Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
abderitt skrev (29 minutter siden):

Melder meg inn her! 

Eg og kona er igang med første IVF-runde no! Skal på ultralyd på tysdag for å sjekke ståa etter stimulering, og so vert det å fly opp til Trondheim for egguttak seinare til veka! 🤞

Synes IVF er litt skummelt, særleg for kva vi har vore vandt med tidlegare. Vi har tre mislukka IUI-forsøk bak oss, som var mykje mindre komplisert. Men veit at IVF har ei større suksessrate, so er glad for å endeleg få vere igong! 😊

Velkommen hit og masse lykke til :)

hva er det som gjør at dere må ha assistert befruktning?

Anonymkode: 39868...753

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
anonym3014 skrev (17 minutter siden):

Hei! Lurer på om jeg kan få noen beroligende ord 😊 har vært i ivf-karusellen siden 2020. Første innsett endte i SA i uke 5, deretter fire negative innsett. Tirsdag satte jeg inn det sjette og siste egget fra fryseren, og i dag testet jeg positivt. Nå er jeg glad, men livredd, ønsker å slippe jubelen løs, men tør ikke. Råd? 

Lev mest mulig sunt, vær i fysisk aktivitet og ellers kos deg. Gratulerer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er lesbiske, og dermed òg svært lite spermproduserande! 🤣

Som òg er grunnen til at vi ender opp med å måtte reise til Trondheim, då dei ikkje har donorbank her i Bergen, desverre. Men Trondheim er ein flott by det, so går nok fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonym3014 skrev (30 minutter siden):

Hei! Lurer på om jeg kan få noen beroligende ord 😊 har vært i ivf-karusellen siden 2020. Første innsett endte i SA i uke 5, deretter fire negative innsett. Tirsdag satte jeg inn det sjette og siste egget fra fryseren, og i dag testet jeg positivt. Nå er jeg glad, men livredd, ønsker å slippe jubelen løs, men tør ikke. Råd? 

Hei! Har også holdt på i rundt 3 år. Uten resultat. Jeg vet ikke helt hva for råd jeg har ettersom alle er ulike, men jeg tror at etter tap så må man bare bite tennene sammen og la tiden gå. Det blir visst bedre jo lenger du kommer i graviditeten. For meg hjelper det å dytte tankene litt bort, skru av følelsene. Ikke at jeg har klart det helt, langt derifra, men som deg så har jeg ikke klart å glede meg over mulig graviditet (etter innsett) etter tapet fordi jeg vet hvor vondt det gjorde å glede seg for så at det ikke gikk likevel.

Og så prøver jeg å lete rundt på nettet etter positive historier der folk har fått barn etter tap, bare for å bygge opp håpet litt igjen. Selv om man ikke klarer å føle lykke fordi man er redd så er det viktig med håp. Kanskje du fortsatt har håpet inntakt, men det hadde ikke jeg fordi det ble knust.

Men det hjelper å lese om andre. Sikkert derfor du spør også. Det finnes veldig mange amerikanske Tiktok-ere som prater om disse tingene helt åpent. Det er den seriøse delen av Tiktok, selv om det føles teit å henvise dit. 😅

Kan jeg spørre om du gjorde noe annerledes nå som du ble gravid enn de gangene du ikke har blitt det?

Det eneste man kan gjøre er vel å stresse ned, spise sunt og bevege deg som normalt men ikke hoppe.

Gratulerer så mye! 🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg har også to SA før vi begynte med IVF, så vet dessverre at sjansen er større hos meg enn hos andre for at det ikke skal gå. Jeg får ta en dag om gangen. 

Det jeg gjorde annerledes nå var å gå på imundempende, blodfortynnende fra før innsett og at de brukte emryoglue i transfer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tipper at det er to damer 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ringte klinikken og vi har fått to blastoer på frys 😭🥳😭❤️ så langt har vi ikke kommet før. Jeg er så glad! Og at vi fikk to, så har vi to muligheter for det lille egget å feste seg også. 

Forventer mens allerede denne uka, så det kan bli innsett om rundt 3 uker 🤞🤞

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (16 minutter siden):

Nå ringte klinikken og vi har fått to blastoer på frys 😭🥳😭❤️ så langt har vi ikke kommet før. Jeg er så glad! Og at vi fikk to, så har vi to muligheter for det lille egget å feste seg også. 

