Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skuffet over trist hytteområde igjen i år. Og de samme ekspertene.. Men jeg kommer til å se på likevel, selv om jeg nesten ikke ser forskjell på folka. :ler: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (På 25.4.2023 den 0.19):

Bare meg som syns det virker kjedelig med kun unge par? Noen av de var jo helt ferske par også, nyforelska sa et av de. Da syns jeg heller langvarige og stabile par burde få hyttesjansen enn noen som kanskje ikke overlever forholdet så fort nyforelskelsen har lagt seg.. 

 

Var sånn i fjor også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (3 timer siden):

Var sånn i fjor også. 

Lurer litt på hva dei kommer med til 2024, søknaden for den sesongen søkte folk i alle aldre i hvertfall..

Har lyst å vært med selv ett år men ikke med ferdighytte der det kun er interiør og overflater som i år. Og muligens ikke kvalifisert heller siden jeg har bygget litt fra før .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det tar seg opp, syns det har vært tregt til nå. Og med lik hytte, like konkurranser og premier og nesten identiske par føler jeg at jeg ser på reprise fra i fjor.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker årets Sommerhytta, liker parene også, kanskje fordi jeg ikke har sett på programmet siden den gang han far og datter var med og June. Likte de også, så kanskje jeg koser meg ekstra i år 🤷‍♀️ :) Synes noen av de er også passe morsomme 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens program. Spoiling av vinnere og min rangering: 

Spoiler

Min rangering:

1. Eli og Benjamin.
Veldig fin, lys farge på plattingen. Bra arbeid. Funksjonell og fin hjemmesnekret solseng, selv om den ruvet veldig og håndarbeidet var under pari. Aina fikk levert daybad i uke 1 så hun ble fornøyd. Enkel og fin beplantning og pynting. Så koselig ut. Drivhuset perfekt plassert på siden av hytta, selv om Finn var ymse rundt det.
Vinner også gullhammeren. Fortjent.  

2. Herman og Petter.
Fin gråbeis, og sitteplassene på veggen fungerer godt. Bra levert jevnt over, og fint kledd kant på plattingen. Men veldig overanstrengt pynting. Ble litt for mye av det gode. Drivhuset mener jeg er dårlig plassert og står i veien for “uteliv” rundt plattingen, men Finn elsket det så klart. En god nr. 2.

3. Leona og Håvard.
Fin gråbeis. Uheldig med kul på terrassebordet midt på plattingen, rart at de ikke ser det når de har så god tid. Bra idè med blomsterkassene som levegg, og det kunne gjort en stor forskjell i dag. Men snekringen på blomsterkassene var så dårlig at de burde vært fjernet igjen. Så er overambisiøs på ekstra ting uten å fullføre. Og lite innhold ellers på plattingen. Fin plassering på drivhuset.  

4. Heidi og Patrick.
Laget “soner” med terrassebordene, men det krevende arbeidet rundt det høstet ingen forskjell. Tvert om, så endte de opp med dårlig tid og lite ekstra. Kantbjelken må rettes på, rart at de ikke ser det. Brun beis er ikke det fineste. Den enslige hengestolen appellerte ikke til meg. Og er de ikke to? Drivhuset gjemt bak hytta. 

Kanskje bare jeg som la merke til det, men utrolig dårlig filming av deltakerne i aksjon før bjella. Kamerafolket holdt ikke kameraet stabilt, virret fram og tilbake, zoomet inn og ut, og byttet bilde hvert 3.-4. sekund. Ble helt svimmel av det. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer!?!?!?!?!?

Jeg fikk ikke makk i ræva av Aina!?!?!?!?!?

Lover godt for sesongen.

