Gå til innhold

Prins Harry og Meghan😉


Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Mjalloh skrev (7 timer siden):

Du slår spikeren på hodet 🙌 Lojaliteten til Kongefamilien virker for sterk til at enkelte klarer å se hva som faktisk har foregått. Kongefamilien kan ikke gjøre feil, må vite. 

De er nok få til ingen i denne tråden som hadde klart å stått i halvparten av det Meghan (og Harry) har stått i.

Jeg har ingen lojalitet til kongefamilien, monarki kunne gjerne avvikles for min del. Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig. Selvsagt kan kongefamilien gjøre feil, hvilken familie er det som aldri har gjort en feil mot hverandre? Men man henger jo ikke ut familiemedlemmer i media og bøker av den grunn. 

Mediakjøret har nok vært tøft for de involverte, men litt naivt å tro at ingen i denne tråden hadde klart å stå i halvparten av det Meghan og Harry har stått i. Garantert mange her som har opplevd ting som er mye verre enn det Meghan og Harry har vært igjennom. Livet herjer hardt med mange. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velociraptor skrev (4 timer siden):

Nå må du bestemme deg. Tror "vi" blind på alt det pressen skriver om dem, eller har vi ikke peiling på hva pressen har skrevet om dem?

Begge deler, som jeg allerede skrev i tråden.

Dere stoler blind på det lille ensidige som tabloidene har skrevet og annen presse gjengitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 timer siden):

De er selvsagt i sin fulle rett til det, men jeg kan synes at det er tacky og negativt at de velger å gjøre det. Det synes jeg forøvrig om andre også, hvis de påstår de ønsker seg vekk fra rampelyset og så gir ut bøker eller stiller opp i intervjuer i hytt og pine.

Det kan jo også hende at H er smartere enn jeg tror, og at alt faktisk bare er en plan for å få så mye penger som mulig. Litt sånn Sophie Elise, all pr er god pr og fører til mer penger. Jo fler omdiskutert paret ohg boken hans er, jo flere blir nysgjerrige og vil kjøpe den. Knapt et menneske ville jo vært interessert i å lese historien om livet hans om ikke han og M allerede var i media hele tiden og var superkontroversielle. Tror ingen hadde giddet å lese en bok om livet til Madeleine av Sverige, liksom, selv om hun også er en "spare".

hvorfor er det tacky av dem så lenge motpart (familien) gjør det samme?? Det skrives her at det har blitt lekket privat info/samtaler fra H/M, men det har jo skjedd motsatt vei å!

Eks planene å flytte til Sør Afrika å gjøre veldedig arbeid der+ samtidig representere kongehuset. Det måtte jo ha vært den perfekte løsningen for alle parter, men av grunner som jeg ikke kan forstå ble den løsningen lekket til media og H sier det er far (Charles) som lekket det ! 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (17 timer siden):

Jeg repeterer meg selv - jeg tror på kilden, altså H og M sine egne uttalelser på Oprah, og ut i fra det, og kun det, anser jeg dem for å ha beskyldt noen i kongehuset for rasisme.

Med mindre du insinuerer at intervjuet er forfalsket ved hjelp av AI og egentlig aldri skjedde, da. I så fall har visst media lurt meg.

Jeg trur også på kilden H og M. De snakket om rasisme i intervjuet med Oprah. I ettertid har de nok forstått at de dreit seg ut i det intervjuet. Derfor benektet Harry dette i ett senere intervju og skyldte på at media hadde diktet det opp. De er tatt i flere løgner som har kommet ut av munnen til H og M, derfor så stoler jeg og sikkert andre i tråden på kilden H og M.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (4 timer siden):

Dette! Helt 100% enig. 

Hele historien deres handler om hvor fæl media er og at de måtte "flykte" fra England, men det skurrer jo litt når de selv velger å lage både podcaster, intervjuer, bøker og netflix-serier som de VET vil skape kontrovers og drama. For min del ødelegger de sin egen kredibilitet ved å si en ting og gjøre det motsatte. 

