Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Spanky skrev (Akkurat nå):

Hvem tenker du vinner hele greia? Jeg vet hvem jeg håper på, men usikker på om det blir slik til slutt. 

Hvilke hammere gjenstår nå?
To delkonkurranser med hammer, også skal dommerne dele ut en hver? Sikkert ingen nabohammer i år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madeon skrev (1 time siden):

Hvilke hammere gjenstår nå?
To delkonkurranser med hammer, også skal dommerne dele ut en hver? Sikkert ingen nabohammer i år? 

Nabohammer skal deles ut om en uke jo😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, rangering og spoiling av vinnere: 

Spoiler

1. Eli og Benjamin. 
Lettbeiset hyttevegger, smartløsning med en stor og fin modulsofa, luftig og fint interiør. Lars i ekstase over løsninger og gjennomføring. Sofaen ble høydepunktet i stua, akkurat slik det skal være. Selv om grønnfargen på putene kan diskuteres. En fin, rolig og hyttete atmosfære. Naturlig og pen beplantning. 

Definitivt den stua jeg kunne tenkt meg på min hytte. Anser stua som innflyttingsklar for min del. Men nok engang får ikke Eli og Benjamin betalt. Eli og Benjamin minner meg bare mer og mer om Esra & Arber og Anna & Jone fra tidligere sesonger. Leverer best stort sett alltid, og nest best når de for en gangs skyld blir forbigått, men går inn i finaleuken som en underbetalt “outsider” og ender til slutt opp med å vinne ingenting.

2. Leona og Håvard. 
Lettbeiset hyttevegger, sorte hyller, “svevende” sofa, to behagelige stoler og følger samme stil med samme interiør som resten av hytta. Ble en veldig bra, hyttete og koselig stue av det. Veldig bra håndverk, og gjæringene ser meget bra ut. Fin beplantning rundt omkring. En svært god nr 2 i dag. Jeg kunne akseptert at Leona og Håvard vant gullhammeren. 

3. Heidi og Patrick. 
Brune vegger, grå tøyvegg, enkel sofa og minimalistisk interiør. Luftig stue, som er positivt. Brunfargen ble i bestefall “såder”, men den gråe stoffveggen virket feil. Ellers var ting gjort veldig enkelt, men stua ble helt OK. Småslurving med maling.

4. Herman og Petter. 
Mørkegrønne vegger, sort tøyvegg, noe spiler i stuetaket, vegg og på møbler, og normal sofa. Får en særegen helhet mot resten av hytta, men veldig overdekorert i alskens farger og nyanser, og tok helt av med grønnplanter overalt. En jungle, som Finn kalte det. Synes stuen er mørk, trykkende, masete og stressende. Det er altfor mye som skjer overalt. Kart over Nordmarka passet ikke inn, og var heller ikke særlig fint av seg. Dog pent snekkerarbeid. Finn og Aina i patetisk ekstase, men det blir fort slik når ens egen favoritter “leverer”.

Vinner selvfølgelig gullhammeren. Må jo bli slik når Finn er i full Finn-mode, for da er det han som styrer showet. Og det er selvfølgelig han som gir gutta boys gullhammeren. Synes seieren er meget ufortjent. Flashback. Nesten som om at det kreves mindre av to gutter i par. Eli og Benjamin eller Leona og Håvard ville aldri vunnet med Herman og Petters stue. Aldri.

Stua til Herman og Petter kunne jeg aldri tenkt meg å bo i.

Møkkauke!

 

Endret av Ctrl
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeon skrev (1 time siden):

Hvilke hammere gjenstår nå?
To delkonkurranser med hammer, også skal dommerne dele ut en hver? Sikkert ingen nabohammer i år? 

Det skal vel være totalt 15 hammere, så de mangler 6 enda. Mye som kan skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
Spoiler

Mine vinnere denne uka er Eli og Benjamin.  Jeg er lite fan generelt av disse hjemmesnekrede sofaene, men EB sin var den som var tettest på en ordentlig sofa.  Bordet var genialt, alt er gjennomarbeidet og lekkert.

Like klar nummer to Leona og Håvard.  De har fine farger gjennomgående og jeg får i det minste hyttefølelse av deres hytte.

