Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

skravlus skrev (2 timer siden):

Men var det ikke sånn at tvillingene Trine og Trude ikke fikk en eneste gullhammer? Kan ikke huske at det bli gitt noen «sympatihammer» til dem?

 

Arkana skrev (2 timer siden):

De fikk vel ingen nei. Vet ikke hvorfor det ikke ble gitt sympatihammere der. Men konkurransen var vel veldig jevn mellom Anna og Jone og far + datter (husker ikke navnene, men jeg er fremdeles sterkt uenig i seieren deres), så de hadde kanskje ikke mulighet til å gi sympatihammere uten at det ville gå utover konkurransen mellom disse to? Ikke vet jeg altså, jeg bare gjetter. 

De fikk for uteområdet sitt når de lager den store benken, det var ei uke de stod skikkelig på. Så sånn sett var det ikke en sympatihammer i den forstand. Hvis jeg ikke husker helt feil da, men husker jeg ble veldig imponert over jobben de gjorde den uka. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er så rart hvor mye fokus det er på styling i resten av hytta og ute ved ukeslutt, er det en regel de må følge mon tro? Det er jo dyrebare minutter de bruker til det som kunne gått til en skikkelig finish av gjeldende ukesprosjekt istedenfor. Jeg forstår at man støvsuger og rydder, men hvorfor style f.eks. kjøkkenbordet hver uke når det ikke er en del av det som skal dømmes🤔 Det er også dyrebare minutter å sende på tv, og trengs ikke å vises i det hele tatt. Synes det er så mye mer fokus på det nå de siste sesongene enn det det var tidligere. 

Hvis det skal komme inn ny dommer som erstatter Finn har jeg et ønske om en faglig dommer til, kanskje i fht. maling og beis, for det blir det gjort mye dårlig arbeid ser det ut til.

Jeg er forøvrig veldig enig med deg @Arkana i fht. hageprosjekt, og har tenkt det samme selv opptil flere ganger. Hagen hadde blitt mye ryddigere ved at de hadde hatt en egen uke til det enn å ha småprosjekter hele veien. Da kunne de også planlagt hagen på en ordentlig måte. Jeg synes at hageprosjektet spesielt i år har vært veldig rotete. 

Endret av Matas
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (6 timer siden):

Jeg synes det er så rart hvor mye fokus det er på styling i resten av hytta og ute ved ukeslutt, er det en regel de må følge mon tro? Det er jo dyrebare minutter de bruker til det som kunne gått til en skikkelig finish av gjeldende ukesprosjekt istedenfor. Jeg forstår at man støvsuger og rydder, men hvorfor style f.eks. kjøkkenbordet hver uke når det ikke er en del av det som skal dømmes🤔 Det er også dyrebare minutter å sende på tv, og trengs ikke å vises i det hele tatt. Synes det er så mye mer fokus på det nå de siste sesongene enn det det var tidligere. 

Hvis det skal komme inn ny dommer som erstatter Finn har jeg et ønske om en faglig dommer til, kanskje i fht. maling og beis, for det blir det gjort mye dårlig arbeid ser det ut til.

Jeg er forøvrig veldig enig med deg @Arkana i fht. hageprosjekt, og har tenkt det samme selv opptil flere ganger. Hagen hadde blitt mye ryddigere ved at de hadde hatt en egen uke til det enn å ha småprosjekter hele veien. Da kunne de også planlagt hagen på en ordentlig måte. Jeg synes at hageprosjektet spesielt i år har vært veldig rotete. 

Helt enig!  Synes det bør holde, at rommet, og de - i varierende grad- tullete, uteprosjektene som skal vurderes er nok!! Stress å se på! Få inn en gartner som konsulent/ dommer, over et helhetlig uteprosjekt, og kutt ut tulleoppgavene!  Tullete å ha utekjøkken, rett utenfor kjøkkenet i ei så lita hytte, mm…

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget i gårsdagens episode at jeg har blandet navnene på Herman og Petter 😅😂 Jaja, sånn går det når jeg tenker på parene som en enhet 😅

Denne uka var jeg og enige med dommerene. Leona og Håvard hadde laget et ordentlig koselig rom! Det ble rett og slett skikkelig fint, og praktisk. Ellers syns jeg egentlig det var mye fint denne uka, men skjønner at de har slitt litt med plasseringer i høyden og at gutta si seng ble litt for høy, og Heidi og Patrick sin litt for lav.

