Gå til innhold

Når får vi se brød til 100 kroner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Portia Catonis skrev (6 minutter siden):

De late, er altså svaret...

Takk.

Og du er frekk.

Anonymkode: b8311...64a

  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så fint for deg at du har tid til det. 
Jeg har ikke tid eller overskudd til å bake ukentlig

Har du gode forslag til alle oss som ikke har kjøkkenmaskin? Og ikke all verdens plass i fryseren, så denne prosessen må skje ukentlig? 
Jeg har ikke tid til å bruke to timer, en gang i uka, for å lage ett brød, og vil tro det er veldig mange andre som heller ikke har så mye tid... 
 

Anonymkode: d1f7a...874

Jeg har ikke særlig med overskudd, men å klaske sammen en brøddeig tar 5 minutter. Jeg har kjøkkenmaskin, men foretrekker å gjøre det for hånd (med slikkepott) - så slipper jeg all oppvasken. 

Jeg baker kun yoghurtbrød med kjerner/saftige frø (bruker rømme, kesam o.l også) -, da det er mye ferskere og saftigere. Får en nydelig skorpe også ☺️. Jeg baker 2 brød i uka. 

Anonymkode: 6eed4...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker grovbrød selv, heldigvis. 6 om gangen, full ovn, så varer en stund. Vi spiser ikke så mye brød. Deler dem i to før frysing, så har alltid ferskt brød.

Anonymkode: 24535...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke særlig med overskudd, men å klaske sammen en brøddeig tar 5 minutter. Jeg har kjøkkenmaskin, men foretrekker å gjøre det for hånd (med slikkepott) - så slipper jeg all oppvasken. 

Jeg baker kun yoghurtbrød med kjerner/saftige frø (bruker rømme, kesam o.l også) -, da det er mye ferskere og saftigere. Får en nydelig skorpe også ☺️. Jeg baker 2 brød i uka. 

Anonymkode: 6eed4...1b2

Et brød lager seg selv forresten, du klasker sammen deigen - det er ikke slik at du trenger å holde rundt bollen eller brødformen under heving. Da kan man gjøre noe annet. At man ikke har tid er en løgn, alle har tiden til dette, men folk gidder ikke. Det er en vesentlig forskjell. 

Anonymkode: 6eed4...1b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du er frekk.

Anonymkode: b8311...64a

Og du er lett-krenket.

Gå og spis litt kjøpebrød, du... Hvis du har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (4 minutter siden):

Og du er lett-krenket.

Gå og spis litt kjøpebrød, du... Hvis du har råd.

Har jeg skrevet at jeg kjøper brød?

Anonymkode: b8311...64a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Samme her. Kjøpte ei lefse til 100 kr i dag 😅

Anonymkode: c710f...5dd

Ja og dette er normale priser for oss som må spise glutenfritt. Noen ganger håper jeg flere får sykdommen, kanskje det blir bedre priser da.. 

Anonymkode: 037fc...790

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sutringen fra matvare-gigantene er ufatteelig irriterende om dagen.

"Vi har ikke råd til å følge KIWI sin prising" påstår for eksempel COOP eller Rema 1 000. Men et resultat på flere milliarder hvert eneste år burde selvfølgelig fortelle noe helt annet. 

Anonymkode: c65a0...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Denne sutringen fra matvare-gigantene er ufatteelig irriterende om dagen.

"Vi har ikke råd til å følge KIWI sin prising" påstår for eksempel COOP eller Rema 1 000. Men et resultat på flere milliarder hvert eneste år burde selvfølgelig fortelle noe helt annet. 

Anonymkode: c65a0...1a1

Lenke på at Rema 1000 og Coop har resultat på flere milliarder hver år?

Anonymkode: b8311...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Takk for tips, men jeg tror jeg venter til mannen kjøper ny kjøkkenmaskin til meg. Han savner også hjemmebakt brød, så det tar nok ikke mange dagene :) 

Å elte for hånd kan være umulig for de som sliter med armer, skuldre, rygg eller har andre fysiske utfordringer

Anonymkode: 4f544...228


Ser dette er nevnt noen ganger. Hvis dere leser alle innleggene, så ser dere at vi er flere som baker brød og rundstykker som er eltefrie. Da rører man bare deigen sammen med en gaffel. Alle som har minst en arm klarer det, det er mindre krevende enn å pusse tenner. 

Anonymkode: 4399f...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for surdeigsbaking og, da trenger man heller ikke å elte. Soarer penger på gjær og😉. I tillegg bedre for magen. Surdeigsstarter kan man få hos mange bakerier eller lage selv (litt mer jobb), og når surdeigstarteren er sprek er det å lage brød og opprettholde starter mindre jobb enn å ha en katt. Men mindre du vil lage veldige fancye brød da.

Anonymkode: 6f06d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Det var voldsomt til gnål om at alle klarer å slenge sammen en brøddeig uansett fysiske utfordringer 🤦‍♀️ Hvorfor dette gnålet når tråden handler om når vi får se brød til kr. 100?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):


Ser dette er nevnt noen ganger. Hvis dere leser alle innleggene, så ser dere at vi er flere som baker brød og rundstykker som er eltefrie. Da rører man bare deigen sammen med en gaffel. Alle som har minst en arm klarer det, det er mindre krevende enn å pusse tenner. 

Anonymkode: 4399f...f40

Jeg holder meg fortsatt til den oppskriften jeg trives med, og venter med brødbakst til mannen kommer med ny kjøkkenmaskin ;) 

Anonymkode: 4f544...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym Brukar0 skrev (5 timer siden):

Det var voldsomt til gnål om at alle klarer å slenge sammen en brøddeig uansett fysiske utfordringer 🤦‍♀️ Hvorfor dette gnålet når tråden handler om når vi får se brød til kr. 100?

