Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kommet over det med Finn denne uka. Jeg er jo klar over at han er utrolig subjektiv og selekterer vinnere utifra trynefaktor, men reaksjonene hans til at Eli og Benjamin vant konkurransene synes jeg var forkastelig. 

Her ser dere fra tirsdagens konkurranse. Aina deler ut gullhammer, resten av gjengen (også tapende deltakere) smiler og klapper akkurat når bildet blir tatt, mens Finn hverken klapper eller trekker på smilebåndet: 

Screenshot2023-06-2913_14_16.thumb.png.2386f83d016dc3dd877291799a37eac1.png

Her er fra onsdagens konkurranse. Seansen har visstnok roet seg (og det er første gang bildet av dommerne kommer opp etter at vinneren er ropt ut), men Cathrine snakker her til Eli og Benjamin og gratulerer dem med seieren. Finn ser direkte ukomfortabel ut. Han klarer ikke stå i ro, vugger fram og tilbake, og er tydelig muggen i både trynet og kroppsspråket:

Screenshot2023-06-2913_25_44.thumb.png.18e668fdac89f73be5f9bb63ee3dee41.png

Altså, kom igjen da, dommer Finn. Prøv i det minste. Det går ikke an å vise deltakere som nettopp har vunnet gullhammer dette uinteresserte, flate og mutte trynet. 

image.png.c829a56855a4bd809631d51f2f2167fe.png

Selv deltakere som i kampens hete nettopp har innsett at de har tapt hele hytta klarer å lurke fram et smil og en applaus på vegne av Eli og Benjamin. Men ikke Finn. Det er visst for mye å forlange fra han.

For ordens skyld, bildene er hentet fra https://play.tv2.no/programmer/underholdning/sommerhytta/sesong-7 , episode 38 og 39.

Endret av Ctrl
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kongebra illustrert CTRL! 👏🏻🤩😂

Enn å ha så åpenbare favoritter når du er dommer. Jeg blir nesten flau på vegne av Finn. 🙈 Bortsett fra at jeg koser meg litt med at folk dummer seg sånn ut på «direkten». 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for finale. Jeg er klar for at dette skal være over.

Episoden blir tilgjengelig klokken 18.00 på TV2 Play. Jeg kommer til å legge reaksjonen under en spoiler, for jeg vet ikke når den går på tv i kveld, og ikke minst, jeg har planer om å hoppe meg litt gjennom masse snakk om tull 😅😂

Men dette blir spennende.

Jeg har hoppet meg gjennom mesteparten av alt dramaet, og generelt har ikke blitt kjent med deltakerene. Føler det betyr at i år så spiller ikke følelser inn for lagene noe særlig for min del 😅 (ikke minst kan jeg ikke navnene til alle enda 😂). Uke etter uke så har Eli og Benjamin i tillegg til Leona og (husker ikke navn), vist at deres stil, er den jeg liker best. Jeg tror kanskje det var Heidi og Patrik sitt bad jeg likte best under bad-uken. Men stort sett har det vært de to andre nevnte parene som jeg har likt resultatet til best.

Jeg er spent. Vi har vel alle en formening om hvem som får de ulike hammerne. Jeg pleier ofte å bomme på det.

Men det er slik jeg tenker, og spoiler bare fordi… ja fordi kanskje ikke alle ønsker å se spekulasjoner 😅😂

Spoiler

Lars: Eli og Benjamin

Aina: Gutta-boys

Finn: Heidi og Patrik

Naboene: Leona og partner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste finale, så ikke les om du ikke ønsker å se hvem som vinner hytta:

Spoiler

Ja jeg tok sannelig utrolig feil. Eller, når Finn holder på å gråte når han er hos Heidi og Patrick så vet jeg at hans hammer ville gått til dem, om han hadde fått lov til det. Men jeg tror at TV2 så på nabohammeren, og sa «nei dommere, Heidi og Patrick er ut av løpet, så de kan ikke få en hammer, vi trenger spenning, 2 lag tett i tett».

Jeg var overbevist om at når gutta boys fikk nabohammeren, så ville de vinne. Hadde aldri trodd ar Aina skulle gi sin hammer til Eli og Benjamin. Men der tok jeg sannelig feil. Og jeg er glad for det.

Jeg har likt det Eli og Benjamin har vist uke etter uke, og jeg liker virkelig hytta de har laget.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (46 minutter siden):

Siste finale, så ikke les om du ikke ønsker å se hvem som vinner hytta:

  Skjul innhold

Ja jeg tok sannelig utrolig feil. Eller, når Finn holder på å gråte når han er hos Heidi og Patrick så vet jeg at hans hammer ville gått til dem, om han hadde fått lov til det. Men jeg tror at TV2 så på nabohammeren, og sa «nei dommere, Heidi og Patrick er ut av løpet, så de kan ikke få en hammer, vi trenger spenning, 2 lag tett i tett».

