Gå til innhold

Er så lei av livet som alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

zalozingo skrev (36 minutter siden):

Jeg er enig, det er mange menn (og kvinner) som en kan se tilbake på og se store røde flagg helt fra starten, men som man var helt blottet for i øyeblikket. Det er en del kjemiske reaksjoner som skjer i hjernen som blender oss for disse i begynnelsen. Evolusjonen er såpass smart at den ruser oss med dopamin når vi møter noen vi liker, akkurat lenge nok til at vi skal bli smellt på tjukka og føre arten videre. 

Det å "velge" en bra person å få barn med er ikke altid like lett.

Det som derimot er et valg, er  medmenneskelighet og omsorg for de menneskene rundt oss som har det vanskelig.

Jeg synes selvinsikten er ironisk dock.. en person som dømmer andre så hardt for å velge en "dårlig" forelder, vil etter min mening ha ræva kvaliteter som forelder selv. 

Yes, på kornet🙏

Blir skremt av forferdelige holdninger her inne. Stakkars ts. Bli forlatt av far til barnet, og deretter få all skyld. 

Mange folk er fullstendig blottet for empati og forståelse. 

Anonymkode: 82a8b...936

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du valgte å få barn med den mannen. Husk på det 🙂

Anonymkode: 12e4e...009

Er du sikker på at han fortsatt lever?

Anonymkode: 64ea4...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så verken du eller ts var sammen med disse mennene særlig lenge da? Dette hadde man lagt merke til etter noen gode lange år boende sammen. Desverre mange som får barn etter bare å ha vært sammen et par år, da er det ikke rart man blir overrasket når ungen kommer

Anonymkode: 6c9d6...9a1

Vi var sammen et par år, men jeg kjente han gjennom felles bekjente så da føltes det litt tryggere hvis du skjønner? Han var også veldig på at det var meg og han livet ut. Vel, den kjøper jeg aldri, noen sinne, igjen! 

Anonymkode: c0537...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med alle folkene i denne tråden.. Hyler, skriker og bærer seg om at det er selvforskyldt og det skulle man tenkt på før. 

IQ og EQ ligger rett under snittet føler jeg med alle disse se på meg når jeg sitter på den store hesten min folkene.. 

Klart det er lov å være sliten og lei om man er alene om ansvaret for barn, ja til og med helt uavhengig om det var selvforskyldt eller ikke 🤯 tenk det. 

Det hjelper jo ikke ts det pøkk med alle disse dømmende innleggene. Skal dere være så ubrukelige kan dere heller finne på no annet, tvinne tommeltotter ellerno..

TS, jeg tror det gjelder å komme ovenpå igjen, du sliter deg ut med å brenne lyset i begge ender sånn som nå. 

Vi på kg kjenner ikke livet ditt, men du trenger kanskje å diskutere dette med noen som faktisk gjør det? Så du kan finne løsninger som passer for deg. Noen å faktisk alliere deg litt med.

SFO, ukeshandle, planlegging og kanskje barnet kan sitte på med noen andre fra skolen så du slipper telefonen? Enkle middager en periode, gradert sykemelding, ta ut noe ferie om du har, det finnes alltid noe man kan ta tak i.

Anonymkode: c16ba...d60

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du må ha vært veldig ung da du fikk barn. Barnefar er 33, du er 6 år yngre, og barnet er stort nok til å ikke være på SFO. Kanskje du ikke har vært moden nok til å få barn, og føler at du har gått glipp av tiden som ung voksen? Er ikke uvanlig at de som får barn tidlig føler det sånn. 

Har du null avlastning? Far har ikke samvær? Ingen besteforeldre som stiller opp? Ikke noe nettverk? Ikke en ungdom som kan være litt barnevakt?

Anonymkode: 18579...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

Det at seks personer faktisk mener at dette innlegget var bra er beviset på at verden går til hælvete.

Anonymkode: 3de9c...40b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-AA skrev (54 minutter siden):

Det kommer aldri ut av det blå. Å få barn er en stor beslutning og da bør man gjøre grundig forarbeid.

Det var jeg som skrev at jeg har en eks som er alkoholiker. Vi var sammen i 7 år før vi fikk barn, null tegn. Han tok seg én øl hjemme et par ganger i måneden på det meste, det var ikke akkurat mye som tilsa at det skulle skje. 

Anonymkode: 304f4...6fb

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor er det klokt å ikke velge et slikt liv. Og i tillegg tenke seg nøye om før en går inn i et liv som kan gi en slik situasjon på sikt.

Anonymkode: 6c41d...b1e

Har  du sterilisert deg? Eller lever du i sølibat/ alene? 

Anonymkode: 6469c...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, T-AA said:

Det kommer aldri ut av det blå. Å få barn er en stor beslutning og da bør man gjøre grundig forarbeid.

Kjære vene. Tror du virkelig at rusproblemer aldri kan oppstå ETTER at man har fått barn?

