Gå til innhold

Er så lei av livet som alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det varer lenge. Mine er 17 og 19 år, det kreves fortsatt mye. Men Ts. Prøv å tenk positivt du har sikkert flotte barn som skal opp og frem. Det blir mye bra, og mye innsats. Jeg ligger ofte mye våken om nettene og har tusen tanker og gjøremål, men barna er verd det.

Anonymkode: 88cff...6b0

Har 19-åringen en diagnose? Hvorfor i all verden lar du et voksent menneske kreve så mye av deg?

Anonymkode: d278b...93d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er helt utslitt og lei. Fra jeg åpner øynene mine på morgenen og til jeg legger meg er det bare slit, mas og dritt. 
Mas og stress på jobb, når jeg er ferdig der er det rett hjem. Jobb og mas og dritt hjemme også. 
Er lei av å gjøre alt alene. Jobbe 100%, være mor, være far, være hushjelp, vaske, rydde, handle. Det er ikke normalt at ett menneske skal strekke til over alt. Det er umenneskelig. 
Det er nesten sånn at jeg vurderer å slutte å jobbe og leve på nav, bare fordi jeg er utslitt og døgnet strekker ikke til. 
Men, det er ikke ett liv å gå på sosialhjelp heller… 

Er lei! 

Anonymkode: ec39c...4b2

Jeg hadde det sånn i noen år. Tøft, det går over, å ting skjer♥️Barna ble jo ikke spurt om å komme til verden, å jobbe må man for å overleve. Men skjønner hva du tenker, hadde di samme følelsene. Det går over, ta vare på deg selv iblandt å, prøv å få noe tid til deg selv å takk ja til evt hjelp med barna fra fam og venner, sykemeld deg om du er utbrent ikke slutt for å bli en naver. Du har rettigheter på 1 års sykepenger å når du føler det som du gjør det tror jeg du burdte gjøre det, for deg selv å for dine barn ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det du beskriver der er jo sånn livet er for de fleste foreldre. Bortsett fra at du sier at du er alene økonomisk, noe som vel betyr at far ikke betaler bidrag. Ett barn i skolealder burde være overkommelig. Kanskje du er på tur til å møte veggen, eller sliter med noe annet? Var du veldig ung da du fikk barnet, slik at du føler at du ikke har fått levd ut ungdomslivet?

Anonymkode: 18579...263

Ja dette er sånn livet er for de fleste foreldre. Men det er forskjell på å være en og å være 2. å dele alle dagens gjøremål på 2 personer er en enorm forskjell. Det er akkuratt som at du skal gjøre din og din kollegas jobb hver eneste dag. Hvordan tror du det hadde vært? 
så en alenemor skal gjøre sin jobb på jobben, og så gjøre sin jobb hjemme i tillegg til far sin del av jobben. Det vil da si at man jobber for 3 hver eneste dag. 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zalozingo skrev (22 minutter siden):

Ts skriver at far er alkoholiker. Er ikke så lurt å sende unger til folk som er på fylla.. 

Nei, hun skriver ikke det! 

Anonymkode: be81b...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen tragiske kommentarer her, ingen vet bakgrunnen her engang å kansje dere ikke har vært i samme situasjon. La være å kommenter

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, hun skriver ikke det! 

Anonymkode: be81b...dbf

Oi, min feil!! Var en annen som skrev om sin situasjon som liknet. Jeg blandet totalt, sorry🤚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. Barnefar er ikke alkoholiker. Barnefar er en helt vanlig mann som hverken røyker eller drikker. En mann som var 33 år gammel og hadde veeeeeeldig lyst på barn. Jeg, 6 år yngre kunne fint ventet selvom jeg ja, hadde lyst på barn men måtte liksom ikke få det i den alderen. Men barnefar hadde tross alt blitt 33 og hadde veldig lyst på barn og en liten familie. Men så, når barnet kom, da hadde han ikke lyst på barn likevel. Syntes familielivet var så slitsomt og så kjedelig at han ikke kunne være med vennene sine 24/7 og måtte gjøre sånne kjedelige familieting. 
Det finnes ett myeeee større antall alenemødre enn alenefedre. Så da er det bare å tenke seg hvor mange menn som har så veldig lyst på noe, men så plutselig syntes de det ble litt for mye jobb så da overlater vi bare all jobben til mor. 
og så får mor høre at hun har valgt å være alenemor 🙄 

Anonymkode: ec39c...4b2

Uff, nesten som å lese om meg selv. Jeg ble også «maset» på, han ville ha barn.. vel, etter barnet kom så begynte kranglingen og en svigermor som ville blinde seg i alt. Jeg ble helt utslitt.. hver gang vi kranglet kom vi aldri frem til noe, det var ikke noe modenhet å skimte.. jeg innså etter hvert at jeg hadde begått en stor feil ved å sette barn til verden med han.  Jeg var dum.. og nå må jeg lide resten av livet for det valget der. Må se på at min datter må vokse opp i to hjem.. hvor far klarer seg langt bedre enn meg økonomisk(han hadde alt på stell før vi fikk barn, jeg var dum der også). Jeg synes bare det er trist.. han er ingen mann i mine øyne lengre.. men en annen dame ville ha han. Så.. noe må det jo være med han. 