Merkelig tråd. Jeg trodde dette skulle handle om prisstigning med brød som eksempel , og valgte og lese selvom jeg ikke spiser brød til vanlig. Bra jeg ikke spiser brød, for det blir det tydeligvis mye krangling av 😅

Anonymkode: 7f958...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket brødprisene på Coop Extra i dag, de har fortsatt X-tra Kneip til kr. 8,90. Det lønner seg neppe å bake selv når man får kjøpt brød til den prisen, om poenget kun er å spare mest mulig penger. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (På 2.2.2023 den 16.35):

De late, er altså svaret...

Takk.

Nei.

De som prioriterer andre ting enn brødbaking, er svaret.

Anonymkode: 896ea...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 21.08):

Jeg pleier å bake brød selv, men har ikke hatt kjøkkenmaskin på et par mnd nå, og synes det er helt forferdelig å måtte betale 50 kr for kjøpebrød, som ikke er godt en gang.

Mannen skal kjøpe ny kjøkkenmaskin til meg nå. 

Anonymkode: 4f544...228

Trenger ikke kjøkkenmaskin for å sette brøddeig (så sparer du de pengene også).

Eltefritt brød :

900 gr ymse/valgfritt mjøl, 2-4 never frø, litt havregryn, 1 ss salt. Rør ut en pose tørrgjær i ca 9 dl passe varmt vann og rør ivrig sammen .

La heve litt og få deigen fordelt på 2 former. Etterhev dem der. I ovn på 210 grader i 55 minutter. Voila.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 10.47):

Lenke på at Rema 1000 og Coop har resultat på flere milliarder hver år?

Anonymkode: b8311...64a

Jeg er ikke samme personen, men her er det! Og sjokkerende nok - det er feil. Coop har ikke en milliard i resultat. Men mer spennende er Reita-gruppen og NorgesGruppen i sin helhet.

Ps. resultatet kan påvirkes av at de investerer i nye butikker o.l. som øker eierandeler i form av eiendom og andre ting de drifter som kafe, hotell, osv. Og de driver jo også grossist mot andre som f.eks. NorgesGruppen ASKO, NorgesGruppen leverer varer til Bunnpris, og REMA 1000 til Oda. Kilde: Brønnøysundregistrene.

Reitan-konsernet tjener 4,6 milliarder. OK lønnsomhet.

NorgesGruppen-konsernet tjener 3,6 milliarder. OK lønnsomhet.

og Coop-konserneet tjener "bare" 0,5 milliarder? Svak lønnsomhet.

COOP Norge SA 2021 konsernregnskapet:

Sum driftsinntekter: 59 939 000 000 kr
Årsresultat: 499 000 000 kr
Sum eierandeler: 23 193 000 000 kr

NorgesGruppen 2021 konsernregnskapet:

Sum driftsinntekter: 102 884 786 000 kr
Årsresultat: 3 652 757 000 kr
Sum eierandeler: 64 534 821 000 kr

REMA 1000 2021 konsernregnskapet (Reitan):

PS: REMA 1000 konsernet har mye mer enn butikker, bl.a. Britannia, kjøpesenter o.l.
Sum driftsinntekter: 84 402 000 000 kr
Årsresultat: 614 000 000 kr
Sum eierandeler: 39 740 000 000 kr

Odd reitan og sønnene tok ut totalt 1,5 milliarder i utbytte i 2021. Corona-årene har vært veldig bra for bransjen. Presseansvarlig sier at utbyttet hovedsakelig skal gå til betaling av skatt.

Odd Reitan
Inntekt: 524 000 000 kr
Ole Robert Reitan
Inntekt: 503 100 000 kr
Magnus Reitan
Inntekt: 503 169 098 kr

En rask titt på de 5 rikeste i Norge i 2021 rangert etter forume viser at vi har to eiere på lista.

#4 ODD REITAN (Reitan)
Inntekt:
524 017 400
Formue:
6 211 776 451
Skatt:
218 991 715

#5 JOHAN JOHANNSON (Norgesgruppen, storeier)
Inntekt:
5 451 553
Formue:
5 825 705 306
Skatt:
51 799 544

Forumen til Norgesgruppen-eieren Johan Hogannson "hoppet" fra 1,8 milliarder i 2019 til 5,8 milliarder i 2021. Dette er en økning på 4 milliarder!

Så du kan spørre deg selv om denne inntekten storeieren i Norgesgruppen har hatt på papiret er det eneste de har, vi kan si at han kan sko seg godt på covid-19 i det minste.

Anonymkode: 70966...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogshuldra skrev (3 timer siden):

Trenger ikke kjøkkenmaskin for å sette brøddeig (så sparer du de pengene også).

Eltefritt brød :

900 gr ymse/valgfritt mjøl, 2-4 never frø, litt havregryn, 1 ss salt. Rør ut en pose tørrgjær i ca 9 dl passe varmt vann og rør ivrig sammen .

La heve litt og få deigen fordelt på 2 former. Etterhev dem der. I ovn på 210 grader i 55 minutter. Voila.

Har ingen planer om å bytte ut brød oppskriften min. Dessuten så bruker jeg kjøkkenmaskin til flere ting enn brødbaking, så ny må i hus ;) 

Anonymkode: 4f544...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Nei.

De som prioriterer andre ting enn brødbaking, er svaret.

Anonymkode: 896ea...30f

Men da har man ingen rett til å klage på at det er dyrt... Det blir jo som han/hun som skulle kjøpe take-away pizza og klagde på at 700 kr var dyrt.

Både brød og pizza er ferdigmat. Ferdigmat er dyrere enn å lage det selv fordi det er et mellomledd der som skal tjene penger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...