Anonymkode: 3de9c...40b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten

For noen svar du har fått, TS! Ikke rart barn mobber når voksne mennesker har holdninger som dette! 

Jeg føler med deg, og vet det er utrolig slitsomt. Jeg holder på å gå på veggen selv, og her er jeg faktisk sammen med barnefar og har bare en 2 åring. Du har all min støtte og sympati, og det mener jeg. Det er tøft å stå i det med en heltidsjobb og ett barn helt alene. 
 

Når det gjelder svar som «dette skulle du ha tenkt på før», «hvorfor fikk du barn med en som stakk osv». Så utrolig flott at dere greier å forutse fremtiden :ironi:Det er ingen forhold som har livslang garanti, 50% av alle forhold ender faktisk i samlivsbrudd. Dette er ikke noe unikt som TS har rotet seg oppi fordi hun var usedvanlig dum, slutt å kritisere henne for ting hun ikke kan noe for. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

Hvordan velger man det selv? Velger man at partner dør? Velger man at partner forlater en? Noen kvinner velger kanskje å gå fra partner, men viss partner ikke fungerer som en partner og derfor går man, så er det jo heller ikke ett valg. For man var jo alene før man tok valget om å gå. Det må gå utrolig tregt i toppetasjen på enkelte🤦

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten

Til TS: 

- Har du foreldre eller søsken som kan steppe inn som barnevakt innimellom? 
- Har du sjekket om hjemkommunen din tilbyr støtteordninger til aleneforeldre? Er det en forening du kan melde deg inn i? Hør om med helsestasjonen om det er et avlastningstilbud. 
- Har barnefar foreldre som kan steppe inn som barnevakt? Kunne det vært en mulighet å involvere fars søsken/ foreldre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt TS. Jeg har det helt likt. En barnefar som ikke vil ta ansvar for barna sine. Han bare velger å ikke ha dem. Ja, og jeg velger å ha dem. Alt som har skjedd, og valgene jeg tok, har ingenting å si akuratt nå. For nå sitter jeg her. Med alt alene. I tillegg til to barn har jeg også to hunder fra ekteskapstiden. Det er ekstremt travelt. Og det er lite egentid. Det er for min del mest tanken på at livet passerer meg, og jeg sitter i min familieboble med de samme stressende momentene hver eneste dag, hver uke, hvem mnd og hvert år. Det er til tider veldig deprimerende, på tross av at jeg ikke hadde valgt noe annet enn akuratt dette når alternativet å bli med min eksmann hadde vært fatalt. 

Man skal gi, gi, gi av hele hjertet hele tiden. Maten skal være sunn fra bunnen av, de skal ha rene klær, nok kjærlighet og oppmerksomhet, en tilstedeværende forelder som er på hele tiden, som samtidig skal holde det ryddig. Det er rett og slett ikke nok timer i døgnet. Man  blir utmattet! Og det er helt legitimt å si! Man skal få si det, hvertfall i dagens samfunn med insta-perfext h or alle viser hvor flinke de er. Men det stemmer ikke. Vi er mange som synes dette er veldig tungt til tider. 

Jeg holdt på å gå på veggen. Men å finne noen små, men smarte energisparetips så ble det hvertfall litt enklere. Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men for meg gjorde det det. Jeg er egentlig ikke så glad i rutiner for livet blir så ufattelig kjedelig og forutsigbart. Men akkurat nå er det en nødvendighet. 

Mine tips til deg er derfor: 

Lag en god matplan, og handle inn alt en gang i uken som fellesaktivitet med barna

Lag store middager på søndagen, eks gryteretter, ekstra stor lasagne, stek opp kjøttdeig i stor kvantitet. Sånfryser du ned i porsjonsstørrelser ut i fra hva dere spiser hver dag. Så kan du enkelt ta opp en og en porsjon hver dag. 

Hvis barnet fortsatt er i barneskolealder, og du er komfortabel med fortsatt å være naken rundt barnet (spørs vel om det er jente eller gutt, jeg har selv to jenter som det ikke gjør noe å vise kropp til enda), så bruk tiden h*n pusser tenner til å få unnagjort en dusj. 

Sett klart alt av klesvask kvelden før og sett det på med en gang du står opp. Like rutine som tannpuss. 

Start med oppgaver barnet klarer og gi eventuelt ukepenger, som å ta ut av oppvaskmaskinen, legge ferdigbrettet klær i skapet (eventuelt brette dem også). Alle munner drar for at du kan få lettet litt på oppgavene. 

 

 

Anonymkode: 1a650...aba

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er det for de fleste og jeg skjønner at det er ekstra mye om man er alene. Men du har jo valgt det selv?

Det er dessverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å vinne i Lotto og jobbe mindre, eller legge ut ungen på Finn.no.

Anonymkode: 4bb45...5df

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

Alltid i sånne tråder så mases det om at ts har valgt det selv. Hva vet dere om det egentlig? Er dere synske? Kan dere spå fremtiden for alt og alle? 

