Gå til innhold

Skravletråd for oss som prøver å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går greit nok her, spent på om jeg har IKM i morgen eller ikke.. CD 70 i dag, så det er jo noe. Ler nesten av det hele, det er så surrealistisk.

Tror jeg kontakter privat for å få en sjekk av mannen og meg hvis jeg har negativ test i morgen. Selvom jeg har time hos offentlig gynekolog i slutten av mars. Akkurat nå hadde det vært fint å få en sjekk av oss begge, også ta ting etter det. Mannen vil uansett sjekke seg privat, så da kan vi gjøre det sammen.

Syntes det er utrolig skummelt da, har nok litt frykt for leger og helsepersonell. Ikke helt ubegrunnet.

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal nå sjekke sæd etter 8 måneders prøving. To gynekologer har bekreftet eggløsning (også med blodprøve den ene gangen) og jeg har regelmessige sykluser, så jeg er veldig spent på hvordan det ser ut med sædkvaliteten. Hvis den er topp må vel jeg sjekkes.

Prøver å være optimistisk til at det fortsatt kan klaffe naturlig i løpet av vår/sommer.

Anonymkode: be9b1...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen, og syklusen endte på 70 dager. 

Skal inn å ta blodprøver på et tidspunkt i løpet av dagen.

EL testen plukket ihvertfall opp EL på rett sted, og vi fikk lagt inn godt med aksjer. Så vi gjør jo vårt. 

 

 

 

-ruskemor

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kom mensen, og syklusen endte på 70 dager. 

Skal inn å ta blodprøver på et tidspunkt i løpet av dagen.

EL testen plukket ihvertfall opp EL på rett sted, og vi fikk lagt inn godt med aksjer. Så vi gjør jo vårt. 

 

 

 

-ruskemor

Anonymkode: f5899...497

Hvilke blodprøver skal du få tatt? 

Vi var aktive ved EL, men er omtrent dpo 10 i dag og testene er negative. 💔 Jeg fikk en ok positiv på tirsdag (7 dpo som er alt for tidlig 🤔) på Babyplan tidlig test, testet igjen og det var en litt svakere strek (ikke samme urin). Etter det har det vart noe som ligner på en skygge, men ikke mer enn det. Hvis det var kjemisk, burde det ikke heller være positiv litt nærmere IKM for å bli negativ rett før/etter mensen?

Synes det var veldig merkelig å få så tydelig positiv så tidlig. Veeeeldig svak skygge i dag, så er litt fortvilet. Og skuffet, selvfølgelig, etter at jeg fikk litt håp på tirsdag. 

 

Anonymkode: 24038...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da kom mensen, og syklusen endte på 70 dager. 

Skal inn å ta blodprøver på et tidspunkt i løpet av dagen.

EL testen plukket ihvertfall opp EL på rett sted, og vi fikk lagt inn godt med aksjer. Så vi gjør jo vårt. 

 

 

 

-ruskemor

Anonymkode: f5899...497

Huff den ble såpass lang syklusen ja🥵 godt å høre at TR endelig dukket opp i alle fall🙏 Håper dere får god hjelp hos gyn neste måned!

Her er jeg rundt 1-2 DPO etter ny el. Har ikke orket å teste denne runden, men symptomene har jeg klart å bli kjent med det siste året (+ at jeg har tatt letrozol så ganske sikker på el), og vi har ikke timet noe som helst. Egentlig tilfeldig at vi har fått ett par aksjer rundt el. Har ingen tro denne runden heller! Men, nå har vi endelig time til samtale for IvF i det offentlige i midten av mars, så vi får bare vente til det😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilke blodprøver skal du få tatt? 

Vi var aktive ved EL, men er omtrent dpo 10 i dag og testene er negative. 💔 Jeg fikk en ok positiv på tirsdag (7 dpo som er alt for tidlig 🤔) på Babyplan tidlig test, testet igjen og det var en litt svakere strek (ikke samme urin). Etter det har det vart noe som ligner på en skygge, men ikke mer enn det. Hvis det var kjemisk, burde det ikke heller være positiv litt nærmere IKM for å bli negativ rett før/etter mensen?

Synes det var veldig merkelig å få så tydelig positiv så tidlig. Veeeeldig svak skygge i dag, så er litt fortvilet. Og skuffet, selvfølgelig, etter at jeg fikk litt håp på tirsdag. 

 

Anonymkode: 24038...296

Litt usikker, er gyn som har sendt inn hva de vil ha av prøver også møtte jeg bare opp for å ta de. 

Så frustrerende. Har ikke opplevd det selv, men jeg har heller ikke testet så mye. 

 

Newbee skrev (8 timer siden):

Huff den ble såpass lang syklusen ja🥵 godt å høre at TR endelig dukket opp i alle fall🙏 Håper dere får god hjelp hos gyn neste måned!

