Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Spoiler

Herregud, nå ble jeg skikkelig glad på Heidi og Patrick sine vegne. De er litt slitsomme å høre på, men jeg virkelig unnet de gullhammer idag.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shalott
Eva-Lena skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Herregud, nå ble jeg skikkelig glad på Heidi og Patrick sine vegne. De er litt slitsomme å høre på, men jeg virkelig unnet de gullhammer idag.

 

 

Spoiler

De har fått 90% av skjermtida denne uka, så det var egentlig ingen tvil om hvem som skulle få ukas gullhammer.

Litt vanskelig å bestemme seg for hvem som var best denne uka.  Heidi og Patrick hadde den beste utgaven av "hengende blomster", men den kjedeligste/enkleste hemsen.  Herman og Petter hadde den beste trappa, men den romdeleren ødela absolutt alt.  Eli og Benjamin sin hems var den desidert mest visuelt tiltalende, men de hadde den "dårligste" trappa (den som er vanskeligst i bruk) og kjedelig hengende hage.

Denne uka tror jeg Finns stemme veide tyngst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Uansett greit at det var noen andre denne gangen. Det er lite spennende hvis de samme vinner hele tiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Syns det er gøy at Heidi og Patrick har hengt seg på konkurransen, syns det var bra snekret av dem denne uka, men skjønner egentlig ikke når de lagde benken, Patrick nevnte idéen og kjapt etterpå var den bygd. De sparte mye tid på å få hjelp av snekker med trappa, mange av de andre parene så ut til å bruke mye tid på den denne uka.

Mine favoritter er nok Herman og Petter, syns de er flinke til å snekre, og så behagelig å se på dem på skjermen. Samarbeider veldig godt og er veldig gode og snille med hverandre. Liker og Eli og Benjamin godt! Syns de er veldig flinke på å snekre, og syns de er flinke på stylingen.

Syns egentlig det var mye fint denne uka, likte godt trappa til Herman og Petter som kunne felles inn. Likte fargene hos Leona og Håvard. Benjamin og Eli hadde lagt gulv, digg sofa, kul trapp, men litt upraktisk om tanken er å kose seg med diverse fra kjøkkenet i den myke sofaen. Og Patrick og Heidi hadde gjort det mye bedre denne uka syns jeg! Men, jeg syns alt det plassbygde så halvveis ferdig ut, kanskje det er maling jeg føler det mangler? Likte ikke at skruene på senga var så synlige hvertfall. Fint nok, for all del, men litt kontrast til de andre parene syns jeg, men absolutt forbedring fra tidligere uker! Bordet de hadde lagd var veldig fint syns jeg.

De fortjente vell hammeren, svarte godt på hengende planteroppgaven, og arbeidet dems var fint det.

Syns de gir mye tv-tid til krangling, begynte egentlig å se programmet fordi jeg syns snekringen er spennende og det er fin inspirasjon til snekring man kan gjøre selv. Men er mer fokus på det mellommenneskelige, som flere har nevnt ser jeg. Og veeeldig mye uteprosjekter.. som uansett bare blir spist av sauene..

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Heidi og Patrick fikk sympatihammer denne uka. Utrolig kjedelig hems. 

 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episode, med min rangering: 

Spoiler

1. Eli og Benjamin. 
Lett, lys beis på vegg. Rekkverk med metallrør. En dekortrapp. Deilig sofa på ene siden og stor seng på den andre. Lett og riktig innredet. Ser gjennomført ut. Og aller best håndverk. Det eneste paret som har lagt gulv, som er et stort pluss. Fin og enkel pergola som ønsker folk velkommen. En pergola med potensiale. 

Finn var skuffet før han kom, for han hadde allerede funnet sin vinner denne uken. Og Aina lette langt ned i sine subjektive vurderinger for å finne noe å være misfornøyd med. 

For min del finest rekkverk, finest trapp, finest rom, finest innredet, best håndverk og mest hyttefølelse, og er soleklart den hemsen jeg ville ha valgt. 