Nokså likt mellom Petter og Herman og Heidi og Patrick i bunn.  Det var imidlertid ingen tvil i mitt hode fra det øyeblikket gutta skulle kle den ene veggen i et mørkt, varmt, stoff.  Da skjønte jeg Aina ville bli solgt.  Jeg synes det blir altfor mørkt for ei sommerhytte.  Heidi og Patrick har ligget et steg etter de andre hele veien.  Det er litt enkelt, litt slurvefeil, jeg synes ikke det oser sommer av hytta deres, men i valget mellom en mørkegrønn/svart krok, og en pastellfarget en, hadde jeg foretrukket sistnevnte.

Eli og Benjamin er flere hakk bedre enn de andre deltakerne, men jeg tror ikke de har vunnet produsentenes hjerter.  De bare jobber på, lite drama, lite styr, kanskje hakket for "ordentlige"/"seriøse".  Det virker imidlertid som om produsentene aldri har sett et tett vennskap mellom to gutter tidligere, og har falt pladask for Herman og Petter og vennskapet deres.

 

Endret av shalott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (2 timer siden):
  Vis skjult innhold

Mine vinnere denne uka er Eli og Benjamin.  Jeg er lite fan generelt av disse hjemmesnekrede sofaene, men EB sin var den som var tettest på en ordentlig sofa.  Bordet var genialt, alt er gjennomarbeidet og lekkert.

Like klar nummer to Leona og Håvard.  De har fine farger gjennomgående og jeg får i det minste hyttefølelse av deres hytte.

Nokså likt mellom Petter og Herman og Heidi og Patrick i bunn.  Det var imidlertid ingen tvil i mitt hode fra det øyeblikket gutta skulle kle den ene veggen i et mørkt, varmt, stoff.  Da skjønte jeg Aina ville bli solgt.  Jeg synes det blir altfor mørkt for ei sommerhytte.  Heidi og Patrick har ligget et steg etter de andre hele veien.  Det er litt enkelt, litt slurvefeil, jeg synes ikke det oser sommer av hytta deres, men i valget mellom en mørkegrønn/svart krok, og en pastellfarget en, hadde jeg foretrukket sistnevnte.

Eli og Benjamin er flere hakk bedre enn de andre deltakerne, men jeg tror ikke de har vunnet produsentenes hjerter.  De bare jobber på, lite drama, lite styr, kanskje hakket for "ordentlige"/"seriøse".  Det virker som om produsentene aldri har sett et tett vennskap mellom to gutter tidligere, og har falt pladask for dem og vennskapet deres.

 

Spoiler

Og nettopp derfor frykter jeg at det er Herman og Petter som vinner Sommerhytta i år, og ikke Eli og Benjamin som er de mest verdige vinnerne. 

 

Endret av Madeon
Skrivefeil
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yaki skrev (20 minutter siden):

Syns ukens vinnere hadde et svært rotete og rett og slett stygt resultat 🤯

Enig, likte ikke deres stue i det hele tatt. 

Har jeg lov å si hvem jeg synes skulle vinne denne uken? (for det vil jo spoile litt) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er sommerhytta til Herman og Petter for mørk og dyster. Jeg heier på Eli og Benjamin.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeon skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Og nettopp derfor frykter jeg at det er Herman og Petter som vinner Sommerhytta i år, og ikke Eli og Benjamin som er de er de mest verdige vinnerne. 

 

Spoiler

Jeg blir så oppgitt… hvordan er det mulig at ikke Eli og Benjamin vant ukens hammer… 😳

Herman og Petter er ukens delte sisteplass med Heidi og Patrick. 
Eli og Benjamin milevis foran ukas nr 2 Håvard og Leona. 
 

Dette er som ett ran på åpen gate. 🥺😩

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg var helt sikker på at Eli og Benjamin skulle få ukens hammer, og hvis ikke dem, så ble det Leona og Håvard fordi de er så gjennomførte og har en veldig bra helhet. 

Jeg forstår ingenting av ukens gullhammer.. Det er langt ifra min drømmestue, og det er klart at Finn styrte showet som flere skriver. 

