Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Aldri skjønt greia med utekjøkken. Og iallefall ikke når det er kjøkken like på innsiden - av en stor glasskyvedør til og med. 
 

bortkasta ting som bare tar unødvendig plass. Plass de ikke har egentlig. 

  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lin skrev (11 timer siden):

Aldri skjønt greia med utekjøkken. Og iallefall ikke når det er kjøkken like på innsiden - av en stor glasskyvedør til og med. 
 

bortkasta ting som bare tar unødvendig plass. Plass de ikke har egentlig. 

Enig. Det holder jo med en grill og et lite sidebord evt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
lin skrev (På 9.5.2023 den 9.31):

Aldri skjønt greia med utekjøkken. Og iallefall ikke når det er kjøkken like på innsiden - av en stor glasskyvedør til og med. 
 

bortkasta ting som bare tar unødvendig plass. Plass de ikke har egentlig. 

Jeg syns det er et veldig spennende prosjekt og gøy å se på- Litt kreativt så syns det er veldig bra de har med det. Er inspirert til å lage utekjøkken selv faktisk. Har også kjøkken rett innenfor, men det er noe med å stå å kunne kutte, skylle og kokkelere rett ved siden av grillen. Sosialt er det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, spoiling av vinnere og min rangering: 

Spoiler

1. Eli og Benjamin. 
Laget to kjøkkendeler. Et hovedkjøkken og en benk til pizzaovnen. Og begge delene ble svært bra. Så forseggjort på en profesjonell måte. Lars var kokfornøyd, og det forstår jeg godt. Og stylingen var enkel på en positiv måte, men Aina savnet benkeplass rundt pizzaovnen. Jeg synes plasseringen av steinbedet ble litt for “sentralt” ved siden av plattingen, men likevel et nett og fint bedd som man lett kan vedlikeholde, og Finn var fornøyd.  

Vinner også gullhammeren. Fortjent, for de leverte det beste utekjøkkenet, og det var vel ingenting å sette fingern på.  

2. Leona og Håvard. 
Grønt utekjøkken. Skjønner ikke helt hvorfor de gikk for grønt, men Aina var begeistret. Tar en del snarveier i snekkerarbeidet, herav på skapdørene og med benkeplata, og malte ikke inni utekjøkkenet, men utekjøkkenet så veldig bra ut. Gjæringene fikk de også til, selv om det kostet mye tid. Steintrappa ble fin, og bedet var også bra, men synes det ble for voldsomt. 

3. Herman og Petter. 
Benkeplata i støyp ble bra, men hadde sprukket ved vasken. Gikk for plater på dørene, og det var ikke fullt så greit. Særlig siden de har boret hull for håndtakene. Platene vil suge i seg vann. Kjøkkenet ellers ser bra ut, og har mange fine detaljer. Aina i ekstase over stylingen, selv på bordet som ikke har noe med ukesprosjektet å gjøre. Steinbedet ser veldig bra ut, men er upraktisk og vil bli overgrodd med tid og stunder. Med mindre de skal luke seg i hjel.  

4. Heidi og Patrick. 
Benkeplata i støyp sprakk, så vasken ble utenom. Ble OK. Fikk ikke montert på vann, og selv om det er en bagatell, så ble de således ikke ferdige. Utekjøkkenet ellers var bra. Fin farge. Steintrappa ble også bra, men bedet ble kaotisk og for stort. Det vil bli overgrodd.  

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (2 timer siden):

Dagens episode, spoiling av vinnere og min rangering: 

  Skjul innhold

1. Eli og Benjamin. 
Laget to kjøkkendeler. Et hovedkjøkken og en benk til pizzaovnen. Og begge delene ble svært bra. Så forseggjort på en profesjonell måte. Lars var kokfornøyd, og det forstår jeg godt. Og stylingen var enkel på en positiv måte, men Aina savnet benkeplass rundt pizzaovnen. Jeg synes plasseringen av steinbedet ble litt for “sentralt” ved siden av plattingen, men likevel et nett og fint bedd som man lett kan vedlikeholde, og Finn var fornøyd.  

Vinner også gullhammeren. Fortjent, for de leverte det beste utekjøkkenet, og det var vel ingenting å sette fingern på.  