2. Leona og Håvard.  
Lett, lys beis på vegg. Seng i ene hjørnet, kontorplass i midten og en stusslig saccosekk som lesekrok. Lettbeiset sort rekkverk, trapp og hyller langs vegg. Hyttete og koselig hems, og veldig romslig med mange fine detaljer. Laget en voldsom klatrevegg for plantene, og det ble helt greit. En hems jeg godt kunne tenkt meg, selv om jeg foretrekker seng der takhøyden er lavest. En god nr. 2. 

3. Heidi og Patrick. 
Lysmalte vegger. Vanlig hvit trapp og rekkverk i runde spiler. Hjemmesnekret sittebenk på ene siden og seng på andre siden. Alt i alt "ganske enkelt", som Lars sier. Jeg vil kalle det for enkelt. Dommerne i ekstase, uten at jeg videre klarer å skjønne ekstasen annet enn at Heidi og Patrick har kommet seg igjennom det på greit vis. Får mye ros for det snekkeren har utført. “Dette hadde de ikke klart i uke 1”, sier Lars om snekkerjobben til snekkeren. Kjærlighetsbenken ble fin. Finn mente benken var best denne uken fordi den var original, men var det ikke det uoriginale og det kreative som Finn egentlig hadde som premiss denne uken?!?

Vinner gullhammer. Greit for konkurransen, men det var tydelig at dommerne var veldig motivert for å gi gullhammeren til Heidi og Patrick FØR visningen i dag. Det ligger mye goodwill, sympati og belønning bak hammeren. Jeg deler ikke samme begeistringen. F.eks ville ikke Eli og Benjamin ha vunnet gullhammeren med Heidi og Patricks hems og løsninger. Og det blir feil.   

4. Herman og Petter. 
Halve veggen i mørkegrønn og halve veggen lysegrønn. Synes det ser harry og gammeldags ut. To stoler som en stue i ene delen, et par halvveis grønnmalte romdelere og en seng. Men fint innredet. Enkelt hvitt rekkverk. Den mest praktiske og plassbesparende trappen siden den kan dras inn og ut fra vegg. “Florasoll” var dekorativt og kreativt. Trapp og florasoll var høydepunktet, ellers var hemsen ikke noe for meg.  

Jeg føler halve sesongen har handlet om Heidi og Patrick, og kanskje særlig denne uken. Fryktelig ujevn skjermtid på parene. 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Denne uka var det forhåndsbestemt at H&P skulle vinne, og det har vi skjønt gjennom hele uka. Finn var til og med nervøs før runden, lett å skjønne hvem han håpte skulle klare det. For hva skulle de gjøre hvis H&P ikke leverte ferdig? 
 

Jeg ville hatt trappa og rekkverk til guttene, hemsen til E&B og «hengende planter-løsningen» til L&H. 
merkelig plassering av en sittebenk hos vinnerparet.. så helt malplassert ut. Ikke originalt heller som Finn ønsket seg, der slo guttene bra til. Men selv foretrekker jeg de to andres løsning, det er jo noe som funker og som bare forskjønner uten å ta plass. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Garantert rigget slik at Heidi og Patrick skulle vinne denne uka. To barnehageansatte som vant en konkurranse om å lage lekehus til barnehagebarn, også er det for første gang denne sesongen to timer snekkerhjelp og ikke én? Suspekt. 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et år med Sommerhytta uten sympatihammere. Latterlig. 🤣 Trodde de slutta med det da far og datter vant tre uker på rad på Mjøsli? Og vant til slutt selv om hytta til Jone og Anna var den desidert beste.

Husker ikke hvordan det var i fjor... sikkert en og annen sympatihammer da også, men de to siste sesongene har ikke engasjert meg så mye, hvertfall ikke årets. Så husker ikke helt hvordan det var.

Men det er tilpasset dømming IGJEN. Nå fikk denne ufattelig kjipe og dårlige snekrede hemsen hammer fordi de har hatt progresjon. Men tidligere år har de flinkeste fått hammer, slik som far og datter på Mjøsli, for da var det resultatet som telte.

👎

Endret av Blåttvann
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tragisk..var ikke beste lag som vant..såå sympatihammer...sett det hele uken! Benken på hemsen var så simpel, hyllene og sengen og.Ikke mye kos.