Synes også det er spesielt at det klages på malingsflekker her og der hos ett par denne uka når flere par har malt dårlig i ukene tidligere. Gutta f.eks. hadde mye dårlig malejobb på badeuka, så hvorfor ta det opp denne uken sånn plutselig, spesielt når det ikke er en del av faget til snekker-Lars. Jeg forstår at det er forstyrrende med malingsflekker, men synes det blir så dumt med så mye fokus på det når det ikke er det som skal dømmes. Heidi og Patrick skulle fortsatt med den lyse fargen sin, forstår ikke at de plutselig dro inn brunt. Merkelig valg. 

Alt i alt skuffet over ukens vinnere, for de var nederst på min liste denne uka med mørk stue som gjør den mye mindre enn utgangspunktet og samtidig det rare valget med tau og blomsterkasse. Det er jo ikke pent eller særlig praktisk. 

Eli og Benjamin har jo gjort motsatt og forlenget rommet samt gjort det større på måten de har bygd sofa på. Jeg klarer ikke å forstå begrunnelsen for at Finn skulle få lov til å bestemme vinneren denne uka når det er så store motsetninger av meningene til Aina ang. å gjøre rom lite/gjøre det større. Dette ble rotete for jeg er skikkelig sur😂 Regner med at Hermann og Petter vinner hele shiten nå..☹️

 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overrasket over vinnerne. Jeg visste at Aina kom til å gi stemmen sin til guttene etter den visittrunden hun hadde tidligere i uken hvor hun fikk se stoffveggen. Da Finn ble så henrykt over å se en totalt overlesset "jongåL" hos guttene så var det game over for de andre. Jeg vet at Lars liker arbeidet deres og at guttene er gode på snekring. Så dette var gitt.

Jeg må likevel si at jeg ikke forstår valget. Hos H&P sa jo Aina at less is more og at H&P er de eneste som virkelig lager en sommerhytte. Lars og Finn nikker. Men dette med sobert og lyse farger driter dommerne i når de får elementer de liker hos favorittparet sitt og kan kaste hammeren etter favorittene sine. Gutta virker som noen skikkelig fine mannfolk, det er ikke det, men dette var ufortjent.

Legger ved bilde av alle stuene samlet. Ingen tvil om at noen ble fraranet en hammer her. Den mørke, overlessa og rotete bula vant liksom... på "Sommerhytta". 😳

Ikke bare dét, men har ikke dommerne hele sesongen mast om multifunksjon? Kjøss meg bak!

Gratulerer med hytta da gutta!

 

20230622_222527.jpg

Endret av Blåttvann
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (51 minutter siden):

Ikke overrasket over vinnerne. Jeg visste at Aina kom til å gi stemmen sin til guttene etter den visittrunden hun hadde tidligere i uken og fikk se stoffveggen. Da Finn ble så henrykt over å se en totalt overlesset "jongåL" hos guttene så var det game over for de andre. Jeg vet at Lars liker arbeidet deres og at guttene er gode på snekring. Så dette var gitt.

Jeg må likevel si at jeg ikke forstår valget. Hos H&P sa jo Aina at less is more og at H&P er de eneste som virkelig lager en sommerhytte. Men det driter de i når de får elementer de liker hos favorittparet sitt og kan kaste hammeren til favorittene sine. Gutta virker som noen skikkelig fine mannfolk, det er ikke det, men dette var ufortjent.

Legger ved bilde av alle stuene samlet. Ingen tvil om at noen ble fraranet en hammer her. Den mørke, overlessa og rotete bula vant liksom... på "Sommerhytta". 😳

Ikke bare dét, men har ikke dommerne hele sesongen mast om multifunksjon? Kjøss meg bak!

Gratulerer med hytta gutta!

 

20230622_222527.jpg

Jeg er så enig, det ser nesten ut som  inn i en kinosal den hytta til Herman og Petter. 

Endret av Oppland
Tok vekk et ord
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (45 minutter siden):

Ikke overrasket over vinnerne. Jeg visste at Aina kom til å gi stemmen sin til guttene etter den visittrunden hun hadde tidligere i uken og fikk se stoffveggen. Da Finn ble så henrykt over å se en totalt overlesset "jongåL" hos guttene så var det game over for de andre. Jeg vet at Lars liker arbeidet deres og at guttene er gode på snekring. Så dette var gitt.