Anonymkode: c0537...384

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uheldige med kvinnefrigjøringen er at kvinner er fri til å gjøre feil. Så klart, det er jo ikke direkte feil av TS å få barn med en hun trodde var noen som ville ha familielivet, men kvinner gjorde feilen med å utrydde betydningen av ekteskap.
Ekteskap, forhold og den slags er bruk og kast i dag og kvinner får føle konsekvensene. Menn gjør det de alltid har gjort. Spiller etter reglene og reglene er endret. Barn med en dame og det ble kjedelig? Ingen konsekvenser utover det å betale barnebidrag.
Det er triste greier for det går jo også utover barna. TS er sliten nå, men barn er en investering. Dette blir personer du vil forhåpentligvis ha et godt forhold til livet ut. Sterkere enn med menn, slekt og venner.

Anonymkode: c85d4...17f

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Derfor er det klokt å ikke velge et slikt liv. Og i tillegg tenke seg nøye om før en går inn i et liv som kan gi en slik situasjon på sikt.

Anonymkode: 6c41d...b1e

Det er det verste jeg har hørt! Tror ingen velger å være alene uten en god grunn. Meg selv og baby ble forlatt av barnefar da babyen var 2 uker, helt umulig og få tak i flere år senere og har aldri spurt hvordan det går med barnet sitt. Og være forelder og ta vare på barnet sitt er for de fleste ikke et valg man har. Noen menn ( og kvinner) burde blitt tvangssterilisert eller levert med varseltrekant. All ære til oss som gjør så godt vi kan!

Anonymkode: 1630f...2c7

  • Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man ser da vekk fra at kvinner blir umulig å leve med. Best å ikke nevne dette.

Anonymkode: 6c41d...b1e

Ja, vanskelig å være hyggelig når man stadig må gjete rundt den egoistiske mannen for å få hjelp med hus og barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det uheldige med kvinnefrigjøringen er at kvinner er fri til å gjøre feil. Så klart, det er jo ikke direkte feil av TS å få barn med en hun trodde var noen som ville ha familielivet, men kvinner gjorde feilen med å utrydde betydningen av ekteskap.
Ekteskap, forhold og den slags er bruk og kast i dag og kvinner får føle konsekvensene. Menn gjør det de alltid har gjort. Spiller etter reglene og reglene er endret. Barn med en dame og det ble kjedelig? Ingen konsekvenser utover det å betale barnebidrag.
Det er triste greier for det går jo også utover barna. TS er sliten nå, men barn er en investering. Dette blir personer du vil forhåpentligvis ha et godt forhold til livet ut. Sterkere enn med menn, slekt og venner.

Anonymkode: c85d4...17f

Ja men er det så vanskelig å skille seg da? Er jo mange som gjør det også. Virker som om folk generelt tar lettere på ting idag enn de gjorde før. Mange holdt også ut et dårlig ekteskap før i tiden.. nå trenger man ikke det lengre… men ja, jeg vet ikke! 

Anonymkode: c0537...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåpille skrev (1 minutt siden):

Ja, vanskelig å være hyggelig når man stadig må gjete rundt den egoistiske mannen for å få hjelp med hus og barn. 

Jaa, det er en drøss av egoistiske menn der ute. De er farlige å få barn med.. man får barn aleine med sånne. Like greit å bare dra da 

Anonymkode: c0537...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det uheldige med kvinnefrigjøringen er at kvinner er fri til å gjøre feil. Så klart, det er jo ikke direkte feil av TS å få barn med en hun trodde var noen som ville ha familielivet, men kvinner gjorde feilen med å utrydde betydningen av ekteskap.
Ekteskap, forhold og den slags er bruk og kast i dag og kvinner får føle konsekvensene. Menn gjør det de alltid har gjort. Spiller etter reglene og reglene er endret. Barn med en dame og det ble kjedelig? Ingen konsekvenser utover det å betale barnebidrag.
Det er triste greier for det går jo også utover barna. TS er sliten nå, men barn er en investering. Dette blir personer du vil forhåpentligvis ha et godt forhold til livet ut. Sterkere enn med menn, slekt og venner.

