Gå til innhold

Når får vi se brød til 100 kroner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Portia Catonis skrev (På 5.2.2023 den 12.29):

Men da har man ingen rett til å klage på at det er dyrt... Det blir jo som han/hun som skulle kjøpe take-away pizza og klagde på at 700 kr var dyrt.

Både brød og pizza er ferdigmat. Ferdigmat er dyrere enn å lage det selv fordi det er et mellomledd der som skal tjene penger på det.

Jo, det har man. Når prisene stiger så brått som de har gjort siste halvåret har man lov til å klage. Spesielt dersom man har lav inntekt som følge av sykdom. Lav inntekt innebærer ofte at man ikke har råd til kjøkkenmaskin og/eller har svært begrenset plass til å oppbevare denslags. Dårlig helse innebærer ofte at man ikke har kapasitet til baking - det være seg mentalt, fysisk eller energimessig. 

Men det hadde du forstår, hvis du hadde noe slags genuint ønske om å forstå andre menneskers prioriteringer. Det har du ikke - du vil bare sitte på den høye hesten din og føle deg bedre enn alle andre. Over brød, av alle ting.

Anonymkode: 896ea...30f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 20.56):

Jo, det har man. Når prisene stiger så brått som de har gjort siste halvåret har man lov til å klage. Spesielt dersom man har lav inntekt som følge av sykdom. Lav inntekt innebærer ofte at man ikke har råd til kjøkkenmaskin og/eller har svært begrenset plass til å oppbevare denslags. Dårlig helse innebærer ofte at man ikke har kapasitet til baking - det være seg mentalt, fysisk eller energimessig. 

Men det hadde du forstår, hvis du hadde noe slags genuint ønske om å forstå andre menneskers prioriteringer. Det har du ikke - du vil bare sitte på den høye hesten din og føle deg bedre enn alle andre. Over brød, av alle ting.

Anonymkode: 896ea...30f

Flere gode poeng her. Det er ikke alle som - av hver enkeltes grunner - kan bake. Det er ikke snakk om latskap, men ting som setter grenser for baking. Vi som baker har ingen grunn til å heve oss over de som ikke baker. Kan hende dere gjør ting som ikke jeg har kapasitet til. Uansett så lever man sitt liv som det passer en selv. 

Anonymkode: 4f544...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (7 minutter siden):

Er brød så dyrt da? Jeg kjøper Hverdagsgrovt på Kiwi, smaker utmerket og koster bare 19,90.

Smaken er som baken ;) Jeg har også kjøpt samme brød i den perioden jeg har vært uten kjøkkenmaskin, men nå som en ny endelig er i hus så blir det hjemmebakt igjen :D 

Anonymkode: 4f544...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å lage grove knekkebrød hjemme. Rør sammen grovt mel ,vann og diverse frø til en fast deig. Og jevn den utover bakepapir og stek!

Anonymkode: 283c1...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...