Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Tok blodprøver 13 dpo. Da var hcg 51. Er det gode verdier?? Tatt blodprøve i dag også, men får ikke svar før på fredag.

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Theresecsk skrev (15 timer siden):

Jeg skal ikke klage, har aldri vært mellom dette før, men ønske om siste barnet har vært i 4 år, alt gikk så fint, jeg responderte så bra, fikk ut 8 egg, 4 befrukta, 2 overlevde blasto, så fikk jeg disse positive testene, følte meg så gravid, smilte hver kveld å morgen, men nå er alt borte, klinikken ba meg si fra når mens var ferdig så vi kunne prøve det som ligger på frys, skal jeg mellom dette igjen? Må jo, vil jo. Er så evig takknemlig for barna jeg har på 8 og 9 år. Skjønner at alderen min har påvirkning er jo snart 39. Tenker på alle dere å deg som har vært mellom dette flere ganger, men lei meg fordet. Gråt fra hjerte mitt liksom. Huff. Er du gravid nå?♥️♥️♥️♥️♥️

Føler så med deg. Det gikk ikke for oas på to fryseforsøk, men nå er jeg gravid (så langt i alle fall) så jeg tenker at det er verdt å ikke gi opp. Du vil nok vøre glad senere for at du gjorde slt du kunne. men samtidig, jeg er ikke deg. Men kan være veldig verdt det å dra. til Danmard og betale for assisted hatching.  de sier at eldre kvinnrr kan ha egg med tykkere skall og at for de det er det en hjelp med assisted hatching. kan jo prøve et forsøk til ca 30000. for å ha prøvd alt. Anbefaler Maigaard så sterkt. de er så søte og hyggelige, og så kan man se på ddt som at man får i alle fall en Danmarks tur også om det ikke skulle gå. sånn tenkte jeg i alle fall. stor klem ❤️🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (1 time siden):

Føler så med deg. Det gikk ikke for oas på to fryseforsøk, men nå er jeg gravid (så langt i alle fall) så jeg tenker at det er verdt å ikke gi opp. Du vil nok vøre glad senere for at du gjorde slt du kunne. men samtidig, jeg er ikke deg. Men kan være veldig verdt det å dra. til Danmard og betale for assisted hatching.  de sier at eldre kvinnrr kan ha egg med tykkere skall og at for de det er det en hjelp med assisted hatching. kan jo prøve et forsøk til ca 30000. for å ha prøvd alt. Anbefaler Maigaard så sterkt. de er så søte og hyggelige, og så kan man se på ddt som at man får i alle fall en Danmarks tur også om det ikke skulle gå. sånn tenkte jeg i alle fall. stor klem ❤️🤗

Ble du gravid i Danmark? 🤗 Hva ble gjort annerledes der i ditt tilfelle? 

Fikk resultatet av blodprøven i dag og den var som forventet negativ. Så da må jeg ta i bruk mitt siste offentlige forsøk. Skremmende.

Har noen andre her slitt med at de ikke utvikler tykk nok slimhinne? Hvilke tiltak ble gjort? Hvilke medisiner?

Skal ha uttak ca uke 18... Det kjennes så utrolig lenge til! 🥺

Hater virkelig denne evige ventetiden! Det er bare skikkelig skikkelig kjipt.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ringte de i dag, og det ene egget utviklet seg ikke bra nok, så da blir det ikke innsett.

Da er vi tilbake i donorkøen og må vente på en match igjen. Litt skuffet, Litt "lettet" fordi vi får en ny mulighet til å kanskje få litt mer enn et egg. Og litt oppgitt fordi å vente er noe av det jeg er dårligst på, og vi aner ikke hvor lenge vi må vente nå. 😔

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi i dag vært å målt opp eggposene. 5 eggposer i ulik størrelse. Vi skal tilbake veldig snart for ny måling. Fortsetter på nesespray og sprøyte. Vårt første forsøk. 

