Gå til innhold

Skravletråd for oss som prøver å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk med legen din om det. Men helt ærlig, så ville jeg dessverre droppet denne prøvingen hvis legen mener det er viktig❤️

Det kommer flere runder, selvom det føles håpløst ut akkurat nå.

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Takk for innspill. 🧡 Ja, det er vanskelig å prioritere. I min alder føles 1 mnd som en evighet. Får håpe legen mener at celleprøve er nok for å finne ut om HPV fortsett er der. 

Anonymkode: 24038...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør her jeg, kanskje noen vet svaret i stedet for å lage egen tråd😊

Noen som vet om D-vitamin tilskudd kan forlenge lutealfasen? Har hatt fast på 10 dager helt siden jeg begynte å tracke syklus, har egt også begynt å spotte 8 dpo… nå er jeg på dag 12 uten et spor🙈 har tatt test som er negativ😅 hadde en ma i starten av januar så vet ikke om det kan ha noe å si, men begynte også med D-vitamin tilskudd i desember. Syns jeg har hørt før at det kan virke inn😅

Anonymkode: 404e8...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for innspill. 🧡 Ja, det er vanskelig å prioritere. I min alder føles 1 mnd som en evighet. Får håpe legen mener at celleprøve er nok for å finne ut om HPV fortsett er der. 

Anonymkode: 24038...296

Ja, det er det også da. Men snakk med legen om det, forklar situasjonen. Det kan hende ting kan løses selvom du prøver. 

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for innspill. 🧡 Ja, det er vanskelig å prioritere. I min alder føles 1 mnd som en evighet. Får håpe legen mener at celleprøve er nok for å finne ut om HPV fortsett er der. 

Anonymkode: 24038...296

Hva er din alder?

Anonymkode: 14c19...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er din alder?

Anonymkode: 14c19...722

40.

Anonymkode: 24038...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 54, seriøst hvor lenge skal denne vare... Får mindre og mindre tro på at vi noen gang vil komme i havn. Det er ingen tegn til at mensen er i nærheten av å komme. Jeg tar EL og G tester innimellom for å sjekke, men alt er blenda hver gang. 

 

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

CD 54, seriøst hvor lenge skal denne vare... Får mindre og mindre tro på at vi noen gang vil komme i havn. Det er ingen tegn til at mensen er i nærheten av å komme. Jeg tar EL og G tester innimellom for å sjekke, men alt er blenda hver gang. 

 

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Huff mange klemmer, vet alt om å gå sånn - det er forferdelig❤️

 

Jeg er nettopp ferdig med denne runden forsøk. Igjen ingen klaff😰 Nå må jeg gå noen runder med meg selv om jeg orker flere forsøk på naturlig vis. Dette blir vel runde 8 eller 9 på letrozol, og runde nr 3 på letrozol, ovitrelle og progresteronstøtte… Jeg er sliten av hele greien😰
Vi har endelig fått time til forsamtale til IvF, men så må vi på ny venteliste for å få starte behandling etter den timen i mars. Det føles virkelig helt uholdbart å potensielt ikke komme i gang med IvF før tidligst til sommeren 🥵 systemet er virkelig tungvint..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å prøve i november, og har nå satt det på pause i 2-3 måneder. Har ventet i mange år på å prøve, men ville ha stabil inntekt og helse først, så det var fint å endelig kunne starte. Dessverre fikk jeg en knekk i januar og vi bestemte oss for å vente et par måneder. Alle rundt meg er enten i permisjon eller gravide. Det er sårt og vanskelig, men føler jeg må gi meg litt tid på å komme meg igjen psykisk. 

Ønsker dere alle lykke til ❤️ spesielt dere som har drevet med dette lenge. Jeg vet ikke om jeg klarer å ha håp så lenge som noen av dere her inne ❤️.

Anonymkode: c7af2...881

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (2 timer siden):

Huff mange klemmer, vet alt om å gå sånn - det er forferdelig❤️

 

Jeg er nettopp ferdig med denne runden forsøk. Igjen ingen klaff😰 Nå må jeg gå noen runder med meg selv om jeg orker flere forsøk på naturlig vis. Dette blir vel runde 8 eller 9 på letrozol, og runde nr 3 på letrozol, ovitrelle og progresteronstøtte… Jeg er sliten av hele greien😰
Vi har endelig fått time til forsamtale til IvF, men så må vi på ny venteliste for å få starte behandling etter den timen i mars. Det føles virkelig helt uholdbart å potensielt ikke komme i gang med IvF før tidligst til sommeren 🥵 systemet er virkelig tungvint..

Forstår godt du er sliten❤️

Er helt utrolig hvor tregt systemet skal være!