Spoiler

 

Trappen var det jo snekkeren som hadde laget! Og den utebenken var jo helt malplassert og simpel..attpåtil med plastbaljer 🙄

Endret av Moongirl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke Kathrine på mandag at hvis deltakerne velger å male taket i hemsen, så skulle hele taket males? Heidi og Patrick har malt taket i hemsen, men ikke resten av taket så jeg. Helt enig i at de fikk sympatihammer!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salamandria skrev (41 minutter siden):

Sa ikke Kathrine på mandag at hvis deltakerne velger å male taket i hemsen, så skulle hele taket males? Heidi og Patrick har malt taket i hemsen, men ikke resten av taket så jeg. Helt enig i at de fikk sympatihammer!

Jo,hun sa det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salamandria skrev (1 time siden):

Sa ikke Kathrine på mandag at hvis deltakerne velger å male taket i hemsen, så skulle hele taket males? Heidi og Patrick har malt taket i hemsen, men ikke resten av taket så jeg. Helt enig i at de fikk sympatihammer!

Kan fint være at de maler resten av taket i stueuka👍 Nå har jeg ikke fått med meg Cathrine sin kommentar, og vet ikke om hun mente at alt måtte være ferdigmalt denne uka? 

Ellers har jeg venta på Heidi og Patrick sin seier en stund. Det er desidert de som har den beste stilen etter min smak, og jeg sa for flere uker siden her hjemme at dersom de først blir ferdige, så vinner de gullhammere. Satser på at det ikke er den første og siste🤞 Veldig gøy at det blir litt jevnere nå, håper der blir enda jevnere utover i sesongen. 

Jeg er forøvrig enig i det med skjermtid, og at det er synd vi ikke får se mer av progresjonen og planleggingen rundt byggingen. Jeg håper vi slipper noe blomsterdommer neste år, altså at det ikke blir den type erstatter som kommer inn🙈🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, kan de bruke Lars underveis, eller andre med kompetanse når de har spørsmål om byggingen? Når de skal plukke ut blomster får de hjelp av Tonje som kommer med gode tips, som og er lærerikt for oss som ser på. Jeg savner litt de samme type tipsene underveis på selve byggingen, det ville da og gitt en bedre finish.. 🤔

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det forresten er veldig merkelig at de ikke får verktøygjennomgang enten før de begynner eller i første uka, istedenfor i uke 6 som det var denne gangen. Merkelig at det ikke er mer fokus på sikkerhet i forbindelse med verktøy og bruk av det. Det samme gjelder klær. Det er veldig rart de ikke får noe klær, som f.eks. snekkerbukse de kan bruke under oppholdet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tolket det som at de måtte male hele taket denne uken, men ser jo nå at det kan ha betydd at de ikke trenger male alt på en gang, men at det i stedet handler om at de ikke bare kan ha taket over hemsen malt og la resten forbli umalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (27 minutter siden):

Jeg tolket det som at de måtte male hele taket denne uken, men ser jo nå at det kan ha betydd at de ikke trenger male alt på en gang, men at det i stedet handler om at de ikke bare kan ha taket over hemsen malt og la resten forbli umalt.

Såg den der selv og slik jeg hadde gjort det er at dei som har trukket gelender opp til tak burde avsluttet maling/beisingen under øvre del av rekkverket. Da kan en jo også senere vurdere om en skal markere hemsen som mer ett eget rom ved å ha egen farge på taket der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjettet helt i starten av uken at de kom til å vinne gullhammeren og jeg syns ikke den var fortjent. Jeg liker ikke stilen deres best, men syns ikke de hadde best hems heller. Kan ikke skjønne hvorfor de vant. Virker som det var bestemt av produksjonen at de skulle vinne. Plutselig vant de 2t snekker. Sympatihammer duluxe. Så helt malplassert ut den benken også

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekanne skrev (2 minutter siden):

Vi gjettet helt i starten av uken at de kom til å vinne gullhammeren og jeg syns ikke den var fortjent. Jeg liker ikke stilen deres best, men syns ikke de hadde best hems heller. Kan ikke skjønne hvorfor de vant. Virker som det var bestemt av produksjonen at de skulle vinne. Plutselig vant de 2t snekker. Sympatihammer duluxe. Så helt malplassert ut den benken også

Enig. Den sofabenken var ikke fin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...