Gå til innhold

Er så lei av livet som alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

Er du mindre begavet? Ikke alle velger å bli alene med barn, og mange av de som har valgt det har gjort det av gode grunner. 

Anonymkode: 883ab...552

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart det, alltid menn vettu.

Anonymkode: 6c41d...b1e

Ikke ALLTID menn, men det var det som det var snakk om her, da. Det var et svar på den idiotiske "du valgte å få barn med en dust, så ikke klag"-greia. Men jeg mener menn i større grad enn kvinner velger å prioritere egne behov :-) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts må gi oss svaret på hvorfor hun er alene med barna. Da vet vi bedre.

Ts, hvorfor de aldri hos far? 

Anonymkode: be81b...dbf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har vel på mange måter tatt det valget selv? Hvorfor er de aldri hos far? 

Anonymkode: be81b...dbf

Ts skriver at far er alkoholiker. Er ikke så lurt å sende unger til folk som er på fylla.. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har vel på mange måter tatt det valget selv? Hvorfor er de aldri hos far? 

Anonymkode: be81b...dbf

Forstår ikke at folk sier dette igjen og igjen. Du har valgt det selv. Nei jeg har ikke valgt å være alenemor. Jeg har en venninne som dro til Danmark og brukte sånn sæddonor HUN har valgt å være alenemor. En kvinne som er i ett forhold med en mann som får barn sammen har ikke valgt å være alenemor. Mannen har også VALGT å få barn. Det var ingen som tvang han. Og han har valgt å ikke ta ansvar. Så hva skulle valget mitt vært da ifølge smartingene på KG? Far velger å ikke ta ansvar og mor velger å adoptere bort barnet fordi hun ikke valgte å være alenemor. Applaus for årets foreldre. 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, zalozingo said:

Ts skriver at far er alkoholiker. Er ikke så lurt å sende unger til folk som er på fylla.. 

Ikke så lurt å få barn med alkoholikere.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-AA skrev (Akkurat nå):

Ikke så lurt å få barn med alkoholikere.

Nei, det tror jeg TS vet selv også. Men er ikke sikkert han hadde på seg en t skjorte hvor det stod "jeg kommer til å bli alkoholikker når vi får barn" heller🤷‍♀️

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, zalozingo said:

Nei, det tror jeg TS vet selv også. Men er ikke sikkert han hadde på seg en t skjorte hvor det stod "jeg kommer til å bli alkoholikker når vi får barn" heller🤷‍♀️

Det kommer aldri ut av det blå. Å få barn er en stor beslutning og da bør man gjøre grundig forarbeid.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tråder som dette minner meg på at jeg i hvertfall ikke skal ha flere barn. Skulle det ta slutt en gang (som det jo er ca 50% sjanse for at det gjør), så skal jeg klare å håndtere ETT barn. Og sånn som jeg kjenner mannen min og hans familie, vet jeg at de ville stilt opp.

Joda, man vet aldri, han kan i teorien ende opp som alkoholiker, pillemisbruker, dypt deprimerte og andre grunner som gjør at jeg blir 100% alenemor, men foreldrene hans forguder barnet vårt, så de ville stilt opp en gang i blant.

Men ja, det høres slitsomt ut å ha det sånn som TS har det, så syns det er dårlig gjort å disse henne.

Anonymkode: 51b8f...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (1 minutt siden):

Det kommer aldri ut av det blå. Å få barn er en stor beslutning og da bør man gjøre grundig forarbeid.

Vet du hva, det finnes ingen garantier i livet. Heller ikke i en partner. Du er naiv dersom du tror ditt grundige forarbeid betyr at din partner aldri kan forandre seg lenger ned i veien. Slutt å vær så veldig bedreviter. 