Her er jeg rundt 1-2 DPO etter ny el. Har ikke orket å teste denne runden, men symptomene har jeg klart å bli kjent med det siste året (+ at jeg har tatt letrozol så ganske sikker på el), og vi har ikke timet noe som helst. Egentlig tilfeldig at vi har fått ett par aksjer rundt el. Har ingen tro denne runden heller! Men, nå har vi endelig time til samtale for IvF i det offentlige i midten av mars, så vi får bare vente til det😊🤞

Litt godt og litt vondt at TR dukket opp, men greit å få tatt de prøvene. Også kan jeg roe ned til frem til timen. Får ikke gjort noe mer nå uansett.

Spennende med samtale for ivf! 🤞🤞

 

 

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg er ny her. 

Sluttet på p-piller i slutten av oktober, så vi er ganske ferske i prøvingen.

Før jeg startet på prevensjon husker jeg at TR var veldig ustabil, men har aldri tracka før, så har begynt med det nå for å holde oversikt. 

TR kom første gangen lille julaften, deretter 21. Januar. Bruker eggløsningstester og fant den første sykluse, men ikke andre (var litt dårlig på å teste også)

Ifølge kalenderen skulle TR kommet forrige søndag, men ingen tegn til den enda, så håper den kommer snart...prøver å ikke stresse, men det er ikke så lett. Og ja, jeg har tatt graviditetstest, opptil flere, men de er helt hvite. 

-M

Anonymkode: 1b259...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med Fyremadel og den er fortsatt like dritt :ler: er det åpenbart hvor jeg har satt den? Hehehehe

Det svir heldigvis bare første timen også forsvinner det som regel. Må innrømme at den naturlige måten å prøve på barn på er gøyere enn disse sprøytene :paff:

 

Håper alle får en fiiiin helg

Snapchat-1514214166.jpg

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (5 timer siden):

Dag 3 med Fyremadel og den er fortsatt like dritt :ler: er det åpenbart hvor jeg har satt den? Hehehehe

Det svir heldigvis bare første timen også forsvinner det som regel. Må innrømme at den naturlige måten å prøve på barn på er gøyere enn disse sprøytene :paff:

 

Håper alle får en fiiiin helg

Snapchat-1514214166.jpg

Hei😀

Fyremadel, er det i forbindelse med IvF?😊 

Håper på å komme i gang med IvF før sommeren (men tviler, det går jo så treigt i det offentlige), og jeg kjenner jeg gruer meg litt til alle medisiner som skal pumpes inn🥴😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (51 minutter siden):

Hei😀

Fyremadel, er det i forbindelse med IvF?😊 

Håper på å komme i gang med IvF før sommeren (men tviler, det går jo så treigt i det offentlige), og jeg kjenner jeg gruer meg litt til alle medisiner som skal pumpes inn🥴😆

Jaa, begynte med den på syklusdag 6. Den skal unngå at jeg får eggløsning ^.^ den er kjent for å svi litt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (16 timer siden):

Jaa, begynte med den på syklusdag 6. Den skal unngå at jeg får eggløsning ^.^ den er kjent for å svi litt 

Skjønner😊 Det er mye å sette seg inn i hva angår IvF!🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (46 minutter siden):

Skjønner😊 Det er mye å sette seg inn i hva angår IvF!🥵

Ja, men godt at det kan hjelpe da :D Vi klarer oss ikke alene tydeligvis, så da må man bare prøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd i 1 år og skal på ultralyd til uken, frustrert og lei meg tidvis.

Mannen min hat barn fra tidligere forhold, så føler det er noe galt med meg🥲

Etter å ha lest denne tråden bestilte jeg kinesisk kvann👶🏻

Anonymkode: 099fb...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøvd i 1 år og skal på ultralyd til uken, frustrert og lei meg tidvis.

Mannen min hat barn fra tidligere forhold, så føler det er noe galt med meg🥲

Etter å ha lest denne tråden bestilte jeg kinesisk kvann👶🏻

Anonymkode: 099fb...d96

Ikke gi opp ❤️ Start fortest mulig med kinesisk quann. Bruk det i ca 3-4 mnd.

har du regelmessig syklus så husk at eggløsningstidspunktet må regnes baklengs dvs 14 dager bakover fra 1. dags mens.

Skriv nøyaktig kalender over 1. dag mens samt eggløsning (tell 14 dager bakover), og skriv opp dag for eggløsning samt skriv opp dagene dere har sex. Alle dager med sex unntatt ca 3 dager før eggløsning og frem til eggløsning, er «løs-skudd» dvs vil høyst sannsynlig ikke medføre befruktning. Så befruktningsvinduet er for de fleste ca 3-4 dager i løpet av månedens ca 30 dager - altså må det føres nøyaktig kalender for å treffe rett…

har du ikke regelmessig syklus vil don quai kunne gi regelmessig syklus! Og gi økt blidsirkulasjon til eggstokkene, noe som gjør både hormonnivå og selve egget godt! Håper du kan legge igjen en melding om du har blitt gravid innen 6 mnd med urten og tipsene her. 

med mindre du er over 40 år så tror jeg nok du blir gravid innen 6 mnd hvis du følger tipsene nøye.

hvis ikke har du i allefall prøvd uten at det har kostet allverdens formue.

men grunnen til at jeg deler er at jeg kjenner veldig mange som har fått det til med urten! 