@Sofie Mariadu ble nok ikke kastet ut av tråden, men den ble skjult en stund pga moderering 😊 

Når det gjelder snakk om hudfarge kan jo dette ha vært en helt vanlig samtale. Moren til MM er mørk og da er det jo selvsagt at man lurer på hva slags hudfarge barnet får. Trenger ikke være en rasistisk samtale, men det er jo det vi hopper mot når MM bruker ordet "bekymring", som at de var bekymret for at han skulle bli mørk. Bestevenninnen min er halvt marrokansk, og vi snakket masse om at vi håpet barnet hennes skulle arve hennes hudfarge. Helt ekstremt vanlig i et "mixed" forhold, og handler ikke et gram om rasisme. Hadde hun derimot nå gått rundt å sagt at jeg var bekymret for hudfargen hans så hadde det vært et forsøk på å stemple meg som rasist. Akkurat som MM forsøkte det samme under intervjuet med Oprah. Men, som alltid, prøver de nå og skylde på media. 

men .. Hva er liksom alternativet? at verden bare skal tro på narrativet som er skapt av pressen? eks helt frem til nå så har jeg faktisk gått rundt å trodd at M fikk Kate til å gråte i forbindelse med bryllupet, men nå vet vi det ikke er tilfelle - det var motsatt vei. Betyr ikke sannheten noe?🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (4 minutter siden):

Jeg trur også på kilden H og M. De snakket om rasisme i intervjuet med Oprah. I ettertid har de nok forstått at de dreit seg ut i det intervjuet. Derfor benektet Harry dette i ett senere intervju og skyldte på at media hadde diktet det opp. De er tatt i flere løgner som har kommet ut av munnen til H og M, derfor så stoler jeg og sikkert andre i tråden på kilden H og M.

syns ikke de dreit seg ut på noe som helst måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

hvorfor er det tacky av dem så lenge motpart (familien) gjør det samme?? Det skrives her at det har blitt lekket privat info/samtaler fra H/M, men det har jo skjedd motsatt vei å!

Eks planene å flytte til Sør Afrika å gjøre veldedig arbeid der+ samtidig representere kongehuset. Det måtte jo ha vært den perfekte løsningen for alle parter, men av grunner som jeg ikke kan forstå ble den løsningen lekket til media og H sier det er far (Charles) som lekket det ! 

Ja. Veldig overraskende at ''folket'' reagerer så kraftig at Harry og Meghan gjør akkurat det samme som Harrys familie har gjort flere ganger før uten at noen sa et pipp.

Vent, ingen sa et pipp fordi ingen visste at hans familie gjorde akkurat dette :rulle: Men nå som det er avslørt, går ''folket'' kun etter Harry og Meghan? 

Samtidig vekker spørsmål som ''Hvorfor går Harry og Meghan til media å fortelle sin historie hvis de hater media?'' ganske komiske så lenge Harry og Meghan ikke har gått til noen britiske tabloider for å gi dem tidenes scoop. Det er en kjedereaksjon - visse tabloider starter det, så tar andre medier etter og gjengir, så andre, så andre ... Meghan til og med vant rettssak mot Associated Newspapers angående brevet som ble lekket ut og store deler av det ble publisert. Hun vil også motta et beløp fra AN for brudd av hennes copyright rettigheter.

Tabloidene i Storbritannia eier ikke skam og kjenner ingen grenser på jakten etter neste scoop, klikk og penger. Selv når det publiseres løgn. Spesielt når det publiseres løgn. Løgn som er kommet fra ''kilder på Slottet'', dvs Harrys familie og/eller deres PR-staff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Ja. Veldig overraskende at ''folket'' reagerer så kraftig at Harry og Meghan gjør akkurat det samme som Harrys familie har gjort flere ganger før uten at noen sa et pipp.

Vent, ingen sa et pipp fordi ingen visste at hans familie gjorde akkurat dette :rulle: Men nå som det er avslørt, går ''folket'' kun etter Harry og Meghan? 