Det er en sak vi får litt variabelt svar på. Sykmelder sykehuset fra uttaking til innsett? Hva er deres erfaring videre? Uka etter innsett? Fysisk tung jobb her, og stressende dager i arbeid. Tar ingen sjanser på å miste om det lykkes å sette inn. 

Mvh HP.

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da har vi i dag vært å målt opp eggposene. 5 eggposer i ulik størrelse. Vi skal tilbake veldig snart for ny måling. Fortsetter på nesespray og sprøyte. Vårt første forsøk. 

Det er en sak vi får litt variabelt svar på. Sykmelder sykehuset fra uttaking til innsett? Hva er deres erfaring videre? Uka etter innsett? Fysisk tung jobb her, og stressende dager i arbeid. Tar ingen sjanser på å miste om det lykkes å sette inn. 

Mvh HP.

Jeg tror det varierer etter hva slags jobb du har, og hvor dårlig du er. Jeg ble først sykmeldt fra uttak til det som skulle bli innsett (avbrutt på innsett dagen) jeg var ekstremt dårlig og ble tilsammen sykmeldt i 2 uker fra uttak. Jeg har en veldig tung jobb også. 

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hcg 13 dpo målt til 51, hcg 15 dpo målt til 106. Innsett blastocyst 22. jan. Er dette bra nytt?? Jeg har hatt blødning siden lørdag kveld. Blødningen avtok litt i går, men såpass at jeg må skifte bind. Det minner meg om mensen. Har egentlig bare murringer og «strekksmerter» nedentil, ellers ingen smerter. Noen tanker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei! Hcg 13 dpo målt til 51, hcg 15 dpo målt til 106. Innsett blastocyst 22. jan. Er dette bra nytt?? Jeg har hatt blødning siden lørdag kveld. Blødningen avtok litt i går, men såpass at jeg må skifte bind. Det minner meg om mensen. Har egentlig bare murringer og «strekksmerter» nedentil, ellers ingen smerter. Noen tanker??

Jeg har testet positivt siden 23 januar (altså 7 dager etter 5 dagers blasto) torsdag for 1 uke siden tok jeg en cb digital som viste 1-2 uker. 31 januar 4 dager senere fikk jeg «ikke gravid» igår på testdag 16 dager etter innsett fikk jeg gravid 1-2. idag fikk jeg mensen:-( 1 uke etter ikm, fått beskjed at jeg må måle hcg imorgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mvh HP.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få 3 dagers sykemelding. Jeg antar at det er inkl. dagen for uttak. Men litt usikker. Kommer vel an på jobben og hvor dårlig man evt skulle bli ja. 

Jeg var også inne å målte i går, og fikk beskjed om øking av menopur i 2 dager og så inn å måle i morgen. Så blir nervepirrende hva de sier etter det. 🙈 det var litt tidlig i går. Var jo ikke helt ferdig med menstruasjon en gang. ( gått 1 uke ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (35 minutter siden):

Jeg har testet positivt siden 23 januar (altså 7 dager etter 5 dagers blasto) torsdag for 1 uke siden tok jeg en cb digital som viste 1-2 uker. 31 januar 4 dager senere fikk jeg «ikke gravid» igår på testdag 16 dager etter innsett fikk jeg gravid 1-2. idag fikk jeg mensen:-( 1 uke etter ikm, fått beskjed at jeg må måle hcg imorgen 

Det var kjedelig! Krysser fingre for deg! 🤞🏻 Jeg har hatt tester som har blitt sterkere for hver dag, i tillegg viste blodprøvene en fin øking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (40 minutter siden):

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få 3 dagers sykemelding. Jeg antar at det er inkl. dagen for uttak. Men litt usikker. Kommer vel an på jobben og hvor dårlig man evt skulle bli ja. 