Jeg kontaktet legen i november, og først i slutten av mars har jeg time hos gynekolog. Så går det vel enda lengre tid før noe skjer etter det. Og all usikkerheten hele tiden, det er så belastende å stå i.

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Forstår godt du er sliten❤️

Er helt utrolig hvor tregt systemet skal være!

Jeg kontaktet legen i november, og først i slutten av mars har jeg time hos gynekolog. Så går det vel enda lengre tid før noe skjer etter det. Og all usikkerheten hele tiden, det er så belastende å stå i.

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Ja, vi måtte gjennom prøving/medisinering av naturlig syklus i ca 3-4 måneder før gyn i det hele tatt ville sende søknad til IvF offentlig.  Det gjelder å være tålmodig, men det er så utrolig mye lettere sagt enn gjort! 
Enig med deg, den usikkerheten er så belastende å stå i❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tre uker siden jeg fjernet p-staven. Vet at det enda kan ta to måneder før eggløsningen kommer i gang igjen. Kjenner at jeg er utålmodig. Har lyst til å komme skikkelig igang med å prøve. Være spent på om der klaffer osv.. 

Jeg er veldig usikker på om det blir å gå. Var uten prevensjon i 3 år med eksen uten at noe skjedde. Vi hadde riktignok lite sex og jeg forsøkte å unngå samleie når jeg hadde eggløsning. Likevel så var det nok ikke alltid det gikk like bra. Jeg er liksom innstilt på at dette kanskje ikke går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (7 timer siden):

Ja, vi måtte gjennom prøving/medisinering av naturlig syklus i ca 3-4 måneder før gyn i det hele tatt ville sende søknad til IvF offentlig.  Det gjelder å være tålmodig, men det er så utrolig mye lettere sagt enn gjort! 
Enig med deg, den usikkerheten er så belastende å stå i❤️

Jeg har en mistanke om at det fort går 1 til 1,5 år før det eventuelt skjer noe. Forbered på at ting tar veldig lang tid emd andre ord. 

Det positive med det er at man rekker å spare endel penger. Så kanskje kan jeg/vi føle vi kan ta oss råd til å gå privat. Foreløpig har vi valgt å ha et normalt liv, eller vi hadde vel aldre tenkt det skulle gå denne veien. Så brukte pengene på andre ting vi har trengt og ønsket oss. 

 

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagaen om lang syklus fortsetter gitt, 55 dager..

har begynt å få litt slim, men orket ikke teste for EL i dag. Testet i går og den var veldig negativ, men jeg tenkte å teste litt fremover for å følge med. 

Har syntes de siste dagene har vært ekstremt tunge å stå i. Er invitert i barnedåp til helgen, men jeg tror jeg sender melding å sier jeg er blitt syk med luftveisinfeksjon. Kjenner jeg ikke er på rett sted i hodet til å kunne stå i å være den eneste barnløse der. Alle som kommer har barn/er gravid, så blir fryktelig tydelig at jeg er annerledes og ikke bra nok. Og akkurat nå klarer jeg det ikke. Jeg blir nok uansett ikke savnet, de har nok med seg og sitt og alt kaoset en dåp fører med seg.

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, det skjer noe! Ser ut til at jeg har eggløsning! Fy søren for en lettelse, jeg ser enden i tunellen! 

 

-Ruskemor 

 

Anonymkode: f5899...497

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet, det skjer noe! Ser ut til at jeg har eggløsning! Fy søren for en lettelse, jeg ser enden i tunellen! 

 

-Ruskemor 

 

Anonymkode: f5899...497

Gratulerer! 🙂 Sender deg masse babystøv :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatMom82 skrev (11 minutter siden):

Gratulerer! 🙂 Sender deg masse babystøv :)

Takk, setter pris på det🥰

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sagaen om lang syklus fortsetter gitt, 55 dager..

har begynt å få litt slim, men orket ikke teste for EL i dag. Testet i går og den var veldig negativ, men jeg tenkte å teste litt fremover for å følge med. 

Har syntes de siste dagene har vært ekstremt tunge å stå i. Er invitert i barnedåp til helgen, men jeg tror jeg sender melding å sier jeg er blitt syk med luftveisinfeksjon. Kjenner jeg ikke er på rett sted i hodet til å kunne stå i å være den eneste barnløse der. Alle som kommer har barn/er gravid, så blir fryktelig tydelig at jeg er annerledes og ikke bra nok. Og akkurat nå klarer jeg det ikke. Jeg blir nok uansett ikke savnet, de har nok med seg og sitt og alt kaoset en dåp fører med seg.

