Gå til innhold

Skravletråd for oss som prøver å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2dpo idag, og har allerede menssmerter 😩 er i vår første ordentlige PP på nr2, så klager ikke. Dere som har stått i dette i årevis er råsterke, selvom det kanskje ikke føles slik. Heier på dere 🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plomm skrev (11 minutter siden):

2dpo idag, og har allerede menssmerter 😩 er i vår første ordentlige PP på nr2, så klager ikke. Dere som har stått i dette i årevis er råsterke, selvom det kanskje ikke føles slik. Heier på dere 🫶🏻

Kroppen er irriterende sånn. Sender ut masse unødvendige vondter  >:(håper den sitter for deg ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 minutter siden):

Kroppen er irriterende sånn. Sender ut masse unødvendige vondter  >:(håper den sitter for deg ^.^

Takk for det 😊

Hvordan går det med deg? Kan hende jeg forveksler deg med noen andre, og isåfall beklager jeg, men er du gravid nå etter innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plomm skrev (1 minutt siden):

Takk for det 😊

Hvordan går det med deg? Kan hende jeg forveksler deg med noen andre, og isåfall beklager jeg, men er du gravid nå etter innsett?

Ja, er vel 4+2 nå. Så får vi se om det holder hele veien. Oddsen er heldigvis på min side nå som alt har festet seg som det skal :danse2:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 minutt siden):

Ja, er vel 4+2 nå. Så får vi se om det holder hele veien. Oddsen er heldigvis på min side nå som alt har festet seg som det skal :danse2:

Gratulerer 🥰❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har det så likt som deg. Får veldig store smerter, og må ta naproxen for å holde ut de første døgnene. Men så oppdaget jeg selvfølgelig at det ikke var helt heldig å gjøre, hadde flaks på sist mensen og den var ikke vond. Men ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Varmeflaske og mye hvile er liksom det som hjelper litt. 

Vi har også prøvd lenge (14 mnd), uten mange pp'er (10 tror jeg, husker ikke i farten). For vår del er det lange sykluser som ødelegger. 

Vi skal sjekkes nå i mars da,  spent på hva som kommer frem. 

Har dere søkt om hjelp?

Anonymkode: f5899...497

Uff, fælt å høre at andre har likt. :( Jeg har det bare vondt i noen timer, men vondt nok til at jeg må være sengeliggende og er ganske slått ut hele dagen. Jeg skal til gynekolog igjen snart, så tenkte igjen å spørre om denne Naproxenen. Jeg tror ikke jeg kan ha det sånn her i x antall måneder, mest fordi det går sterkt utover livskvaliteten min å tilbringe hver 4. lørdag og fridag i smerter.

Mannen er sjekket, ingenting galt der. Jeg ser ut til å ha regelmessige eggløsninger ca hver 28. dag, så i teorien skal det ikke være noe galt. Men jeg vet jo ingenting om kvalitet på eggene, eller om det er gode forhold for at et befruktet egg klarer å feste seg. Jeg skal sjekkes nå snart, og håper bare vi kommer oss inn i køen for prøverør.

Anonymkode: be9b1...23f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/30/2023 at 1:42 PM, AnonymBruker said:

Hei alle! Jeg har to barn fra for og siste er født for snart ni år siden. Har nå sluttet på prevensjon, muligens i et slags “hjelp nå er det snart for sent” opplegg. Er bare pp 2 og i pp 1 var det ikke reell prøving, bare én gang sex uten prevensjon på det som nok var noen dager etter EL. 

Regner med sjansene for å lykkes er små, men håper likevel. Har lest her inne en stund og lært veldig mye som jeg ikke hadde peiling på de andre gangene jeg ble gravid. Da var jeg så heldig å bli det raskt helt uten kunnskap og innsikt i når jeg hadde EL (litt flaut egentlig).

Nå er jeg 5-6 dpo og traff ikke helt denne måneden heller, men det burde være en sjanse. 

Babystøv til alle og krysser alt, unntatt beina!

Støtter for øvrig oppfordringen om å ikke bruke alternativ medisin uten å diskutere med lege. De trenger ikke anbefale den (for det vil de nok ikke) men kan sjekke nøyere eventuell risiko og bivirkninger.

Anonymkode: de00b...776

Oppdatering fra meg: Er nå 5+0, ble gravid pp3! Ca 70 prosent sjanse nå for at jeg ikke spontanaborterer, ifølge statistikk basert på alder, historikk og BMI. Krysser fingrene for dere alle og for at jeg føder en frisk og fin baby i November!

