpå.

Synes det er litt synd at mannen min ikke fikk sett konserten så nå vurderer jeg å ta han med meg til Spektrum. Vi skal i barnedåp i Oslo dagen etter uansett, så det passer jo egentlig veldig bra da. Var innom bilettservice og sjekka og det er fortsatt igjen biletter.

Over til helt noe annet. Jeg tror vi har bestemt oss for å gå privat med IVF-behandlingen. Ringte Fertilitetssenteret i går, men da var det selvfølgelig stengt for påsken. Får ta en ny tlf. neste tirsdag og høre om vi kan få komme inn på en uforpliktende forundersøkelse. Hvis de tror vi trenger flere forsøk for å lykkes tror jeg rett og slett ikke vi har råd. Det koster jo masse penger da. Selv om man ikke har noen garanti ved noen av forsøkene så kan vi kanskje få svar på om de tror vi har en god sjangse for å lykkes.

Er dere der enda? Det ble mange linjer igjen nå, men det er litt deilig å få det ut også. Nå begynner påskekrimmen og den har jeg tenkt jeg skal se.

Masse :klem: til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...