Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Jeg får seriøst nesten vondt av Heidi og Patrick….at det går av å være så ubesluttsomme og overtenke hver minste detalj ihjel! Patrick står der bare og ser beundrende på Heidi mens Heidi irriterer seg grønn over at Patrick ikke kan ta styringa. De første ukene så gikk de bare å ventet på at den andre skulle ta kontroll og sette i gang, men det skjedde jo ikke. Ikke før Heidi tilslutt måtte begynne å  ta beslutninger og gjøre noe.

De virker i tillegg helt uforberedt, der de andre har sett på YouTube, fått sykurs av svigermor, laget seg moodboard osv så stilte Heidi og Patrick helt blank. Selv en konkurranse der de skal klatte i vei med farger på et abstrakt maleri så bruker de halve tiden på å overtenke.

Da faren til Heidi var der å hjalp til så ytret vel Heidi et ønske om at Patrick kunne være mere handy, for nå har hun blitt tvunget inn i den mest handy rollen, noe jeg tror hun egentlig ikke liker. Men; all respekt for at hun nå begynner å få til ting. Kunne de bare ha kommet seg kjappere i gang og ikke brukt evigheter på feks fargevalg (noe de burde begynt å tenke på da de fikk vite at de var deltagere) 

Jeg mener å ha lest at det er slutt mellom de, tv2 tror jeg, og jeg er ikke overrasket. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonyma123 skrev (På 24.5.2023 den 18.17):
  Skjul innhold

Dagens episode… skjønner at Heidi blir oppgitt over Patrick. Sommerhytta må ha vært spikeren i kista på det forholdet. 
 

Begge har null erfaring, men Heidi klarer iallefall å tilegne seg litt kunnskap. Patrick virker som bare står der. 😩

 

Jeg har faktisk tenkt motsatt, han virker som han jobber godt bortsett fra når hun er oppi han og klager, og hun er bare sur hele tiden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enig i at det blir alt for mye tid på krangling i stedet for bygging. Veldig kjedelig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode med min rangering og spoiling av vinnere: 

Spoiler

1. Eli og Benjamin. 
Svart kjøkken og lys lettbeis på vegger. Benkeplate og benkeplatehylle på vegg. Et ganske fint og hyttete kjøkken, og svært solid håndverk. “Dette kunne jeg ikke gjort bedre selv”, sier Lars. Fint hjemmesnekret bord, men rar sammensetning av bruktstoler. Enkel og fin interiørstil. Kjøkkenhagen perfekt plassert under vinduet, og veldig fin organisk utforming. Finn begeistret. Den fineste kjøkkenhagen denne uken. 

Vinner gullhammeren, og det er så fortjent som du får det. Et kjøkken jeg lett kunne eid selv.

2. Leona og Håvard.  
Lettbeiset grå trestruktur på kjøkken, svart lettbeis som kontrastvegg bak kjøkken og hvit lys lettbeis på vegger ellers. Jeg var skeptisk til denne sammensetningen, men det ble en fin kombinasjon som ga hyttefølelse. Veldig bra håndverk, og perfekt hylle under benk istedenfor bred foring. Enkel og fin interiørstil. Litt lite med bare to spiseplasser, men det så både fint og behagelig ut for to. Kjøkkenhagen i skråningen nesten som en ny steinhage. God utnytting av tomten. En god nr. 2! 

3. Herman og Petter. 
Svart kjøkken og hvitmalte vegger. Kjøkkenet ble fint, men så veldig hardt og stramt ut, og med en maskulin interiørstil så ga det lite hyttefølelse. Ikke min stil. Veldig bra håndverk rundt om, men uheldig med laminatskjøtene på gulvet. Det var ikke bra. Litt rar kjøkkenhage med to deler og benk i midten.  

4. Heidi og Patrick. 
Svart kjøkken og hvitmalte vegger, litt som Herman og Petter bare med lysere og enklere detaljer. Kjøkkenet ser fint ut, men kombinasjonen traff meg ikke helt, det var ikke min type stil og jeg fikk ingen hyttefølelse her heller. Litt uferdige smådetaljer rundt om. Veldig stusselig etasjevis kjøkkenhage i skråningen. Jeg stusset over at de var langt ifra å bli ferdige rett før klokka ringte, men under “visningen” så var alt ferdig og stylet. Her må de ha fått hjelp av produksjonen?