Ellers er jeg ikke så engasjert i år. Sikkert en verdig vinner, men jeg tror faktisk jeg likte de to homs... kameratene sin platting best. Puter i potter har ikke skremt Aina før, så vet ikke hva som var problmet med det denne gangen. Kanskje hun var pottesur den dagen? 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så superengasjert jeg heller, men mye handler om at jeg ikke liker hyttene i seg selv. Synes foreløpig deltagerne er litt meh, men vi får se hva som skjer videre. Jeg håper inderlig de velger noe hyggeligere og mer praktiske hytter neste sesong. Og enig med den som sa at de med fordel kan gjøre dette i andre deler av landet og ikke bare rundt Oslo (men skjønner jo at de da kanskje må velge andre dommere siden disse har tilholdssted på østlandet og programmet varer så lenge, men akkurat det hadde jeg levd veldig fint med). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som la merke til at innholder i drivhusene var helt identisk på hytte nr 2 og 3 😂 her har det nok blitt litt surr i klippingen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tatt litt tid, og jeg har ikke fått se episodene før i dag.

Fra første episode, der de står å snakker helt i starten, er det litt komisk å se eldgamle hytter med torvtak ol. i bakgrunnen, og vite hvordan årets hytter ser ut, knall funkis, nymotens hytter. Krasjer kanskje litt 😅

Jeg savner jo litt de hyttene med naturtomt, og vanskelig terreng. Det er litt «nedoverbakke» på deler av noen av disse tomtene, men generelt ganske flatt område rundt, sammenlignet med et par av de andre årene.

Føler jo ikke det gjærde, som går ved siden av hyttene, passer helt inn. Det er i gammel stil, slik på skrå, treverk med bark, og så kommer disse nymotens hyttene 🤔

Jeg stusser jo også på at det ser ut som om de skal ha «kledning» i en uke, men ikke samme vegg om ting er slik det ser ut. Boden til den ene hytta har ikke kledning. 2 av hyttene fikk vi ikke sett den siden av, men en har kledning. Så … litt annerledes er hyttene.

Og jeg har alltid lurt på. Aina sier at man må velge en stil og gjennomføre. Er man helt sikker på at det stemmer. For jeg har en ganske gjennomført stil her hjemme. Men Aina hadde desidert ikke likt min stil der jeg har mye Merchendize med drager, pokeball, tryllestav ol. på utstilling. En skikkelig nerdete stil. Tror ikke Aina hadde gått med på at det var en gjennomfør stil om noen laget hytta inspirert av Star Trek eller noe 😅😂

Resten av episodene de kjørte jeg litt fort gjennom, for jeg har helt ærlig andre ting jeg akkurat nå ønsker å se, men ønsker ikke å falle for langt bakpå 😅😂 Det er litt for mye snakk uansett, så er mye å bare dure gjennom som ikke er så interessant å se på.

Totalt sett denne uken, bare for å ha gjort det legger jeg resultatet bar en spoiler:

Spoiler

For den andre konkurransen, der er jeg litt … missfornøyd kanskje med spørsmålet/svaret. For vi hører jo alltid at potet ikke er en grønnsak, den er ikke en av fem, den teller liksom ikke. Men i en slik konkurranse så er den plutselig en grønnsak igjen. 

Herman og Petter (Grønn hytte):

Jeg liker ikke fargen på beisen, ikke min farge. Liker heller ikke møblene, og hvordan alt er satt sammen.

Fin benk langs veggen, men som det blir påpekt, er det ikke en fin finish på den. 

Leona og Håvard (Gul hytte):

Ingen møbler, ikke min farge på beisen. Fin blomsterkasse, jeg liker når de lager å lage et rekkverk på den måten. Fin benk satt inntil her. Men noe har jo skjedd i monteringen, for det ser ikke helt bra ut den blomsterkassen 😅

Jeg liker plasseringen til drivhuset, selv om Finn klager. Men jeg tror det er en større plan her også.

Eli og Benjamin (Blå hytte):

Jeg likte egentlig det at det var ganske simpelt. Ikke overfylt den lille plassen. Stor fin solseng (og jeg nekter å kalle det en «daybed» som Aina gjør. Et ord jeg ikke takler 😅).

