Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

rfa skrev (1 time siden):

Veldig rart egentlig at en ikke bruker tiden fra en veit en skal bli med til å bygge litt utemøbler, legge litt gulv, bytte en vegg eller to i huset sitt el.l. Jeg har ikke kommet så langt i året sesong men slik som den plantekassa med spiler på utsiden som noen bygget i starten ser jo helt katastrofe ut og hadde du bygget noe som helst med før så hadde en kommet fram til en bedre måte å gjøre det på så ikke alt var skeivt.

Er vel kun far og datter laget som fikk kritikk for noen år siden pga at han var for flink til ting som har sagt at dei faktisk har forberedet seg når dei viste at dei ble valgt. 

Helt enig med deg. Er jo ofte noen med som ikke en gang har tatt i en malerpensel før… Synes det er så rart at man ikke prøver seg litt på forhånd. I det minste kunne de ha sett litt på Instagram eller nett og funnet ut hva de liker og fått inspirasjon fra andre. Vil de ha det moderne eller hyttehytte? Liker de det lyst eller vil de heller gå for litt mørkt og lunt? De hadde spart så mye tid om de ble enige om det på forhånd. Men virker som mange bestemmer seg for stil i det de får se gulvene de kan velge mellom, omtrent. Og det å bygge seng er jo en oppgave hver eneste år. Rart de ikke har sett på tidligere episoder eller videoer på YouTube på forhånd…

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enig i det som er blitt sagt her om forberedelse til å delta i programmet. Deltakerne kan jo skremmende lite fra før! Det er liksom så elementære ting de tabber seg ut på (bruker helt forskjellige skruer på den blomsterkassa, kapper bord i forskjellige lengder, f.eks. på den «daybeden», beiser vegger og platting med knøttsmå pensler sånn at det blir skjoldete, osv.) De to kompisene virker å ha litt mer peiling, heldigvis. 

Men værsåsnill, tv2, la noen mer drevne få delta neste gang!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt i første episode, og hjelpes så kjedelige hyttetomter. Betaler folk virkelig 3 millioner for å bo like tett på hytta som i byen? Det er jo nesten ingen hage..

Endret av krokanrullen
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krokanrullen skrev (3 minutter siden):

Er midt i første episode, og hjelpes så kjedelige hyttetomter. Betaler folk virkelig 3 millioner for å bo like tett på hytta som i byen? Det er jo nesten ingen hage..

Det tenker jeg også 😅

Synes folk tidligere har sagt at de har sett skikkelig mye på YouTube før innspilling for å lære seg ting og sånt. Mye dårlig forberedelse i år.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det til tross for at flere av de har jo sagt at de ser masse slike program på tv. Rart de ikke er litt forberedt ja. Ferdigheter er en ting, men en liten plan på farger, design osv? 🤷‍♀️

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Håper den innføringa i fargelære kom før de startet på ukesprosjektet, og bare er klippet inn. Teit å ha mot slutten av uka iallefall. 
 

Fjøl som konkurranse i ei soveromsuke? 😳 

 

Kjæresteparet. Sukk. Kan forstå at det ikke holdt. Ho er så stressa! Og så sutrete i måten å snakke på, hele tiden. Høres ut som en barnehageunge, håper ikke hun går sånn på jobb.. hun innser nå at hun ønsker seg en handy mann med initiativ, og det har hun ikke. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lin skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Håper den innføringa i fargelære kom før de startet på ukesprosjektet, og bare er klippet inn. Teit å ha mot slutten av uka iallefall. 
 

Fjøl som konkurranse i ei soveromsuke? 😳 

 

Kjæresteparet. Sukk. Kan forstå at det ikke holdt. Ho er så stressa! Og så sutrete i måten å snakke på, hele tiden. Høres ut som en barnehageunge, håper ikke hun går sånn på jobb.. hun innser nå at hun ønsker seg en handy mann med initiativ, og det har hun ikke. 

 

Tenkte det samme, at det allerede første uka ble veldig tydelig at hun innser at hun trenger en annen mann enn den hun har. Like barn leker best sier de, men jeg vet ikke helt jeg... Når ingen av dem vet noen ting, ingen forbereder seg, ingen av dem er handy og ingen tar initiativ eller styring, da er det jo vanskelig å leve sammen.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Tenkte det samme, at det allerede første uka ble veldig tydelig at hun innser at hun trenger en annen mann enn den hun har. Like barn leker best sier de, men jeg vet ikke helt jeg... Når ingen av dem vet noen ting, ingen forbereder seg, ingen av dem er handy og ingen tar initiativ eller styring, da er det jo vanskelig å leve sammen.

Det er jo nesten smertefullt å se på… Nå er jeg rake motsetningen da. Ser raskt for meg hvordan ting kan bli og elsker å komme i gang med ting. Så får jo nesten hetta av å se på hvordan de nøler og knoter.. Tror alle par må ha minst én som tar litt styring for å få ting gjort. Når begge har beslutningsvegring, blir det jo fryktelig vanskelig…

Spoiler

Det klippet fra Bohus i dag var jo et godt eksempel på det. Dun eller fiber? Dobbeldyne eller enkeltdyne? Vi liker best dobbel, men hva om vi får besøk av noen andre? Tenk om de liker best enkel? Hallo? Det går jo an å kjøpe flere dyner dersom dere faktisk vinner hytta, da. Bare ta noe! 😂😅

 

Endret av Cookiesandcream
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (13 minutter siden):

Det er jo nesten smertefullt å se på… Nå er jeg rake motsetningen da. Ser raskt for meg hvordan ting kan bli og elsker å komme i gang med ting. Så får jo nesten hetta av å se på hvordan de nøler og knoter.. Tror alle par må ha minst én som tar litt styring for å få ting gjort. Når begge har beslutningsvegring, blir det jo fryktelig vanskelig…

  Vis skjult innhold

Det klippet fra Bohus i dag var jo et godt eksempel på det. Dun eller fiber? Dobbeldyne eller enkeltdyne? Vi liker best dobbel, men hva om vi får besøk av noen andre? Tenk om de liker best enkel? Hallo? Det går jo an å kjøpe flere dyner dersom dere faktisk vinner hytta, da. Bare ta noe! 😂😅

 

Sååå enig! Jeg får nesten eksem av å se på det, og må bare spole meg gjennom. Ja, jeg vet at det er helt frivillig å se på🤣 Men jeg liker visst å plage meg selv🙈

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket bedre da Heidis pappa var med!

