Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hele uken her er unødvendig. Sesongen hittil nesten er det fristende å si. Sier som Ctrl, nå må det komme noe å se på! 

Og det å se folk som H og P som kan mindre enn ingenting om alt praktisk er ikke underholdende, men vondt å se på. 🙈

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid sånn at deltakerne blir oppfordret til å tenke uten for boksen, mens de som gjør minst arbeid og ikke tenker utenfor boksen vinner konkurransene?

Selvfølgelig får du et pent resultat når du ikke gjør så store endringer på stolen og derfor får masse tid til å jobbe på... De som faktisk brukte litt tid på å finne på noe originalt og gjennomføre planene ble ikke premiert.

Ellers ganske kjedelig med alle disse tullete uteprosjektene. Ikke bare unødvendig, men det er ikke inspirerende.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, med spoiling av vinner og ukesrangering:

Spoiler

1. Leona og Håvard.
Grønn hytte, grønne boddører. Fin, lys beis inni boden. 
Lett og fin beplantning. Innredningen var veldig kreativ med mange smarte løsninger, samt plassen har blitt utnyttet på en god måte.  
Vinner sin første gullhammer, og det kan man si er fortjent. 

2. Eli og Benjamin.
Svart hytte, svarte boddører. Men voldsomt med helligdager på dørene. Fin, lys beis inni boden. Enkelt innredet, og med en elegant verktøykrå. Aller finest beplantning denne uken. Ser gjennomført ut. En svært god nr 2. 

3. Herman og Petter.
Grønn hytte, svarte boddører. Rar kombinasjon. Dørene hang ikke i vater, og håndtakene var dårlige. Kullsvart bod innvendig, så tungt og trykkende du kan få det. Boden var veldig bra innredet med mange gode løsninger. Hagen hadde blitt fint beplantet, men jeg likte ikke steinranden nede og oppe langs tomta. Blir et mareritt å forholde seg til når gresset og ugresset vokser til. Synes de overdriver litt mye på ulike og unødvendige ting. Tror de trenger å høre "less is more". 

4. Heidi og Patrick.
Svart hytte, svarte boddører. Panelet på dørene lagt feil vei, altså opp-ned. Fin, lys beis inni boden. Enkel og grei innredet bod. Hadde ikke lagt hellene helt ut mot veien, så uferdig ut, men beplantningen var fin. Jeg likte dog ikke beplantningen langs skigarden, for synes skigarden er fin slik den er.  

I år som ellers så hadde ALLE parene helligdager i malingen. Det synes jeg er for dårlig. 
Og litt dumt at ingen gikk for blå farge på hytten, den fargen synes jeg var finest. 

For øvrig en uke for glemmeboka. Nå må parene få bryne seg på et skikkelig og sentralt innerom! 

Endret av Ctrl
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent vinner denne uka! Men altså, bitteliten bod! Også virker det som om dommerne bryr seg mest om hvor lyst og luftig og koselig det er 😅 Med en så liten hytte er det vel viktigst at den er smart innredet, feks med hemsen til guttene. Hvem går i en knøttliten bod for å kaste dart liksom 😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (7 minutter siden):

Velfortjent vinner denne uka! Men altså, bitteliten bod! Også virker det som om dommerne bryr seg mest om hvor lyst og luftig og koselig det er 😅 Med en så liten hytte er det vel viktigst at den er smart innredet, feks med hemsen til guttene. Hvem går i en knøttliten bod for å kaste dart liksom 😆

Enig! Og hvem i alle dager sitter i boden og koser seg når det blåser ute? (Eller hva Aina sa…) Som om folk går ut og setter seg der enn å sitte inne i hytta eller på terrassen…

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heier egentlig like mye på de tre parene som har fått hammer til nå. Men nå har jeg begynt å se sesong to i stedet 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Så en video nettopp (promo) som viser hele uteområdet til Eli og Benjamin + vi skimter innvendig. De har veldig bra stil! 

Blir veldig overrasket hvis de ikke vinner i år. 

IMG_6919.thumb.jpeg.78a265ea7e377d04574cbbc7ede9ca4b.jpeg

Mulig dette ikke går under spoiling, ettersom det er fra en promo som ble sendt før oppstart. Legger det der uansett, inneholder bilde av uteområdet til E og B. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip, Sara og Daria på IG er tilbake i Nes strandhager og Daria sier at ingen av Sommerhyttene på feltet er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (På 19.5.2023 den 22.59):

Jeg heier egentlig like mye på de tre parene som har fått hammer til nå. Men nå har jeg begynt å se sesong to i stedet 🙃

Det har jeg også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kjøkken og kjøkkenhage denne uka, og igjen har de klart å presse inn et prosjekt utendørs. Må bli bra fullt og rotete til slutt på de små tomtene? 

Endret av Madeon
Om prosjektet denne uka
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Dagens episode… skjønner at Heidi blir oppgitt over Patrick. Sommerhytta må ha vært spikeren i kista på det forholdet. 

Begge har null erfaring, men Heidi klarer iallefall å tilegne seg litt kunnskap. Patrick virker som bare står der. 😩

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg undrer meg over ; hvorfor ha så mye blomster og grønsaker som trenger stell på en hytte? Man er jo ikke der hele tida, så hvordan få noe til å overleve? Tenker spesielt på det i drivhuset da så krever manuell vanning. Det ute kan vel greie seg om det kommer litt nedbør

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens episode (spoiler egentlig ikke, bare en kommentar til uken som pågår):

Spoiler

Utrolig frustrerende å være vitne til Heidi og Patrick denne uken. Uansett hva de gjør, om de legger gulv, deltar på konkurranser, monterer kjøkken eller annet, så er det irritasjon, frustrasjon og småhakking hele veien. Av begge to, men særlig fra Heidi mot Patrick. Dette prøver de å nøytralisere i sync med å dikkedakke hverandre ihjel i sin særegne stil, men det blir bare seende falskt ut.

Produksjonen ser ut til å elske dette, og vier det mye TV-tid. For min del har det nærmest ødelagt hele kjøkkenuka. Gi meg heller mer av de som presterer og kommer med kreative løsninger og ideer, enn de som har tatt seg altfor mye vann over hodet og ikke får til, og krangler som følge av det. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 20.5.2023 den 12.15):

Gossip, Sara og Daria på IG er tilbake i Nes strandhager og Daria sier at ingen av Sommerhyttene på feltet er solgt.

Apropos gossip: Heidi og Patrick har jo hele tiden leid kjellerleilighet av en av Hamars beste og mest kjente byggmester! 
Fikk de ikke lov å si de var påmeldt? Så kunne de lært litt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baser på det som vises så gjør Heidi 90% av arbeidet på ukesoppdragene og i alle småkonkurransene. Denne uka har Patrik montert en kjøkkenskuff, holdt i plank mens Heidi kutter og sett på at Heidi sliter og jobber. Han virker så ufattelig tafatt og skal hele tiden drive brannslokking når han i realiteten kanskje burde kjent mer på varmen som ser ut til å drive Heidi til vanvidd. For deres skyld håper jeg dette inntrykket er et resultat av skjev klippejobb heller enn en realistisk gjenspeiling av arbeidsfordelingen og innsats

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhytta skal være et hyggelig program, å se på hakkingen fra Heidi og Patrik som bare står der og beklager seg er ikke interessant. 

Hvorfor fikk vi ikke heller se hvordan Eli og Benjamin løste det med å få den benkeplata på veggen som Lars var så uendelig skeptisk til? Hvordan klarte de noe Lars nesten så ut til å tro han ikke kunne klart selv?

Endret av Blåttvann
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...