Gå til innhold

Når får vi se brød til 100 kroner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg pleier å bake brød selv, men har ikke hatt kjøkkenmaskin på et par mnd nå, og synes det er helt forferdelig å måtte betale 50 kr for kjøpebrød, som ikke er godt en gang.

Mannen skal kjøpe ny kjøkkenmaskin til meg nå. 

Anonymkode: 4f544...228

Eltefrie brød har reddet oss, røre sammen deigen og la den stå og heve lenge. 😊

Anonymkode: 0abe7...f51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så fint for deg at du har tid til det. 
Jeg har ikke tid eller overskudd til å bake ukentlig

Har du gode forslag til alle oss som ikke har kjøkkenmaskin? Og ikke all verdens plass i fryseren, så denne prosessen må skje ukentlig? 
Jeg har ikke tid til å bruke to timer, en gang i uka, for å lage ett brød, og vil tro det er veldig mange andre som heller ikke har så mye tid... 
 

Anonymkode: d1f7a...874

Hvis du ikke har kjøkkenmaskin elter du selvfølgelig bare for hånd. Ikkeno problem...

Alle har tid til å bake brød. Det er snakk om prioriteringer. At du (og andre i tråden) ikke gidder er en annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke svar nei, men det er en bekreftelse nettopp på de spørsmålene jeg stiller til hun som ikke kan skjønne hvorfor noen faktisk kjøper brød. 

En ny brødbakemaskin koster altså mer enn ett halvt års forbruk av kjøpebrød, for å ikke snakke om at de faktisk tar opp plass på benken. 
Og det er mye nettopp derfor folk kjøper brød. Mange har verken tid eller overskudd til å bake, ikke alle har lagringsplass til å bake flere brød pr gang, og mange har ikke brødmaskin eller kjøkkenmaskin, eller spesielt stor plass på kjøkkenet. 
Det finnes utrolig mange grunner til at folk kjøper brød.. 

Anonymkode: d1f7a...874

Ja, enig, det er helt klart grunner til at folk både kjøper butikk brød, og det er grunner til at noen baker de selv. Jeg tenker at voksne mennesker gjør det som passer seg og sin situasjon og tar egne valg :) 

Anonymkode: 4f544...228

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eltefrie brød har reddet oss, røre sammen deigen og la den stå og heve lenge. 😊

Anonymkode: 0abe7...f51

Takk for tips, men jeg tror jeg venter til mannen kjøper ny kjøkkenmaskin til meg. Han savner også hjemmebakt brød, så det tar nok ikke mange dagene :) 

Portia Catonis skrev (7 minutter siden):

Hvis du ikke har kjøkkenmaskin elter du selvfølgelig bare for hånd. Ikkeno problem...

Alle har tid til å bake brød. Det er snakk om prioriteringer. At du (og andre i tråden) ikke gidder er en annen sak.

Å elte for hånd kan være umulig for de som sliter med armer, skuldre, rygg eller har andre fysiske utfordringer. 

Anonymkode: 4f544...228

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for tips, men jeg tror jeg venter til mannen kjøper ny kjøkkenmaskin til meg. Han savner også hjemmebakt brød, så det tar nok ikke mange dagene :) 

Å elte for hånd kan være umulig for de som sliter med armer, skuldre, rygg eller har andre fysiske utfordringer. 

Anonymkode: 4f544...228

Bak eltefrie brød da.

Anonymkode: 034f1...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (10 minutter siden):

Hvis du ikke har kjøkkenmaskin elter du selvfølgelig bare for hånd. Ikkeno problem...

Alle har tid til å bake brød. Det er snakk om prioriteringer. At du (og andre i tråden) ikke gidder er en annen sak.

Det er ikke så lett for absolutt alle som du skisserer.

Så svaret til deg, på spørsmålet du stiller er: det er mange som kjøper brød. 
Og det er mange årsaker til at mange kjøper brød. 
Tid, plass, overskudd og helse er noen av grunnene til at mange kjøper brød... 

Men du har helt rett, jeg gidder ikke...
For jeg gidder ikke prioritere bort de andre tingene som opptar tiden min, og jeg gidder ikke prioritere bruke overskuddet mitt på å bake ett brød i uka. 
Jeg velger prioritere bort brødbaking til fordel for å lage middager, og gjøre annet husarbeid. 

Anonymkode: d1f7a...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke svar nei, men det er en bekreftelse nettopp på de spørsmålene jeg stiller til hun som ikke kan skjønne hvorfor noen faktisk kjøper brød. 