Anonymkode: 883ab...552

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Barnefar er ikke alkoholiker. Barnefar er en helt vanlig mann som hverken røyker eller drikker. En mann som var 33 år gammel og hadde veeeeeeldig lyst på barn. Jeg, 6 år yngre kunne fint ventet selvom jeg ja, hadde lyst på barn men måtte liksom ikke få det i den alderen. Men barnefar hadde tross alt blitt 33 og hadde veldig lyst på barn og en liten familie. Men så, når barnet kom, da hadde han ikke lyst på barn likevel. Syntes familielivet var så slitsomt og så kjedelig at han ikke kunne være med vennene sine 24/7 og måtte gjøre sånne kjedelige familieting. 
Det finnes ett myeeee større antall alenemødre enn alenefedre. Så da er det bare å tenke seg hvor mange menn som har så veldig lyst på noe, men så plutselig syntes de det ble litt for mye jobb så da overlater vi bare all jobben til mor. 
og så får mor høre at hun har valgt å være alenemor 🙄 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo det er fullt kjør hele døgnet. 
Stå opp 6, gjøre seg klart til jobb. Så, sitte i tlf med barnet og gi instrukser frem til barnet gjør seg klar til å gå til skolen. I det kl blir 8 skal barnet være på vei til skolen og jeg på jobb. Så er det da fullt kjør i 8 timer. Så når jeg er ferdig på jobb ringe barnet og være i tlf med han til jeg er hjemme. Fordi han er liten (barneskole) og må være alene hjemme fordi jeg ikke har annet valg. Så, rekke å handle, med en gang jeg kommer inn døra må jeg starte med middag, rydde, hjelpe med lekser. Er hjemme mellom 5 og 6. barnet må være i seng innen 8. så da lurer jeg på hvor du ser TID til noe som helst annet her. 
og så kommer helgene og da skal man gjøre alt man ikke fikk tid til resten av uken. 
Det er bare ting som MÅ gjøres fra mandag til søndag uke etter uke. Det er det jeg er lei av. I tillegg til å stå helt alene økonomisk. Og ikke kunne kjøpe meg egentid, vaskehjelp osv…

Anonymkode: ec39c...4b2

Det du beskriver der er jo sånn livet er for de fleste foreldre. Bortsett fra at du sier at du er alene økonomisk, noe som vel betyr at far ikke betaler bidrag. Ett barn i skolealder burde være overkommelig. Kanskje du er på tur til å møte veggen, eller sliter med noe annet? Var du veldig ung da du fikk barnet, slik at du føler at du ikke har fått levd ut ungdomslivet?

Anonymkode: 18579...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er da ikke fullt kjør hele døgnet, Har man litt rutiner så går det meste.  Har vært alene med to fra de var 4 og 6, hatt full jobb, hus og hund, aktive barn som har drevet med idrett osv. Men vi har alltid hatt rutiner, på alt. Klesvask, lekser, handling etc. Aldri følt eller tenkt tanken av at jeg har vært utslitt. Har alltid hatt krevende jobb, Men fleksibel arbeidsgiver. Vi har strøkent hjem, barna har alltid vært flinke til å hjelpe til, lite kranling og kaos. De går begge på VGS nå så har holdt ut i mange år. Det blir jo mye til hva en gjør det til.

Ganske trist å se en mor skrive mas og dritt på hjemmebane, det er barna dine og familien det er snakk om, Livet blir ikke alltid slik vi ønsker men det går å gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 1ae78...365

Krevende jobb men fleksibel arbeidsgiver. Hmmmm. Nå lurer jeg veldig på hvor krevende jobben din er. 

Min innebærer nemlig at jeg må innfinne meg til fysiske møter i andre byer rett som det er. Jeg har fysiske møter både kl 8 og kl 17, ikke fordi arbeidsgiver er ufleksibel - men fordi jeg må smette inn møter i de ledige tidene som er i folks kalender hvis jeg skal få fortgang i prosessene min krevende jobb har. 

Du er er enten et troll, eller har overhodet ikke er krevende jobb. Trolig begge deler.

Anonymkode: da631...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo det er fullt kjør hele døgnet. 
Stå opp 6, gjøre seg klart til jobb. Så, sitte i tlf med barnet og gi instrukser frem til barnet gjør seg klar til å gå til skolen. I det kl blir 8 skal barnet være på vei til skolen og jeg på jobb. Så er det da fullt kjør i 8 timer. Så når jeg er ferdig på jobb ringe barnet og være i tlf med han til jeg er hjemme. Fordi han er liten (barneskole) og må være alene hjemme fordi jeg ikke har annet valg. Så, rekke å handle, med en gang jeg kommer inn døra må jeg starte med middag, rydde, hjelpe med lekser. Er hjemme mellom 5 og 6. barnet må være i seng innen 8. så da lurer jeg på hvor du ser TID til noe som helst annet her. 
og så kommer helgene og da skal man gjøre alt man ikke fikk tid til resten av uken. 
Det er bare ting som MÅ gjøres fra mandag til søndag uke etter uke. Det er det jeg er lei av. I tillegg til å stå helt alene økonomisk. Og ikke kunne kjøpe meg egentid, vaskehjelp osv…