Parene virker å ha begrensede muligheter for valg av materialer, og material- og fargevalg er mye av det samme, så er lite å bli inspirert av.  
At Eli og Benjamin vant kom vel ikke som en overraskelse på noen av oss siden TV2 “spoilet” reaksjonene til dommerne under visning på kjøkkenet deres på mandag. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
Spoiler

Hermann og Petter må passe seg for ikke å gå i den samme fella som far og sønn for 2-3 sesonger siden - de må ikke lage hytta for "maskulin" for Aina.  Likeledes, Leona og Håvard kan ikke lage ei hytte for to personer med sitteplass til kun dem, Aina maser hele tida om sosiale soner og lange middager med store grupper ved bordet. Skal man delta på Sommerhytta må man ha stor familie og mange venner, åpenbart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Dagens episode med min rangering og spoiling av vinnere: 

  Skjul innhold

1. Eli og Benjamin. 
Svart kjøkken og lys lettbeis på vegger. Benkeplate og benkeplatehylle på vegg. Et ganske fint og hyttete kjøkken, og svært solid håndverk. “Dette kunne jeg ikke gjort bedre selv”, sier Lars. Fint hjemmesnekret bord, men rar sammensetning av bruktstoler. Enkel og fin interiørstil. Kjøkkenhagen perfekt plassert under vinduet, og veldig fin organisk utforming. Finn begeistret. Den fineste kjøkkenhagen denne uken. 

Vinner gullhammeren, og det er så fortjent som du får det. Et kjøkken jeg lett kunne eid selv.

2. Leona og Håvard.  
Lettbeiset grå trestruktur på kjøkken, svart lettbeis som kontrastvegg bak kjøkken og hvit lys lettbeis på vegger ellers. Jeg var skeptisk til denne sammensetningen, men det ble en fin kombinasjon som ga hyttefølelse. Veldig bra håndverk, og perfekt hylle under benk istedenfor bred foring. Enkel og fin interiørstil. Litt lite med bare to spiseplasser, men det så både fint og behagelig ut for to. Kjøkkenhagen i skråningen nesten som en ny steinhage. God utnytting av tomten. En god nr. 2! 

3. Herman og Petter. 
Svart kjøkken og hvitmalte vegger. Kjøkkenet ble fint, men så veldig hardt og stramt ut, og med en maskulin interiørstil så ga det lite hyttefølelse. Ikke min stil. Veldig bra håndverk rundt om, men uheldig med laminatskjøtene på gulvet. Det var ikke bra. Litt rar kjøkkenhage med to deler og benk i midten.  

4. Heidi og Patrick. 
Svart kjøkken og hvitmalte vegger, litt som Herman og Petter bare med lysere og enklere detaljer. Kjøkkenet ser fint ut, men kombinasjonen traff meg ikke helt, det var ikke min type stil og jeg fikk ingen hyttefølelse her heller. Litt uferdige smådetaljer rundt om. Veldig stusselig etasjevis kjøkkenhage i skråningen. Jeg stusset over at de var langt ifra å bli ferdige rett før klokka ringte, men under “visningen” så var alt ferdig og stylet. Her må de ha fått hjelp av produksjonen?

Parene virker å ha begrensede muligheter for valg av materialer, og material- og fargevalg er mye av det samme, så er lite å bli inspirert av.  
At Eli og Benjamin vant kom vel ikke som en overraskelse på noen av oss siden TV2 “spoilet” reaksjonene til dommerne under visning på kjøkkenet deres på mandag. 

 


 

Spoiler

Helt enig med rangeringen din! Heidi og Patricks kjøkken likte jeg det ikke i det hele tatt. Det skapet uten dør så veldig malplassert ut, og det var noe rart med kjøleskapet også. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn ønsket seg noe originalt, lurer på hva han egentlig spør etter? Hva for noe originalt hadde han likt, som ikke hadde gitt Aina bakoversveis? Eller som han selv ikke hadde hatet når han så det. Når deltakere tidligere har gjort noe litt "artig" så slås det jo bare ned på og gir trekk. Når dommerne er som de er og ikke klarer å se forbi egen smak så blir det selvfølgelig mye likt og kjedelige greier, man ofrer ikke en premie på 3mill for å kanskje treffe blink med et såkalt "originalt" prosjekt. Fallhøyden er for stor. Dommerne får skylde på seg selv her.

Aina irriterer meg ikke like mye i år. Men å klage på at folk ikke har laget stor nok spisesone for HENNE blir jo helt feil! 

