Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Nabohammeren havnet overraskende hos Herman og Petter. Det hadde jeg ikke trodd. 
Lars valgte Eli og Benjamin, som har vært best hele sesongen på håndverk. 
Finn gikk for sine favoritter gjennom hele sesongen. Ingen overraskelse der.

Så da ble det Aina som skulle avgjøre det. At hun ga sin hammer til Eli og Benjamin overrasket meg på èn måte, men på en annen måte ikke. Herman og Petter fikk sin stil bra til, men den stilen er ikke for alle, og det tunge, stramme og mørke er ikke det Aina er kjent for. Da var Eli & Benjamin og Leona & Håvard mer hyttekoselig, svalt og helhetlig. Dog skal det sies at jeg trodde Leona og Håvard stod høyere i kurs hos Aina enn Eli og Benjamin. Heldigvis var det motsatt, ellers ville Herman og Petter vunnet. Og det ville vært en ny fallitterklæring. 

Angående Leona og Håvard synes jeg de har falt veldig under radaren, og fattige 2 av 15 mulige gullhammere, herav ingen i finalen, speiler overhodet ikke det sluttproduktet de har fått til.

Uansett er det bare å gratulere Eli og Benjamin med hytte. Det er så fortjent som du kan få det. Og som Ginny, så er det faktisk første gang på 7 sesonger jeg opplever mine favoritter vinne. 

Ser av kommentarfeltene på Facebook at mange heier på og sympatiserer med Heidi og Patrick pga mellommenneskelige årsaker. Så det er tydelig at dagens Sommerhytta-konsept med mindre snekring og interiør, og mer av mennesker og følelser med fokus på de parene som leverer dette, er det folk der ute liker. Så siden responsen er god så klapper produksjonen seg på skuldrene for en ny god sesong, og det blir det samme neste år. Dessverre. 

Personlig ønsker jeg at vi fikk inn 4 deltakerpar der èn i hvert par hadde snekkererfaring/var snekker/hadde fagbrev i tømrerfaget, og at deltakerne måtte bygge hyttene fra stavene igjen. DA tror jeg vi hadde fått sett kreative og gode løsninger, og at fokuset i programmet hadde skiftet rett vei igjen.

For øvrig mener jeg at tapende par burde få forkjøpsrett til å kjøpe sin hytte for prisen tilsvarende elektroklar hytte, altså veldig redusert pris. Som kompensasjon for deltakelse, og for å rettferdiggjøre tidsbruken og arbeidskraften deltakerne har lagt i det. Jeg merker meg at fjorårets Sommerhytta-kubehytter på Nes Strandhager fortsatt ikke er solgt, og står nærmest alene igjen på feltet som usolgt, så det blir spennende å se om årets hytter blir solgt raskere. 

Ellers er jeg glad for at sesongen nå er over. Det har vært svært lite underholdende. 

Så god sommer! :) 

Endret av Ctrl
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shalott

Så er sesongen endelig slutt, en sesong som har engasjert meg nokså lite.

At nabohammeren gikk til Herman og Petter overrasket meg ikke så mye, dersom de fikk fram sin helt "unike historie".  Finn og Lars var egentlig bankers, men jeg ble litt overrasket over Aina.  Med en gang gutta slo til med "stofflighet" og "det myke mot det harde", smeltet hun fullstendig.  Kanskje de tapte hennes hammer på den romdeleren Aina satte seg fast i?

Ellers synes jeg at etter en helt grusom start (den kolossen av ei blomsterkasse de lagde i uke 1 er noe av det aller verste som er blitt prestert på Sommerhytta), endte Håvard og Leona opp med ei kjempefin hytte.  Fargemessig likte jeg den nok enda bedre enn Eli og Benjamin sin, selv om EB er bedre snekkere.  Bare så synd vi fikk se så lite av Leona og Håvard - de ble stort sett vist når de "kranglet".  Eli og Benjamin må også vaere det vinnerparet som har fått minst tid i monitor.  Jeg føler det stort sett har dreid seg om Heidi og Patrick og Herman og Petter.

Så til selve avgjørelsen: Jeg falt litt av disse tullekonkurransene da de dro fram ringspill for tredje (?) gang på få uker, men - hadde Eli og Benjamin tapt hytta hvis de ikke hadde fått begge disse hammerne?  Altså, selv om Herman og Petter ikke hadde vunnet dem, de heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke Herman og Petter skulle få nabohammeren siden jeg tenkte at de andre lagene sine hytter er lettere å like stilmessig. Jeg er også enig med shalott i at Håvard og Leona sin hytte appellerer mer til meg fargemessig enn Eli og Benjamin sin.