Jeg var også inne å målte i går, og fikk beskjed om øking av menopur i 2 dager og så inn å måle i morgen. Så blir nervepirrende hva de sier etter det. 🙈 det var litt tidlig i går. Var jo ikke helt ferdig med menstruasjon en gang. ( gått 1 uke ) 

Så spennende! Da er vi omtrent likt i prosessen. Ny måling på lørdag her. Alt kan skje veldig fort nå. Tror kanskje det blir uttak i begynnelsen av neste uke, sa hun. Kjenner at siden dette er første forsøk så er vi veldig veldig håpefulle og kanskje litt naive her i hus.

HP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så spennende! Da er vi omtrent likt i prosessen. Ny måling på lørdag her. Alt kan skje veldig fort nå. Tror kanskje det blir uttak i begynnelsen av neste uke, sa hun. Kjenner at siden dette er første forsøk så er vi veldig veldig håpefulle og kanskje litt naive her i hus.

HP

Ja det blir uke 6 iallefall her. Men hakke peiling på hvilken dag ennå. Det får jeg nok vite mer i morgen etter måling. Ja vi er temmelig likt i prosessen da! Fint å være positiv! Første ivf her å. Veldig spennende! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mvh HP.

Jeg fikk hvertfall beskjed om å leve som vanlig fra uttak til innsett, og i tiden etterpå. At det har ingen betydning hva man gjør, og man vil ikke kunne virke inn på prosessen om det lykkes eller ikke. Det var noe vondt med uttak, og fikk sykemelding for den dagen uttaket var pga medisiner, men ikke helt frem til innsett. 

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 12.46):

Ble du gravid i Danmark? 🤗 Hva ble gjort annerledes der i ditt tilfelle? 

Fikk resultatet av blodprøven i dag og den var som forventet negativ. Så da må jeg ta i bruk mitt siste offentlige forsøk. Skremmende.

Har noen andre her slitt med at de ikke utvikler tykk nok slimhinne? Hvilke tiltak ble gjort? Hvilke medisiner?

Skal ha uttak ca uke 18... Det kjennes så utrolig lenge til! 🥺

Hater virkelig denne evige ventetiden! Det er bare skikkelig skikkelig kjipt.

Hei, 

Ja vi var på klinikken Maigaard i Danmark. Kjøpte 4 pk, og betalte også for assisted hatching. (Anbefaler å søke om rammelån i S banken eller liknende for å få råd). Prøvde også akupunktur etter innsett denne gangen. Jeg er 39år og 5 mnd ca, vi gikk ut 6 egg og bare ett utviklet seg riktig. men de var så skjønne og sa det embryoet så veldig fint ut og det måtte vi fokusere på. Og jamen ble jeg gravid og det går bra så langt, er i uke 6 i morgen :)

Maigaard er utrolig dyktige og den store fordelen med dem er at de setter inn gratis de frosne embryoene man eventuelt får der (i Norge koster det ca 13000 hver gang). Det synes jeg er så bra :) De gjør assisted hatching og er nok kommet lenger i teknologien. Og måten de tok ut egg var jeg veldig imponert over, man fikk mer smertestillende underveis i at man tok ut ol man trengte og de tok ut med sprøyte og ikke sånn sugemaskin. som var mer behagelig. Man så alt de gjorde på en skjerm de hadde og var hele tiden forberedt. De har også nå i tillegg til i Aarhus også klinikk i Odense, det er kortere med fly og så buss / tog til Odense. men om man har bil er det veldig greit med å ta ferje og så kjøre to timer ca til Aarhus. 

(funny story: Vi hadde en ganske vill tur til klinikken sist for bilen vår satt seg fast i snøkaoet på Østlandet i begynnelsen av januar, så vi mistet ferjen og måtte kjøre hele veien til Aarhus med leiebil hele natten, 10 timer tur, for å rekke eggutaket haha.. kunne inke ha brukt så mye for medisiner for ingenting.. derfor ekstra gøy det gikk og jeg ble gravid. det var verdt alt strevet haha... Snøen gjorde at vi fikk rett og slett ikke ut bilwn og Naf bilen kom selg heller ikke inn i gata for å dra oss ut pga mye snø. og toget var innstilt til Larvik. så bi opplevde mye på veien for å bli gravid og dette kostet oss ca 10000 mer enn det ellers hadde gjort med leiebil og ekstra kostnader. så jeg er så glad det så langt går bra med spiren.. *krysse fingre*. men heldigvis har vi kjøpt 4 pk om noe skulle gå galt nå. så moralen er : ikke sett bilen fast i snøkaos rett før du skal til Danmark og ta ut egg ha god tid til reisen 🤣🤣🤣🙈🙈🙈