Anonymkode: de00b...776

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Oppdatering fra meg: Er nå 5+0, ble gravid pp3! Ca 70 prosent sjanse nå for at jeg ikke spontanaborterer, ifølge statistikk basert på alder, historikk og BMI. Krysser fingrene for dere alle og for at jeg føder en frisk og fin baby i November!

Anonymkode: de00b...776

Gratulerer  ^.^

 

Hvor har du fått denne statistikken fra? Jeg er 4+1 og litt nervøs selv..

Anonymkode: bdb27...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer  ^.^

 

Hvor har du fått denne statistikken fra? Jeg er 4+1 og litt nervøs selv..

Anonymkode: bdb27...ab0

Tusen takk!

Jeg fant en link til statistikken her inne faktisk. Gir jo bare en generell pekepinn, men nyttig likevel:

https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table 

Anonymkode: de00b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen endring i statusen. Har snart time for fertilitetssjekk, så får se hva som skjer etter det. Ser ut som jeg har enda en lang syklus, cd 25 og ingen tegn til EL. Sist syklus endte på 70 dager.

Gruer meg fryktelig mye til timen. Føler at valget mitt/vårt ikke lengre er mitt/vårt. Men at vi er prisgitt at andre syntes vi er bra nok mennesker. I tillegg føler jeg meg veldig mislykket over at jeg ikke klarer å bli gravid.  

15 måneder om 2 uker, siden vi begynte å prøve, og det er under ingen omstendigheter 15 prøveperioder vi har vært igjennom. Selvom vi har lagt inn aksjer ved alle mulighetene som har vært. 

Kjenner det gjorde fryktelig vondt å runde 1 år. Jeg har vært så innmari naiv. Har trodd at det ville gå, samtidig som at jeg har en fryktelig dårlig magefølelse.

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

77% her

Anonymkode: bdb27...ab0

Så bra! Gratulerer med graviditeten forresten!

Jeg sjekket igjen nå og det var bedre enn jeg trodde: 76,2 %. Om bare noen uker er risikoen betydelig lavere. Krysser fingre!

Anonymkode: de00b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det ingen endring i statusen. Har snart time for fertilitetssjekk, så får se hva som skjer etter det. Ser ut som jeg har enda en lang syklus, cd 25 og ingen tegn til EL. Sist syklus endte på 70 dager.

Gruer meg fryktelig mye til timen. Føler at valget mitt/vårt ikke lengre er mitt/vårt. Men at vi er prisgitt at andre syntes vi er bra nok mennesker. I tillegg føler jeg meg veldig mislykket over at jeg ikke klarer å bli gravid.  

15 måneder om 2 uker, siden vi begynte å prøve, og det er under ingen omstendigheter 15 prøveperioder vi har vært igjennom. Selvom vi har lagt inn aksjer ved alle mulighetene som har vært. 

Kjenner det gjorde fryktelig vondt å runde 1 år. Jeg har vært så innmari naiv. Har trodd at det ville gå, samtidig som at jeg har en fryktelig dårlig magefølelse.

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Heier veldig på dere!

Hvor mange sykluser har dere prøvd? Håper det klaffer for dere snart og at dere nå har akkumulert opp høyere sjanse i neste syklus siden dere har prøvd en stund allerede!

Anonymkode: de00b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her er det ingen endring i statusen. Har snart time for fertilitetssjekk, så får se hva som skjer etter det. Ser ut som jeg har enda en lang syklus, cd 25 og ingen tegn til EL. Sist syklus endte på 70 dager.

Gruer meg fryktelig mye til timen. Føler at valget mitt/vårt ikke lengre er mitt/vårt. Men at vi er prisgitt at andre syntes vi er bra nok mennesker. I tillegg føler jeg meg veldig mislykket over at jeg ikke klarer å bli gravid.  

15 måneder om 2 uker, siden vi begynte å prøve, og det er under ingen omstendigheter 15 prøveperioder vi har vært igjennom. Selvom vi har lagt inn aksjer ved alle mulighetene som har vært. 

Kjenner det gjorde fryktelig vondt å runde 1 år. Jeg har vært så innmari naiv. Har trodd at det ville gå, samtidig som at jeg har en fryktelig dårlig magefølelse.

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Kjenner meg så utrolig godt igjen i følelsene dine. Har selv pcos og dermed lange sykluser. Her har vi nå startet på 3 prøveåret, men etter oppstartsamtalen på sykehuset i midten av mars kom vi i gang med IvF umiddelbart. Å komme i gang med IvF har for meg vært utrolig deilig. Endelig ligger ikke prøving (og feiling) på våre skuldre mer, og vi kan finne tilbake til oss uten all plikt og testing etter el og alt som hører med.

Hold ut, selv om det er lettere sagt enn gjort🙏❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Heier veldig på dere!

