Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Peppa88 said:

Rasisme er ikke greit, MEN, synes heller ikke det er greit å anmelde alt og alle som oppfører seg som en dritt i fylla. 

Sorry, men krenkenivået er skremmende lavt på ALLE nivåer. Dette bruker man tid og penger på, men barneskolelærere som overgriper barna våre, får skammelig lav straff.

Like mye team Atle som jeg var team Bernt.

Syntes absolutt man burde anmelde de som oppfører seg dritt på fylla. Både vold og trakassering burde anmeldes. Det som blir beskrevet er absolutt trakassering. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peppa88 skrev (6 minutter siden):

Rasisme er ikke greit, MEN, synes heller ikke det er greit å anmelde alt og alle som oppfører seg som en dritt i fylla. 

Sorry, men krenkenivået er skremmende lavt på ALLE nivåer. Dette bruker man tid og penger på, men barneskolelærere som overgriper barna våre, får skammelig lav straff.

Like mye team Atle som jeg var team Bernt.

Hvorfor er det ikke greit å anmelde noen som har gjort noe straffbart? 

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis

Til dere som mener at man ikke burde anmelde. Nei, kanskje ikke, men dette hadde neppe blitt en sak hvis ikke, og nå får den kanskje endelig noen konsekvenser for (1) en person som gjentatte ganger har havnet i klammeri i fylla på eget initiativ og (2) kan brukes som eksempel på at rasistiske ytringer og fysisk makt mot andre er ugreit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis
1 minutt siden, Klump said:

Skal anmelde noen neste gang jeg blir kalt «pottit».... 

Supert, og det blir sannsynligvis henlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (1 minutt siden):

Skal anmelde noen neste gang jeg blir kalt «pottit».... 

Kan ikke sammenlignes. Eller, neste gang du opplever at en person som er mye større enn deg skriker, truer deg, holder deg fast og tar på deg mot din vilje slik at du blir oppriktig skrekkslagen... Så kanskje tiden er inne for å anmelde?

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Kan ikke sammenlignes. Eller, neste gang du opplever at en person som er mye større enn deg skriker, truer deg, holder deg fast og tar på deg mot din vilje slik at du blir oppriktig skrekkslagen... Så kanskje tiden er inne for å anmelde?

Har prøvd. Hjalp ikke en dritt. Er jo bare en vanlig kvinne 🤷‍♀️

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser også på at han beklager "hvis han har såret henne". Hva med at han skremte henne? Dette beklaget han ikke for. Mye tilsier dermed at han ikke forstår alvoret av å fremstå så truende i fylla.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Kan ikke sammenlignes. Eller, neste gang du opplever at en person som er mye større enn deg skriker, truer deg, holder deg fast og tar på deg mot din vilje slik at du blir oppriktig skrekkslagen... Så kanskje tiden er inne for å anmelde?

Ja, det var akkurat slik det var.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (3 minutter siden):

Har prøvd. Hjalp ikke en dritt. Er jo bare en vanlig kvinne 🤷‍♀️

...og den andre personen var sannsynligvis ikke en kjendis. Såå...henlagt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (3 timer siden):

Hvis det stemmer, så er det jo på ingen måte greit av Antonsen, men jeg forstår likevel ikke hvorfor Ali gidder å ta kampen. Fulle folk (som det ganske sikkert er snakk om) lirer av seg ufine ting dette hver eneste dag, og det fascinerer meg at folk har energi nok til å gjøre mer ut av slike hendelser enn å dytte vedkommende vekk og ikke tenke mer på det. Ikke at alkohol gjør det greit, men likevel.

Altså, ikke gidde å ta kampen fordi det skjer hver eneste dag? Barn blir slått hver eneste dag. Folk blir voldtatt hver eneste dag. Skal man ikke bry seg fordi noen alltid kommer til å mishandle og voldta? Er det bare å feie det under teppet og late som ingenting? Hvor går grensa for hvilke lovbrudd som skal anmeldes og ikke? For det er jo faktisk lovbrudd det som har skjedd. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skjønner ikke at disse voksne mennene med så mye å tape, ikke skjønner at de må håndtere alkoholen sin, eller hva enn nå har inntatt, litt bedre? 

