Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

INGEN SPOILING - TRÅDEN FØLGER SENDINGENE PÅ LINEÆR-TV - KOMMENTARER FØR DEN TID MÅ SKRIVES INNI SPOILERTAG!

Deltakerpar:

1) Eli Rebekka Haugen (24) og Benjamin Martinsen (25)
Relasjon: Kjærester og samboere.
Bosted: Oslo. Eli er fra Trondheim og Benjamin er fra Drøbak.
Eli studerer grafisk design og jobber som servitør, mens Benjamin driver et eget grafisk design-firma sammen med en kompis.

2) Herman Winger Ramm (32) og Petter Nohr (33)
Relasjon: Bestevenner.
Bosted: Oslo.
Herman er kreatør og tekstforfatter i et reklamebyrå og Petter jobber som administrasjonskoordinator.

3) Leona Halset Williams (27) og Håvard Skille Midtgård (23)
Relasjon: Kjærester og samboere.
Bosted: Drammen.
Leona er barnehagelærer og Håvard er kjøkkenselger.

4) Heidi Stangjordet (28) og Patrick Gjertsen Hernæs (27)
Relasjon: Kjærester og samboere.
Bosted: Hamar.
Begge jobber i barnehage – Patrick som pedagogisk leder og Heidi som fagleder.

https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-arets-sommerhytta-par/15560648/

Finn og Aina er dessverre ikke skiftet ut og Lars fortsetter, men Cathrine Fossum er ny programleder.

Sesongstart mandag 24. april. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innspillingen skjer på Myllatunet i Nordmarka i Lunner Kommune.

Et kjapt googlesøk viser at årets hytter er identiske fjorårets hytter, bare litt større og med et ekstra moment, en utebod, på siden: 

https://www.myllatunet.no/hyttene

https://www.myllatunet.no/bilder

Sommerhytta-tomtene: https://www.myllatunet.no/tomtekart

Prisen på hyttene skal ligge rundt 3 000 000,-, som i år også høres mye ut. 

Endret av Ctrl
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off. Hadde håpet på mer sommerlige og koselige hytter. Like sterile og kjedelige som i fjor altså. Og programmet burde skifte navn.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes heller ikke fjorårets hytter var noe særlig. De var veldig små (vanskelige å møblere) og ukoselige, og lå veldig tett på hverandre. Ikke noe jeg ville valgt, men greit nok. I fjor var jeg endelig fornøyd med vinnerne (i motsetning til far-datter-vinnerparet året før). Spent på hvordan det blir i år. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hyttene var ikke noe fine. Og heller ikke fin beliggenhet

Sommerhytte er for meg ei hytte som ligger ved sjø eller et vann og gir rom for bading, fisking, båtliv..

Og den hytta som var avbildet; et kott uten vind med ei seng og ei skyvedør på stueveggen? Er det i det hele tatt godkjent som soverom? Det var jo mindre enn en sovealkove; akkurat plass til senga. Må bli veldig varmt og klamt å sove inni det hullet i veggen når man drar igjen skyvedøra for litt privatliv. Er jo samme temperatur der som på stua, uten mulighet for å lufte

Har det noengang skjedd at noen har trukket seg etter å ha fått sett hyttene og hyttefeltet? Akkurat her hadde jeg trukket meg hadde jeg vært deltager og fått sett hytta og hyttefeltet. Jeg hadde ikke ville hatt hytte der. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om noen som har trukket seg, men uansett om man liker hytta eller ikke får man jo en hytte til flere millioner som man kan gjøre som man vil med. Flere av de tidligere vinnerne har jo solgt hytta i etterkant, så det er tydelig at ikke alle er med fordi de absolutt vil ha akkurat den hytta på det stedet, men heller fordi de har en sjanse til å vinne noe verdifullt for 10 ukers arbeid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Halvannen uke til det starter! 😁 

TV2 har i sine teasere som vanlig røpet en del hvordan ett eller to par får det. Så allerede da at ett par har levert min hyttestil, uten at jeg vet hvem det er, så det blir bra. Dessverre vet jeg at Aina ikke liker denne hyttestilen, og Finn ofte følger etter Aina, så det paret vinner sikkert ikke. 

Er spent på hvem som går for brunt i år, og om dette fortsatt er "tingen" for Aina eller ikke. Man vet jo ikke... 