😂😂🙈🙈

Nå ble vi gravide på første fersk forsøk, og det ble vi også forrige gang på Livio ivf klinikken. Då vi trengte jo ikke flerpakk. så mjlig jeg burde kjøpe 1 pk. men turte ikke tro vi skulle lykkes så fort.. jeg tror fersk forsøk funker best  for meg, tror kansnje hcg støtten fra ovitrelle kanskje gjør utslaget så jeg ikke mister.. aner ikke. fersk forsøk har i alle gått for meg og ikke fryseforsøk. men kan selvfølgelig være tilfeldig.. :)

Men ja, Maigård og assisted hatching anbefales!! :) assisted hatching er at de lager et lite hull på emrryoet så det lettere skal "klekke" og feste seg i livmoren. 

Assisted hatching anbefales fra kvinnen ee ca 37/38 år, da eggene kan få tykkere skall. skader ikke å gjøre det før den tid heller. Jeg har lest forskning som støtter dette. 

Angående det du spør om om livmorslimhinnen : Jeg brukte babyklister denne gangen, kan kjøpes på graviditetsshoppen. dk 

her er link https://graviditetsshoppen.dk/shop/fructus-femina-955p.html

Det skal gjøre livmorslimhinnen tykkere og kan brukes også hele første trimester. Og skal også gjøre morkaken sunnere. på siden jeg linker til om babyklister rett her over, litt nede på siden, står det mye om fordelene til babyklister. 

Jeg har vært skeptisk, men prøvde det til slutt. og når jeg er flink å bruke det 10-15 dråper 3 ganger om dagen merker jeg stor forskjell at jeg. er mykere der nede.

tips om å få embryo til å implantere bedre :

Har også brukt calc fluor en annen jeg vet om, Ingefleur, som er god på fertilitet, har anbefalt.

Se video med tips om å hjelpe embryo å implantere

https://fb.watch/isILpNRCAu/

Huk nevner blant annet at calc fluor skal hjelpe embryoet å utvikle seg i starten. :)

her er link til calc fluor jeg har,

https://jacksonsnaturals.com/products/calcarea-fluorica-calcium-fluoride-cell-mineral-tissue-salt-vegan-organic

de shipper til Norge, vil anbefale kjøpe flere flasker, for kostet 16 dollar ca for produkt og 18 dollar å sende. men verdt å prøve tror  jeg! . Calc fluor er uansett bra for hår og negler osv, så skader uansett ikke å bruke det :)

De har også en calc fluor X6 fra et merke som heter Hylands jeg har kjøpt tidligere. Men det var utsolgt på Amazon. 

Noe man kan prøve i alle fall om man vil. selv om jeg ikke kan garantere så har jeg hørt mange historier om at det funker å bruke:) 

Endret av Ginger83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Gjennomførte mitt første egguttak på tirsdag, noe som gikk helt fint😊 en god del smerter i etterkant, i dag er første dag hvor det går fint uten smertestillende. Vi skal ha fryseforsøk, så blir ikke innsett denne syklusen, noe som føles helt greit. Kroppen trenger å hente seg litt inn kjenner jeg. Det jeg sliter mest med nå er rett og slett forstoppelse😅 jeg drikker myyye, da jeg har tegn til overstimulering, men det hjelper ikke. Noen som har noen gode råd? Begynner å bli desperat🙊

Anonymkode: fcc53...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! 
Gjennomførte mitt første egguttak på tirsdag, noe som gikk helt fint😊 en god del smerter i etterkant, i dag er første dag hvor det går fint uten smertestillende. Vi skal ha fryseforsøk, så blir ikke innsett denne syklusen, noe som føles helt greit. Kroppen trenger å hente seg litt inn kjenner jeg. Det jeg sliter mest med nå er rett og slett forstoppelse😅 jeg drikker myyye, da jeg har tegn til overstimulering, men det hjelper ikke. Noen som har noen gode råd? Begynner å bli desperat🙊

Frukt og fiber tabletter fra apoteket eller laktulose fra apoteket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! 

