Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Anonobilis skrev (50 minutter siden):

Til dere som mener at man ikke burde anmelde. Nei, kanskje ikke, men dette hadde neppe blitt en sak hvis ikke, og nå får den kanskje endelig noen konsekvenser for (1) en person som gjentatte ganger har havnet i klammeri i fylla på eget initiativ og (2) kan brukes som eksempel på at rasistiske ytringer og fysisk makt mot andre er ugreit. 

Er AA kommet i klammeri i fylla gjentatte ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonobilis
Just now, elskersommer said:

Er AA kommet i klammeri i fylla gjentatte ganger?

Han angrep jo daglig leder på baren han eier. Saken var oppe i media nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (1 time siden):

Man blir ikke plutselig rasist fordi man er full.

Jeg vet ingenting om saken, hvor full han var osv. Men han hadde støttet henne tidligere, og har radioprogram med Golden. Henger ikke på greip at han wr rasist.

Syns også det er utrolig stygt av damen å legge det ut på sosiale medier. Han sendte unnskyld-melding, hun politianmeldte.. hvorfor må hun potensielt ødelegge karriere for denne mannen i tillegg? Og dermed også legge stress på familien hans. Håper han ikke blir kansellert.

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonobilis skrev (4 minutter siden):

Han angrep jo daglig leder på baren han eier. Saken var oppe i media nylig.

……

Endret av parmanoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
Sursøtsaus skrev (27 minutter siden):

Hvis han blir sint fordi han blir rettet på av en yngre dame så er det noe dypt problematisk og forstyrrende ved han. Hadde jeg fått kjeft og blitt grepet tak i av kjæresten min eller en mannlig kollega for å ha rettet på han med et lite glimt i øyet, så hadde jeg blitt livredd.

Ja, jeg sier på ingen måte at det ikke er dypt problematisk!

Han kjente seg feilaktig uthengt og så har han reagerte med sinne (og det som for meg leses som en sint parodi på en faktisk rasist for å vise forskjellen på det han gjorde og det en rasist ville gjort). Jeg kan se senseiet for meg, og tenker at det kommer fra et sted av sinne og kanskje et feilslått forsøk på å via sarkasme skulle forsøke å gjennoprette den "ære" han følte hun tok i fra ham. Så ikke rasistisk i bunn kanskje, men mannasjovenistisk uten tvil. 

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Blåpille said:

Jeg vet ingenting om saken, hvor full han var osv. Men han hadde støttet henne tidligere, og har radioprogram med Golden. Henger ikke på greip at han wr rasist.

Syns også det er utrolig stygt av damen å legge det ut på sosiale medier. Han sendte unnskyld-melding, hun politianmeldte.. hvorfor må hun potensielt ødelegge karriere for denne mannen i tillegg? Og dermed også legge stress på familien hans. Håper han ikke blir kansellert.

Det hadde kommet ut uansett, mye bedre at det kommer fra de involverte enn at alle skal spekulere. Nå har begge parter forklart seg og saken er jo ferdig etterforsket. Ryddig og fint. Viktig at problemet belyses! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke møtt vedkommende selv, men har hørt rykter om tidenes drittsekk på fylla. Mange som har havnet i bråk med denne fyren.

Minnes noen vage minner om at han sendte drapstrusler på sms'er til noen andre i bransjen også

Sikkert fin fyr edru, men jeg har og venner som skifter personlighet totalt og blir ekkel på fylla. At de orker å drikke...

Endret av LibertyNoCap
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt satt ut av å lese i denne tråden. Tror det er verdensrekord i Whataboutism. 
 

” ja men mørkhudete er rasistiske de også”. Kutt ut folkens. Voks opp. 
 

 

  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåpille skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ingenting om saken, hvor full han var osv. Men han hadde støttet henne tidligere, og har radioprogram med Golden. Henger ikke på greip at han wr rasist.

Syns også det er utrolig stygt av damen å legge det ut på sosiale medier. Han sendte unnskyld-melding, hun politianmeldte.. hvorfor må hun potensielt ødelegge karriere for denne mannen i tillegg? Og dermed også legge stress på familien hans. Håper han ikke blir kansellert.

Hun liker å gjøre slike ting.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (1 minutt siden):

Blir helt satt ut av å lese i denne tråden. Tror det er verdensrekord i Whataboutism. 
 

” ja men mørkhudete er rasistiske de også”. Kutt ut folkens. Voks opp. 
 

 

Det er det vi har gjort.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom hele tråden, men det var en episode for noen år tilbake hvor Atle sendte noen truende og ufine smser til Ørjan Burøe i fylla. Jeg har alltid vært mer fan av Antonsen enn Burøe men den episoden pluss nå dette tyder på at Atle Antonsen kan bli ganske drittsekk når han drikker. 

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (8 timer siden):

Om jeg skulle anmelde noen hver gang noen sier noe dritt til meg, så hadde jeg ikke fått tid til noe annet.

Folk er for opptatt av oppmerksomhet. Se på meg! Se hvor krenket jeg er! Jeg gir opp!

Jeg er faktisk litt enig.

Som kjendis i dag kan man jo faen ikke gjøre en dritt uten at folk klikker. Når folk åpenbart har venner av alle slag, så er man ikke rasist. Man kan komme med rasistiske utsagn, men man trenger ikke være rasist selv om man gjør det. Alle har vel sagt noe de ikke mener. Kommet med en spøk som var for drøy.