Heidi virker å slite med høyt stressnivå og har lagt merke til at hun da roper ut Patrick omtrent hele tiden, må være litt vanskelig for gutten å filtrere når han faktisk trengs og når han kan fortsette med sitt.

Endret av Lyre
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stylingen handler vel om å skape en stemning. For Lars betyr det nok ikke så mye, men kan ikke se for meg at Aina ville gitt særlig høy score for et rom som var teknisk ferdig men manglet pynt, stemning og personlighet. 

Ellers er jeg enig i vinnerne denne uken og det var også de vi trodde kom til å vinne. Det jevner ut konkurransen så jeg tror strengt tatt de hadde vunnet uansett, men de hadde etter min mening det beste rommet så det var en fortjent hammer. :) Guttene sitt rom syntes jeg var utrolig kjedelig, alt var jo beige og ingen andre fargeslag. Jeg fikk assosiasjoner til naboen til Fantasiens Flyttefolk (for de som har eller har hatt små barn :fnise: ) som bare omgir seg med beige på alle mulige måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarenogAron skrev (På 8.6.2023 den 22.22):

Jeg heier på guttene jeg.. Forstår ikke all den kritikken de får her inne. Synes badet deres var det beste, og at seieren var velfortjent. Synes de burde hatt minst én, kanskje to gullhammere mer hittil. Eli og Benjamin sitt bad var kjedelig. Sånn rent teknisk og kvalitetsmessig synes jeg at de og Eli&Benjamin ligger ganske likt, Leona&Håvard litt bak, og Patrick&Heidi bakerst. 

Mange her klager på at Aina dømmer etter sin smak, også sier de i neste setning at de ikke takler grønnfargen til guttene. Poenget er ikke at andre skal like den, men at de gjør det selv. De tør å gå 100% for sin egen stil, selv om de vet at det kanskje ikke faller i smak og er like spiselig hos alle. 

Men det er bare min mening 😊

Jeg er så enig. Guttene har en stram stil, men samtidig gir den meg en lun og hjemmekoselig følelse. Jeg synes det er flott at de våger å gå for sin stil og sine visjoner fremfor og bare tilfredsstille dommerene.

En ting jeg finner merkelig er at ikke, i mine øyne, Eli og Benjamin får kritikk for en del upraktiske løsninger. Som plassering av utekjøkken med pizzaovn foran den naturlige inngangen til hytten. Den svære grillen plassert rett foran stuevinduene. Dette paret har stor hagen, men det virker som alt plasseres på og rundt plattingen. Som dette enorme steinbedet. Noe av det jeg finner mest upraktisk er denne hyllen de har plassert over sprutesonen på kjøkkenet. Her må en frem med kluten og tørke over etter at komfyr har vært i bruk. Valget deres med dobbelvask på det lille badet er også merkelig i mine øyne.

Ellers må jeg si dette programmet har tapt seg etter at de begynte med disse små hyttene. Det virker som det er mindre rom for egne valg av innredning til kjøkken og bad. Noe som igjen gjør hyttene kjedelige trass deltakernes ulike stil.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (2 timer siden):

Stylingen handler vel om å skape en stemning. For Lars betyr det nok ikke så mye, men kan ikke se for meg at Aina ville gitt særlig høy score for et rom som var teknisk ferdig men manglet pynt, stemning og personlighet. 

Ellers er jeg enig i vinnerne denne uken og det var også de vi trodde kom til å vinne. Det jevner ut konkurransen så jeg tror strengt tatt de hadde vunnet uansett, men de hadde etter min mening det beste rommet så det var en fortjent hammer. :) Guttene sitt rom syntes jeg var utrolig kjedelig, alt var jo beige og ingen andre fargeslag. Jeg fikk assosiasjoner til naboen til Fantasiens Flyttefolk (for de som har eller har hatt små barn :fnise: ) som bare omgir seg med beige på alle mulige måter.