2. Leona og Håvard. 
Grønt utekjøkken. Skjønner ikke helt hvorfor de gikk for grønt, men Aina var begeistret. Tar en del snarveier i snekkerarbeidet, herav på skapdørene og med benkeplata, og malte ikke inni utekjøkkenet, men utekjøkkenet så veldig bra ut. Gjæringene fikk de også til, selv om det kostet mye tid. Steintrappa ble fin, og bedet var også bra, men synes det ble for voldsomt. 

3. Herman og Petter. 
Benkeplata i støyp ble bra, men hadde sprukket ved vasken. Gikk for plater på dørene, og det var ikke fullt så greit. Særlig siden de har boret hull for håndtakene. Platene vil suge i seg vann. Kjøkkenet ellers ser bra ut, og har mange fine detaljer. Aina i ekstase over stylingen, selv på bordet som ikke har noe med ukesprosjektet å gjøre. Steinbedet ser veldig bra ut, men er upraktisk og vil bli overgrodd med tid og stunder. Med mindre de skal luke seg i hjel.  

4. Heidi og Patrick. 
Benkeplata i støyp sprakk, så vasken ble utenom. Ble OK. Fikk ikke montert på vann, og selv om det er en bagatell, så ble de således ikke ferdige. Utekjøkkenet ellers var bra. Fin farge. Steintrappa ble også bra, men bedet ble kaotisk og for stort. Det vil bli overgrodd.  

 

Ja. Enig.

Ikke stor mer å si denne sesongen.

:tellesauer:

Jeg liker best stilen til Eli og Benjamin ute, veldig behagelige farger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale utekjøkken uke:

Spoiler

Jeg synes ikke det er like gøy å se denne sesongen, så jeg hoppet meg frem til dommer gjennomgangen og så frem til hvem så ble vinner 😅

 

Jeg er enig i de som vant, var det jeg likte best.

Og så bare masse nagativitet, har nok stått opp på feil fot i dag 😅 dagens utblåsning, ikke behov for andre å lese 😅

Men jeg har aldri forstått dette med utekjøkken. Hva er greia liksom. Jeg ville faktisk ikke ha valgt å stå der ute å lage mat, når kjøkkenet er noen få meter lengre borte. Personlig ville jeg ikke beholdt mye av disse idiotiske ukesoppdragene 😅 beklager å måtte si det.

Og steinbed. Det blå laget som vant var de eneste som hadde noe som så pent ut. De andre lagene sine bed så ut som noen hadde dumpet et hav av steiner der, som noen hadde glemt å rydde bort 😬 det så skikkelig rotete ut, og jeg ville aldri ha hatt hagen min seende slik ut 😅

Ja kjenner jeg blir litt mer irritert for hvert år over disse ukesoppdragene som jeg føler bare blir noe «dritt» de må lage for å vinne. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi og Patrick, ja, hva skal man si, synes synd på Heidi, hun står på og snekrer, tenker, gjør alt egentlig mens Patrick bare står og ser på. 🙄 Iritterer meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (4 minutter siden):

Heidi og Patrick, ja, hva skal man si, synes synd på Heidi, hun står på og snekrer, tenker, gjør alt egentlig mens Patrick bare står og ser på. 🙄 Iritterer meg.

Jeg leste i ei avis at det ble slutt mellom de etter sommerhytta….og det kan jeg godt forstå. Begge er jo så ubesluttsomme, de klarer ikke å komme i gang pga de klarer ikke se for seg hvordan de vil ha det. Også står den ene og venter på at den andre skal ta føring. Heidi uttalte jo også i begynnelsen at hun kunne ønske de hadde hatt en byggleder, og at Patrick var mere handy. Ser heldigvis ut til at hun har innsett at hun selv må ta mere styring for å komme i mål

Jeg synes det er rart at de ikke begynte å forberede seg da de fikk vite at de skulle være med på sommerhytta med å legge planer for hvilke farger, gulv, type stil de ville gå for, lage seg ett vision-board. Googlet hyttefeltet for å se hvilken type hytte. Håvard og Leona fikk jo heller ikke til å kople på vannet riktig, så de spurte om hjelp. Der kunne jo Heidi og Patrick ha gjort også, men det ramlet de ikke inn engang

Sånn som med den fuglekassen; de sto jo halve tiden å klødde seg i hodet. Fuglekasser snekrer man jo på barneskolen.