Jeg var overbevist om at når gutta boys fikk nabohammeren, så ville de vinne. Hadde aldri trodd ar Aina skulle gi sin hammer til Eli og Benjamin. Men der tok jeg sannelig feil. Og jeg er glad for det.

Jeg har likt det Eli og Benjamin har vist uke etter uke, og jeg liker virkelig hytta de har laget.

 

Spoiler

Jeg var igjennom akkurat samme tanke-berg-og-dalbane som deg! 😅

Var bombesikker på gutta vant hytta når de fikk nabohammeren! Ble litt glad i Aina idag faktisk. Når sant skal sies så må hun jo se med sin bakgrunn at E og B hadde ett annet nivå på interiør. 
 

Da endte det slik det skulle ende da! 👏🏻👏🏻👏🏻

 

Endret av anonyma123
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonyma123 skrev (15 minutter siden):
  Skjul innhold

Jeg var igjennom akkurat samme tanke-berg-og-dalbane som deg! 😅

Var bombesikker på gutta vant hytta når de fikk nabohammeren! Ble litt glad i Aina idag faktisk. Når sant skal sies så må hun jo se med sin bakgrunn at E og B hadde ett annet nivå på interiør. 
 

Da endte det slik det skulle ende da! 👏🏻👏🏻👏🏻

 

Skikkelig skuffet. Hytta dems er så kjedelig.. Men sa her hjemme etter første uka at det er de som vinner. Så ikke overrasket. 

Endret av Anonyme-meg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallelujah! 🥳🥳🥳

For en gangs skyld vant de som virkelig fortjente det.

Men syntes egentlig alle de fire ferdige hyttene ble veldig fine. De har jobba bra hele gjengen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig vært mer interessant om det var hobbysnekrere/interiørbloggere/boligflippere med. Ala byggversjon av masterchef. Nå er jo det mer eller mindre amatører som er med og det skinner litt gjennom hvem som har gjort mer forberedelser enn andre. Kan jo variere litt på konkurransene også, siden de samme konkurranser går hvert år så kan jo de bare trene på hvordan en skal sage ut et hus fortes mulig før en kommer på settet. Hadde vært morro med en vri hvor hver av deltakerene må sage ut hver sin del av huset også på lik linje som de må bytte på å sy. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da gikk det jo som vi har skjønt i flere uker allerede. Jeg håpet til det siste at gutta ville vinne, men nei. Litt kjedelig når det er så forutsigbart. Da er det bare å håpe på at neste års Sommerhytta får både mer spennende deltagere og mer spennende hytter. :jepp:

Endret av Arkana
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Ja, da gikk det jo som vi har skjønt i flere uker allerede. Jeg håpet til det siste at gutta ville vinne, men nei. Litt kjedelig når det er så forutsigbart. Da er det bare å håpe på at neste års Sommerhytta får både mer spennende deltagere og mer spennende hytter. :jepp:

Det hadde jo blitt veldig feil om et annet par skulle vunnet fordi det sku være tv. De har vært klart best fra dag 1, at produksjonen har gjort en dårlig jobb med castingen bør ikke gå ut over de som faktisk har vært best igjennom 10 uker. 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (6 timer siden):

Siste finale, så ikke les om du ikke ønsker å se hvem som vinner hytta:

  Skjul innhold

Ja jeg tok sannelig utrolig feil. Eller, når Finn holder på å gråte når han er hos Heidi og Patrick så vet jeg at hans hammer ville gått til dem, om han hadde fått lov til det. Men jeg tror at TV2 så på nabohammeren, og sa «nei dommere, Heidi og Patrick er ut av løpet, så de kan ikke få en hammer, vi trenger spenning, 2 lag tett i tett».

Jeg var overbevist om at når gutta boys fikk nabohammeren, så ville de vinne. Hadde aldri trodd ar Aina skulle gi sin hammer til Eli og Benjamin. Men der tok jeg sannelig feil. Og jeg er glad for det.

Jeg har likt det Eli og Benjamin har vist uke etter uke, og jeg liker virkelig hytta de har laget.