Anonymkode: c85d4...17f

Jeg kan nok si meg enig der. Jeg tror at livet var på mange måter mye bedre når kvinner var hjemmeværende med barna og mannen var den som forsørger og var ute å jobbet. Men, for de kvinnene som var fanget i voldelige forhold eller på en annen måte i ett dårlig forhold og ikke hadde noen utvei fordi hun var avhengig av mannen, er jo selvfølgelig ikke bra. Men skulle ønske at samfunnet fortsatt var bygget slik at kvinner kunne være hjemmeværende og menn den som forsørger så hadde begge hatt hvert sitt ansvar. 
Det var en periode jeg jobbet kun 50% og jeg merker en enorm forskjell på det å ha hele dager og formiddager hvor du kan få unnagjort ting. Men å være i 100% jobb pluss 100% alene med barneoppdragelse er veldig vanskelig. 
 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er helt utslitt og lei. Fra jeg åpner øynene mine på morgenen og til jeg legger meg er det bare slit, mas og dritt. 
Mas og stress på jobb, når jeg er ferdig der er det rett hjem. Jobb og mas og dritt hjemme også. 
Er lei av å gjøre alt alene. Jobbe 100%, være mor, være far, være hushjelp, vaske, rydde, handle. Det er ikke normalt at ett menneske skal strekke til over alt. Det er umenneskelig. 
Det er nesten sånn at jeg vurderer å slutte å jobbe og leve på nav, bare fordi jeg er utslitt og døgnet strekker ikke til. 
Men, det er ikke ett liv å gå på sosialhjelp heller… 

Er lei! 

Anonymkode: ec39c...4b2

Kanskje du skal vurdere å sykemelde deg en stund, til du får hektene tilbake. Det virker håpløst og har vært der selv men det blir faktisk bedre. Kanskje du skal også vurdere å få litt hjelp av familie eller psykolog? 

Det er ingen skam i å søke hjelp og som du sier selv så er det umenneskelig at man skal kunne strekke seg til over alt.

Det er viktig at mor har det bra om ikke kan det gå ut over ungene. 

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Man ser da vekk fra at kvinner blir umulig å leve med. Best å ikke nevne dette.

Anonymkode: 6c41d...b1e

Disse mennene stiller vel opp for barna sine 50/50 ved en seprasjon? Da vil vel ikke mødrene være alenemødre, eller kaller folk seg alenemødre selv om barnefar er med å bidrar ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uff, nesten som å lese om meg selv. Jeg ble også «maset» på, han ville ha barn.. vel, etter barnet kom så begynte kranglingen og en svigermor som ville blinde seg i alt. Jeg ble helt utslitt.. hver gang vi kranglet kom vi aldri frem til noe, det var ikke noe modenhet å skimte.. jeg innså etter hvert at jeg hadde begått en stor feil ved å sette barn til verden med han.  Jeg var dum.. og nå må jeg lide resten av livet for det valget der. Må se på at min datter må vokse opp i to hjem.. hvor far klarer seg langt bedre enn meg økonomisk(han hadde alt på stell før vi fikk barn, jeg var dum der også). Jeg synes bare det er trist.. han er ingen mann i mine øyne lengre.. men en annen dame ville ha han. Så.. noe må det jo være med han. 

Anonymkode: c0537...384

Så verken du eller ts var sammen med disse mennene særlig lenge da? Dette hadde man lagt merke til etter noen gode lange år boende sammen. Desverre mange som får barn etter bare å ha vært sammen et par år, da er det ikke rart man blir overrasket når ungen kommer

Anonymkode: 6c9d6...9a1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jo det er fullt kjør hele døgnet. 
Stå opp 6, gjøre seg klart til jobb. Så, sitte i tlf med barnet og gi instrukser frem til barnet gjør seg klar til å gå til skolen. I det kl blir 8 skal barnet være på vei til skolen og jeg på jobb. Så er det da fullt kjør i 8 timer. Så når jeg er ferdig på jobb ringe barnet og være i tlf med han til jeg er hjemme. Fordi han er liten (barneskole) og må være alene hjemme fordi jeg ikke har annet valg. Så, rekke å handle, med en gang jeg kommer inn døra må jeg starte med middag, rydde, hjelpe med lekser. Er hjemme mellom 5 og 6. barnet må være i seng innen 8. så da lurer jeg på hvor du ser TID til noe som helst annet her. 
og så kommer helgene og da skal man gjøre alt man ikke fikk tid til resten av uken. 
Det er bare ting som MÅ gjøres fra mandag til søndag uke etter uke. Det er det jeg er lei av. I tillegg til å stå helt alene økonomisk. Og ikke kunne kjøpe meg egentid, vaskehjelp osv…

Anonymkode: ec39c...4b2

Det høres veldig slitsomt ut! Kan det hjelpe å ukeshandle i helgen så du slipper handling i ukedager?

Anonymkode: 0ce84...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så verken du eller ts var sammen med disse mennene særlig lenge da? Dette hadde man lagt merke til etter noen gode lange år boende sammen. Desverre mange som får barn etter bare å ha vært sammen et par år, da er det ikke rart man blir overrasket når ungen kommer

Anonymkode: 6c9d6...9a1

Herregud, så svart hvitt er ikke verden altså. Her var barnet planlagt og veldig ønsket fra begge, kjent hverandre i 20 år og vært ungdomskjærester. Noen bare kortslutter det hos når barnet kommer og verden ikke dreier seg om seg selv lenger. 

Anonymkode: 1630f...2c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...