Jeg tenker ikke på stylingen i selve ukesoppdraget, men i alle rommene rundt. Det virker som om det blir brukt mye tid på det, noe som igjen går utover finishen på gjeldene oppgaver for enkelte par. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
Arkana skrev (19 timer siden):

De fikk vel ingen nei. Vet ikke hvorfor det ikke ble gitt sympatihammere der. Men konkurransen var vel veldig jevn mellom Anna og Jone og far + datter (husker ikke navnene, men jeg er fremdeles sterkt uenig i seieren deres), så de hadde kanskje ikke mulighet til å gi sympatihammere uten at det ville gå utover konkurransen mellom disse to? Ikke vet jeg altså, jeg bare gjetter. 

Nei, Trine og Trude fikk ingen "sympatihammere", men produksjonen regnet nok med at to voksne damer som etter hvert kun ble en slags comic relief, ville takle det helt fint.    Heidi og Patrick, derimot, tror jeg er blitt litt av noen produksjonsfavoritter.  Til de grader underdogs, ungt, søtt par som heier på hverandre, oppmuntrer og roser hverandre - og det noe så voldsomt også.  Jeg tviler veldig på om de vinner hytta, så 1 hammer på et rom som ikke betyr så mye, det kan vel TV2 by på.  (Jeg tror for øvrig det var Finn som bestemte akkurat den hammeren, grunnet hageoppgaven).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Eli og Benjamin har vært best på alt hele sesongen. Finn sier det selv at det er lett å se på utførselen når det er det paret som leverer for de er gjennomførte og nøye, Aina sier det også at de er best på konsepttenking av alle parene. At ikke de har flere hammere opplever jeg som kommersiell svindel i forsøk på å konstruere spenning og usikkerhetsmomenter for TV-seerne. Åpenbart at de ligger milevis foran de andre deltakerne

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (3 timer siden):

Synes Eli og Benjamin har vært best på alt hele sesongen. Finn sier det selv at det er lett å se på utførselen når det er det paret som leverer for de er gjennomførte og nøye, Aina sier det også at de er best på konsepttenking av alle parene. At ikke de har flere hammere opplever jeg som kommersiell svindel i forsøk på å konstruere spenning og usikkerhetsmomenter for TV-seerne. Åpenbart at de ligger milevis foran de andre deltakerne

Helt enig. Jeg har gitt Eli og Benjamin 5 av 8 gullhammere i mine vurderinger hittil, og de resterende 3 ukene har de fått 2. plass hos meg. De har vært overlegen denne sesongen, men leder likevel bare marginalt med 3 gullhammere mot Herman & Petters og Leona & Håvards 2 gullhammere. 3 - 2 - 2 - 1 altså. Som igjen gjør at konkurransen er vidåpent. Særlig i betraktning at det deles to gullhammere ut på små tullete pisskonkurranser i finaleuken, samt at dommerne er tikkende bomber i sin utdeling av gullhammer finaledagen. Spesielt Aina og Finn, men selv Lars kan finne på å dele ut basert på "progresjon" og ikke fordi noen var best, slik han gjorde ett år. 

Så å dele ut sympatihammere underveis for å jevne ut konkurransen og skape spenning fordi et par er overlegen og bør vinne "uansett" kan fort gjøre at det paret som er best ikke vinner. Og hvor mange ganger har man ikke sett at det beste paret  blir marginalt slått på målstreken...

Pytt pytt, parene spiller bare om verdier for 3 mill, så rettferdighet er ikke nødvendig (ironi).

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (6 timer siden):

Synes Eli og Benjamin har vært best på alt hele sesongen. Finn sier det selv at det er lett å se på utførselen når det er det paret som leverer for de er gjennomførte og nøye, Aina sier det også at de er best på konsepttenking av alle parene. At ikke de har flere hammere opplever jeg som kommersiell svindel i forsøk på å konstruere spenning og usikkerhetsmomenter for TV-seerne. Åpenbart at de ligger milevis foran de andre deltakerne

Så enig! 

Når de ser på TV nå og hører hvordan dommerne kommenterer, så må det (hvis de ikke sitter med en hytte nå da) være utrolig bittert og bare ha 3 gullhammere.

Jeg likte deres flerbruksrom best denne uken også, selv om Leona og Håvard var veldig flinke. Jeg liker bare ikke fargene og den mørke beisen, så meget personlig preferanse der. Hadde sikkert vært verre enn Aina hvis jeg hadde vært dommer. 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Stueuke. Man skulle tro det lå an til en god uke, men når de fyller episodene med blomster, spising, deltakere i sync, deltakere som blir intervjuet, andekonkurranser, bading, fjas og emosjonell pjatt om hvor mye hytten betyr for deltakerne og hvor mye de ønsker å vinne, så blir det bare tull av det. 

