Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Synes i utgangspunktet konseptet er gøy og underholdene å se på. Men, for min del blir det hele litt ødelagt av Aina.

Hun er veldig lite objektiv når oppdrag skal bedømmes. Skal du vinne noe, må du har hennes stil, hvis ikke er det døfødt. 

Liker bedre snekkeren, som bedømmer arbeidet som er gjort utfra et faglig ståsted, ikke om han liker profilerte eller glatte lister.

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig angående Aina. Vi skjønner jo at dommernes smak teller en del, men hun er altfor subjektiv. Det er mye mer interessant å se deltagerne utvikle sin egen stil i stedet for at alle velger Ainas for å kunne vinne. Jeg liker ikke stilen hennes heller så det gjør jo ikke at jeg får noe bedre syn på henne. Programmet kunne rett og slett trengt litt nye impulser og en dommer som klarer å anerkjenne og berømme helhetlige og harmoniske stiler selv om de ikke hadde valgt dem i eget hjem. (Og er det bare jeg som irriterer meg over hennes stadige bruk av ordet "stofflighet"? :sjenert:)

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg- synes dommerne er helt ok. De skaper engasjement - det motsatte er ikke noe for meg😀det j ikke setter så stor pris på er hvis deltakerne er på samme alder. Men jeg gir programmet en sjanse - det er bare å finne fram kaffekoppen og strikketøyet 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første episode: 

Spoiler

Da var vi i gang. :) 

Disse caravan-kube-hyttene erstusselige og tamme. Kjedelig at vi fikk dem i år igjen. Og boden var jo enorm i forhold til hytta. Utrolig plassoppslukende. Ville heller ha forlenget selve hytta utover i boden. Hadde blitt en helt annen hytte med noen kvm ekstra både i bredde og høyde. 

Førsteinntrykket var at parene virker sukkersøte, så dette blir nok en venne- og kjærlighetssesong med mye klisj. 

Lars vektlegger nøyaktighet.
Aina skulle ikke vektlegge trender, men farger og fargekoordinering, god funksjon og at deltakerne fulgte stilretningen.
Finn vektlegger det å dra naturen rundt (granskog) til hytta, og ønsket seg store bed, og ikke små bed.
Så får vi se om dommerne følger dette opp, da...

Plasseringen til blå hytte skilte seg veldig ut med hjørnetomt på rett side og utsikt. Så alle ønsket blå hytte. Takstmessig tror jeg blå hyttes plassering utgjør mye også. Så da blir det en stressende konkurranse av det når premien er såpass eksklusiv.
Vinnerne ble Eli og Benjamin, som valgte blå hytte.
Nr 2 ble Herman og Petter, som valgte grønn hytte.
Nr 3 ble Leona og Håvard, som valgte gul hytte. 
Og Heidi og Patrick fikk rød hytte.

Ukesprosjektet var platting og drivhus.

Cathrine Fossum var strålende. Hun har et fantastisk vesen. Kommer ikke til å savne Guri Solberg. Garantert.

 

Endret av Ctrl
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (8 timer siden):

De har jo tidligere, og med rette, fått mye kritikk for at deltagerne har hatt svært ulikt utgangspunkt hva gjelder ferdigheter. Hvis det skal være mulig å ha en konkurranse hvor alle stiller noenlunde likt tror jeg nok ikke det kan være nevneverdig aldersspenn, rett og slett fordi man med alderen naturlig opparbeider seg en del kunnskap og erfaring gjennom diverse oppussing og hjemmeprosjekter. Derfor må nødvendigvis alle enten være unge eller 40+, og siden sistnevnte ofte har hytte selv fra før av blir det naturlig at valget faller på unge deltagere. Vi har jo sett tidligere at det så godt som alltid er de med erfaring som vinner (unntaket er vel Øyunn og Levi) og det gjør konkurransen og programmet veldig lite spennende så jeg foretrekker at de ofrer aldersspenn mot jevnere konkurranse.

Jeg er ellers også usikker på om jeg skal følge med på alle dagene, det går tross alt ganske tregt, men vi får se. Det avhenger litt av hvor interessante deltagerne er og hva som er ukens prosjekt. Jeg synes hage er det klart minst interessante, ikke hjulpet av at de bare har en ørliten flekk som Finn på død og liv skal presse mest mulig inn på. Siden han er fast dommer er de jo nødt til å ha et uteprosjekt hver uke og hageflekken blir bare mer og mer stappfull. Jeg synes personlig det hadde vært bedre om han ikke var fast inventar, men heller kom innom for 1-3 hageprosjekter. 

Han daddyen med datter som vant i forfjor hadde heller ikke erfaring. 😏 *kremt*

Påsto daddyen.., men snekker Lars sa at daddy var på samme nivå som han selv, så... *kremt* 🤫

Kom frem ganske mye etterhvert da, men hyssssj om det.