 

Anonymkode: 4233d...3f4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt så ømme bryster som nå når jeg bruker lutinus. Utrolig irriterende  :ler: også tar jeg driten 3 ganger om dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilke blodprøver som tas iforhold til fertilitet utredning?
prøvd i 17 mnd, en eggleder og endometriose. Men gyn stresser ikke med blodprøver for å si det sånn🙄 

tenkte jeg eventuelt kunne be fastlege ta prøvene uten at gyn ber om dem.   

Anonymkode: fc83b...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som vet hvilke blodprøver som tas iforhold til fertilitet utredning?
prøvd i 17 mnd, en eggleder og endometriose. Men gyn stresser ikke med blodprøver for å si det sånn🙄 

tenkte jeg eventuelt kunne be fastlege ta prøvene uten at gyn ber om dem.   

Anonymkode: fc83b...c33

AMH, FSH, LH, østradiol, prolaktin, TSH, Fritt T4 blant annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sutre litt i dag... Venter som sagt på frysforsøk.. Skulle hatt mensen sist uke (tirsdag) og den er enda ikke dukket opp...... Sist syklus ble avbrutt, denne syklusen er ikke eksisterende tydeligvis... Kjenner humøret synker i takt med hver dag som går og ingen mensen.. Jeg har gjemt medisinene, sluttet å se på kalenderen og tenker at drit i.. Vi prøver neste syklus.. 🙈 Men så ringer sykehuset i dag, spør om mens er kommet, og sier at hvis den kommer innen den 11.03 så kan vi fortsatt benytte denne syklusen og ha innsett før påske... Vell og bra det selvsagt.. Men blæ.. Jeg hater å vente.. Når man vil ha mensen - dukker den ikke opp, når man ikke vil ha den- ja nei da kommer den som ett skudd fra sidelinja! 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten utblåsning fra meg om menssmerter.

Da har jeg fått mensen og skal i gang med PP9. :( Selve prøveperioden har vart i 14 måneder, det har vært flere pauser pga celleprøver og et par PP-er hvor vi ikke var på samme sted. 

Jeg har en del vonde følelser nå, også bokstavelig talt - jeg får så mensensmerter og det er kjipt å både bli skuffa over at man ikke er gravid, og samtidig ligge i senga og ha det vondt. Gynekolog har sagt jeg kan ta Naproxen, men jeg har holdt meg unna da det visstnok kan forstyrre eggløsningen. 

Jeg har meget stabil syklus og får stort sett mensen på lørdager. Det er også veldig irriterende å bruke en fridag på å være sengeliggende. Jeg kan ikke ha planer den dagen jeg forventer mensen. Naproxen har alltid hjulpet ellers, så jeg er litt usikker på hvor lenge jeg egentlig klarer å ha disse smertene uten å ta noe for det. 

Noen andre her som sliter med menssmerter under prøving? 

Anonymkode: be9b1...23f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

En liten utblåsning fra meg om menssmerter.

Da har jeg fått mensen og skal i gang med PP9. :( Selve prøveperioden har vart i 14 måneder, det har vært flere pauser pga celleprøver og et par PP-er hvor vi ikke var på samme sted. 

Jeg har en del vonde følelser nå, også bokstavelig talt - jeg får så mensensmerter og det er kjipt å både bli skuffa over at man ikke er gravid, og samtidig ligge i senga og ha det vondt. Gynekolog har sagt jeg kan ta Naproxen, men jeg har holdt meg unna da det visstnok kan forstyrre eggløsningen. 

Jeg har meget stabil syklus og får stort sett mensen på lørdager. Det er også veldig irriterende å bruke en fridag på å være sengeliggende. Jeg kan ikke ha planer den dagen jeg forventer mensen. Naproxen har alltid hjulpet ellers, så jeg er litt usikker på hvor lenge jeg egentlig klarer å ha disse smertene uten å ta noe for det. 

Noen andre her som sliter med menssmerter under prøving? 

Anonymkode: be9b1...23f

Jeg har det så likt som deg. Får veldig store smerter, og må ta naproxen for å holde ut de første døgnene. Men så oppdaget jeg selvfølgelig at det ikke var helt heldig å gjøre, hadde flaks på sist mensen og den var ikke vond. Men ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Varmeflaske og mye hvile er liksom det som hjelper litt. 

 

Vi har også prøvd lenge (14 mnd), uten mange pp'er (10 tror jeg, husker ikke i farten). For vår del er det lange sykluser som ødelegger. 

Vi skal sjekkes nå i mars da,  spent på hva som kommer frem. 

Har dere søkt om hjelp?

 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...