Samtidig vekker spørsmål som ''Hvorfor går Harry og Meghan til media å fortelle sin historie hvis de hater media?'' ganske komiske så lenge Harry og Meghan ikke har gått til noen britiske tabloider for å gi dem tidenes scoop. Det er en kjedereaksjon - visse tabloider starter det, så tar andre medier etter og gjengir, så andre, så andre ... Meghan til og med vant rettssak mot Associated Newspapers angående brevet som ble lekket ut og store deler av det ble publisert. Hun vil også motta et beløp fra AN for brudd av hennes copyright rettigheter.

Tabloidene i Storbritannia eier ikke skam og kjenner ingen grenser på jakten etter neste scoop, klikk og penger. Selv når det publiseres løgn. Spesielt når det publiseres løgn. Løgn som er kommet fra ''kilder på Slottet'', dvs Harrys familie og/eller deres PR-staff. 

jupp!🙂

virker så sjofelt og fælt og kaldt det systemet der..🥺 Virker heller ikke som folk her i tråden forstår at uansett om H hadde vært stille i graven så er fortsatt familiebåndet ødelagt mer eller mindre. Som jeg har skrevet før - er helt sikker på at H ville hevet seg over dette og unngått media/bok hvis det fantes noe håp for forsoning.

er desutten også nå kjent at han prøvde trekke boka- en virkelig PR gal fyr (slik noen i tråden her hevder han er) ville jo ikke gjort det, han ville heller skrevet fler bøker og laget fler intervjuer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (9 minutter siden):

men .. Hva er liksom alternativet? at verden bare skal tro på narrativet som er skapt av pressen? eks helt frem til nå så har jeg faktisk gått rundt å trodd at M fikk Kate til å gråte i forbindelse med bryllupet, men nå vet vi det ikke er tilfelle - det var motsatt vei. Betyr ikke sannheten noe?🙂

Nei. Mitt narrativ kommer direkte fra kilden - Meghan og Harry selv. Jeg lytter til hva de sier, tenker tilbake på andre ting de har sagt, innser at det de sier ikke kan stemme - konkluderer med at disse ikke kan stoles på. Jeg leser ikke britiske tabloider. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 timer siden):

Det minnet meg om de som sa at jorda går rundt solen og ikke omvendt slik alle andre kunne observere med sine egne øyne og ble erklært gale. Galilei ble til og med dømt til livsvarig fengsel av Inkvisisjonen for sine oppdagelser om jorda.

Så hvem var det noe galt med når ''alle'' andre var mot ham?

Det største problemet til Harry og Meghan er at mange tror at enhver uttalelse om hudfarge er rasisme. Det er selvfølgelig helt feil - man kan fritt diskutere hudfarge uten å være rasist. Så Harry og Meghan er dessverre ofre for ''anti-rasismens'' ekstreme makt.

Å dra Galelei inn i dette, er irrelevant.

Det var ikke rasisme jeg siktet til. Jeg siktet til at M hentydet i intervjuet med opera at archie ikke fikk tittel som prins fordi han er «svart». At det var en tittel han skulle hatt, men ikke fikk. Dette er enten manipulering og løgn, eller ren dumskap. Jeg mener at det er førstnevnte. 

Se på klipp fra Meghan og Harry på nett og hvordan hun bosser Harry rundt. Se på forlovelses-intervjuet, og du vil oppdage at hunn aldri hadde ambisjoner om å kun gjøre kongelige plikter. Se på alle hun brått har avskåret - både ektemann og familie. Hun har også mobbeanklager mot seg fra flere kilder. Se på hvordan hun rosemaler eget liv og tar ikke et gram selvkritikk. Alt er alle andres feil. Det er ensidig. Og det er falskt. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (8 minutter siden):

jupp!🙂

virker så sjofelt og fælt og kaldt det systemet der..🥺 Virker heller ikke som folk her i tråden forstår at uansett om H hadde vært stille i graven så er fortsatt familiebåndet ødelagt mer eller mindre. Som jeg har skrevet før - er helt sikker på at H ville hevet seg over dette og unngått media/bok hvis det fantes noe håp for forsoning.

er desutten også nå kjent at han prøvde trekke boka- en virkelig PR gal fyr (slik noen i tråden her hevder han er) ville jo ikke gjort det, han ville heller skrevet fler bøker og laget fler intervjuer. 