Men han snakket til henne som hun er et barn, og hun oppførte seg  som et barn.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av deltagerne så langt.

  • Eli og Benjamin. Får nesten litt Anna og Joner vibes av de. Eli virker dessuten veldig opptatt av å tekkes Aina. Men tror nok at de er et av parene som fikser dette prosjektet. Har troa på de. 
  • Hermann og Petter. Har igrunnen ikke fått dannet noe særlig inntrykk av de enda, men blir spennende og følge de videre.
  • Leona og Håvard. Disse har jeg også troa på. Herlig par. Blir spennende å følge disse også.
  • Heidi og Patric. Dette blir for klissete for meg, samtidig så virker Patric veldig tafatt. Synes han ofte står å ser på å ikke vet hva han skal gjøre. Tror nok det er Heidi som må dra prosjektene i gang. De er nok veldig usikre begge to. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg snekker, men altså, bygge senga nesten ferdig for så å krype under å sette på listene.

Og det er et par av dem som ikke bør klage på dårlig tid imorgen når de bruker tid ute med å legge heller. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner litt tiden der de startet helt fra bunn av med veggene, det var kun stenderne som sto. Det ble gipsplater, isolering, sparkling hele natta lang, pussing hele natta lang. Enda våt maling på visningsdagen. Mer bygging, mer å gjøre.

Nå kommer de jo nesten til er ferdig rom. Dog har de nå i de siste 2 sesongene hatt 4 unge par, som ikke kan noe fra før av. Nesten så jeg tror at de ikke har lov til å forberede seg. Man vet jo at det ikke er lov med forkunnskaper, har man fagbrev i noe er man utelukket dra å delta, men kanskje det også er innført forbud mot å lære seg ting, pga. klagene som kom inn i tidligere sesong 🤔

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar det har blitt for kostbart å rette opp i alle feil, mangler og skeivheter. Er vel derfor hyttene er såpass «ferdige» som de er. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 30.4.2023 den 8.34):

Kanskje naboene får bedømme til slutt når hyttene er ferdige?

Jeg er bare veldig glad for å ikke se 10minutter med masse harry folk uten stil hver torsdag kommmentere andres stil.

"Detta var itte min stil i det hel'tatt, her sku det ha vøri no' spikertælt eller no' hembrænt for å skapa en skikkle' hemfølels."

Du hadde rett 😊

https://www.tv2.no/underholdning/derfor-er-ikke-hyttenaboene-a-se-i-sommerhytta/15701678/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (På 2.5.2023 den 12.47):

Er det andre enn meg som stusser over mangelen på forberedelser hos parene? Spesielt de "nyforelska"? Synes det er så rart at de sliter sånn med valg av gulv, bruker masse tid på å finne ut av hvordan man bygger en seng, materialvalg osv. Snakker mye om at de ikke er kreative og ikke klarer å se ting for seg, beslutningsvegring osv. Synes det er rart å melde seg på et sånt program da, og ikke forberede seg på forhånd? Hadde jeg visst jeg skulle være med, hadde jeg lest meg opp og planlagt mye på forhånd. Sett på videoer på YouTube, funnet inspirasjonsbilder og hatt en plan. Det hadde sikkert blitt endringer i planen og hadde støtt på mye man ikke kunne planlegge underveis, men det virker som de kommer dit og er helt blanke, liksom... Dette er 7. sesong og det er jo veldig mye likt fra år til år...

Jeg syns det er fint at de er nybegynnere jeg, for da kan jeg kjenne meg igjen og for meg blir det mer interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes også det var veldig rart da Heidi sa at hun skulle ønske Patrick var handy. Altså, hvis man først skal ønske seg noe ville jeg ønsket at jeg selv var handy 😅

 

Heier på guttelaget og Eli + sålangt.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (4 timer siden):

Nå er ikke jeg snekker, men altså, bygge senga nesten ferdig for så å krype under å sette på listene.

Og det er et par av dem som ikke bør klage på dårlig tid imorgen når de bruker tid ute med å legge heller. 

Jeg tenkte to ting:

1) hvorfor bygge halve senga før man legger gulv og lister?

2) Hvorfor legge sjela si i å liste under senga?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er fint at de er nybegynnere jeg, for da kan jeg kjenne meg igjen og for meg blir det mer interessant. 

De kan gjerne være nybegynnere! Jeg er ikke god til å snekre selv, så liker å se at de utvikler seg. Er mangelen på forberedelser jeg stusser på. At de ikke en gang har tenkt på hva slags stil, farger og innredning de kunne tenke seg én gang… Synes det er sent å begynne å diskutere det når fyren står der med parketten liksom 😅 Guttelaget hadde allerede bestemt seg for at de vil ha sort kjøkken og valgte gulv deretter. 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (2 timer siden):

Synes også det var veldig rart da Heidi sa at hun skulle ønske Patrick var handy. Altså, hvis man først skal ønske seg noe ville jeg ønsket at jeg selv var handy 😅

 

Heier på guttelaget og Eli + sålangt.

Haha, akkurat det tenkte jeg også 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...