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Jeg var ufrivillig barnløs i mange år selv før jeg endelig ble gravid, så jeg skjønner hvordan du har det og derfor håper jeg virkelig at du snakker med noen om tankene og følelsene dine, da jeg syns det virker som om du tar denne prøvetiden veldig mye tyngre enn andre i samme situasjon. Jeg har lest prøvedagboken din og har således fulgt deg litt på veien, og jeg tror ikke det blir bedre for deg å droppe det sosiale fordi du føler deg uttafor.

Du ER bra nok i deg selv og jeg syns det er trist at du tror at ingen kommer til å savne deg. Jeg gikk selv til psykolog en periode og kan virkelig anbefale det for å få litt andre synspunkter og innfallsvinkler på ting, man blir litt fastlåst på sin egen situasjon etter hvert som tiden går. 

Håper virkelig at ting ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 5f73c...ad7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herlighet, det skjer noe! Ser ut til at jeg har eggløsning! Fy søren for en lettelse, jeg ser enden i tunellen! 

 

-Ruskemor 

 

Anonymkode: f5899...497

Åh så bra❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var ufrivillig barnløs i mange år selv før jeg endelig ble gravid, så jeg skjønner hvordan du har det og derfor håper jeg virkelig at du snakker med noen om tankene og følelsene dine, da jeg syns det virker som om du tar denne prøvetiden veldig mye tyngre enn andre i samme situasjon. Jeg har lest prøvedagboken din og har således fulgt deg litt på veien, og jeg tror ikke det blir bedre for deg å droppe det sosiale fordi du føler deg uttafor.

Du ER bra nok i deg selv og jeg syns det er trist at du tror at ingen kommer til å savne deg. Jeg gikk selv til psykolog en periode og kan virkelig anbefale det for å få litt andre synspunkter og innfallsvinkler på ting, man blir litt fastlåst på sin egen situasjon etter hvert som tiden går. 

Håper virkelig at ting ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 5f73c...ad7

Det jeg mente med at ingen vil savne meg i dåpen er at det er så mange som skal. Så at jeg uteblir vil ikke gjøre at det blir et stort tomrom. Hadde det vært et lite besøk med bare noen få, så hadde jeg gått. De syntes nok det er dumt jeg ikke kommer, men det kommer til å være fullt hus med ørten barn som er over alt. Ergo vil det ikke merkes at jeg ikke er der. Og det er virkelig ikke verd det, å kjenne på de følelsene som vil komme. Den følelsen av utenforskap, for den kommer. De som skal komme er i tillegg mennesker som har fått seg til å si mindre hyggelige ting til meg fordi jeg ikke har barn. Enda en grunn til å ikke gå.

Jeg treffer folk altså, har ikke gravd meg helt ned. Stort sett bare folk med barn, og som er gravid. 

Det er nok mange grunner til at jeg har opplevd denne tiden med prøving vanskeligere enn andre. Har mye med min livserfaring å gjøre vil jeg tro. Det er ikke farlig, bare veldig slitsomt. Jeg har fine folk jeg snakker med.

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg mente med at ingen vil savne meg i dåpen er at det er så mange som skal. Så at jeg uteblir vil ikke gjøre at det blir et stort tomrom. Hadde det vært et lite besøk med bare noen få, så hadde jeg gått. De syntes nok det er dumt jeg ikke kommer, men det kommer til å være fullt hus med ørten barn som er over alt. Ergo vil det ikke merkes at jeg ikke er der. Og det er virkelig ikke verd det, å kjenne på de følelsene som vil komme. Den følelsen av utenforskap, for den kommer. De som skal komme er i tillegg mennesker som har fått seg til å si mindre hyggelige ting til meg fordi jeg ikke har barn. Enda en grunn til å ikke gå.

Jeg treffer folk altså, har ikke gravd meg helt ned. Stort sett bare folk med barn, og som er gravid. 

Det er nok mange grunner til at jeg har opplevd denne tiden med prøving vanskeligere enn andre. Har mye med min livserfaring å gjøre vil jeg tro. Det er ikke farlig, bare veldig slitsomt. Jeg har fine folk jeg snakker med.

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Jeg er ikke den som svarte deg, men vil si at jeg støtter faktisk veldig å droppe den dåpen. Jeg har delt her tidligere at jeg fikk angstanfall i en baby shower - det var fordi jeg gikk på akkord med meg selv og dro dit enda jeg ikke burde gjort det. Det var ingen som skjønte at jeg fikk angstanfallet, men det var helt jævlig for meg. Å dra dit føltes helt forgjeves. 

Syns heller ikke det er så sensitivt å si at det virker som du tar prøvingen tyngre enn andre i samme situasjon. Det har man jo ikke noe belegg for å vite, og hva så om det så var tilfellet? Tenker det er flott du får luftet tanker og frustrasjoner, og det ser virkelig ikke ut som du er alene; denne tråden har jo fått mange innlegg.

Anonymkode: be9b1...23f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...