Ønsker han å trekke boka? I så fall er det trolig fordi boka og intervjuet har slått negativt tilbake på dem. I USA har populariteten for H og M falt som en stein. 

De ville ikke gitt ut boka hvis de ikke trodde de ville få sympati, for dette er to personer som er avhengig av å styre narrativet. De gjør alt de kan for å få sympati og for at folk skal ha et positivt inntrykk av dem, men folk flest ser dem som de hyklerne de er. To grådige, forstyrrede mennesker som utleverer intimdetaljer om egen familie for penger.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (9 minutter siden):

jupp!🙂

virker så sjofelt og fælt og kaldt det systemet der..🥺 Virker heller ikke som folk her i tråden forstår at uansett om H hadde vært stille i graven så er fortsatt familiebåndet ødelagt mer eller mindre. Som jeg har skrevet før - er helt sikker på at H ville hevet seg over dette og unngått media/bok hvis det fantes noe håp for forsoning.

er desutten også nå kjent at han prøvde trekke boka- en virkelig PR gal fyr (slik noen i tråden her hevder han er) ville jo ikke gjort det, han ville heller skrevet fler bøker og laget fler intervjuer. 

Jeg håper han lager flere intervjuer og avslører mer av dr..en som skjer bak kulissene. 

Det er bare positive ting ved dette.

1. Folk får åpnet øynene sine.

2. Folk får stille spørsmål og kreve svar fra kongehuset.

3. Det vil fremskynde kongehusets skrikende behov for modernisering hvis institusjonen får overleve i 21.århundre.

 

Nå er jeg spent på om Harry og Meghan er invitert til kroningen av Charles. 

Det blir en skandale uten like hvis de ikke er invitert. 

Jeg leser ulike meninger om de er invitert eller ikke invitert, men paret selv er helt stille. 

Svaret får vi på selve dagen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille pille skrev (2 timer siden):

Å dra Galelei inn i dette, er irrelevant.

Det var ikke rasisme jeg siktet til. Jeg siktet til at M hentydet i intervjuet med opera at archie ikke fikk tittel som prins fordi han er «svart». At det var en tittel han skulle hatt, men ikke fikk. Dette er enten manipulering og løgn, eller ren dumskap. Jeg mener at det er førstnevnte. 

Se på klipp fra Meghan og Harry på nett og hvordan hun bosser Harry rundt. Se på forlovelses-intervjuet, og du vil oppdage at hunn aldri hadde ambisjoner om å kun gjøre kongelige plikter. Se på alle hun brått har avskåret - både ektemann og familie. Hun har også mobbeanklager mot seg fra flere kilder. Se på hvordan hun rosemaler eget liv og tar ikke et gram selvkritikk. Alt er alle andres feil. Det er ensidig. Og det er falskt. 

Galileis skjebne er en utmerket analogi til det som skjer i dag. Og et godt eksempel at ''alle'' har ikke alltid rett. Noen ganger tar ''alle'' feil.

Les igjen ditt eget ordvalg - antydet. Mente hun virkelig at han ikke fikk tittel fordi han var svart eller er det noe noen et sted tolket hun mente? Svaret er nei - hun antydet ikke noe som det.

Det er strenge regler for hvem som får prins og prinsesse titler i Storbritannia. Stengt talt var det kun Williams førstefødte sønn som skulle få det, men dronningen lagde et unntak, så alle Williams barn fikk det. De to yngste skulle ikke fått etter den opprinnelige regelen. Men når Charles blir Konge kan han gi Harrys barn prins og prinsesse titler, igjen ifølge regelen. 