Ellers helt ok kjøkken. Jeg likte best Eli og Benjamin sitt kjøkken, synd de ikke fikk cred fra Finn for å nettopp ha gjort noe originalt ved å dra benken opp på veggen og laget en liten hylle. Men det er jo bare forventet at de ikke fikk det, for det var jo ikke sånn type originalt Finn mente. 🤯

Heidi og Patrik er de eneste som har skjønt hvor skapet skal stå, bokstavelig talt. Som Aina sier så er det mest naturlig å ha høyskap i det mørke hjørnet for å gi mer lys til rommet. I tillegg skaper det litt sårt tiltrengt avstand fra dassen til matlagingssonen.

---

Finn ville ha originalt, fikk originalt, ga ingen uttelling...

Aina ville ha kosekrok i boden...

Aina og Finn sier at en stol ikke trenger være en stol i en dagskonkurranse der en stol skal forvandles og håper at deltakerne tenkte utenfor boksen. De fikk en hylle, en langbenk og en blomsterpotte. De deltakerne som bare kuttet av ryggen og lagde en krakk vant konkurransen. 

Disse dommerne er det deltakerne skal tilfredsstille. Ingen enkel oppgave det der.

Endret av Blåttvann
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (På 24.5.2023 den 18.23):

En ting jeg undrer meg over ; hvorfor ha så mye blomster og grønsaker som trenger stell på en hytte? Man er jo ikke der hele tida, så hvordan få noe til å overleve? Tenker spesielt på det i drivhuset da så krever manuell vanning. Det ute kan vel greie seg om det kommer litt nedbør

Er så enig. Hadde jeg vært med og vunnet hytta, så hadde jeg fjernet alt av planter. Jeg hadde ikke giddi å luke hver gang jeg er på hytta. Har en busk i hagen her jeg bor og skal ikke ei plante ned i jorda så lenge jeg bor her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (8 minutter siden):

Er så enig. Hadde jeg vært med og vunnet hytta, så hadde jeg fjernet alt av planter. Jeg hadde ikke giddi å luke hver gang jeg er på hytta. Har en busk i hagen her jeg bor og skal ikke ei plante ned i jorda så lenge jeg bor her.

Hva!?? Hva annet skal man gjøre på hytta? Gå tur i skogen? Ne-hei.

Hilsen Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Hva!?? Hva annet skal man gjøre på hytta? Gå tur i skogen? Ne-hei.

Hilsen Finn.

Kan gå tur i skogen etter at jeg har latet meg nok, hvis det er igjen noe tid til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeon skrev (1 time siden):


 

  Skjul innhold

Helt enig med rangeringen din! Heidi og Patricks kjøkken likte jeg det ikke i det hele tatt. Det skapet uten dør så veldig malplassert ut, og det var noe rart med kjøleskapet også. 

 

Enig! 
Aina var så positiv til at skapet stod på dem siden, men jeg synes de andre som hadde det på motsatt side traff bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig å se at de bruker 20+cm foring vedsiden av høyskap. Det stjeler jo alt for mye av benkeplaten på et allerede lite kjøkken.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LibertyNoCap skrev (12 timer siden):

Helt utrolig å se at de bruker 20+cm foring vedsiden av høyskap. Det stjeler jo alt for mye av benkeplaten på et allerede lite kjøkken.

Det jeg ikke forstår er hvorfor, man får skap i veldig mange ulike bredder. 20cm fôring på begge sider gir jo 40cm. De kunne fått inn et helt skap til. Det finnes også 30 og 20cm breie skap. Lurer på hvordan planleggingen har foregått. Rart vi ikke har fått se det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bohus la ut dette bildet på Instagram fra Heidi og Patrick sin hytte. Lurer på om det er sånn kjøkkenet blir til slutt? I så fall blir det jo ganske fint. Men den enorme foringen til høyre er ikke tatt med her da… Enig i at det så veldig rart ut! Vil jo tro de har fått noe hjelp til å designe kjøkkenet? Eller må de gjøre det også selv? Tviler på at en som jobber med kjøkken ville anbefalt det, hvertfall. 