Endret av Blåttvann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (39 minutter siden):

Han daddyen og datter som vant i forfjor hadde heller ikke erfaring. 😏

Sa han da.., men snekker Lars sa at daddyen var på samme nivå som han selv. Så... 🤫

Kom frem ganske mye etterhvert da, men pytt pytt. 

Jo, faren hadde masse erfaring og var den som gjorde nesten alt arbeidet. Man kunne jo se på finaleoppgavene at datteren, etter 10 uker med hytteoppussing, ikke en gang kunne holde en hammer ordentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (34 minutter siden):

Jo, faren hadde masse erfaring og var den som gjorde nesten alt arbeidet. Man kunne jo se på finaleoppgavene at datteren, etter 10 uker med hytteoppussing, ikke en gang kunne holde en hammer ordentlig.

Jeg var ironisk, derfor de lure smileyene. 😉 Endret innlegget nå for å få det bedre frem.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som syns det virker kjedelig med kun unge par? Noen av de var jo helt ferske par også, nyforelska sa et av de. Da syns jeg heller langvarige og stabile par burde få hyttesjansen enn noen som kanskje ikke overlever forholdet så fort nyforelskelsen har lagt seg.. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (10 timer siden):

Jeg var ironisk, derfor de lure smileyene. 😉 Endret innlegget nå for å få det bedre frem.

Haha, gikk rett over hodet på meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (7 timer siden):

Bare meg som syns det virker kjedelig med kun unge par? Noen av de var jo helt ferske par også, nyforelska sa et av de. Da syns jeg heller langvarige og stabile par burde få hyttesjansen enn noen som kanskje ikke overlever forholdet så fort nyforelskelsen har lagt seg.. 

 

Ja, jeg synes de godt kunne hatt et program med eldre og litt mer erfarne par (som ikke har hytte selv). Med en blanding av unge og middelaldrende/eldre tror jeg fort blir urettferdig. Øyunn og Levi endte jo forholdet kort tid etter sommerhytta, så regner med den raskt ble solgt. Og de som vant i fjor skulle jo også selge sin. Med andre ord er det flere av vinnerne som strengt tatt ikke skal kose seg i sin egen hytte, men heller ser på premien som noen gratis millioner.

Ellers synes jeg parene i går var ok, men litt kjedelige foreløpig. Det er jo bare første program så litt tidlig å si. Men jeg irriterte meg nok en gang av hvor små og upraktiske hyttene er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (7 timer siden):

Bare meg som syns det virker kjedelig med kun unge par? Noen av de var jo helt ferske par også, nyforelska sa et av de. Da syns jeg heller langvarige og stabile par burde få hyttesjansen enn noen som kanskje ikke overlever forholdet så fort nyforelskelsen har lagt seg.. 

 

Enig. Savner spredning i alder. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (7 timer siden):

Bare meg som syns det virker kjedelig med kun unge par? Noen av de var jo helt ferske par også, nyforelska sa et av de. Da syns jeg heller langvarige og stabile par burde få hyttesjansen enn noen som kanskje ikke overlever forholdet så fort nyforelskelsen har lagt seg.. 

 

Enig!

Det har jo faktisk kommet fram at de "nyforelskede" (de hadde vært sammen i 2 år og samboere 1,5 år) har gått fra hverandre.

https://www.dagbladet.no/kjendis/roper-brudd-for-premieren/79073828

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig Brokeback Mountain-vibber av de kompisene. De ser omtrent like kjærlig på hverandre som det nyforelskede paret. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra vi er i gang! 

Hyttene er en tragedie. Jeg savner Lyseren! Jada hyttene var ikke helt like, og de hadde forskjellige fordeler og utfordringer rundt, men det var et langt hyggeligere område! Disse fuglekassene tett inntil hverandre er bare stress… 

Parene er greie de. Men i år som i fjor er det ikke så lett å skille dem. Gutta går bra, og det ene paret har en trønder, men ellers blir det veldig likt. Jeg har satt pris på at de tidligere om årene har hatt litt større aldersspenn og sammensetninger. Anna gav Kurt hard konkurranse for et par år siden, så det trenger ikke gå på alder. Tvillingene var jo og en del eldre, men fullstendig håpløse. Så det går nok mer på å være praktisk anlagt og være nøyaktig enn hvor lenge man har levd, selv om antall leveår øker sannsynligheten for at man har gjort ting. 

Jeg tror jeg ville valgt rød hytte før grønn 🤔 Blå var jo et soleklart førstevalg. Men håper de har redusert antall oppgaver i «Hagen» i år, det er jo knapt noe hage! 