Hvis du husker selve intervjuet med Oprah, så viste hun at hun kan regelen. Hun viste at hennes barn ville fått titler når Charles ble konge. Men så sa hun at hun ble fortalt mens hun var gravid at det var et ønske om å endre reglene slik at hennes barn ikke fikk titler når Charles skulle bli konge. Hun antydet ALDRI at det hadde med hudfarge å gjøre. For det har ikke noe med hudfarge å gjøre, men om Charles ønske å begrense hvor mange i familien som får disse titlene. Noe lignende skjedde i Danmark også.

Folk må virkelig slutte å høre ting som aldri ble sagt og lese ting som aldri ble skrevet ... 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (8 timer siden):

Du har lett for å tro et videoopptak hvor de ikke sier noe, men vanskelig å tro et annet videoopptak hvor han eksplisitt sier at de ikke har sagt det de er anklaget for å ha sagt?

OK.

Jeg tror på begge videoopptakene. Det ene der  de fremstiller kongefamilien som rasister og det andre der han prøver å gaslighte oss til å tro at de ikke har sagt nettopp det vi med våre egne øyne har sett de ha sagt

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (26 minutter siden):

Les igjen ditt eget ordvalg - antydet. Mente hun virkelig at han ikke fikk tittel fordi han var svart eller er det noe noen et sted tolket hun mente? Svaret er nei - hun antydet ikke noe som det.

Dette er det også videopptak av så lite vits å nekte.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (25 minutter siden):

Jeg tror på begge videoopptakene. Det ene der  de fremstiller kongefamilien som rasister og det andre der han prøver å gaslighte oss til å tro at de ikke har sagt nettopp det vi med våre egne øyne har sett de ha sagt

 

Hank Amarillo skrev (9 minutter siden):

Dette er det også videopptak av så lite vits å nekte.

Nettopp. Det er videoopptak, så slike spekulasjoner om antydninger kan du bare legge til side.

Se opptaket igjen.  Og se mitt forrige innlegg.

P.S. Gaslightingen er dere som driver med når dere insisterer at han/de har sagt og ment noe de ikke har gjort. Det er kvalmende egentlig. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (9 minutter siden):

Se opptaket igjen. 

Jeg har sett opptaket. Jeg kan godt se det 40 ganger til. Du greier ikke å presse meg til å tro at det jeg ser med mine øyne ikke er reellt. Sorry.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer, avsporing, kommentarer til moderering (besvares her) og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alle meldinger i denne tråden.
Jeg bare lurer på om noen vet hvor mange utgaver som ble utgitt vedr intervjuet med Oprah?

Den utgaven jeg så så var kom det tydelig frem ut av Meghan at det var snakk om rasisme når de snakket om babyen. Dette nekter Harry for i ett nyere intervju der han skylder på media. Det er jo tydelig at det er flere utgaver av dette intervjuet og siden jeg så og hørte det samme begge gangene jeg så dette omtalte intevjuet, så må det iallefall være minst en annen utgivelse også som jeg ikke har fått med meg.

Kan tipse meg om hvor jeg finner den utgaven hvor Meghan IKKE snakker om rasisme og hudfargen til Archie? :ironi:

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (42 minutter siden):

Jeg har lest alle meldinger i denne tråden.
Jeg bare lurer på om noen vet hvor mange utgaver som ble utgitt vedr intervjuet med Oprah?

Den utgaven jeg så så var kom det tydelig frem ut av Meghan at det var snakk om rasisme når de snakket om babyen. Dette nekter Harry for i ett nyere intervju der han skylder på media. Det er jo tydelig at det er flere utgaver av dette intervjuet og siden jeg så og hørte det samme begge gangene jeg så dette omtalte intevjuet, så må det iallefall være minst en annen utgivelse også som jeg ikke har fått med meg.

Kan tipse meg om hvor jeg finner den utgaven hvor Meghan IKKE snakker om rasisme og hudfargen til Archie? :ironi:

Jeg har sett kun utgaven hvor ordet rasisme ikke nevnes. Kunne du ikke lenket meg til utgaven hvor ordet rasisme nevnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...