Jeg må likevel si at jeg ikke forstår valget. Hos H&P sa jo Aina at less is more og at H&P er de eneste som virkelig lager en sommerhytte. Men det driter de i når de får elementer de liker hos favorittparet sitt og kan kaste hammeren til favorittene sine. Gutta virker som noen skikkelig fine mannfolk, det er ikke det, men dette var ufortjent.

Legger ved bilde av alle stuene samlet. Ingen tvil om at noen ble fraranet en hammer her. Den mørke, overlessa og rotete bula vant liksom... på "Sommerhytta". 😳

Ikke bare dét, men har ikke dommerne hele sesongen mast om multifunksjon? Kjøss meg bak!

Gratulerer med hytta gutta!

 

20230622_222527.jpg

Takk for bildene! Det var supert å se rommene opp mot hverandre slik du hadde fått til her. 👏

Jeg var fra før av IKKE begeistret for Herman og Petters stue, men nå ser jeg enda mer tydelig hvor sprøtt det var at de vant! Stua er mørk, tung, overfyllt og rotete. Sommerhytta my ass. Overstimuli de lux. Jeg hadde de på 3. plass på min rangering, i all hovedsak pga arbeidet og et par gode løsninger, men ser nå at det ble feil. Jeg ville heller før valgt Heidi og Patricks stue foran Herman og Petters bomba bule. Så jeg redigerte rangeringen min.

Etter denne uken har jeg bestemt meg. Jeg kommer ikke til å svi bort 30 timer (!) neste vår og sommer på å se dette tullete og riggete showet om mellommenneskelige relasjoner hvis produksjonen kjører ny runde med kube-hytter og dommersynsinger uten selvinnsikt. Føler jeg har kastet bort tiden min uten å sitte igjen med noe annet enn kjedsomhet og irritasjon som erfaring. Mulig jeg kun ser ukesfinalene med visning av rommene neste år. Hvis jeg gidder. 

Endret av Ctrl
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sterkt punkt i ukas oppgaver var å snekre møbler, og de eneste som virkelig har snekret en skikkelig sofa som også er funksjonell er Eli og Benjamin. De har laget ryggstøtte, og ermlene som gjør sofaen god å sitte i , i tillegg kan den gjøres om til en sovesofa. De andre sine sofaer er i hovedsak en benk med skumgummimadrass i (og det er ikke en god sofa å sitte i, selv om man slenger oppi pynteputer.

Eli og Benjamin har også snekret et stuebord som man kunne ha kjøpt på Bohus. De andre har snekret ei plate med bein.

Eli og Benjamin burde ha blitt årets vinnere i mine øyne ut i fra jobben de gjør, men det er ikke de som er det paret som har sjarmert Aina eller Finn (Lars tror jeg er nøytral)

Eli og Benjamin tror jeg blir årets Anna og Jone, Esra og Arber, Lina og Eldan. De som burde ha vunnet men som ikke fikk Aina og Finn til å falle for de, de ble ikke nok sjarmert 

Og gudbedre så lei jeg er av å høre Heidi sin litt sytete stemme om hvor innmari hun ønsker å vinne hytta…..vet ikke hvor mange ganger hun har sagt det denne uka her til kamera, men det er mange. Likedan «Paaaaaaatrik». Merkelig at de to som fremstår så sukkersøtt forelska og roser hverandre i annenhver setning gjorde det slutt lenge før Sommerhytta-premieren. De duller og er så søte med hverandre at jeg får nesten hull i tenna

Leste en artikkel at Eli og Benjamin solgte boblebadet de vant og dro til Kapp Verde, herlig! Om de ikke vinner så ble det i allefall tur på de

Jeg håper inderlig ikke Hedi og Patrik vinner, de har vel bortsett fra denne uka her ikke fullført et ukesoppdrag i tide, i tillegg er det himmelvid kvalitetsforskjell på arbeidet de gjør kontra de tre andre parene. At de fikk gullhammer for hemsen fatter jeg ikke. Også veldig «pussig» at da de vant konkurranse og de valgte snekker den uka de skulle lage hems (jeg tror det var den uka, korriger meg gjerne tar jeg feil) så var det 2 timer snekkerhjelp kontra den vanlige ene timen.