Nei, savner Lyseren… Eller kanskje de kunne tatt i bruk noe mer av landet vårt snart, det trenger jo ikke å være i umiddelbar nærhet av Oslo.. 

Cathrine var så lik Guri at jeg merka ikke så stor forskjell. Kjenner jeg ikke egentlig er spent på Aina i år, jeg regner med hun er nøyaktig som de forrige årene. Så spørs det hvem det er som går for (etter mitt syn) kjipe grå/brun-farger i år.. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de skal droppe det at man kan vinne snekker. Spesielt når snekkerens arbeid blir vurdert av Lars og det blir gullhammer pga det. Skjer for ofte.

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å være i gang med ny sesong og blir gøy å se hvordan hyttene blir hos deltakerne. Det er for tidlig å utpeke favoritter men dessverre sank det «nyforelskede» paret litt i mine øyne da jeg leste her at de ikke er sammen mer. Da blir det liksom litt vanskelig å heie hyttedrømmen deres frem?

Jeg håper at konkurranseinstinkt-paret klarer å levere, det er ikke noe som er mer pinlig enn de som blir irritert av å tape men som likevel ikke har klart å gjøre noe bra. Kronglete skrevet men håper bare de lever opp til de forventningene de har satt! Hjelper ikke bare være glad i å vinne, det må presteres også.

Så glad for ny programleder men stakkars Cathrine, hun så skikkelig kald ut i første episode?😅 Hvorfor ikke ta på jakke m, som dommerne og de fleste deltakere om jeg ikke husker feil!

Er det forresten flere enn meg som syns det er litt rart at de ikke er «flinkere» på den første oppgaven der de må tilpasse huset for å passe inn på tavlen? Det har vel vært samme oppgave hver bidige sesong! Vet ikke om målene er de samme men jeg hadde iallefall øvd meg  godt på forhånd på den oppgaven (hvordan måle, kommunisere, utføre)!! Kan selvsagt hende at de har øvd da, og alt blir glemt med en gang det er alvor🙈😅 (som jo er forståelig nok!).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje ikke spoiler egentlig, men kommentar til ukeskonkurranse (generelt) basert på onsdagens konkurranse. Skriver ikke noe om hvem som vant den.

Spoiler

Syns det er så irriterende når de har sånne type «quiz»-oppgaver at de ikke går igjennom/viser fasiten? Både for deltakerne og seerne! Syns det hadde vært gøy å se hva som var hva av grønnsakene, hva lagene tok riktig/feil. Det er 4 episoder i uken, de må klare å finne plass til 1-2 min til dette. 
 

Filming og klipping av konkurransen var for øvrig helt kaotisk (tror de prøvde å fremstille det som kaos også så..), men iallefall ikke så lett å se hva de plukket og utvalget de kunne plukke fra. 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Enig med Mperle over. Dagens konkurranse var for den objektive seer helt grusom å se på. 

Ellers begynner ting å ta form, og det er artig å se. 

Synes Heidi og Patrick har gjort det vanskelig for seg selv med å legge terrassebordene i forskjellige retninger for å skape områder. Synes egentlig ikke det ble så fint. Neppe verd den ekstra jobben, og feil prioritering i 1. uke. For øvrig synes jeg stemningen mellom de to som par virker klein og påtatt. Mulig det er kameraene og debut på TV som gjør det så stivt, vet ikke.

Leona er virkelig søt. Og hun ser så snill ut på TV. Håvard får jeg ikke tak på. Han er en arbeidssom type, men har et altfor giftig konkurranseinstinkt og har en tendens til å snakke Leona ned med å påpeke at hun er sur eller ikke får til. Det kommer til å gå en kule eller to varmt i den leiren etterhvert. 

Herman og Petter virker å være to like kopper te. Blide, veldig samkjørte og lik stil. Tror de kommer til å produsere mye bra framover, og blir ikke overrasket om de når langt i konkurransen. Vet dog ikke helt om jeg synes plasseringen av drivhuset ble bra. Ruvet veldig rett foran terrassen, og blir stående i veien. Men det vil vel Finn elske?

Eli og Benjamin er et søtt par. Har også tro på at disse to skal klare seg bra. De er iallfall gode på småkonkurransene. Har sett antydning til litt slurv i snekringen, så håper det kommer seg etterhvert. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte par alle sammen, savner det paret som kanskje er litt crazy/  utenfor boksen....🤔men vi er ennå tidlig i sesongen. Takk til TV2 som lager et så koselig program!👌☀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig at dei får noen bedre hytter og deltagere neste år. Dette med at ingen skal kunne noe gjør nivået tragisk lavt..

Hyttene er også kunstig priset. Og uisolerte massivtre hytter på fjellet hvem har lyst på det ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...