Skulle ønske dette med stil var mer planlagt og sammensatt. F.eks at produksjonen sydde sammen 10 type stiler som deltakerne kunne velge mellom, og så var deltakernes oppgave å innfri disse spesifikke selvvalgte stilene med tanke på interiør, farger, materialer osv for hytta. Sånn kunne vi kanskje fått flere forskjellige type stiler og mer inspirasjon, samt en mer objektiv dømming i konkurransen, istedenfor å høre hva dommerne selv mener basert på hvem de dømmer. Stiler som kunne vært: Skog, eksotisk, naust, eksklusivt, industriell, moderne, rustikk, skandinavisk, shabby og ton-i-ton. Som eksempel..

Jaja. Det blir vel sikkert både underholdende og frustrerende uansett 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig stilene har vært veldig kjedelige de siste sesongene. Jeg er rett og slett ikke noe glad i brunt, beige og svart. Det var mer variasjon og mer fargebruk i de tidligste sesongene og jeg husker fremdeles den fine sommerlige hytta til vinnerne i 2017.

Jeg er heller ikke noe glad i Aina og stilen hennes og må innrømme at jeg skulle ønske de kunne byttet henne ut med en annen. :sjenert: Og så synes jeg det er altfor mange hageprosjekter. De har jo bare en ørliten hageflekk og det er helt unødvendig å fylle den med alle mulige rare greier bare for at Finn ikke skal ha for lite å gjøre. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frustrerende at de ikke kan bytte ut Aina og Finn, det blir nok en sesong med «la oss prøve å finne ut hvilken stil Aina og Finn liker, så vi har en sjanse på hammeren dere», og det blir kjedelig, lite hjemmekoselig, og lite fokus på personlig stil.

Jeg kommer til å se på, jeg kommer til å klage sikkert hver uke 😅😂 Særlig om de skal presse like mye utearbeid inn på nesten like lite område som forrige gang. Men det er jo litt underholdende tv, så jeg følger jo med, uke for uke 😅 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (På 13.4.2023 den 15.52):

Det er frustrerende at de ikke kan bytte ut Aina og Finn, det blir nok en sesong med «la oss prøve å finne ut hvilken stil Aina og Finn liker, så vi har en sjanse på hammeren dere», og det blir kjedelig, lite hjemmekoselig, og lite fokus på personlig stil.

Jeg kommer til å se på, jeg kommer til å klage sikkert hver uke 😅😂 Særlig om de skal presse like mye utearbeid inn på nesten like lite område som forrige gang. Men det er jo litt underholdende tv, så jeg følger jo med, uke for uke 😅 

Ble dette filmet før Finn ble syk da siden han skal være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligvenn2.0 skrev (2 minutter siden):

Ble dette filmet før Finn ble syk da siden han skal være med?

Jeg vet ikke når han ble syk, men generelt er dette filmet i 2022 i en gang. Tror det er filmet på høsten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke når han ble syk, men generelt er dette filmet i 2022 i en gang. Tror det er filmet på høsten en gang.

Okei, tror det var i fjor høst han ble syk.🤔 Litt usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hemmeligvenn2.0 skrev (28 minutter siden):

Okei, tror det var i fjor høst han ble syk.🤔 Litt usikker

Jeg mener de spiller inn denne serien på våren/sommeren året før den sendes på tv.

Innspillingen til sesong 8 starter nå i april og avsluttes i juli.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Oida sier pleier de å spille det inn på våren året før det sendes (så vinnerne må vente lenge før de kan bruke hytta si). Du kan se det på klærne deres. I starten går de i vinterjakker og luer og ettersom ukene går blir det mindre og mindre klær.

Finn Schjøll fikk slag i februar i år så det påvirker ikke årets sesong, men det kan jo tenkes at det påvirker neste års sesong siden det blir filmet på våren (dog var han vel tilbake på jobb ganske raskt tror jeg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag braker det løs! 😋 Er dere klar for en ny sesong med inspirasjon, frustrasjon, uenigheter, dårlig klipping, god underholdning, ymse dømming, god dømming, latterliggjørende bakgrunnsmusikk, intetsigende konkurranser, kjærlighet, vennskap og feil vinner? :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (12 minutter siden):

På mandag braker det løs! 😋 Er dere klar for en ny sesong med inspirasjon, frustrasjon, uenigheter, dårlig klipping, god underholdning, ymse dømming, god dømming, latterliggjørende bakgrunnsmusikk, intetsigende konkurranser, kjærlighet, vennskap og feil vinner? :D 

FÅ.DET.PÅ!!!!!! 🎉🎉🎉🎉🎉

🤣🤪🤣🤪

Jeg blir for engasjert av det programmet. 🙈

Jeg håper hvert år på nye dommere, men men, det blir vel den som treffer Aina sin stil best som får hennes hammer som vanlig. Og de Finn kommer best overens med og som han liker best. Og hagen skal vel fylles opp til randen med alt mulig tøys og tull. Og hyttene er like de i fjor, som er helt krise planløsningsmessig. Hyttefeltet vet jeg ikke så mye om? Deltakerne virker fine, gleder meg til å følge dem! Av spoilerne TV2 har lagt ut så virker som noen har en god helhetlig stil hvertfall, folk har kanskje gjort litt mer research og forberedt seg bedre i år. At hyttene er like de i fjor kan årets deltakere også dra nytte av. Det er vel ingen som kommer til å lage en scene i stuekroken i år...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Så første episode i dag. Synes det var ganske kjedelige greier, men likte Cathrine Fossum i programlederrollen. Hyttene er jo så å si identiske som fjorårets. Kunne de ikke ha funnet et mer spennende hyttefelt?