Eli og Benjamin hadde tapt hytta hvis hverken de eller Herman og Petter hadde fått de ringspillhammerne ja. Så sånn sett er det ganske teit at en hytte verdt flere millioner skal stå og falle på noe så tåpelig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (5 timer siden):

Nabohammeren havnet overraskende hos Herman og Petter. Det hadde jeg ikke trodd. 
Lars valgte Eli og Benjamin, som har vært best hele sesongen på håndverk. 
Finn gikk for sine favoritter gjennom hele sesongen. Ingen overraskelse der.

Så da ble det Aina som skulle avgjøre det. At hun ga sin hammer til Eli og Benjamin overrasket meg på èn måte, men på en annen måte ikke. Herman og Petter fikk sin stil bra til, men den stilen er ikke for alle, og det tunge, stramme og mørke er ikke det Aina er kjent for. Da var Eli & Benjamin og Leona & Håvard mer hyttekoselig, svalt og helhetlig. Dog skal det sies at jeg trodde Leona og Håvard stod høyere i kurs hos Aina enn Eli og Benjamin. Heldigvis var det motsatt, ellers ville Herman og Petter vunnet. Og det ville vært en ny fallitterklæring. 

Angående Leona og Håvard synes jeg de har falt veldig under radaren, og fattige 2 av 15 mulige gullhammere, herav ingen i finalen, speiler overhodet ikke det sluttproduktet de har fått til.

Uansett er det bare å gratulere Eli og Benjamin med hytte. Det er så fortjent som du kan få det. Og som Ginny, så er det faktisk første gang på 7 sesonger jeg opplever mine favoritter vinne. 

Ser av kommentarfeltene på Facebook at mange heier på og sympatiserer med Heidi og Patrick pga mellommenneskelige årsaker. Så det er tydelig at dagens Sommerhytta-konsept med mindre snekring og interiør, og mer av mennesker og følelser med fokus på de parene som leverer dette, er det folk der ute liker. Så siden responsen er god så klapper produksjonen seg på skuldrene for en ny god sesong, og det blir det samme neste år. Dessverre. 

Personlig ønsker jeg at vi fikk inn 4 deltakerpar der èn i hvert par hadde snekkererfaring/var snekker/hadde fagbrev i tømrerfaget, og at deltakerne måtte bygge hyttene fra stavene igjen. DA tror jeg vi hadde fått sett kreative og gode løsninger, og at fokuset i programmet hadde skiftet rett vei igjen.

For øvrig mener jeg at tapende par burde få forkjøpsrett til å kjøpe sin hytte for prisen tilsvarende elektroklar hytte, altså veldig redusert pris. Som kompensasjon for deltakelse, og for å rettferdiggjøre tidsbruken og arbeidskraften deltakerne har lagt i det. Jeg merker meg at fjorårets Sommerhytta-kubehytter på Nes Strandhager fortsatt ikke er solgt, og står nærmest alene igjen på feltet som usolgt, så det blir spennende å se om årets hytter blir solgt raskere. 

Ellers er jeg glad for at sesongen nå er over. Det har vært svært lite underholdende. 

Så god sommer! :) 

Vet ikke om produksjonen viste hva de forskjellige dommerne gikk for, men forutsett at de ikke viste det på forhånd. Så hadde jo ikke Aina noe alternativ, siden H og L allerede var ute av dansen.

Forøvrig så tror jeg at nabohammeren var sjekket før utdelingen, for det ville vært veldig dumt å starte med den hvis den hadde gått til Elin og Benjamin, for da ville jo all spenning vært utløst siden ingen kunne tatt dem igjen hvis de fikk den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (45 minutter siden):

Den grønne kjolen til Heidi fra finaledagen - hvor er den fra tro? 😀

Ligner på denne fra selected femme 

 

IMG_2508.png

IMG_2507.webp

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (På 29.6.2023 den 13.35):

Jeg har ikke kommet over det med Finn denne uka. Jeg er jo klar over at han er utrolig subjektiv og selekterer vinnere utifra trynefaktor, men reaksjonene hans til at Eli og Benjamin vant konkurransene synes jeg var forkastelig. 

