Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Anonio said:

Problemet til Antonsen er at han har holdt på med lignende ting før. Det kommer nok flere som står frem om hans fylle-oppførsel.

eksempel? Spør ikke for å krangle, men har ikke holt meg oppdatert når det gjeler norsk humor.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Loboto said:

Fysisk makt? Det står da ingen steder? Kilde på dette hadde vært fint 

Han griper tak i henne to ganger. 

Quote

«SHUT THE FUCK UP», svarer han igjen. Så griper han tak i armen min. 

Quote

Det er da jeg ikke klarer mer, jeg merker jeg er sekunder unna totalt sammenbrudd så jeg og Cathrine reiser oss opp. Antonsen gjør det samme. Han står ikke bare i veien, han tar et skritt nærmere og griper tak i meg. Jeg river meg løs og med gråtkvalt stemme ber jeg ham om å ikke å ta på meg. Han ber meg igjen om å holde kjeft før han igjen forsøker ta på meg. «Vær så snill og ikke ta på meg», sier jeg. «Shut the fuck up», svarer han. Da sier Stavang «Atle nei, Atle nei» før hun holder rundt ham og fjerner han slik at vi kan passere.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bra ut for Atle.

Men venter med å dømme til jeg har har hørt flere sider av saken.

Endret av Stonegiant
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Det er vel minst to sider av denne saken vil jeg tro, som så mange andre saker. Husk det er to profilerte representanter fra Kvinnefronten han har kranglet med, ikke to «tilfeldige» personer. Er det noe Kvinnefronten liker, så er det provokasjon. Er det noe de hater, så er det middelaldrende hvite menn med makt.

Sumaya Jirde Ali er redaktør i det feministiske tidsskriftet Fett, venninna i saken er styreleder i Kvinnefronten. To personer med mye ressurser. Sumaya ga også forøvrig ut en bok i 2017 med den noe provoserende tittelen:  Kvinner som hater menn.

Endret av plusskatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (4 minutter siden):

Les Facebook innlegget 

Nei jeg leser heller avisinlegg og dommen når den kommer. 

Lurer på hvorfor avisene har unnlatt å nevne vold? Høres merkelig ut.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskatten skrev (2 timer siden):

Jeg tror resultatet av sånne ting som dette, blir at mange etniske nordmenn vil unngå å snakke med utlendinger overhodet. Da er man i alle fall sikker på å ikke bli politianmeldt med medfølgende karriere i grus.

Hehe, tror du har mistforstått noe. Det er heller sånne som deg de fleste vil være forsiktige med å assosiere seg med. Tror du virkelig noen oppegående folk i høye samfunnslag på noen måte frykter for å være "uheldig" å buse ut med at du er for mørk til å være her og slenge rundt på folk?

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mich skrev (2 minutter siden):

Han griper tak i henne to ganger. 

Akkurat det synes jeg er mer alvorlig enn å komme med rasistiske utsagn. Hadde blitt dritredd selv i alle fall. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nevian said:

Hvis det stemmer, så er det jo på ingen måte greit av Antonsen, men jeg forstår likevel ikke hvorfor Ali gidder å ta kampen. Fulle folk (som det ganske sikkert er snakk om) lirer av seg ufine ting dette hver eneste dag, og det fascinerer meg at folk har energi nok til å gjøre mer ut av slike hendelser enn å dytte vedkommende vekk og ikke tenke mer på det. Ikke at alkohol gjør det greit, men likevel.

Ja, livet er for kort til å reagere på all dritt. Men kanskje hun ikke har giddet mange ganger før, men at dette var dråpen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi snart slutte å tviholde på rasisme som "humor"? Sånn serr.. Hva er humoren i å poengtere andres hudfarge og ulikheter på måfå? Hvor ligger vitsen i "åå se du har mørkere hud enn meg så du er annerledes høhøhhø"? Det er jo jævla latskap til vitser da, og DET er noe vi skal prøve å bevare i norsk humor?  Enten skjerp dere, eller legg opp som komikere!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (3 minutter siden):

Noe avisen bare tilfeldigvis har latt være å nevne...

Nei, det er nevnt både her og der, så da må du forbedre leseferdighetene:

https://www.nrk.no/nordland/sumaya-jirde-ali-politianmelder-atle-antonsen-for-rasisme-1.16180349

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/anmelder-atle-antonsen-er-redd-og-sint/15272485/

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Loboto said:

Noe avisen bare tilfeldigvis har latt være å nevne...

Er kanskje rart, men samtidig tenker jeg også at det hadde vært dumt å involvere Maria Stavang, en annen profilert person, i hendelsen dersom det ikke var sant. Det gjør det jo lettere motbevist. Hun nevner at Stavang måtte holde han igjen. 

Endret av Mich
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (3 timer siden):

Dette er jo ikke den første aggressive fylla-hendelsen, Atle "roter" seg opp i. 

Han fløy på en ansatt når han var drita tidligere i år, eller om det var i fjor. Virker som han har et alkoholproblem. 

Ikke bare det, han fylleringte vel også til han eksen til komikerfrue. Ikke at det plager meg, han fyren virker også kvalm, men Antonsen har tydeligvis et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig dustete av Antonsen om dette stemmer..

Men jeg vil gjerne høre begge sider.
Så får vi la rettsstaten behandle anmeldelsen - siden gapestokken ble nedlagt for noen hundre år siden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåpille skrev (40 minutter siden):

Akkurat dét er BS. Har gjort mye teit på fylla som ikke samsvarer med det jeg gjør i edru tilstand.

Man blir ikke plutselig rasist fordi man er full.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rasisme er ikke greit, MEN, synes heller ikke det er greit å anmelde alt og alle som oppfører seg som en dritt i fylla. 

Sorry, men krenkenivået er skremmende lavt på ALLE nivåer. Dette bruker man tid og penger på, men barneskolelærere som overgriper barna våre, får skammelig lav straff.

Like mye team Atle som jeg var team Bernt.

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (25 minutter siden):

Nei jeg leser heller avisinlegg og dommen når den kommer. 

Lurer på hvorfor avisene har unnlatt å nevne vold? Høres merkelig ut.  

Er vel ikke nevnt noe i aviser om vil.. eller er det d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (3 minutter siden):

Man blir ikke plutselig rasist fordi man er full.

Tja. Kjenner en som er god som gull edru, på øl og vin. Men han klikker helt på sprit. Hos noen så kan alkohol gi helt perosnlighetsendringer.  Så jeg vil ikke avskrive AA som «avslørt som rasist» selv om fyren åpenbart bør slutte å drikke. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...