 

Jeg skjønte det med en gang at ikke de kom til å vinne. Jeg har iallfall lagt merke til et mønster i alle sesongene, at når nabohammeren teller og vinneren av den vinner hytta så blir den delt ut til sist. Når nabohammeren ikke er avgjørende for resultatenhet har de pleid å dele den ut først. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det vært lite fokus på feilene de har gjort denne sesongen? Syns bare alle har fått mest skryt, men så nevnte han snekkeren at da han så hvordan det hikk de to første ukene var han spent på hvordan dette skulle gå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (19 timer siden):

Hvis det er to som har samme antall hammere er det de som fikk nabohammeren som vinner (forutsatt at det var en av dem da, vet ikke hva de gjør hvis to har samme antall, men nabohammeren gikk til noen andre, det har aldri skjedd så langt). 

Var det ikke det som skjedde i sesongen med Arber og Esra? De vant nabohammeren, men fikk ikke nok hammere totalt, alle de andre hadde én hammer mer? Og nummer to på lista fra naboene var Øyunn og Levi, som gjorde at de vant? 🤔

Jeg har heiet på Eli og Benjamin fra dag én, og innser at dette er første gang gjennom 7 sesonger at min favoritt vinner 🥳 Det gleder meg og at de faktisk har tenkt å beholde og bruke hytta. Av uvisse årsaker blir jeg så skuffet når vinnerne selger 🤭 Og det hadde H+P garantert gjort, hytta var på ingen måte et sted hvor de med familier/samboer kunne være samtidig, og det var ikke akkurat barnevennlig. 

Synd at Tonje forlater, jeg liker henne. Og jeg håper hyttene framover blir større. Ikke nødvendigvis så store som enkelte sesonger, men som ved Lyseren for eksempel. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lalaB skrev (9 timer siden):

Det hadde jo blitt veldig feil om et annet par skulle vunnet fordi det sku være tv. De har vært klart best fra dag 1, at produksjonen har gjort en dårlig jobb med castingen bør ikke gå ut over de som faktisk har vært best igjennom 10 uker. 

Jeg mener nå at gutta var vel så flinke, men jeg er jo ikke uenig i at Eli og Benjamin fortjente å vinne altså, det var bare ikke dem jeg heiet på. :jepp: Jeg tror nå ikke de har tenkt å beholde hytta selv om de sier det selv akkurat nå, rett og slett fordi den er så pass liten som den er og fordi de er unge og har sikkert en del annet (som egen bolig) å bruke de millionene på. Jeg tipper den er solgt innen ett år. 

Det beste året synes jeg fremdeles var da Øyunn og Levi vant nettopp fordi de så til de grader var underdogs. Sånt synes jeg er morsomt å se på, ikke at noen stikker seg fram som best fra dag 1 og hvor ingen andre har sjanse til å vinne. 

 

Men uansett gratulerer til vinnerparet! 😃

Endret av Arkana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år ønsker jeg meg:

- Par/venner/søsken på 40+ (men som ikke har hytte fra før naturlig nok) som har litt snekker-/oppussingserfaring

- Finere og litt større hytter. Trenger ikke være så voldsomt mange flere kvadratmetere, men soverommene må være skikkelige soverom og stuene bør være litt større også. 

- Mye mindre fokus på hage. En spesifikk hageuke og maks 1-2 mindre hageprosjekter de andre ukene. Det bør være klart flest uker uten hageprosjekter. Det er ikke nødvendig å fylle hver minste lille hageflekk med planter eller diverse sosiale soner. 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (3 minutter siden):

Neste år ønsker jeg meg:

- Par/venner/søsken på 40+ (men som ikke har hytte fra før naturlig nok) som har litt snekker-/oppussingserfaring

- Finere og litt større hytter. Trenger ikke være så voldsomt mange flere kvadratmetere, men soverommene må være skikkelige soverom og stuene bør være litt større også. 

- Mye mindre fokus på hage. En spesifikk hageuke og maks 1-2 mindre hageprosjekter de andre ukene. Det bør være klart flest uker uten hageprosjekter. Det er ikke nødvendig å fylle hver minste lille hageflekk med planter eller diverse sosiale soner. 

Enig. Og det de lager i hagene mht planter er helt latterlig. Det er en hytte, og alt trenger kontinuerlig vanning og stell.

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (23 minutter siden):

Enig. Og det de lager i hagene mht planter er helt latterlig. Det er en hytte, og alt trenger kontinuerlig vanning og stell.

Absolutt et viktig poeng. Kan ikke huske at de noen gang har snakket om at det de planter i hagen må kunne klare seg selv i opptil flere uker uten vanning og tilsyn. Tvert i mot ser vi jo at deltagerne innimellom må plante på nytt fordi noen av plantene har dødd underveis, mens de altså har vært der kontinuerlig.  Og nytt av i fjor og i år er jo sauene som spiser alt. :ler:

Endret av Arkana
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...