Får nesten vondt av de

Ser heldigvis ut som at Heidi har skjønt at hun må ta kontroll og steppe opp. Samtidig så jobber Patrick godt når han er alene, så mulig det er mangel på selvtillit 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 11.5.2023 den 18.42):

Dagens episode, spoiling av vinnere og min rangering: 

  Skjul innhold

1. Eli og Benjamin. 
Laget to kjøkkendeler. Et hovedkjøkken og en benk til pizzaovnen. Og begge delene ble svært bra. Så forseggjort på en profesjonell måte. Lars var kokfornøyd, og det forstår jeg godt. Og stylingen var enkel på en positiv måte, men Aina savnet benkeplass rundt pizzaovnen. Jeg synes plasseringen av steinbedet ble litt for “sentralt” ved siden av plattingen, men likevel et nett og fint bedd som man lett kan vedlikeholde, og Finn var fornøyd.  

Vinner også gullhammeren. Fortjent, for de leverte det beste utekjøkkenet, og det var vel ingenting å sette fingern på.  

2. Leona og Håvard. 
Grønt utekjøkken. Skjønner ikke helt hvorfor de gikk for grønt, men Aina var begeistret. Tar en del snarveier i snekkerarbeidet, herav på skapdørene og med benkeplata, og malte ikke inni utekjøkkenet, men utekjøkkenet så veldig bra ut. Gjæringene fikk de også til, selv om det kostet mye tid. Steintrappa ble fin, og bedet var også bra, men synes det ble for voldsomt. 

3. Herman og Petter. 
Benkeplata i støyp ble bra, men hadde sprukket ved vasken. Gikk for plater på dørene, og det var ikke fullt så greit. Særlig siden de har boret hull for håndtakene. Platene vil suge i seg vann. Kjøkkenet ellers ser bra ut, og har mange fine detaljer. Aina i ekstase over stylingen, selv på bordet som ikke har noe med ukesprosjektet å gjøre. Steinbedet ser veldig bra ut, men er upraktisk og vil bli overgrodd med tid og stunder. Med mindre de skal luke seg i hjel.  

4. Heidi og Patrick. 
Benkeplata i støyp sprakk, så vasken ble utenom. Ble OK. Fikk ikke montert på vann, og selv om det er en bagatell, så ble de således ikke ferdige. Utekjøkkenet ellers var bra. Fin farge. Steintrappa ble også bra, men bedet ble kaotisk og for stort. Det vil bli overgrodd.  

 

Signerer 100% denne! 🙏🏻

Tenker Heidi og Patrick blir hengende veldig etter resten nå fremover. Som de sa at fra uke 4 skyter virkelig utvikling fart. De er jo milevis unna på kompetanse, kreativitet og besluttsomhet. Hvis alle de 3 er mangelvare må Sommerhytta bli lite h*** å være med på. 🙈

Det steinbedet de laget, eller steinbruddet som faktisk autokorrekturen min ville skrive, det var trasige greier. 
 

Denne uken så følte jeg det ble vist veldig lite av Eli og Benjamin sitt bed, og delvis kjøkken og. Sammenlignet med de andre parene. Så når vi fikk se ferdig resultat var deres det som var mest overraskende for meg. Mulig jeg har vært uoppmerksom og scrolle for mye på tlf når jeg så på. 😅

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premieverdien har sunket 50 000 i verdi denne uken?😂 Ref. Dagens episode hvor det vanlige segmentet hvor premien presenteres kommer og programlederen sier hytte til verdi av 2 950 000 og ikke 3 000 000.. 

Men når det er sagt, kan hende det bare er en presisering av hytteverdien, og at samlet premie som vinnerne får er 3 mill fordi det inkluderer gavekortet/varer til en verdi av 50 000 fra Bohus? (Som ikke leveres av de som gir hytten?). 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner de gode gamle sesongene. Typ sesong 2 og 3. 

Der de måtte jobbe pokker meg døgnet rundt, for å få ting til å gå. De jobbet jo gjerne hele natten, å sov få timer.

De måtte tilogmed kle en yttervegg. Gipsing av vegger, legging av tak, listing, montere dører osv. 

 

Nå fargelegger de veggen, også er resten ferdig. De får vel ikke lov å jobbe natten?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å se deltakerne male er verre enn å se maling tørke, herlighet så kjedelig! Håper virkelig neste sesong tar seg opp. Tenk om vi kan få en sesong med folk som har pussa opp litt før, så kan det bli litt "ekte" konkurranse og mindre ødelegging av bra plank. Så blir vi seerne kanskje ekte inspirert til å dra innom sponsorene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det litt i går men slik som Patric og hun dama, hvorfor melder en seg på i det hele tatt når en veit at en kan absolutt null om det. Evnt så må dei ha klippet det til så det ser slik ut.