Forventer mens allerede denne uka, så det kan bli innsett om rundt 3 uker 🤞🤞

Gratulerer så mye fineste du ❤️❤️ var det medicus dere holdt til? :) krysser fingrene for dere ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (2 timer siden):

Gratulerer så mye fineste du ❤️❤️ var det medicus dere holdt til? :) krysser fingrene for dere ❤️❤️

Klinikk Hausken 😊 storfornøyd med dem, verdens koseligste folk, med masse omsorg. Tenk at hun ringte i dag selv om vi egentlig måtte vente til i morgen pga pinse. Men hun ringte likevel siden det var så gode nyheter 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (1 minutt siden):

Klinikk Hausken 😊 storfornøyd med dem, verdens koseligste folk, med masse omsorg. Tenk at hun ringte i dag selv om vi egentlig måtte vente til i morgen pga pinse. Men hun ringte likevel siden det var så gode nyheter 😍

Så koselig ❤️ vi hører til Spiren og kunne ikke vært mer fornøyd heller ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper noen kan svare meg på noen spørsmål❤️

dere som er henvist til Riksen, hvor langt tid fra henvisningen ble sendt til dere hørte noe?😊 

å hvor lang tid før dere kom igang med proseesen?❤️

Anonymkode: fcb50...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL gjennomført i dag, alt såg ut som det skulle, men egguttaket vert på fredag, ikkje onsdag eller torsdag slik vi gjerne hadde trudd. Men egguttak blir det! 
Passar igrunn mykje betre for oss og at det vert uttak fredag, i tilfelle vi er heldige nok til å få innsett, då det kræsja med andre avtalar i starten av veka. Hadde so klart avlyst desse planane, men greitt å få med seg ein sommaravslutning på skulen til jentungen! ❤️

Mykje babling her gjerne, men er og mange kjensler ombord! Føles endelig veldig verkeleg! Å faktisk vere skikkelig i gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen! Skal igang med ny runde denne syklusen. Noen som har opplevd at første syklus etter ivf er forsinket? Skulle hatt mens for to dager siden.. hadde mislykket forsøk i april. Skal sies at syklusen min pleier å være ganske presis! Ikke gravid. 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testdag i går, den var negativ. Veldig kjedelig ☹️ Dette var det andre innsettet vårt. Fortsatt noen igjen på frys..

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei igjen! Skal igang med ny runde denne syklusen. Noen som har opplevd at første syklus etter ivf er forsinket? Skulle hatt mens for to dager siden.. hadde mislykket forsøk i april. Skal sies at syklusen min pleier å være ganske presis! Ikke gravid. 

Anonymkode: 307e5...103

Om det er "normalt" eller ikke vet jeg ikke, men jeg har forsinket mens etter hver runde med hormonbehandling. (Jeg bruker hormoner til frysforsøk) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei ❤️ ja var på ul her jeg bor forrige fredag, eggposen var på 10.5 mm, syklusdag 11 da, var så på ultralyd tirsdag denne uka og eggposen hadde bare vokst til 11.5 mm. Fikk positiv eggløsningstest i dag, slik smiletegn. Men klinikken sa at eggposen fortsatt kunne være umoden :( skal på siste ul her jeg bor i morgen, men slått meg til ro med avbrutt innsett ( naturlig syklus, fryseforsøk) 

Anonymkode: 5e9b4...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første forsøk, privat på Hausken. 34&35 år ganle, alt normalt på prøvene.

Har nå gått på Bemfola siden 21.05 og Fyremadel 25.05. På ultralyd 26 og 30.05 så de 15 poser. Egguttak idag fikk de ut 7 egg. Bestemt innsett onsdag 7.6.

Er det vanlig at de bestemmer innsett dag samme dag som uttak? Føler vi fikk lite informasjon, og sitter igjen med en del spørsmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SynneD skrev (14 minutter siden):

Har nå gått på Bemfola siden 21.05 og Fyremadel 25.05. På ultralyd 26 og 30.05 så de 15 poser. Egguttak idag fikk de ut 7 egg. Bestemt innsett onsdag 7.6.

Er det vanlig at de bestemmer innsett dag samme dag som uttak? Føler vi fikk lite informasjon, og sitter igjen med en del spørsmål..

Jeg fikk vite dato for innsett samme dag som uttaket var 👍 Masse lykke til 🤞🏻❤️

Du kan vel kansje sende de spørsmålene på en melding til klinikken eller noe? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (På 26.5.2023 den 17.29):

Åtte blasto? Det er jo helt vilt! Åh så bra!! 🥳

Huff, jeg er redd vi ikke får noen på frys igjen jeg altså, vi har jo så sjukt med uflaks 😔

Hvordan gikk det med eggene dine? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SynneD skrev (5 timer siden):

Hvis dere ikke har hørt noe om innsett så ser de det kanskje an resultat etter befruktning. Hvis det er dårlig befruktning så vil du sikkert få beskjed om å komme inn til innsett enten dag 2 eller 3, hvis befruktningen er bra vil dem kanskje satse på dag 5. 

Dere er 34 og 35 år, du sier at alt er bra på prøver, likevel får dere ut bare 7 egg fra tilsammen 15 eggposer? Høres ikke særlig bra ut i mine ører. 

Jeg er selv 32 år, normale prøver. 13 eggposer på forige ivf forsøk, og fikk ut 14 modne egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...