Anonymkode: ec39c...4b2

Det er jo her du bommer veldig, ha rutiner. Ukeshandle, bestill varer på hjemkjøring. Du handler ikke etter jobb i ukedagene, så er det løst. Og er barnet ditt for stor for sfo så bør det klare komme seg til og fra skolen uten at du skal dille med det på telefon. Elleers så får du ha det på sfo, og barnet kan starte på lekser før du kommer hjem. La det starte klokken 1600 f.eks. Sett på vaskemaskin om det trengs når du kommer hjem, så er det klar for å henges opp når dere er ferdig spise. Om du hele tiden er i rute med klesvask, sørger for at det ikke er rot og kaos og dropp handle flere ganger i uken så blir det veldig annerledes. Og har du kun 1 barn ? Virker sånn, da er det enda mer spesielt. En kommer langt med å ikke være kaotisk.

Jeg har god økonomi, men har hverken vaskehjelp eller behov for å kjøpe meg egentid oppgjennom, nå er barna såpass store så nå er det jo uansett annerledes. Du har kanskje bidrag og barnetrygd for en ekstra? Og går barnet på barneskolen kan det uansett hjelpe til hjemme, det har de ikke vondt av

Anonymkode: 1ae78...365

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (1 minutt siden):

Det kommer aldri ut av det blå. Å få barn er en stor beslutning og da bør man gjøre grundig forarbeid.

Jeg er enig, det er mange menn (og kvinner) som en kan se tilbake på og se store røde flagg helt fra starten, men som man var helt blottet for i øyeblikket. Det er en del kjemiske reaksjoner som skjer i hjernen som blender oss for disse i begynnelsen. Evolusjonen er såpass smart at den ruser oss med dopamin når vi møter noen vi liker, akkurat lenge nok til at vi skal bli smellt på tjukka og føre arten videre. 

Det å "velge" en bra person å få barn med er ikke altid like lett.

Det som derimot er et valg, er  medmenneskelighet og omsorg for de menneskene rundt oss som har det vanskelig.

Jeg synes selvinsikten er ironisk dock.. en person som dømmer andre så hardt for å velge en "dårlig" forelder, vil etter min mening ha ræva kvaliteter som forelder selv. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er alene med barna i perioder og kan godt skjønne at det er pyton å være alene hele tiden. Man kan ikke engang gå seg en liten tur uten at alle ungene har lyst å være med. For poenget er jo borte om de er dritsur fordi de tvinges på tur. Man blir så låst. Jeg vil gjerne trøste med at jeg synes det er mye enklere dess større de blir. Bsre det å slippe å pusse tennen ederes hver kveld, børste håret om morgenen. Min åtteåring står opp med vekkerklokke og lager seg frokost selv. Det er nydelig. 

Anonymkode: 96e9f...b3a

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåpille skrev (14 minutter siden):

Ikke ALLTID menn, men det var det som det var snakk om her, da. Det var et svar på den idiotiske "du valgte å få barn med en dust, så ikke klag"-greia. Men jeg mener menn i større grad enn kvinner velger å prioritere egne behov 🙂

Man ser da vekk fra at kvinner blir umulig å leve med. Best å ikke nevne dette.

Anonymkode: 6c41d...b1e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd å undersøkt mulighet for besøkshjem. Jeg vet ikke hva som skal til for å få det, men høres ut som du kunne trengt en pause i ny og ned. 

Jeg forstår du sikkert ikke har mer tid til overs, men skulle du få mulighet, så anbefaler jeg cos kurs, de fleste kommuner har det. Det handler ikke bare om hvordan man møter barna, men mye om deg selv og der får man gitt ut litt frustrasjon om egen situasjon.

Jeg har bare ett barn og har en fantastisk samboer. Men har ingen problemer med å forstå at dette er tungt og slitsomt for deg.

Vi er forskjellige, barn er forskjellige og livene våre er forskjellige. Blir sjokkert over at noen kan kritisere ts.. Eller skrive at de blir ikke slitene av dette... 

Anonymkode: b122f...f1b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Derfor er det klokt å ikke velge et slikt liv. Og i tillegg tenke seg nøye om før en går inn i et liv som kan gi en slik situasjon på sikt.

Anonymkode: 6c41d...b1e

Jeg valgte å være alenemor da hun ble født, for jeg hadde da allerede skjult blåmerker og gjemte meg på badet. Så kjenn en person sin historie før du dømmer.

Anonymkode: 4e7a2...610

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...