Forstår godt at de vil vinne, men da de var over halvveis inne i programmet og de selv kunne se hvor bakpå de lå og hvor stor forskjell i nivå det var på de kontra de tre andre parene så burde de gjort som tvillingene det året de var med; stikke fingeren i jorda og heller begynne å velge dyre og fine premier fra tavla når de vinner konkurranser kontra å velge snekkerhjelp. Det de vinner er deres til odel og eie (tvillingene vant vel to eller tre boblebad) og dermed sitte igjen med verdier etter sommerhytta

Selv om de som ikke vinner ikke får hytte så får de endel i verdier. Alt de har kjøpt for gavekortet på 50 000 fra Bohus+alle uke-gavekortene+alt de vinner i konkurranser. Det er endel når man tenker over det, sånn som Eli og Benjamin som har vunnet boblebad, grill, pizzaovn+masse annet. Alt av møbler, gulvtepper, kopper og kar, lamper, sengetøy, interiør….

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også som nevnt overrasket over denne ukens vinnere. De er flinke da, men synes Eli og Benjamin gjør det hakket bedre. Håper i allefall Eli og Benjamin vinner hytta neste uke. Ellers synes jeg fargevalgene til Leona og Håvard er kjempefine, så ville trivdes best i deres hytte tror jeg 😃

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det ble utrolig flott hos Eli og Benjamin. Og likte godt at de har fått til en ordentlig sofa, med sofarygg. Som seer syns jeg det er rart at de ikke vant, utifra det dommerne sier så var jo det veldig bra utført? 

Jeg syns faktisk alle hadde gjort det skikkelig fint! Jeg liker veldig godt stilen til Håvard og Leona, og ja, syns det ser ut som det de lager er veldig bra. Benjamin og Eli er jo veldig gjennomført og alt er veldig bra lagd og fint. Heidi og Patrick har veldig sommerhytte, fine farger og jeg syns de får til møbelsnekringen veldig bra, synd dette programmet krever et høyere arbeidstempo enn hva de klarer å holde tritt med (ref malingssøl). Gutta syns jeg er veldig flinke til å snekre, og jeg liker jo litt more is more, så jeg syns de har det veldig fint! Nei, denne uka syns jeg det var mye bra arbeid, men enig i at jeg syns Eli og Benjamin hadde fortjent hammeren.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeon skrev (23 timer siden):
  Skjul innhold

Dagens soleklare vinnere, Eli og Benjamin, ble nok en gang frarøvet en gullhammer. Dette programmet er så rigget og korrupt. 

 

Jeg er ikke enig i at de var soleklare vinnere . Synes det var en fin stue , men synes riktig par vant denne uka . 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at flere faller for Eli og Benjamin sin stil , for den er veldig moteriktig på mange måter . Lys og lett og lett for øynene å se på . De er kjempeflinke , ingen tvil . Men er uenig i at Petter og Hermann sin er så lite pen og  lite koselig som mange vil ha det til i denne tråden . Selv foretrekker jeg mer deres stil . Der fargene er dypere , mørkere og trivelig for min del . Når du sitter inne hos dem og ser ut , møter uterommet også innerommet veldig fint . Hytta skal også kunne brukes vår, høst og vinterstid , selv om programmet heter sommerhytta . Så synes de har en finere ramme på lengre sikt , der noen av de andre stilene vil virke lite lune en vinterdag . Det blir nok ikke rett å dømme hammer etter akkurat det , men det er ting jeg velger å se på når jeg ser resultater . Jeg likte også soverommet deres godt , selv har jeg det mørkt på vårt soverom både på hytte og hjemme . Sover absolutt best i sånne dype mørke farger , enn i lyse . Heidi og Patrik ligger langt bak på gjennomføring , og alt er hast og på en snei . De har dog veldig pen palett . Håvard og Leona har vel egentlig ikke truffet meg helt , selv om de har flere gode prosjekt . 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så gøy hver gang det kommer en ny reality serie....er at da skal alle ut i media med lidelsene sine...at de holdt på å dø, er syk, har mistet noen, bla bla 🙈😆

Endret av Helsport
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...