Synes det er litt skuff over at alle har fått utdelt et drivhus. Hva skjedde med det at alle måtte lage et slikt selv, med egne løsninger 😐

Heidi og Patrick (Rød hytte):

De har også holdt det ganske enkelt, fin stol, men dumt at man ikke har et sted man kan legge seg ned. Fin farge på terrassen, selv om man selvsagt bør velge en lysere farge, pga. mørkt ofte blir varmt 😅

Ville nok selv ikke valgt å ha et bed rett ved hytteveggen/vinduet.

Synes Finn er litt streng med at han ikke tenker at dette skal vare i 10 uker. Drivhuset kan ha blitt satt der med tanke på alt annet. 
 

Vinneren: Blå hytte. Jeg er egentlig enig. Jeg likte det de hadde gjort.

Gleder meg til ukene videre, å se hvordan lagene utvikler seg 😄

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (21 minutter siden):

Det har tatt litt tid, og jeg har ikke fått se episodene før i dag.

Fra første episode, der de står å snakker helt i starten, er det litt komisk å se eldgamle hytter med torvtak ol. i bakgrunnen, og vite hvordan årets hytter ser ut, knall funkis, nymotens hytter. Krasjer kanskje litt 😅

Jeg savner jo litt de hyttene med naturtomt, og vanskelig terreng. Det er litt «nedoverbakke» på deler av noen av disse tomtene, men generelt ganske flatt område rundt, sammenlignet med et par av de andre årene.

Føler jo ikke det gjærde, som går ved siden av hyttene, passer helt inn. Det er i gammel stil, slik på skrå, treverk med bark, og så kommer disse nymotens hyttene 🤔

Jeg stusser jo også på at det ser ut som om de skal ha «kledning» i en uke, men ikke samme vegg om ting er slik det ser ut. Boden til den ene hytta har ikke kledning. 2 av hyttene fikk vi ikke sett den siden av, men en har kledning. Så … litt annerledes er hyttene.

Og jeg har alltid lurt på. Aina sier at man må velge en stil og gjennomføre. Er man helt sikker på at det stemmer. For jeg har en ganske gjennomført stil her hjemme. Men Aina hadde desidert ikke likt min stil der jeg har mye Merchendize med drager, pokeball, tryllestav ol. på utstilling. En skikkelig nerdete stil. Tror ikke Aina hadde gått med på at det var en gjennomfør stil om noen laget hytta inspirert av Star Trek eller noe 😅😂

Resten av episodene de kjørte jeg litt fort gjennom, for jeg har helt ærlig andre ting jeg akkurat nå ønsker å se, men ønsker ikke å falle for langt bakpå 😅😂 Det er litt for mye snakk uansett, så er mye å bare dure gjennom som ikke er så interessant å se på.

Totalt sett denne uken, bare for å ha gjort det legger jeg resultatet bar en spoiler:

  Skjul innhold

For den andre konkurransen, der er jeg litt … missfornøyd kanskje med spørsmålet/svaret. For vi hører jo alltid at potet ikke er en grønnsak, den er ikke en av fem, den teller liksom ikke. Men i en slik konkurranse så er den plutselig en grønnsak igjen. 

Herman og Petter (Grønn hytte):

Jeg liker ikke fargen på beisen, ikke min farge. Liker heller ikke møblene, og hvordan alt er satt sammen.

Fin benk langs veggen, men som det blir påpekt, er det ikke en fin finish på den. 

Leona og Håvard (Gul hytte):

Ingen møbler, ikke min farge på beisen. Fin blomsterkasse, jeg liker når de lager å lage et rekkverk på den måten. Fin benk satt inntil her. Men noe har jo skjedd i monteringen, for det ser ikke helt bra ut den blomsterkassen 😅

Jeg liker plasseringen til drivhuset, selv om Finn klager. Men jeg tror det er en større plan her også.

Eli og Benjamin (Blå hytte):

Jeg likte egentlig det at det var ganske simpelt. Ikke overfylt den lille plassen. Stor fin solseng (og jeg nekter å kalle det en «daybed» som Aina gjør. Et ord jeg ikke takler 😅).