Man skulle tro vi var i finaleuken, for den har som regel vært mer emosjonell. Men vi er altså i stueuken, som er "hovedrommet"...

Herman og Petter skulle myke opp stuen med stoff på veggen. Joda, tanken var god siden hytten virker så steinhard fra før av, men kullsvart stoff kan da ikke ha den effekten de ønsker? Disse mørke fargene, herav mørkegrønn og sort, får den små hytta til å virke enda mindre. Synes ikke grønnfargen kler hytta i det hele tatt. Og spilene på badet og det brune, myke flerbruksrommet ser ikke ut til å bli "rettferdiggjort" i stua heller.

Eli og Benjamin gikk heldigvis for sin faste, fine stil i stua, og det blir spennende å se deres sluttprodukt. Selv om det ser ut som om at Eli overdriver litt mye i hagen.

Leona og Håvard har jeg ikke sett særlig til, annet enn småspydig nagging med "humor" mot hverandre.

Heidi og Patrick virker å ha blomstret opp siste to ukene, og stemningen ser ut til å være bra. Det er godt å se, og mye bedre enn ukene de hakket hverandre ihjel. Jeg har fått et annet inntrykk av de to nå enn det jeg hadde. 

Jeg må le hver gang de viser oversiktbilde fra fugleperspektiv av hyttene. Herregud så overfyllt hagene er. Du kan ikke engang snu deg for å slippe en fjert, for da river du ned ei busk i samme slengen. 😅

 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Dagens episode:

  Skjul innhold

Stueuke. Man skulle tro det lå an til en god uke, men når de fyller episodene med blomster, spising, deltakere i sync, deltakere som blir intervjuet, andekonkurranser, bading, fjas og emosjonell pjatt om hvor mye hytten betyr for deltakerne og hvor mye de ønsker å vinne, så blir det bare tull av det. 

Man skulle tro vi var i finaleuken, for den har som regel vært mer emosjonell. Men vi er altså i stueuken, som er "hovedrommet"...

Herman og Petter skulle myke opp stuen med stoff på veggen. Joda, tanken var god siden hytten virker så steinhard fra før av, men kullsvart stoff kan da ikke ha den effekten de ønsker? Disse mørke fargene, herav mørkegrønn og sort, får den små hytta til å virke enda mindre. Synes ikke grønnfargen kler hytta i det hele tatt. Og spilene på badet og det brune, myke flerbruksrommet ser ikke ut til å bli "rettferdiggjort" i stua heller.

Eli og Benjamin gikk heldigvis for sin faste, fine stil i stua, og det blir spennende å se deres sluttprodukt. Selv om det ser ut som om at Eli overdriver litt mye i hagen.

Leona og Håvard har jeg ikke sett særlig til, annet enn småspydig nagging med "humor" mot hverandre.

Heidi og Patrick virker å ha blomstret opp siste to ukene, og stemningen ser ut til å være bra. Det er godt å se, og mye bedre enn ukene de hakket hverandre ihjel. Jeg har fått et annet inntrykk av de to nå enn det jeg hadde. 

Jeg må le hver gang de viser oversiktbilde fra fugleperspektiv av hyttene. Herregud så overfyllt hagene er. Du kan ikke engang snu deg for å slippe en fjert, for da river du ned ei busk i samme slengen. 😅

 

Spesielt den andekonkurransen synes jeg de dro ut alt er for lenge. Endelig tok det slutt med at Herman og Petter vant.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (4 timer siden):

Dagens episode:

  Skjul innhold

Stueuke. Man skulle tro det lå an til en god uke, men når de fyller episodene med blomster, spising, deltakere i sync, deltakere som blir intervjuet, andekonkurranser, bading, fjas og emosjonell pjatt om hvor mye hytten betyr for deltakerne og hvor mye de ønsker å vinne, så blir det bare tull av det. 

Man skulle tro vi var i finaleuken, for den har som regel vært mer emosjonell. Men vi er altså i stueuken, som er "hovedrommet"...