Her ser dere fra tirsdagens konkurranse. Aina deler ut gullhammer, resten av gjengen (også tapende deltakere) smiler og klapper akkurat når bildet blir tatt, mens Finn hverken klapper eller trekker på smilebåndet: 

Screenshot2023-06-2913_14_16.thumb.png.2386f83d016dc3dd877291799a37eac1.png

Her er fra onsdagens konkurranse. Seansen har visstnok roet seg (og det er første gang bildet av dommerne kommer opp etter at vinneren er ropt ut), men Cathrine snakker her til Eli og Benjamin og gratulerer dem med seieren. Finn ser direkte ukomfortabel ut. Han klarer ikke stå i ro, vugger fram og tilbake, og er tydelig muggen i både trynet og kroppsspråket:

Screenshot2023-06-2913_25_44.thumb.png.18e668fdac89f73be5f9bb63ee3dee41.png

Altså, kom igjen da, dommer Finn. Prøv i det minste. Det går ikke an å vise deltakere som nettopp har vunnet gullhammer dette uinteresserte, flate og mutte trynet. 

image.png.c829a56855a4bd809631d51f2f2167fe.png

Selv deltakere som i kampens hete nettopp har innsett at de har tapt hele hytta klarer å lurke fram et smil og en applaus på vegne av Eli og Benjamin. Men ikke Finn. Det er visst for mye å forlange fra han.

For ordens skyld, bildene er hentet fra https://play.tv2.no/programmer/underholdning/sommerhytta/sesong-7 , episode 38 og 39.

Det der er så krise som man får det av en dommer i en konkurranse. Har vi noen lignende eksempler i noen annen TV-konkurranse? Det fine her er jo at han viser sitt sanne ansikt, til de som enda ikke har skjønt hvordan Finn har holdt på i alle sesonger. Og jeg er så glad vi er kvitt han! For en stor dust han har vært på Sommerhytta! Fysj! Håper han slutter å vise seg på TV generelt.

Fikk ikke sett finalen i går, så da ble det i dag.

Riktig vinner.

Og produksjonen vet alltid hvilke hamre som skal deles ut hvor på forhånd, de legger jo opp til mest mulig spenning. Det er det en produksjon er til for å gjøre.

Jeg ble overrasket over Ainas hammer, men på en positiv måte. 

Også litt overrasket over nabohammeren, mon tro hvor mye som skilte hyttene fra hverandre? Reagerer veldig på at deltakerne møter hyttenaboene for vi vet alle hvor mye førsteinntrykket har å si for hvordan folk stemmer. Selv dommerne klarer jo ikke holde seg objektive.

Se så glad Finn også var over Sommerhyttas vinnere;

 

16881509835071757699928121727875.jpg

Endret av Blåttvann
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de vet godt på forhånd hvem som får hvilke hammere, for hammerne blir alltid delt ut i den rekkefølgen som sørger for at spenningen opprettholdes til siste slutt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (14 timer siden):

(…)

Det beste året synes jeg fremdeles var da Øyunn og Levi vant nettopp fordi de så til de grader var underdogs. Sånt synes jeg er morsomt å se på, ikke at noen stikker seg fram som best fra dag 1 og hvor ingen andre har sjanse til å vinne. 

Jeg kunne ønske meg jevnere nivå på deltagerne, men når det først er store forskjeller, så syns jeg de som har levert best kvalitet igjennom 10 uker er de som fortjener å vinne. Jeg syns det var andre par i den sesongen som burde vunnet. Nettopp pga kvaliteten igjennom hele programmet. 

I fremtidige sesonger ønsker jeg meg deltagere som har vært igjennom en ordentlig opptaksprøve, sånn at de stiller ca likt i forhold til ferdigheter. Da får vi luka bort par som disse turtelduene i år, som kommer totalt uforberedt og omtrent ikke veit hva en hammer er. Da blir det interiør, planleggingen og kreative løsninger som blir avgjørende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til vinnere👏🏼🤩🥳 Har heiet på dem fra første dag og er veldig glad at de vant. Alle fire hadde fine hytter men denne skilte seg ut, jeg liker stilen deres, jobbemåten deres, de har det alltid ryddig rundt seg og lager fine ting. Veldig fornøyd og har kost meg gjennom hele denne sesongen, liker hele gjengen og synes at denne sesongen var en av de beste, selv om jeg skrev før at den beste sesongen var med han pappa og datteren 🤔 Denne var et hakk bedre. For noen nydelige mennesker og for en herlig gjeng. ♥️ 

Endret av Sen ve ben
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde absolutt være likt nivå på deltagerne, og det er jo det programmet har fått mye kritikk for tidligere, hvor kritikken da toppet seg da Kurt og Veronica vant i 2021. (For alle som så finalen og så at selv etter 10 uker kunne ikke Veronica en gang holde en hammer var det veldig åpenbart hvem som egentlig hadde bygget den hytta.) Så året etter begynte de å gå for kun unge par med null erfaring. Det er greit nok, og ikke minst ganske enkelt å sørge for jevnere nivå, men jeg kunne virkelig tenke meg et program hvor alle er eldre og har litt erfaring og ikke bare er nybegynnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (8 timer siden):