Synes det er litt skuff over at alle har fått utdelt et drivhus. Hva skjedde med det at alle måtte lage et slikt selv, med egne løsninger 😐

Heidi og Patrick (Rød hytte):

De har også holdt det ganske enkelt, fin stol, men dumt at man ikke har et sted man kan legge seg ned. Fin farge på terrassen, selv om man selvsagt bør velge en lysere farge, pga. mørkt ofte blir varmt 😅

Ville nok selv ikke valgt å ha et bed rett ved hytteveggen/vinduet.

Synes Finn er litt streng med at han ikke tenker at dette skal vare i 10 uker. Drivhuset kan ha blitt satt der med tanke på alt annet. 
 

Vinneren: Blå hytte. Jeg er egentlig enig. Jeg likte det de hadde gjort.

Gleder meg til ukene videre, å se hvordan lagene utvikler seg 😄

 

Hehe jeg skjønner hva du mener, men problemet er at det ikke kun handler om å velge en stil. Faktisk er det overraskende mye matematiske formler som ligger til grunn for hva man anser som estetisk design. Det gyldne snitt og den logaritmiske spirale, dekorelementer ser som regel bedre ut når de er gruppert i oddetall og i ulike høyder (ref den logaritmiske spiral) osv. Også mener jeg at ethvert design ikke er et godt design med mindre funksjonaliteten er gjennomtenkt, og det er her jeg tror Aina kanskje ikke helt får frem hva hun bedømmer etter. For farger og pynt kan utvilsomt ha en gjennomtenkt funksjon (være kilde to ro/energi, være et blikkfang eller dekke over et stygt sikringsskap etc), men dersom man ikke vet bedre er det lett å gå i samme felle som kompisene hvor kvister og krukker blir malplassert og puter plassert på en ulogisk plass helt vilkårlig, uten gjennomtenkt funksjon eller grunn annet enn å "ligne på noe fra en fancy katalog"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (30 minutter siden):

Hehe jeg skjønner hva du mener, men problemet er at det ikke kun handler om å velge en stil. Faktisk er det overraskende mye matematiske formler som ligger til grunn for hva man anser som estetisk design. Det gyldne snitt og den logaritmiske spirale, dekorelementer ser som regel bedre ut når de er gruppert i oddetall og i ulike høyder (ref den logaritmiske spiral) osv. Også mener jeg at ethvert design ikke er et godt design med mindre funksjonaliteten er gjennomtenkt, og det er her jeg tror Aina kanskje ikke helt får frem hva hun bedømmer etter. For farger og pynt kan utvilsomt ha en gjennomtenkt funksjon (være kilde to ro/energi, være et blikkfang eller dekke over et stygt sikringsskap etc), men dersom man ikke vet bedre er det lett å gå i samme felle som kompisene hvor kvister og krukker blir malplassert og puter plassert på en ulogisk plass helt vilkårlig, uten gjennomtenkt funksjon eller grunn annet enn å "ligne på noe fra en fancy katalog"

Samtidig, hytta til de to homofile som vant i 2019 var jo full av upraktisk pynt som ikke ga mening, men da var det store stjerner i øynene til Aina.

Husker så godt at snekker Lars sa at pynten var i veien for vanlig bruk og dermed ekstremt upraktisk. Men fordi Aina elsket denne stilen deres så var ikke slike ting så nøye... og da mener jeg det sto en vase med en svær gren i og vaglet oppå en stoff-puff... Lars dro litt i kvisten og så misfornøyd ut, mens han sa den også sto i veien for å ha en samtale når man satt i stuen. (Tar stort forbehold om at jeg ikke husker helt riktig 5 år tilbake i et ubetydelig TVprogram 🤣).

Og det kom frem at Halvor Bakke hadde vært med å designe hytta deres, så kanskje det var derfor Aina ikke turte være så kritisk?

Anyways, hun har masse regler som gjelder når hun ikke liker noe, men som hun ser bort ifra når hun ser det samme hos andre (som har en stil som passer henne bedre). Aina har motsagt seg selv i samme sending også, overfor par med ulik stil der hun åpenbart liker den ene stilen og ikke den andre. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VildeS skrev (9 timer siden):

Er det ingen nabohammer i år?