En ny brødbakemaskin koster altså mer enn ett halvt års forbruk av kjøpebrød, for å ikke snakke om at de faktisk tar opp plass på benken. 
Og det er mye nettopp derfor folk kjøper brød. Mange har verken tid eller overskudd til å bake, ikke alle har lagringsplass til å bake flere brød pr gang, og mange har ikke brødmaskin eller kjøkkenmaskin, eller spesielt stor plass på kjøkkenet. 
Det finnes utrolig mange grunner til at folk kjøper brød.. 

Anonymkode: d1f7a...874

Jeg skjønner at folk kjøper brød, men å klage på prisen er jo en smule spesielt, når det er allment kjent at man kan bake selv. Samme med folk som klager på prisen på annen ferdigmat. Lag maten selv, da!

Mulig jeg er fra en annen generasjon, men hos oss var det uaktuelt å kjøpe brød. Vi barna likte "kjøpebrød" best, men det var svært skjeldent vi fikk det. Husker at pålegget ofte var syltetøy fra egenplukkede bær.

(Hvis jeg prøver å foreslå å plukke bær for å spare penger på KG, får jeg sikkert en kaskade av svar fra folk som "ikke har tid", ikke har armer, eller bor et sted der bær ikke eksisterer)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bak eltefrie brød da.

Anonymkode: 034f1...ede

Nei ;) 

Anonymkode: 4f544...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Når tror du et vanlig butikkbrød krysser 100 kroners grensen? 

Jeg tror i løpet av neste år.

Anonymkode: f3158...65b

Nei vettuhva. Da er det bare å begynne å bake altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (15 timer siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

"Hvem kjøper brød?" Svaret er: De fleste. 

Anonymkode: 2fea2...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (16 timer siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Jeg kjøper, for glutenfritt brød er ikke lett å få til bra. Ingrediensene koster mye også. Ferdigbrød koster gjerne 60-80 kr pr stykk, men spiser det ikke daglig. Det er for dyrt.

Anonymkode: fa75d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har kjøkkenmaskin elter du selvfølgelig bare for hånd. Ikkeno problem...

Alle har tid til å bake brød. Det er snakk om prioriteringer. At du (og andre i tråden) ikke gidder er en annen sak.

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at folk kjøper brød, men å klage på prisen er jo en smule spesielt, når det er allment kjent at man kan bake selv. Samme med folk som klager på prisen på annen ferdigmat. Lag maten selv, da!

Mulig jeg er fra en annen generasjon, men hos oss var det uaktuelt å kjøpe brød. Vi barna likte "kjøpebrød" best, men det var svært skjeldent vi fikk det. Husker at pålegget ofte var syltetøy fra egenplukkede bær.

(Hvis jeg prøver å foreslå å plukke bær for å spare penger på KG, får jeg sikkert en kaskade av svar fra folk som "ikke har tid", ikke har armer, eller bor et sted der bær ikke eksisterer)

Nå var det jo du som spurte "hvem kjøper brød?" 
Og det er det vi prøver gi deg svar på... 

Anonymkode: d1f7a...874

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke glem strømkostnadene ved å bake brød hjemme da. Å steke ett brød i ovnen i 60 minutter med dagens strømpriser blir fort 3000 kroner i måneden.

Anonymkode: 27444...93e

Hvordan i all verden kom du frem til det tallet? Vi snakker kanskje 2 kroner per brød med den dyreste strømmen. Om vinteren kan  denne strømbruken også regnes inn i oppvarmingen av om huset og kan dermed nulles ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovbrød til 30kr på meny denne uka, 20kr for grovbrød på kiwi.

Anonymkode: 108a7...0ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Portia Catonis skrev (19 timer siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Det er det mange som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå var det jo du som spurte "hvem kjøper brød?
Og det er det vi prøver gi deg svar på... 

Anonymkode: d1f7a...874

De late, er altså svaret...

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Når tror du et vanlig butikkbrød krysser 100 kroners grensen? 

Jeg tror i løpet av neste år.

Anonymkode: f3158...65b

I alle artikler jeg har lest de siste månedene ift spare penger - så har jeg aldri lest at man burde bake sitt eget brød isteden. Velg det billigste sier de. Jrg baker eget brød, mye sunnere og billigere ☺️

Anonymkode: 6eed4...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (4 minutter siden):

Det er det mange som gjør.

Skulle nesten ikke trodd det, for alt av brød blir dratt ut av hyllene dag etter dag. 

Anonymkode: 6eed4...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...