Det er påfallende at det gjerne er middelaldrende/gamle hvite menn som kommer mer slike utsagn i fylla... enten burde de skjønne hva humor er, eller så burde de ikke drikke. Kanskje også jekke ned egoet ti hakk slik at de ikke tror de er udødelige og kan gjøre hva de vil.

Vi vet ikke om dette var forsøk på ekstremt feilslått humor eller rasisme, men med tanke på at Atle har venner av alle slag så er det ingenting som skulle tilsi at han faktisk mente det han sa. Men det var drittsekk sagt, der var det.

Det får bli opp til retten å avgjøre hvordan dette ender.

Det at man har venner av alle slag gjør at man er vant til å ytre seg fritt, også når det gjelder humor. Jeg kødder med mine muslimske venner hele tiden, om bomber, jihad, skautgreier, hudfarge, kulturelle forskjeller osv. Alt er lov. Hadde jeg vært sykt drita og mistet hemningene mine og dermed kommet med halvparten så grove vitser mot feil person så hadde sikkert jeg også blitt stemplet som rasist. Men jeg er jo ikke det, jeg er bare vant til å henge med alle slags folk og blant venner og bekjente så gjør man ikke forskjell på folk. Humor er humor, og jo bedre man kjenner hverandre jo grovere blir det. Rasisme finnes ikke mellom oss vennene, selv om ordene våre liksom tilsier at vi alle er rasister.

Jeg forsvarer han ikke, men kanskje forklaringen ligger et sted her? At han var jævelig dum, men ikke er rasist?

Endret av Blåttvann
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ATLAS6 skrev (2 timer siden):

Ja. Er en person stygg så er det utseende, er en person stygg fordi de har mørk hudfarge så er det rasistisk. Begge deler er ikke greit, men det ene er bygget på rasisme mens det andre ikke er. Det er forskjellen. 

Nei, seriøst? Så du mener at noen som er "stygg" skal bare tåle litt nedsettende kommentarer, for det er "jo bare", mens med en gang kommentarene har med hudfarge å gjøre, så er det grunn til anmeldelse og offentlig skittkasting av den som ytrer ordene? Det er noe som heter omvendt rasisme. Det du mener en som er "stygg" må finne seg i, faller inn under det begrepet.

Vi må ikke komme dit hen at opplevelsen av trakassering kun er forbeholdt mennesker med mørk hud. 

Hvis det hun forteller er sant, så selvsagt er det ikke greit. Men å si at det ville nærmest vært greit om han hadde sagt "Du er for stygg til å være her" til en hvit ung kvinne på 24 år, det er å dra antirasismedebatten vel langt.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
FruR skrev (1 minutt siden):

Har ikke lest gjennom hele tråden, men det var en episode for noen år tilbake hvor Atle sendte noen truende og ufine smser til Ørjan Burøe i fylla. Jeg har alltid vært mer fan av Antonsen en Burøe men den episoden pluss nå dette tyder på at Atle Antonsen kan bli ganske drittsekk når han drikker. 

Ang Burøe var jo dette etter et han hadde trakassert kvinner systematisk over lang tid da. Akkurat den hendelsen er vel en av dem som gjør at jeg har likt Antonsen. 

Nå må jeg jo bli mer i tvil. Hvor finner jeg dette om denne bareieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Sjelden jeg har sett noen legge seg så flat som Antonsen nå. Paddeflat faktisk. 

Hadde ikke noe valg. Dessverre er det for sent. Ingen kan vite hvor oppriktig han er nå. Han burde lagt seg paddeflat før saken sprakk i media. I likhet med Hulsker bør han straffes for dette nå når retten har skapt presedens for denne typen handlinger. En unnskyldning skal ikke hjelpe. Hulsker mistet alt han hadde av oppdrag og jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåpille skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ingenting om saken, hvor full han var osv. Men han hadde støttet henne tidligere, og har radioprogram med Golden. Henger ikke på greip at han wr rasist.

Syns også det er utrolig stygt av damen å legge det ut på sosiale medier. Han sendte unnskyld-melding, hun politianmeldte.. hvorfor må hun potensielt ødelegge karriere for denne mannen i tillegg? Og dermed også legge stress på familien hans. Håper han ikke blir kansellert.

Vet du, jeg synes kanskje det er på tide at vi holder de som har driti på draget ansvarlig for det de har gjort, enn å be offeret hele tiden om å tenke på avsenders familie og rykte. Det kunne han fint tenkt på selv før han bestemte seg for å oppføre seg som en rabiat huleboer. Fint han beklager (det må han vel uansett for å prøve å redde ansikt), men det fratar ikke Sumaya rett til å anmelde for trakassering og hat-ytringer. 

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke noe valg. Dessverre er det for sent. Ingen kan vite hvor oppriktig han er nå. Han burde lagt seg paddeflat før saken sprakk i media. I likhet med Hulsker bør han straffes for dette nå når retten har skapt presedens for denne typen handlinger. En unnskyldning skal ikke hjelpe. Hulsker mistet alt han hadde av oppdrag og jobber.

Men ba ikke Atle om unnskyldning innen det kom ut i media? Og det gjorde vel Hulsker også? 🤔

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (6 minutter siden):

Har ikke lest gjennom hele tråden, men det var en episode for noen år tilbake hvor Atle sendte noen truende og ufine smser til Ørjan Burøe i fylla. Jeg har alltid vært mer fan av Antonsen en Burøe men den episoden pluss nå dette tyder på at Atle Antonsen kan bli ganske drittsekk når han drikker. 

Akkurat DE meldingene var nok HELT på sin plass! 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...