Gå til innhold

Når får vi se brød til 100 kroner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når tror du et vanlig butikkbrød krysser 100 kroners grensen? 

Jeg tror i løpet av neste år.

Anonymkode: f3158...65b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brød blir snart statussymbol.

Hva koster ingrediensene til et godt sunt brød?

Anonymkode: 3110c...bfe

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bake brød selv, men har ikke hatt kjøkkenmaskin på et par mnd nå, og synes det er helt forferdelig å måtte betale 50 kr for kjøpebrød, som ikke er godt en gang.

Mannen skal kjøpe ny kjøkkenmaskin til meg nå. 

Anonymkode: 4f544...228

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (Akkurat nå):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Helt enig. 
 

De eneste brødene som er statussymbol er de hjemmelagede eller de ordentlige på bakeri. Ikke de ultraprossesserte greiene på dagligvaren. 

Anonymkode: 4399f...f40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (3 minutter siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Jeg har måtte kjøpe nå et par mnd siden kjøkkenmaskinen min tok kvelden. Mannen skal kjøpe ny, så håper det ikke tar så mange dager før det er ny i hus. Savner hjemmebakt brød. Savner også selve brødbakingen da det er en av de faste oppgavene jeg gjør nå når jeg går hjemme. 

Anonymkode: 4f544...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 kr for havre knekkebrød så jeg i dag. Ærlig talt. Hvor rike blir ikke Rema Reitan og co nå? Konene og døtrene ihjel opereres og fjonges opp i luksusvarer på nordmenns penger. Er til å spy av! Hvor ble det av Robin Hood? Er vi ikke sammen i Norge? Skal ikke nordmenn ha det bra?

Anonymkode: 9770d...4d7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Her har vi cøliaki og et brød på halve størrelsen av vanlig brød koster 70 kroner. Det var før prisstigningen. Så vi har vært der lenge..

 

Anonymkode: 037fc...790

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (25 minutter siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Hvem kjøper brød? Vær så snill a. 

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper brød på 50% den siste timen før stengetid… Men forstår at ikke alle har den muligheten! Har stor fryser, kjøper flere om gangen og fryser ned. 

Anonymkode: 02eb7...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvete blir mangelprodukt til høsten i mange land

Anonymkode: a95c8...4fd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød til kr. 100,- treng ikkje om å vera sålenge til du ser i butikkene.

Alt avhengi m.a. hvordan krigen Ukraina vil ende,  og der hvor det  meste av matfatet til verdens matvarelager finnes.  

Anonymkode: d8b5c...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portia Catonis skrev (2 timer siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Jeg kjøper brød, fordi jeg får ikke til brødbaking...... Har prøvd utallige ganger, men det blir aldri spesielt vellykket 🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (2 timer siden):

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

alle sier dette, men hver gang jeg får smake disse fantastiske selvbakte brødene hos folk som skryter sine egne produkter opp inn mellom skyene så smaker de ærlig talt sponplater og parkett. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

50 kr for havre knekkebrød så jeg i dag. Ærlig talt. Hvor rike blir ikke Rema Reitan og co nå? Konene og døtrene ihjel opereres og fjonges opp i luksusvarer på nordmenns penger. Er til å spy av! Hvor ble det av Robin Hood? Er vi ikke sammen i Norge? Skal ikke nordmenn ha det bra?

Anonymkode: 9770d...4d7

Reitan er faktisk ikke de som tar mest av pakken av de 50 kronene. Det handler like mye om transporten, og når diesel koster idiotisk mye, det er omtrent umulig å få tak i rimelige lastebiler lengre og uansett hva du skal ha av dekk og så videre - pluss at sjåføren gjerne skal ha lønn - så er det klart alle varer blir dyre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Portia Catonis said:

Hvem kjøper brød? Jeg baker selv, ikke fordi det er billigere, men fordi det er mye bedre.

Dele oppskrift? Jeg foretrekker kjøpe brød. Det er mye dårlig der også, men liker ikke så godt det hjemmebakte, bortsett fra når det er rett ut av ovnen.

Anonymkode: ebf32...de8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TheHairyToothfairy said:

Reitan er faktisk ikke de som tar mest av pakken av de 50 kronene. Det handler like mye om transporten, og når diesel koster idiotisk mye, det er omtrent umulig å få tak i rimelige lastebiler lengre og uansett hva du skal ha av dekk og så videre - pluss at sjåføren gjerne skal ha lønn - så er det klart alle varer blir dyre. 

Reitan, og Hagen kan være litt mindre grådig. De trenger ikke så voldsom fortjeneste, de selger temmelig mange brød.

Anonymkode: ebf32...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt brød trenger ikke mer enn mel, vann og salt. Men du må også ha tålmodigheten til å gi det tid. Tid er nettopp det folk ikke har lenger i dag. Et godt hjemmelaget brød står gjerne 12 timer på kjøkkenbenken hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reitan, og Hagen kan være litt mindre grådig. De trenger ikke så voldsom fortjeneste, de selger temmelig mange brød.

Anonymkode: ebf32...de8

Gjør du ting gratis? Hvor mye får de lov av deg å tjene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...