Herman og Petter skulle myke opp stuen med stoff på veggen. Joda, tanken var god siden hytten virker så steinhard fra før av, men kullsvart stoff kan da ikke ha den effekten de ønsker? Disse mørke fargene, herav mørkegrønn og sort, får den små hytta til å virke enda mindre. Synes ikke grønnfargen kler hytta i det hele tatt. Og spilene på badet og det brune, myke flerbruksrommet ser ikke ut til å bli "rettferdiggjort" i stua heller.

Eli og Benjamin gikk heldigvis for sin faste, fine stil i stua, og det blir spennende å se deres sluttprodukt. Selv om det ser ut som om at Eli overdriver litt mye i hagen.

Leona og Håvard har jeg ikke sett særlig til, annet enn småspydig nagging med "humor" mot hverandre.

Heidi og Patrick virker å ha blomstret opp siste to ukene, og stemningen ser ut til å være bra. Det er godt å se, og mye bedre enn ukene de hakket hverandre ihjel. Jeg har fått et annet inntrykk av de to nå enn det jeg hadde. 

Jeg må le hver gang de viser oversiktbilde fra fugleperspektiv av hyttene. Herregud så overfyllt hagene er. Du kan ikke engang snu deg for å slippe en fjert, for da river du ned ei busk i samme slengen. 😅

 

God oppsummering og meget enig!

Det er 90% annet enn stue i monitor. Hva er det TV2 driver med? Håper noen i klippinga eller andre ansvarlige leser her inne. 🙏🏻

Av det lille vi har sett er fremdeles Eli og Benjamin store favoritter hos meg. De har en klar og tydelig stil og plan. Det har forsåvidt Hermann og Petter og, men de fargene er grusomme. Hva er det som har gjort de så inderlige glade i mørke grønt?! De andre ser vi lite annet enn uteområdet til, for det er tross alt viktigere med en barnekonkurranse i 1/5 del av episoden enn å vise det Sommerhytta egentlig handler om. 😉

 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en meningsløs konkurranse i dagens. Runder det av med å spørre vinnerene om hvor lang tid de tror de brukte.

Ooouu hahahha hehehe, dere tippa feil, her er tiden dere brukte!!!

Ok.

Men ikke nok med det, her er en overaskelse til alle!!!

Ok.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet til episoden i går, ble overrasket da jeg våknet siden dette har vært et av mine favoritt program. Tror at jeg duppet av sånn ca. da de filmet noe gress og tretopper i flere minutter, eller muligens det var da de spurte parene for ørtende gang hva de tenker om å vinne/ikke vinne hytta :sover: 

Har begynt å mute lyden når Aina kommer på skjermen, greier bare ikke å høre på gnålet hennes. Må likevel se ferdig og få med meg hvem som vinner i år, men kommer ikke til å følge med flere sesonger. Har ingen klare favoritter i år siden jeg ikke greier å engasjere meg slik som tidligere, verste året var da de to pappaene vant. Ble skikkelig forbannet av det, meldte meg inn i protestgrupper på Facebook og styrte på. Kanskje like greit at de har ødelagt dette programmet, så slipper man å bli så frustrert 😂

 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går fort å se hver episode, for jeg spoler gjennom det meste: alle konkurranser, alle intervjuer om intetsigende temaer, hver gang Leona og Håvard er i bildet (orker ikke den evige småkranglingen) og hver gang Heidi og Patrick filmes (orker ikke kosemosesnakket). De to andre parene er dyktige, pluss at de snakker «normalt» til hverandre :) 

Tidligere satt jeg klistret og fulgte spent med på alt som skjedde. Tror ikke det er jeg som er blitt veldig sær, men heller at programmet har tapt seg og at det fokuseres for mye på «svada». 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En takk til Aina som dro innom parene idag slik at vi faktisk fikk se stua, og hørt litt om planene dems. 

Jeg reagerer veldig på forskjellen på på joker-premiene i år. Før så var de jo like, men nå er det jo ulikt fra gang til gang selv om det er forskjellige par som vinner dem. Synes det er litt merkelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Dagens soleklare vinnere, Eli og Benjamin, ble nok en gang frarøvet en gullhammer. Dette programmet er så rigget og korrupt. 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeon skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Dagens soleklare vinnere, Eli og Benjamin, ble nok en gang frarøvet en gullhammer. Dette programmet er så rigget og korrupt. 

 

Hvem tenker du vinner hele greia? Jeg vet hvem jeg håper på, men usikker på om det blir slik til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...