Blir litt som dei tvillingene for ett par år siden, en veit jo fra første programmet at det er helt umulig at en skal vinne

Endret av rfa
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaki skrev (1 time siden):

Å se deltakerne male er verre enn å se maling tørke, herlighet så kjedelig! Håper virkelig neste sesong tar seg opp. Tenk om vi kan få en sesong med folk som har pussa opp litt før, så kan det bli litt "ekte" konkurranse og mindre ødelegging av bra plank. Så blir vi seerne kanskje ekte inspirert til å dra innom sponsorene også. 

Enig! Det må være mye mindre butikk i sponsing på slike sesonger som denne. Jeg blir NULL inspirert! 
Maling og uteområder får altfor mye tid, det virker som de bare må fylle opp så det blir nok å gjøre disse ukene. Ettersom hyttene egentlig er nesten ferdige. 
 

Det blir gørr å se på iallefall. 🆘

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

anonyma123 skrev (2 timer siden):

Enig! Det må være mye mindre butikk i sponsing på slike sesonger som denne. Jeg blir NULL inspirert! 
Maling og uteområder får altfor mye tid, det virker som de bare må fylle opp så det blir nok å gjøre disse ukene. Ettersom hyttene egentlig er nesten ferdige. 
 

Det blir gørr å se på iallefall. 🆘

Altså, kunne de ikke heller holdt på i færre uker, istedenfor å ha slike tulleoppgaver som denne uken? Her skal de altså male en ferdig grunnet hytte. Og så skal de pusse opp en stol, og innrede en bod. Og "ramme inn hagen" . 

Forrige uke skulle de bygge et unødvendig utekjøkken og lage et steinbed. 

Uken før var det soverom og "støp i hagen". 

Mens drivhuset denne gangen kom ferdig bygget, og skulle plasseres og plantes i. (Det var jo mye kulere når de kunne bygge drivhus selv, eller kjøpe et og sette opp. ) Tenk om de heller kunne hatt litt mer individuelle forskjeller på det? Som i det minste var litt interessant. 

Slik som det er nå, så blir det jo mer og mer interiør og pynt og fargevalg, og snekring av hjemmelagede møbler,  og mindre og mindre "hyttebygging". 

De har jo bitte-bitte små hager. og det meste har de jo fylt med platting. Så det er jo veldig begrenset hva de har igjen av uteplass å bruke. 

Og siden alle har gavekort i samme møbel/interiør butikk, begrenser jo nesten alle kjøp seg til utvalget i denne butikken. (Og blir dermed ennå mindre basert på det enkelte pars smak, ettersom utvalget er begrenset.) 

 

Om de absolutt skulle hatt sånn "hageprosjekt", så burde de jo hatt oppgaven "bygge hagemøbler", 

Det hadde jo vært mye bedre med færre uker, mer konkrete prosjekter, og mindre "tulleoppgaver" som til slutt avgjorde hvem som vant hytta. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rfa skrev (4 timer siden):

Tenkte på det litt i går men slik som Patric og hun dama, hvorfor melder en seg på i det hele tatt når en veit at en kan absolutt null om det. Evnt så må dei ha klippet det til så det ser slik ut.

Blir litt som dei tvillingene for ett par år siden, en veit jo fra første programmet at det er helt umulig at en skal vinne

Vet ikke med deltakerene her, men mange som er med på reality bare søker generelt etter å få være med på hva som helst, evt. Søker på typ Farmen, får avslag, for så å bli castet til et annet program.

Det er derfor man ser deltakere i ulike konsept som knapt vet hva programmet handler om.

Impulsive, eventyrlystne, oppmerksomhetsøkende, naive etc. etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud nåde meg for en fjasete og unødvendig episode i dag. Bare prating i sync, kaffedrikking, kakekonkurranse, kakespising, besøk, omvisning og sentimental piss, med litt hagearbeid på slutten.

Dårligste episoden ever. Snakk om å kaste bort 43 minutter på ingenting.

Nå må bad, kjøkken og stue komme slik at vi får noe å se på, og uteområdet må nedprioriteres. Hittil skulle man tro det var Finn som hadde produsert og regissert sesongen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...