Magnesium skal hjelpe 😊 Ellers kan du teste ut Frukt og Fiber tabletter, veldig effektive om du trenger hjelp asap 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (2 timer siden):

Hei, 

Ja vi var på klinikken Maigaard i Danmark. Kjøpte 4 pk, og betalte også for assisted hatching. (Anbefaler å søke om rammelån i S banken eller liknende for å få råd). Prøvde også akupunktur etter innsett denne gangen. Jeg er 39år og 5 mnd ca, vi gikk ut 6 egg og bare ett utviklet seg riktig. men de var så skjønne og sa det embryoet så veldig fint ut og det måtte vi fokusere på. Og jamen ble jeg gravid og det går bra så langt, er i uke 6 i morgen :)

Maigaard er utrolig dyktige og den store fordelen med dem er at de setter inn gratis de frosne embryoene man eventuelt får der (i Norge koster det ca 13000 hver gang). Det synes jeg er så bra :) De gjør assisted hatching og er nok kommet lenger i teknologien. Og måten de tok ut egg var jeg veldig imponert over, man fikk mer smertestillende underveis i at man tok ut ol man trengte og de tok ut med sprøyte og ikke sånn sugemaskin. som var mer behagelig. Man så alt de gjorde på en skjerm de hadde og var hele tiden forberedt. De har også nå i tillegg til i Aarhus også klinikk i Odense, det er kortere med fly og så buss / tog til Odense. men om man har bil er det veldig greit med å ta ferje og så kjøre to timer ca til Aarhus. 

(funny story: Vi hadde en ganske vill tur til klinikken sist for bilen vår satt seg fast i snøkaoet på Østlandet i begynnelsen av januar, så vi mistet ferjen og måtte kjøre hele veien til Aarhus med leiebil hele natten, 10 timer tur, for å rekke eggutaket haha.. kunne inke ha brukt så mye for medisiner for ingenting.. derfor ekstra gøy det gikk og jeg ble gravid. det var verdt alt strevet haha... Snøen gjorde at vi fikk rett og slett ikke ut bilwn og Naf bilen kom selg heller ikke inn i gata for å dra oss ut pga mye snø. og toget var innstilt til Larvik. så bi opplevde mye på veien for å bli gravid og dette kostet oss ca 10000 mer enn det ellers hadde gjort med leiebil og ekstra kostnader. så jeg er så glad det så langt går bra med spiren.. *krysse fingre*. men heldigvis har vi kjøpt 4 pk om noe skulle gå galt nå. så moralen er : ikke sett bilen fast i snøkaos rett før du skal til Danmark og ta ut egg ha god tid til reisen 🤣🤣🤣🙈🙈🙈

😂😂🙈🙈

Nå ble vi gravide på første

Tusen takk for langt og informativt svar! :)

Kan du si litt om hva du betalte for 4pk og hva du betalte ekstra for assisted hatching?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tusen takk for langt og informativt svar! :)

Kan du si litt om hva du betalte for 4pk og hva du betalte ekstra for assisted hatching?

Ca 80000 norske kroner totalt med inkludert alt. kommer jo litt an øæ dansk kronekurs også. 2500-3000 kr ca for assiated hatching. Koster jo 77000 for 3 ok i Norge ca. og da er det jo ikke inkludert tilbakeføring av frosne embryo. Får man ofte ut mange embryo som kommer på frys kan man jo da få opptil 10-12 eller flere forsøk for 80000, som jeg synes er veldig bra.. :)

Så synes prisen we bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...