Jeg kommer nok bare til å se ukesfinalene. For min del ville det vært mye mer interessant å se deltakere med et større aldersspenn og litt mer variasjon i relasjonene. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo tidligere, og med rette, fått mye kritikk for at deltagerne har hatt svært ulikt utgangspunkt hva gjelder ferdigheter. Hvis det skal være mulig å ha en konkurranse hvor alle stiller noenlunde likt tror jeg nok ikke det kan være nevneverdig aldersspenn, rett og slett fordi man med alderen naturlig opparbeider seg en del kunnskap og erfaring gjennom diverse oppussing og hjemmeprosjekter. Derfor må nødvendigvis alle enten være unge eller 40+, og siden sistnevnte ofte har hytte selv fra før av blir det naturlig at valget faller på unge deltagere. Vi har jo sett tidligere at det så godt som alltid er de med erfaring som vinner (unntaket er vel Øyunn og Levi) og det gjør konkurransen og programmet veldig lite spennende så jeg foretrekker at de ofrer aldersspenn mot jevnere konkurranse.

Jeg er ellers også usikker på om jeg skal følge med på alle dagene, det går tross alt ganske tregt, men vi får se. Det avhenger litt av hvor interessante deltagerne er og hva som er ukens prosjekt. Jeg synes hage er det klart minst interessante, ikke hjulpet av at de bare har en ørliten flekk som Finn på død og liv skal presse mest mulig inn på. Siden han er fast dommer er de jo nødt til å ha et uteprosjekt hver uke og hageflekken blir bare mer og mer stappfull. Jeg synes personlig det hadde vært bedre om han ikke var fast inventar, men heller kom innom for 1-3 hageprosjekter. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (På 24.4.2023 den 12.42):

De har jo tidligere, og med rette, fått mye kritikk for at deltagerne har hatt svært ulikt utgangspunkt hva gjelder ferdigheter. Hvis det skal være mulig å ha en konkurranse hvor alle stiller noenlunde likt tror jeg nok ikke det kan være nevneverdig aldersspenn, rett og slett fordi man med alderen naturlig opparbeider seg en del kunnskap og erfaring gjennom diverse oppussing og hjemmeprosjekter. Derfor må nødvendigvis alle enten være unge eller 40+, og siden sistnevnte ofte har hytte selv fra før av blir det naturlig at valget faller på unge deltagere. Vi har jo sett tidligere at det så godt som alltid er de med erfaring som vinner (unntaket er vel Øyunn og Levi) og det gjør konkurransen og programmet veldig lite spennende så jeg foretrekker at de ofrer aldersspenn mot jevnere konkurranse.

Jeg er ellers også usikker på om jeg skal følge med på alle dagene, det går tross alt ganske tregt, men vi får se. Det avhenger litt av hvor interessante deltagerne er og hva som er ukens prosjekt. Jeg synes hage er det klart minst interessante, ikke hjulpet av at de bare har en ørliten flekk som Finn på død og liv skal presse mest mulig inn på. Siden han er fast dommer er de jo nødt til å ha et uteprosjekt hver uke og hageflekken blir bare mer og mer stappfull. Jeg synes personlig det hadde vært bedre om han ikke var fast inventar, men heller kom innom for 1-3 hageprosjekter. 

Ja, jeg kjenner til og skjønner absolutt begrunnelsen for å velge ut deltakerne slik de gjør. Jeg synes bare det blir så kjedelig og langdrygt å se på.

Jeg skulle ønske at de i hvert fall ett år kunne åpne opp for at alle deltakerne kunne ha masse oppussingserfaring og var skikkelig dyktige på det. Da hadde vi sluppet å se all knotingen og alt materiale som går til spille - og jeg kunne fått tips og inspirasjon fra dag 1,og sikkert lært mye. Men det er meg, da🙈 Skjønner at dette ikke er konseptet pr. i dag, og at nå vektlegges det at deltakerne skal bli dyktigere utover i serien.

Endret av skravlus
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...