IMG_2934.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om var det vel skråvegg til høyre? Mulig det er derfor de måtte gjøre det sånn? De andre skråskjærte jo benkeplatene sine, men det blir vanskelig når man skal ha høyskap der…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (16 minutter siden):

Bohus la ut dette bildet på Instagram fra Heidi og Patrick sin hytte. Lurer på om det er sånn kjøkkenet blir til slutt? I så fall blir det jo ganske fint. Men den enorme foringen til høyre er ikke tatt med her da… Enig i at det så veldig rart ut! Vil jo tro de har fått noe hjelp til å designe kjøkkenet? Eller må de gjøre det også selv? Tviler på at en som jobber med kjøkken ville anbefalt det, hvertfall. 

IMG_2934.jpeg

Jeg vet jo ikke, men dette bildet kan også være tatt etter finalen og etter at hyttene er fikset før salg.

 

Cookiesandcream skrev (15 minutter siden):

Når jeg tenker meg om var det vel skråvegg til høyre? Mulig det er derfor de måtte gjøre det sånn? De andre skråskjærte jo benkeplatene sine, men det blir vanskelig når man skal ha høyskap der…

Det er skrå vegg der ja, men den korteste siden er mot forsiden av skapet og da skulle det ikke være nødvendig med så stor fôring. Skapet mellom kjøleskapet og stekeovnen er derfor smalere enn det hadde behøvd å være (hvis kjøkkenleverandøren har alle breddene som IKEA har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor, man får skap i veldig mange ulike bredder. 20cm fôring på begge sider gir jo 40cm. De kunne fått inn et helt skap til. Det finnes også 30 og 20cm breie skap. Lurer på hvordan planleggingen har foregått. Rart vi ikke har fått se det.

Det virket som om de fikk bilder av ferdige kjøkkenoppsett, som de kunne velge mellom. Altså at alle egentlig fikk de samme grunnstammene, men da kunne velge mellom noen få forskjellige fronter og benkeplater, og så kunne de evt. velge fra skap de ikke ville ha. (Flere har jo valgt bort overskap). 

Jeg stusset også litt på det at Lars var så overrasket over at den ene hytta skulle bruke en ekstra benkeplate som backsplash, når det ser ut til at samtlige hytter endte med å gjøre nettopp dette. 
Det virker mer som om det var et "tilvalg" de kunne gjøre fra kjøkkeleverandørens side. Type: "Vil dere ha med en ekstra benkeplate som kan brukes som backsplash?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lov å trekke seg fra programmet når man møter opp og får se hyttene? Eller får de vite hvilken type hytte på forhånd?

Jeg hadde aldri i livet  ønsket å hatt ei sånn hytte. Likte hyttene som var i de første sesongene, men ikke de to siste årene med pittesmå, upraktiske funkishytter. Ett soverom liksom…..hvor skal de legge evt babyer/barn og gjester? På hemsen eller i boden? Er jo ikke plass til ei babysengen engang på de pittesmå soverommene med plassbygde senger. Putte babyen i den svære skuffa under? I drivhuset?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo stor sjanse for å vinne 3 millioner da. Liker du ikke hytta kan du jo bare selge til slutt, og sitte igjen med gevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (9 minutter siden):

Du har jo stor sjanse for å vinne 3 millioner da. Liker du ikke hytta kan du jo bare selge til slutt, og sitte igjen med gevinst.

Hyttene fra i fjor ble ikke solgt. Tipper man kanskje kan få toppen 2 mill for de.

Er fortsatt en veldig bra premie for 10 ukers arbeid da, hehe. 😅

 

Susan Sto Helit skrev (2 timer siden):

Det virket som om de fikk bilder av ferdige kjøkkenoppsett, som de kunne velge mellom. Altså at alle egentlig fikk de samme grunnstammene, men da kunne velge mellom noen få forskjellige fronter og benkeplater, og så kunne de evt. velge fra skap de ikke ville ha. (Flere har jo valgt bort overskap). 

Jeg stusset også litt på det at Lars var så overrasket over at den ene hytta skulle bruke en ekstra benkeplate som backsplash, når det ser ut til at samtlige hytter endte med å gjøre nettopp dette. 
Det virker mer som om det var et "tilvalg" de kunne gjøre fra kjøkkeleverandørens side. Type: "Vil dere ha med en ekstra benkeplate som kan brukes som backsplash?

Ah, jeg fikk ikke med meg første halvdel av første episode. Men hvis alle hadde like stammesett, hvorfor hadde noen behov for større fôringer da? Eller hadde alle det likt? Kanskje vi ikke fikk se det så godt hos de som ikke sleit et halvt år med å sette den på plass... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...