Folk dør, blir syke og fordufter etter eget forgodtbefinnende. Og ved sistnevnte så er det alltid den som tar ansvar for barna som får pes. Ikke den som stikker og lar den andre sitte med dritten. Det er den som tar ansvar, setter eget liv på vent og jobber ræva av seg 24/7 som selv er skyld i situasjonen. Hvorfor er det sånn? Er det greit å bare stikke fra egne barn? I så fall, hvorfor??

Anonymkode: d63f6...238

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsikten skrev (1 time siden):

Til TS: 

- Har du foreldre eller søsken som kan steppe inn som barnevakt innimellom? 
- Har du sjekket om hjemkommunen din tilbyr støtteordninger til aleneforeldre? Er det en forening du kan melde deg inn i? Hør om med helsestasjonen om det er et avlastningstilbud. 
- Har barnefar foreldre som kan steppe inn som barnevakt? Kunne det vært en mulighet å involvere fars søsken/ foreldre? 

Så klok du er?! Dette har sikkert ikke TS undersøkt. 😅

Anonymkode: da631...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo det er fullt kjør hele døgnet. 
Stå opp 6, gjøre seg klart til jobb. Så, sitte i tlf med barnet og gi instrukser frem til barnet gjør seg klar til å gå til skolen. I det kl blir 8 skal barnet være på vei til skolen og jeg på jobb. Så er det da fullt kjør i 8 timer. Så når jeg er ferdig på jobb ringe barnet og være i tlf med han til jeg er hjemme. Fordi han er liten (barneskole) og må være alene hjemme fordi jeg ikke har annet valg. Så, rekke å handle, med en gang jeg kommer inn døra må jeg starte med middag, rydde, hjelpe med lekser. Er hjemme mellom 5 og 6. barnet må være i seng innen 8. så da lurer jeg på hvor du ser TID til noe som helst annet her. 
og så kommer helgene og da skal man gjøre alt man ikke fikk tid til resten av uken. 
Det er bare ting som MÅ gjøres fra mandag til søndag uke etter uke. Det er det jeg er lei av. I tillegg til å stå helt alene økonomisk. Og ikke kunne kjøpe meg egentid, vaskehjelp osv…

Anonymkode: ec39c...4b2

Anbefaler at du allierer deg med foreldrene til en klassekamerat, så kan du levere barnet hos dem om morgen og så tar de følge til og fra skolen. Etter skoletid kan han være hos en kompis eller ha med en kompis hjem. 

Anonymkode: 89144...34b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjære vene. Tror du virkelig at rusproblemer aldri kan oppstå ETTER at man har fått barn?

Anonymkode: 3de9c...40b

Nei

Anonymkode: 21c3c...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det uheldige med kvinnefrigjøringen er at kvinner er fri til å gjøre feil. Så klart, det er jo ikke direkte feil av TS å få barn med en hun trodde var noen som ville ha familielivet, men kvinner gjorde feilen med å utrydde betydningen av ekteskap.
Ekteskap, forhold og den slags er bruk og kast i dag og kvinner får føle konsekvensene. Menn gjør det de alltid har gjort. Spiller etter reglene og reglene er endret. Barn med en dame og det ble kjedelig? Ingen konsekvenser utover det å betale barnebidrag.
Det er triste greier for det går jo også utover barna. TS er sliten nå, men barn er en investering. Dette blir personer du vil forhåpentligvis ha et godt forhold til livet ut. Sterkere enn med menn, slekt og venner.

Anonymkode: c85d4...17f

Enig. Det er dessverre veldig mye oftere kvinner som velger å kaste ut mannen - både de ansvarlige og uansvarlige. Kan være årsaker til det, men altfor mange mødre og fedre som blir latt i stikken og i praksis ender opp som aleneforeldre og i økonomisk og tidsmessig ruin. Kan mene mye om det, men det burde iallfall vært litt flere hinder på veien. 

Det er uhyre vanskelig å kvitte seg med en dårlig ansatt, med mindre man har en veeeeldig god grunn. Å sparke ut ektefellen er gjort på 45 min hos familievernkontoret - okke som.

Anonymkode: 7adbc...cda

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en situasjon hvor det er mye hjelp å få helt gratis gjennom det offentlige. Ingen skal måtte ha det slik. Det finnes ordninger med avlastning - type reservebesteforeldre - støtteordninger hod nav som ikke er sosialhjelp. 

Det er dyrt å være fattig og hastverk er lastverk.

Kan du få kjøpt bolig i stedet for å leie via husbanken om du leier? Evt billigere/nærmere? Kan du jobbe mindre å få tid til å handle skikkelig en gang i uka og gjøre husarbeid i ukedager?

Mindre inntekt = mindre skatt 

man kan klare seg på mindre enn man tror

Anonymkode: 7adbc...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

For en kommentar 😵💫 Vi vet jo ingenting om årsaken til at TS er alene, å henge seg opp i at det er selvvalgt er i beste fall en avsporing. 

Anonymkode: 42900...4a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...