Gå til innhold

Er så lei av livet som alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt utslitt og lei. Fra jeg åpner øynene mine på morgenen og til jeg legger meg er det bare slit, mas og dritt. 
Mas og stress på jobb, når jeg er ferdig der er det rett hjem. Jobb og mas og dritt hjemme også. 
Er lei av å gjøre alt alene. Jobbe 100%, være mor, være far, være hushjelp, vaske, rydde, handle. Det er ikke normalt at ett menneske skal strekke til over alt. Det er umenneskelig. 
Det er nesten sånn at jeg vurderer å slutte å jobbe og leve på nav, bare fordi jeg er utslitt og døgnet strekker ikke til. 
Men, det er ikke ett liv å gå på sosialhjelp heller… 

Er lei! 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 1
  • Hjerte 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det for de fleste og jeg skjønner at det er ekstra mye om man er alene. Men du har jo valgt det selv?

Det er dessverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å vinne i Lotto og jobbe mindre, eller legge ut ungen på Finn.no.

Anonymkode: 4bb45...5df

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er det for de fleste og jeg skjønner at det er ekstra mye om man er alene. Men du har jo valgt det selv?

Det er dessverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å vinne i Lotto og jobbe mindre, eller legge ut ungen på Finn.no.

Anonymkode: 4bb45...5df

Du tenker at hun har valgt å være alenemor?

TS, hold ut, snart blir ungen(e) større og klarer seg mer selv. Dette går over❤️

Anonymkode: a4bbb...930

  • Liker 27
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna? Skjønner deg godt, men det vil iallfall gå over på et tidspunkt, barna vil bli voksne og du kan ta livet mer med ro. 

Anonymkode: 89ced...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer lenge. Mine er 17 og 19 år, det kreves fortsatt mye. Men Ts. Prøv å tenk positivt du har sikkert flotte barn som skal opp og frem. Det blir mye bra, og mye innsats. Jeg ligger ofte mye våken om nettene og har tusen tanker og gjøremål, men barna er verd det.

Anonymkode: 88cff...6b0

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sånn er det for de fleste og jeg skjønner at det er ekstra mye om man er alene. Men du har jo valgt det selv?

Det er dessverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å vinne i Lotto og jobbe mindre, eller legge ut ungen på Finn.no.

Anonymkode: 4bb45...5df

Finn.no 🤣

Anonymkode: 7c84c...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sånn er det for de fleste og jeg skjønner at det er ekstra mye om man er alene. Men du har jo valgt det selv?

Det er dessverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å vinne i Lotto og jobbe mindre, eller legge ut ungen på Finn.no.

Anonymkode: 4bb45...5df

Nå var jo ikke et slitsomt liv som aleneforelder plan A for de fleste da. Det var som oftest noe som gikk skeis.

Anonymkode: 2d14b...098

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sånn er det for de fleste og jeg skjønner at det er ekstra mye om man er alene. Men du har jo valgt det selv?

Det er dessverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å vinne i Lotto og jobbe mindre, eller legge ut ungen på Finn.no.

Anonymkode: 4bb45...5df

Valgt det selv?

jeg har ikke valgt å være alenemor nei. 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 20
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tenkt noen ganger at dersom jeg var kvinne og alenemor ville jeg blitt helt utslitt raskt. Prøvde bare å se for meg det scenarioet og jeg tror at man nesten aldri får slappet av. Det er fullt kjør hele døgnet og egne prioriteringer kommer nesten aldri først.

Det blir for mye når et menneske skal gjøre alt på egenhånd. Det går utover helsa etter kort tid. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

Hæ? Ja det kreves to for å lage ett barn ja. 
så du mener at når man lager ett barn men en annen så lager man barnet med den hensikt på at man vil være alenemor ? 
Går du inn i ert forhold med tanke på at det en dag skal ta slutt ? 🤔😂

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megda skrev (2 minutter siden):

Jeg har faktisk tenkt noen ganger at dersom jeg var kvinne og alenemor ville jeg blitt helt utslitt raskt. Prøvde bare å se for meg det scenarioet og jeg tror at man nesten aldri får slappet av. Det er fullt kjør hele døgnet og egne prioriteringer kommer nesten aldri først.

Det blir for mye når et menneske skal gjøre alt på egenhånd. Det går utover helsa etter kort tid. 

 

Derfor er det klokt å ikke velge et slikt liv. Og i tillegg tenke seg nøye om før en går inn i et liv som kan gi en slik situasjon på sikt.

Anonymkode: 6c41d...b1e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med? Kanskje du må få en mindre slitsom jobb. Ungene er det jo ikke så mye å gjøre med 😆

Anonymkode: 971b0...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Ja det kreves to for å lage ett barn ja. 
så du mener at når man lager ett barn men en annen så lager man barnet med den hensikt på at man vil være alenemor ? 
Går du inn i ert forhold med tanke på at det en dag skal ta slutt ? 🤔😂

Anonymkode: ec39c...4b2

Statistikk er fint å vise til her. Ja, en drøss med forhold går ad undas og det er allment kjent.

Anonymkode: 6c41d...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Slutt å syt. Du har valgt dette og får jaggu ta konsekvensen av egne valg. Det er en grunn til at det kreves to for å få barn fra naturens side. 

Anonymkode: 361a8...255

Det kreves to for å lage ett barn ja. Og det er meninga at de samme to skal ta ansvar for barnet også. Og når det ikke er tilfellet mener du at den ene som var med på å lage barnet har skylda for at den andre ikke tar ansvar ? Visste ikke at du har ansvar for alle andres handlinger. Da må livet ditt bli ganske surt etterhvert. 

Anonymkode: ec39c...4b2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte å få barn med den mannen. Husk på det 🙂

Anonymkode: 12e4e...009

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke om avlastning når du er alenemor. Da kan du muligens få ei frihelg i mnd. 

Anonymkode: bc3fa...68a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva jobber du med? Kanskje du må få en mindre slitsom jobb. Ungene er det jo ikke så mye å gjøre med 😆

Anonymkode: 971b0...374

Eventuelt ta noen grep i jobben du har som gjør den mindre slitsom. Ta en prat med sjefen?

Anonymkode: 971b0...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...