Er det noe som helst risiko for at du blir et rasshøl, lettprovosert, høy på deg selv og egen excellence, premieidiot, ekkel, rasist (sett inn det som passer) i påvirket tilstand, så MÅ du for pokker ha vett til å begrense inntaket!

Det kan jo ikke komme som noen overraskelse at sånn oppførsel i 2022 umiddelbart gjør deg til en paria.

Om det er utilsiktet eller ei, drit i å sette deg selv og andre i en sånn situasjon. Jeg blir matt!

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt at det gikk andre veien. Reagerer du på noe som blir sagt og mottakeren tilfeldigvis er hvit, er du rasist.

Liker Atle, alltid likt Atle og kommer alltid til å like Atle. 

  • Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klump skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle likt at det gikk andre veien. Reagerer du på noe som blir sagt og mottakeren tilfeldigvis er hvit, er du rasist.

Liker Atle, alltid likt Atle og kommer alltid til å like Atle. 

Samme her!!!

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier "forstår ikke at hun gidder", "skal man anmelde hver gang noe kjipt skjer?", "Etter et visst punkt må man jo bare la det gå", forstår dere ikke effekten av å bare la det gå? At hver gang man gir opp så gir man også litt opp sin egen selvrespekt? At man enda en gang signaliserer at ens egen trygghet ikke er verdt å stå opp for? At man signaliserer at det er greit fordi det har skjedd så mange ganger før at man bare må bite tenna sammen og komme seg over det til det skjer enda en gang? Det er faktisk ikke noe man skal tåle. Man skal ikke tåle slikt dritt fra andre bare fordi det kan bli upopulært og dårlig stemning. Jeg synes Sumaya er tøff som tør å gå til politiet, og jeg håper andre ser på henne som et bevis på at det er straffbart å trakassere andre, og som offer for trakassering har man sin fulle rett til å kreve at det får konsekvenser for vedkommende. Hvorfor skal hun "bare la det gå", når det er han som burde lære seg å oppføre seg? Hvorfor skal hun tilpasse reaksjonen sin, når det ikke er hun som har gjort noe galt? 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud for en grumsete tråd. Etter hva jeg har sett har politiet hentet inn samsvarende opplysninger fra vitner som også var gjester på stedet. Så mye anti-krenk og whataboutism i en sak som er såpass brutal, der en eldre mann skriker og griper tak i en tjueseksårig kvinne mens han kommer med rasistisk hets. Ingen mannfolk og kompiser griper inn og damene blir stående alene med hjelp fra en annen dame som må holde igjen en mann på 1.90. Det skulle være så åpenbart hvilken side man tok i denne saken, men så er det ikke det. Trist.

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Slik jeg leser det tror jeg han følte seg uthengt (som sårer stolt idiotisk gammel mann)  som rasist når han snakker på engelsk til henne og hun snakket norsk tilbake.

Han opplevde seg da tråkket på og forsøkt hengt ut og svarer da med " da kan jeg likegodt ... "Være rasist da lissom" og så lirer han av seg rasistiske uttalelser i det jeg leser som et forsøk på å være morsom som et motsvar til at han opplevde seg som hengt ut som rasist allerede. 

Jeg prøver ikke å forsvare ham på noen måte. Men jeg tror ikke disse utsagnene kom fra et rasistisk sted, jeg tror det kom fra et harselere de sted fra en sint mann. For de fleste kommer slike utsagn fra et sted hvor de føler seg (feilaktig) tråkket på, som vekker sinne. Men ut i fra det som jeg leser at hun beskriver så ser jeg tydelig at han kjapt følte seg (feilaktig) fornedriget av henne og derfor gikk (feilaktig) til angrep 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...