Kanskje naboene får bedømme til slutt når hyttene er ferdige?

Jeg er bare veldig glad for å ikke se 10minutter med masse harry folk uten stil hver torsdag kommmentere andres stil.

"Detta var itte min stil i det hel'tatt, her sku det ha vøri no' spikertælt eller no' hembrænt for å skapa en skikkle' hemfølels."

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (4 timer siden):

Kanskje naboene får bedømme til slutt når hyttene er ferdige?

Jeg er bare veldig glad for å ikke se 10minutter med masse harry folk uten stil hver torsdag kommmentere andres stil.

"Detta var itte min stil i det hel'tatt, her sku det ha vøri no' spikertælt eller no' hembrænt for å skapa en skikkle' hemfølels."

Deler samme mening 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rfa skrev (På 27.4.2023 den 15.39):

Lurer litt på hva dei kommer med til 2024, søknaden for den sesongen søkte folk i alle aldre i hvertfall..

Har lyst å vært med selv ett år men ikke med ferdighytte der det kun er interiør og overflater som i år. Og muligens ikke kvalifisert heller siden jeg har bygget litt fra før .. 

de har vel skjønt at seertallene går ned og de må endre konseptet igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Håvard og Leona kverulerer litt vel mye med hverandre, over små ting. Dette er bare min mening, men de virker litt "hostile" mot hverandre til tider. Virker ikke som de gir hverandre så mye rom for å gjøre feil. 
Kjente et sånt par for noen år siden, og de var likedan. Var mye krangling over småtteri. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre enn meg som stusser over mangelen på forberedelser hos parene? Spesielt de "nyforelska"? Synes det er så rart at de sliter sånn med valg av gulv, bruker masse tid på å finne ut av hvordan man bygger en seng, materialvalg osv. Snakker mye om at de ikke er kreative og ikke klarer å se ting for seg, beslutningsvegring osv. Synes det er rart å melde seg på et sånt program da, og ikke forberede seg på forhånd? Hadde jeg visst jeg skulle være med, hadde jeg lest meg opp og planlagt mye på forhånd. Sett på videoer på YouTube, funnet inspirasjonsbilder og hatt en plan. Det hadde sikkert blitt endringer i planen og hadde støtt på mye man ikke kunne planlegge underveis, men det virker som de kommer dit og er helt blanke, liksom... Dette er 7. sesong og det er jo veldig mye likt fra år til år...

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (18 minutter siden):

Er det andre enn meg som stusser over mangelen på forberedelser hos parene? Spesielt de "nyforelska"? Synes det er så rart at de sliter sånn med valg av gulv, bruker masse tid på å finne ut av hvordan man bygger en seng, materialvalg osv. Snakker mye om at de ikke er kreative og ikke klarer å se ting for seg, beslutningsvegring osv. Synes det er rart å melde seg på et sånt program da, og ikke forberede seg på forhånd? Hadde jeg visst jeg skulle være med, hadde jeg lest meg opp og planlagt mye på forhånd. Sett på videoer på YouTube, funnet inspirasjonsbilder og hatt en plan. Det hadde sikkert blitt endringer i planen og hadde støtt på mye man ikke kunne planlegge underveis, men det virker som de kommer dit og er helt blanke, liksom... Dette er 7. sesong og det er jo veldig mye likt fra år til år...

Veldig rart egentlig at en ikke bruker tiden fra en veit en skal bli med til å bygge litt utemøbler, legge litt gulv, bytte en vegg eller to i huset sitt el.l. Jeg har ikke kommet så langt i året sesong men slik som den plantekassa med spiler på utsiden som noen bygget i starten ser jo helt katastrofe ut og hadde du bygget noe som helst med før så hadde en kommet fram til en bedre måte å gjøre det på så ikke alt var skeivt.

Er vel kun far og datter laget som fikk kritikk for noen år siden pga at han var for flink til ting som har sagt at dei faktisk har forberedet seg når dei viste at dei ble valgt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...