Det burde absolutt være likt nivå på deltagerne, og det er jo det programmet har fått mye kritikk for tidligere, hvor kritikken da toppet seg da Kurt og Veronica vant i 2021. (For alle som så finalen og så at selv etter 10 uker kunne ikke Veronica en gang holde en hammer var det veldig åpenbart hvem som egentlig hadde bygget den hytta.) Så året etter begynte de å gå for kun unge par med null erfaring. Det er greit nok, og ikke minst ganske enkelt å sørge for jevnere nivå, men jeg kunne virkelig tenke meg et program hvor alle er eldre og har litt erfaring og ikke bare er nybegynnere.

Sommerhytta hat tatt en ny vri, det handlet ikke om å klargjøre ei hytte. Det handler om unge par som krangler litt, skiller seg ut og som skal lage merkelig tv underholdning.  Sommerhytta  er kanskje ikke et favoritt program for de helt unge, så de kunne med fordel gått for voksne par eller relasjoner. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettferdigheten seiret til slutt, og jeg er veldig fornøyd med denne sesongens vinnere🤩 Synes også det er veldig synd at HL har gått så under radaren som det de har gjort, for sluttresultatet dems var jo helt fantastisk. Og de har hatt stor progresjon fra uke 1.

Ellers skjønte jeg når jeg så at gutta ikke hadde malt om boden sin at de ikke kom til å vinne Aina sin hammer, for da har de jo ikke tatt til seg tilbakemeldingene hennes. Veldig glad for at hun ga hammeren sin til Eli og Benjamin. 

Jeg har aldri lagt merke til at Finn ser SÅ misfornøyd ut som på bildene som Ctrl la ut, noe så flaut. Jeg har sett at han har vært skuffa, men det er måte på. Han kunne jo i hvertfall lata som😂 

Jeg krysser fingrene for bedre produksjon og klipping neste sesong, for de to siste sesongene har det virkelig vært dårlig. Det blir slitsomt og ikke minst kjedelig å se på. Bare den "nøkkelsermonien" på slutten hvor Cathrine roper opp et og et par for å levere tilbake nøklene🤦‍♀️ Det er virkelig ikke nødvendig, og svært dårlig tv. 

Endret av Matas
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også Leona og Håvard hadde en veldig progresjon, og interiør- og fargemessig likte jeg deres hytte mye bedre enn Eli og Benjamin sin. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På påmeldingsskjemaet så kan man huke av for om man er tilgjengelig vår eller høst. Betyr det to sesonger i året fremover?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (38 minutter siden):

På påmeldingsskjemaet så kan man huke av for om man er tilgjengelig vår eller høst. Betyr det to sesonger i året fremover?

Tviler ikke. Når TV2 først har funnet seg noe å sende, så sender de gjerne dobbelt opp av alt. Farmen, Kompani og Forræder er gode eksempler på det. 

Men altså, skal du melde deg på?? :D Kan vi få en representant fra #TeamKvinneguiden der inne? ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje de ikke vet når de skal filme ennå. Det har vel pleid å være vår (man kan se at de starter i uke 1 med dunjakker og lue og avslutter uke 10 i sommerklær), men kan jo være de endrer på det. Tviler på at de kommer til å ha et så pass omfattende prosjekter to ganger i året. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (47 minutter siden):

På påmeldingsskjemaet så kan man huke av for om man er tilgjengelig vår eller høst. Betyr det to sesonger i året fremover?

Kanskje de skal lage en vintersesong? Uten Finn 😂 (Jeg vet han er ute altså)  Men hadde jo vært litt gøy med en sesong der de fokuserte på en vinterhytte med varme og kos, rett ved skiløypene liksom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 minutter siden):

Tviler ikke. Når TV2 først har funnet seg noe å sende, så sender de gjerne dobbelt opp av alt. Farmen, Kompani og Forræder er gode eksempler på det. 

Men altså, skal du melde deg på?? :D Kan vi få en representant fra #TeamKvinneguiden der inne? ;) 

Bare hvis du blir min partner. :danse: Tenk hvor spicy det blir når vi skal diskutere flis/ikke flis. 🤣 God TV om ikke annet.

Neida, det er uaktuelt for meg å melde meg på. Men det som gjør det mer enn uaktuelt er at Aina fortsetter som dommer. Jeg hadde nok ikke klart å holde meg fra å gjøre et eller annet overfor henne som ville ført til at jeg mistet min sjanse til å vinne. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer "Vinterhytta". Vet ikke når de begynner å spille inn,men vet det er tatt ut deltagere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...