Hvor mange sykluser har dere prøvd? Håper det klaffer for dere snart og at dere nå har akkumulert opp høyere sjanse i neste syklus siden dere har prøvd en stund allerede!

Anonymkode: de00b...776

11 sykluser på 15 måneder. Har lagt inn aksjer på alle syklusene. 

Newbee skrev (3 minutter siden):

Kjenner meg så utrolig godt igjen i følelsene dine. Har selv pcos og dermed lange sykluser. Her har vi nå startet på 3 prøveåret, men etter oppstartsamtalen på sykehuset i midten av mars kom vi i gang med IvF umiddelbart. Å komme i gang med IvF har for meg vært utrolig deilig. Endelig ligger ikke prøving (og feiling) på våre skuldre mer, og vi kan finne tilbake til oss uten all plikt og testing etter el og alt som hører med.

Hold ut, selv om det er lettere sagt enn gjort🙏❤️ 

Jeg har tidligere fått beskjed om at jeg ikke har hatt tegn til pcos, og at alt så bra ut. Men det var noen år før vi begynte å prøve. Så jeg vet ikke.. kan være noe med mannen også, samtidig har jeg lange sykluser. Så jeg tviler på at alt er i orden hos meg.

Veldig fint å høre at du kjente på en lettelse❤️ må være beintøft å stå i så lenge. 

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

11 sykluser på 15 måneder. Har lagt inn aksjer på alle syklusene. 

Jeg har tidligere fått beskjed om at jeg ikke har hatt tegn til pcos, og at alt så bra ut. Men det var noen år før vi begynte å prøve. Så jeg vet ikke.. kan være noe med mannen også, samtidig har jeg lange sykluser. Så jeg tviler på at alt er i orden hos meg.

Veldig fint å høre at du kjente på en lettelse❤️ må være beintøft å stå i så lenge. 

 

-Ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Jeg synes også det var veldig deilig å komme i gang med IVF etter 24 måneder uten en eneste positiv test. Jeg satt med mye av de samme følelsene i starten, og gruet meg veldig til å starte opp. Det har gått over all forventing og det var deilig å slippe å stresse over EL og aksjer og alt det der :danse2:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker said:

11 sykluser på 15 måneder. Har lagt inn aksjer på alle syklusene. 

49 minutter siden, Newbee said:

Ja, da “burde” det klaffe snart! Bra dere eventuelt kan komme i gang med litt drahjelp!

Denne er kanskje nyttig for å regne ut sannsynlighet for å bli gravid innenfor en viss periode gitt en viss sykluslengde og alder. Er mange ting den ikke tar høyde for. Men håper den kan gi et optimistisk svar!

https://datayze.com/time-to-conception-estimator

Anonymkode: de00b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (57 minutter siden):

Jeg synes også det var veldig deilig å komme i gang med IVF etter 24 måneder uten en eneste positiv test. Jeg satt med mye av de samme følelsene i starten, og gruet meg veldig til å starte opp. Det har gått over all forventing og det var deilig å slippe å stresse over EL og aksjer og alt det der :danse2:

Så bra du også har kjent på lettelse! ❤️

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, da “burde” det klaffe snart! Bra dere eventuelt kan komme i gang med litt drahjelp!

Denne er kanskje nyttig for å regne ut sannsynlighet for å bli gravid innenfor en viss periode gitt en viss sykluslengde og alder. Er mange ting den ikke tar høyde for. Men håper den kan gi et optimistisk svar!

https://datayze.com/time-to-conception-estimator

Anonymkode: de00b...776

Veldig spent på hva de sier på klinikken.

Litt vanskelig å legge inn data når syklusene har vært alt mellom 32-70 dager😅 

-ruskemor 

Anonymkode: f5899...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av et døgn (eller faktisk under det!) har jeg funnet ut gjennom sosiale medier at to gamle kollegaer av meg har fått barn. Begge hadde tydeligvis termin omtrent da jeg skulle også ha termin den første gangen jeg var gravid. Det svir. 

Anonymkode: 24038...296

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

I løpet av et døgn (eller faktisk under det!) har jeg funnet ut gjennom sosiale medier at to gamle kollegaer av meg har fått barn. Begge hadde tydeligvis termin omtrent da jeg skulle også ha termin den første gangen jeg var gravid. Det svir. 

Anonymkode: 24038...296

Ja det gjør det.. Min beste venninne skjulte sin graviditet i 5.5 mnd etter jeg hadde exu, og hadde termin 3 uker etter hva jeg skulle hatt.. Så kjenner følelsen.. Glad på hennes vegne, men det er av og til ett 2 sidet sverd det der 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...